Het is weer traag op de newsserver vandaag... Kan niet connecten.
Dit is toch iets wat net iets beter zou kunnen.
Wijzigingen newsserver Dommel
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
tzal druk geweest zijn (ik had maar 2 draadjes) maar nu heb ik alle 12eniac schreef:Het is weer traag op de newsserver vandaag... Kan niet connecten.
Dit is toch iets wat net iets beter zou kunnen.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Overdag ben ik gaan werken, 's nachts ligt m'n PC uit (heel af en toe niet, maar doorgaans wel, een PC die de hele nacht aanligt verbruikt toch alweer wat energie).
Enfin, ik kan er wel mee leven hoor, maar het is af en toe wel eens lastig. Ik heb nu toch 1 thread![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Enfin, ik kan er wel mee leven hoor, maar het is af en toe wel eens lastig. Ik heb nu toch 1 thread
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tja, het gebeurt hier wel af en toe dat ik geen connectie krijg. Niet al te vaak, maar genoeg om toch wel eens storend te worden.
Heb er al wel eens een mail voor gestuurd naar de helpdesk, en toen waren ze wel hulpvaardig maar de mail liet door deze tekst toch een wrang tintje na:
Heb er al wel eens een mail voor gestuurd naar de helpdesk, en toen waren ze wel hulpvaardig maar de mail liet door deze tekst toch een wrang tintje na:
Tot slot dienen we nog te vermelden dat de news-service een gratis dienst is die aangeboden wordt bij een adsl-account.
Indien u zeer veel en gegarandeerd van news wil gebruik maken kan u best een newsaccount gebruiken bij bvb www.giganews.com.
Wat is er mis mee? Dommel is bij mijn weten een ISP en geen usenet provider.eniac schreef:Tja, het gebeurt hier wel af en toe dat ik geen connectie krijg. Niet al te vaak, maar genoeg om toch wel eens storend te worden.
Heb er al wel eens een mail voor gestuurd naar de helpdesk, en toen waren ze wel hulpvaardig maar de mail liet door deze tekst toch een wrang tintje na:Tot slot dienen we nog te vermelden dat de news-service een gratis dienst is die aangeboden wordt bij een adsl-account.
Indien u zeer veel en gegarandeerd van news wil gebruik maken kan u best een newsaccount gebruiken bij bvb www.giganews.com.
En giganews is nu eenmaal één van de beste usenet providers die er bestaat. Dus waar zit dat tintje? :s
En daarom bieden ze een capped abbo aan. In elk geval, elke ISP die ik ooit gehad heb bood één of ander usenet-abbo aan.flt schreef:Dommel is bij mijn weten een ISP en geen usenet provider.
Ik vind dat trouwens gemakkelijk gezegd, zeker als je in gedachten houdt dat het aangeboden usenet-abbo voor mij 1 van de betere redenen was om naar Dommel te komen. (en dat geldt wel voor meer mensen denk ik)
Simpel: als je even tussen de regels leest wordt er zoveel gezegd als: "je mag al content zijn dat je nieuwsgroepen hebt, maar verwacht niet dat we er al teveel moeite gaan insteken".En giganews is nu eenmaal één van de beste usenet providers die er bestaat. Dus waar zit dat tintje? :s
Bij het "gratis" zijn van die dienst heb ik trouwens ook mijn twijfels. Me dunkt dat Giganews dat doorrekent aan Dommel, en dat dat hoe dan ook ietwat in de prijs die wij betalen verwerkt zit.
je krijgt volgens mijn mening 90% van de tijd (over een volledige dag gezien) de volle 12 connecties, wat wil zeggen zo goed als volle snelheid van je connectie, de retentie is 90dagen voor binaries en 3 jaar voor tekst, als je hier al niet tevreden mee bent, dan ben je echt wel nergens tevreden mee, als je denkt dat telenet of belgacom hun newsservers beter zijn, niemand houd je tegen om te veranderen.eniac schreef:En daarom bieden ze een capped abbo aan. In elk geval, elke ISP die ik ooit gehad heb bood één of ander usenet-abbo aan.flt schreef:Dommel is bij mijn weten een ISP en geen usenet provider.
Ik vind dat trouwens gemakkelijk gezegd, zeker als je in gedachten houdt dat het aangeboden usenet-abbo voor mij 1 van de betere redenen was om naar Dommel te komen. (en dat geldt wel voor meer mensen denk ik)
Simpel: als je even tussen de regels leest wordt er zoveel gezegd als: "je mag al content zijn dat je nieuwsgroepen hebt, maar verwacht niet dat we er al teveel moeite gaan insteken".En giganews is nu eenmaal één van de beste usenet providers die er bestaat. Dus waar zit dat tintje? :s
Bij het "gratis" zijn van die dienst heb ik trouwens ook mijn twijfels. Me dunkt dat Giganews dat doorrekent aan Dommel, en dat dat hoe dan ook ietwat in de prijs die wij betalen verwerkt zit.
Rustig maar nu. Ik weet best dat het een uitstekend NG-abbo is, en dat het pakken beter is dan wat de grote ISP's aanbieden. Ik kom van Telenet, dus ik kan best vergelijken.eldiablo schreef: je krijgt volgens mijn mening 90% van de tijd (over een volledige dag gezien) de volle 12 connecties, wat wil zeggen zo goed als volle snelheid van je connectie, de retentie is 90dagen voor binaries en 3 jaar voor tekst, als je hier al niet tevreden mee bent, dan ben je echt wel nergens tevreden mee, als je denkt dat telenet of belgacom hun newsservers beter zijn, niemand houd je tegen om te veranderen.
Zeg ik trouwens dat ik er niet tevreden mee ben? Lees dan nog even heel goed m'n posts door. Ik zeg "dat het net iets beter zou kunnen" (let goed op het gebruik van het woordje "net"), en wat ik ook nog zeg is: "Enfin, ik kan er wel mee leven hoor, maar het is af en toe wel eens lastig. "
Als je dat al niet mag zeggen... Of is dit ook zo'n forum waar elke vorm van kritiek, ook al is het miniem, direct in de kiem dient gesmoord te worden?
Zoals ik al zei ben ik 12u weg van huis om te gaan werken, en dan kan ik dus moeilijk checken of ik 12 lijntjes krijg. Ik weet wel dat op de momenten dat ik NewsLeecher eens wil opstarten, het al eens lastig durft zijn om te connecten. Trouwens, het moet af en toe gewoon een probleem zijn denk ik, want nu heb ik wel 12 lijnen, van de eerste keer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Jongens toch.
's Morgens en overdag zitten veel mensen op hun werk/school. Dus wordt er weinig gedownload. Kans dat je 12 lijntjes hebt = GROOT.
's Avonds zitten veel mensen thuis en zitten ze te downloaden. Kans op 12 lijntjes = KLEIN. Kans op 4 of minder lijntjes = GROOT.
Toch niet zo moeilijk?
Now quit the whining.
's Morgens en overdag zitten veel mensen op hun werk/school. Dus wordt er weinig gedownload. Kans dat je 12 lijntjes hebt = GROOT.
's Avonds zitten veel mensen thuis en zitten ze te downloaden. Kans op 12 lijntjes = KLEIN. Kans op 4 of minder lijntjes = GROOT.
Toch niet zo moeilijk?
Now quit the whining.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Misschien dat ze tijdens hun lunchpauze snel naar huis rijden om te downen?sixties schreef:ik vind dit zeer onlogisch , ik kan 's avonds en 's morgens volledige lijnen halen maar niet 's middags , (dan zitten ze toch op school?)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dat ik 4 of 2 lijnen krijg kan me echt niet schelen. Wat je zegt is juist, 's avonds downloaden er meer mensen, en dan vind ik het maar normaal dat ik er geen 12 krijg.Maglor schreef: 's Avonds zitten veel mensen thuis en zitten ze te downloaden. Kans op 12 lijntjes = KLEIN. Kans op 4 of minder lijntjes = GROOT.
Toch niet zo moeilijk?.
Het gaat me erom dat ik soms gewoon niet kan connecten. Dat vind gewoon net iets minder, en ik vind het maar raar dat als je dat durft zeggen, mensen al afkomen "dat je whinet". Als onderdeel van een betalende dienst mag je toch gewoon verwachten dat je ervan gebruik kan maken wanneer je dat wil?