Telenet Traag en Blijft Traag (2de maal)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
MrEdenAtor
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2006, 10:37

selder schreef:Is toch maar raar zenne, die paar telenet-users die hier ineens komen posten hoe snel het wel niet gaat met telenet... Verdacht verdacht :)


Dat komt omdat die uitlating van Tarkus op een (prive) telenettechniekers-forum is gepost ;)
dayvie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2006, 22:59

vandaag klant gaan doen ( was verhuis internet)
ook aant klage over traag internet, verhuisde van 3de verdiep naar 1ste verdiep in hetzelfde appartement

had routerke tusse steken, ff vertusse gehaald en zo eens getest
blijkbaar had klant gelijk, soms geen verbinding

ging ff eens in software kijken, paar spyware dingen verwijderd
en hups, ineens ne download van 1,2mb per sec

aan het netwerk lagget wel duidelijk niet aangezien ze op dezelfde tapaansluiting zat als ervoor

ik zeg hier niet da jullie leeken zijn en ook 10 onnodige bestandjes op de pc staan hebben ( jullie zullen wel beter weten)
maar soms ligt het probleem in een klein hoekje
klant blij, maar hoelang gaat het duren voor ze weer zoon toolbar binnen haalt.....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dayvie schreef:ging ff eens in software kijken, paar spyware dingen verwijderd en hups, ineens ne download van 1,2mb per sec


En omdat er sommige Spyware op hun PC hebben staan, heeft volgens TN iedereen Spyware die een probleem heeft ?
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Toen ik bij Telenet was heb ik nooit moeten klagen dat er snelheidsproblemen waren.
Het was al de rest dat een probleem was:
-verkeerde facturen
-dubbele facturen
-meters die verkeerd tellen.
-Lage upload limiet
-Verplichte proxy
-Poorten die dichtstaan
-Incompetente helpdesk
-enzv...

Het meeste hiervan zijn geen technische problemen maar gewoon idiote beslissingen van de personen die bij TN achter het stuur zitten.
De meeste van deze dingen zijn ondertussen al wel opgelost/gewijzigd maar het getuigt wel van de mentaliteit van het TN-management.

Ook heb ik het gevoel dat de telenet techniekers serieus aan opleiding ontbreekt.
Even Windows XP configureren > Geen probleem. (Dit is dus de situatie van 90% van de klanten)
ISA server instellen om even alle HTTP verkeer door de TN proxy te sturen > Ooit apen zien proberen een auto te starten?
Als ik een technieker voor mijn deur zie staan die mijn netwerk moet komen installeren verwacht ik dat die persoon een deftige opleiding gehad heeft.

Het is niet omdat het bij 90% van de klanten dezelfde routine is dat je de rest niet moet kennen...
Laatst gewijzigd door VTOLfreak 15 nov 2006, 19:37, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

VTOLfreak schreef:De meeste van deze dingen zijn ondertussen al wel opgelost/gewijzigd maar het getuigt wel van de mentaliteit van het TN-management.


Huh... ik dacht dat alléén de verplichte proxy was afgeschaft... de rest kom je nog iedere dag tegen hoor ! Maar zoals je zegt is het zelden een technisch probleem... eerder een management probleem.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik wil ook nog even wat leuks kwijt .

Paar weken terug problemen met inet , telefoon , uren disconnects . Gelukkig heaperde ook digitv , constant blokvorming etc.

Dus telefoontje naar interlectra, 40 min erna technieker aan de deur , die meet installatie na , geen probleem . Maar toch overtuigd als die man was nog ff signaal aan de tap gemeten , wat binnenkwam via dropkabel , en wa bleek zeer hogepieken als je tegen paal stampt , conclusie , dropkabel 5 cm na aansluiting gebroken , afgeknipt en nieuwe connector geplaatst , en probleem opgelost :lol: .

Gellukig heeft me dat vele malen telenet helpdesk bellen , en de daaraan verbonden kosten bespaart , want hier zijn het techniekers van planhold , die zelf problemen aan de niu aan interlectra overlaten .


Lang leven de intercomunale´s en hun service :wink: .
tommytjen
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 nov 2006, 15:00

Zaken zoals een (ISA) server instellen enzo dat is niet ons werk. Als klanten zo een "speciallekes" willen, dan is dat voor hun om dit in te stellen. Als ik naar de winkel ga voor een brood, dan moet ik daar ook nog zelf kaas of hesp tussenleggen(das men eigen keus wa ik ertussen leg bij wijze van spreken natuurlijk é ).
VTOLfreak
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:26
Bedankt: 1 keer

Ik verwacht niet dat een TN technieker zo'n werkje voor mij gaat doen.
(Doe het trouwens toch liever zelf)
Maar ik verwacht wel dat die technieker bekend is met dat soort situaties.
Dit soort kennis hoort in een degelijke informatica opleiding in te zitten.

Anders kan TN evengoed een hoop script kiddies rondsturen...
Nu we er toch over bezig zijn:
Wat voor vaardigheden/diploma vraagt TN van een technieker?
En van een helpdesk medewerker?
Ik hoop echt dat de 3dagen-opleiding verhalen die rondgaan over de TN helpdesk leugens zijn...
Clercqie
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 nov 2006, 22:34

VTOLfreak schreef:ISA server instellen om even alle HTTP verkeer door de TN proxy te sturen > Ooit apen zien proberen een auto te starten?
Als ik een technieker voor mijn deur zie staan die mijn netwerk moet komen installeren verwacht ik dat die persoon een deftige opleiding gehad heeft...


En op welk gegeven baseer jij je nu, dat wij dat niet zouden kunnen? Zoals mijn collega zegt, hoeven wij dit idd niet te doen, en veel techs zullen dit ook niet kunnen .. Zo kan je natuurlijk ver gaan, op de duur moeten wij 5 jaar verderstuderen om echt alle geheimen van de communicatie te kennen ?? Leveren andere internetproviders dan wel techniekers die ALLES kunnen en doen, kdacht het niet ? ;-)

Soit, ik kan het wel, maar zou het zowiezo niet doen bij een klant, en nu je toch de vraag stelt over die diplomas, ikzelf heb een papiertje 'Netwerkbeheer' en 1 jaartje MCT gedaan, maar het meeste geleerd uit eigen ervaring en vrije tijd .. Dergelijke diplomas zijn uiteraard geen vereiste ..

Waar ik je wel gelijk in geef, is dat de opleiding minimaal is, alleszins voor techs, over helpdesk spreek ik mij nie uit .. Ik was tevreden dat ik al van veel op de hoogte was, want anders was het een ramp geworden! Dus ik kan je wel volgen in je stelling dat er wss wel onbekwame techs rondlopen, maar ik ben dan ook vrij zeker dat die het snel voor bekeken houden ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

VTOLfreak schreef:Maar ik verwacht wel dat die technieker bekend is met dat soort situaties.


Ik verwacht dit absoluut niet van een technieker... die hoeft in eerste plaats de hardware (dus tem. de TN modem) perfect aan te sluiten, en eventueel via een laptop aan te tonen dat de snelheid conform het abonnement is. Is dit niet zo dat moet hij in staat zijn dit op te lossen of correct te rapporteren naar zijn oversten (probleem is dat er daarna nog zelden iets gebeurd).
fre79
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2006, 00:22

als ik dit hier zo lees dan zouden alle techniekers van telenet met alles wat met pcs enzo te maken hebben moeten weten.

eve ter verduidelijking als je een keuken laat plaatsen wordt er verwacht dat ze je vaatwas kunnen aansluiten enzo. maar er wordt ook niet van die mensen verwacht dat die van aan uw elektriciteits kast een kabel kunnen trekken en al je stopcontacten aansluiten enzo he.

snelheden testen het wil niet zeggen dat het op de tech zijn pc zo een snelheid aangeeft dat het op iemand anders zijn pc da ook gaat doen. niet elke pc geeft de zelfde snelheden aan. de tech is enkel verplicht bepaalde zaken te weten voor zijn job en niets meer dus he volgens regels van telenet.

iemand die komt een muur zetten vraag je ook niet voor je chauffage na te kijken die houdt zich ook enkel bij zijn werk.
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

tommytjen schreef:Hierse zeveraar, mijn snelheid:


http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 11857 kbit/s or 1482 kbyte/s
- Upload speed : 480 kbit/s or 60 kbyte/s
Sun Nov 12 2006 at 22:03:31 UTC+0100


hey gij als dat bij u moest voorvallen zouw je net het zelfde doen dan , of niet soms , je zouw beter is normaal doen , in plaats van zo te reageren !!!
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
tommytjen
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 nov 2006, 15:00

eeuhm, dat hij is wa normaler doet seg. Ik zou ook naar Telenet bellen(moest ik er niet werken) maar ik zou zeker nie op den technieker zitten kakken dat em er niks van kan(zeker niet als ik niet weet waar ik zou over babbellen).
fre79
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2006, 00:22

zeg elldiablo

zou je ni eerst is tegen andere gaan roepen.

als een tech van telenet hier uitgemaakt wordt en een andere tech leest dat dan gaan ze elkaar verdedigen. zou jij meschien je collegas niet verdedigen of ben je zo een egoist.

het is gemakelijk om een tech af te breken he. ik zou zo zeggen als het hen niet aanstaat bij hun provider verander dan. maar ga niet de mensen aanvallen die hun werk proberen te doen. vergeet niet 1 ding he de providers bestaan ook niet zonder techs en omgekeerd ook niet hoor.

en wat er zeker niet mag gedaan worden is elke tech hetzelfde beschouwen.
CrAsHeRkE
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2006, 22:43

mensen waar zen we mee bezig.
ik kan alleen maar zeggen dat ik alle dagen probeer mijn job te doen naar behoren.
maar er gebeuren idd dingen die niet zouden mogen.
maar mensen geloof mij dit gebeurt bij elke provider.
maar steek dit aub niet op de mensen die bij u langskomen om te proberen om u zo goed als mogelijk verder te helpen.
in elke firma zitten gaten in het managment.

wel even op het punt van opleiding.
een telenet tech gaat altijd twee weken minimum mee met een ervaren technieker. krijgt dan ook nog is een opleiding via telenet van een goei 3 weken.
wat wij moeten doen bij een klant is de nodige apparatuur gaan plaatsen voor internet mogelijk te maken.
bij een comfort install van internet moeten wij ervoor zorgen dat de klant wordt voorzien van de nodige kabel (utp tot 25m) zodanig dat hij internet kan hebben.
deze kabel moet ook niet vastgelegd worden door ons.
wij moeten de klant zijn pc instellen voor te surfen en te mailen.
er zijn wel beperkingen voor ondersteuning.
dit kan je terug vinden op de website van telenet zelf.

mvg

crasher
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

CrAsHeRkE schreef:doen geen moeite om ne log te plaatsen.
allemaal turbo abbo's die even rap gaan ;)

laat het ons zo stellen deej, we worden niet graag uitgescheten voor mensen die hun job niet zouden kunnen.
wij werken alle dage ons kloten af voor toch een goed product te gaan installeren bij de mensen....

greetz


En dus als iets terrecht gepost wordt mag dit niet gedaan worden, mensen van telenet zijn prutsers ! kijk maar hoe ze direct hetzelfde netwerk zijn gaan gebruiken zonder deftige veranderingen, en kijk dan eens naar nederland wat ze daar allemaal gedaan hebben voor ze internet introduceerden ! PRUTSERS !!

zal ik nog eens een paar registeren om prutsers te zeggen :p
PaLm
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2003, 00:45

Wat ik helemaal fout vind in deze discussie is de veralgemening!!!
Elke klant is uniek, evenals elke technieker.
En elke klacht kan terecht/onterecht zijn.
Het is fout om voorbarige conclusies trekken zonder eerst de oorzaak v/h probleem gesitueerd te hebben.

De snelheden die telenet voor hun abonnementen aanbied worden wel degelijk behaald. Dit is gewoon zo.

Maar: men mag niet veralgemenen, er kunnen zich altijd wel eens problemen voordoen.
Het kan dus best zijn dat een bepaalde klant met turbo abonnement maar 1000mbps haalt ipv 20000 op zijn pc.
Het is volkomen terecht dat de klant dan klaagt dat hij maar traag kan surfen.
Maar dan zijn er 2 scenario's mogelijk:
- Het KAN het terecht zijn dat de klant klaagt over telenet, dat zijn telenet verbinding te traag is. In dit geval is het aan telenet om dit probleem te verhelpen, en zal telenet dit zeker doen.
- Het kan evengoed zijn dat probleem zich aan klantzijde (router, bekabeling, pc) situeert, en dan is de klacht over telenet onterecht.

MAAR:
In plaats van op voorhand met stenen te smijten (dit gaat het probleem niet oplossen):
Probleem situeren en dit dan op te lossen.

Er zijn tal van factoren die ivm snelheid een rol kunnen spelen:
- op netwerkniveau
- problemen met dropkabel
- telenet apparatuur (niu+modem)
- alles wat zich na de modem bevind.

Het is nu eenmaal zo dat in de meeste gevallen het probleem zich aan klantzijde bevindt (nogmaals: geen veralgeming, kan evengoed aan het telenet gedeelte liggen).

Als klant kan je ten allen tijde een repair technieker vragen.
- Ligt de oorzaak bij de klant (lees: alles wat na modem komt, of beschadiging v/h telenet gedeelte door klant), dan zal het een betalende interventie worden.
Indien problemen met pc zal de technieker indien snelle oplossing mogelijk is, die ook trachten te bewerkstellen. Maar pc blijft de verantwoordelijkheid van klant. Indien bvb hardware/software problemen, spam, eender wat... oorzaak is van het traag surfen, zal klant dit zelf moeten in orde brengen. Het is niet de taak en verantwoordelijkheid van een telenet technieker om problemen op pc v klant te gaan oplossen, alhoewel dit in praktijk wel gebeurd dat techniekers dit wel doen als dit maar een kleine ingreep is.
Telenet voorziet klant van internet verbinding, maar neemt NIET het werk van een pc hersteller/technieker op zich.
- Ligt de oorzaak bij telenet, zal de klant helemaal niets moeten betalen (tenzij hij een dringende interventie/avond- of weekend afspraak vraagt) en zal de repair technieker de nodige stappen ondernemen om het probleem op te lossen.

(dropkabel valt ook onder verantwoordelijkheid klant, telenet zal bij geval van foutopsporing op dropkabelniveau indien mogelijk kleine herstellingen doen. Moet dropkabel vervangen worden, zal de klant dit zelf moeten doen)

Extra info: 2 tips ivm snelheid testen:
    Wil je je snelheid "op een correcte manier" testen: een ftp download doen van een grote file op een snelle server, in dos / dos omgeving !!!
    Snelheidstools op allerhande sites geven 'meestal' wel ongeveer een indicatie hoe snel je verbinding is, maar dit kan er ook helemaal naast zitten.
    Haal alles van wifi apparatuur , routers, ... ervantussen, en test met utp kabel eerst de snelheid.
    Om maar een voorbeeld te geven bij mij thuis: Turbo abo:
    - rechtstreekse utp naar pc: 20mbps
    - via wifi router, met WPA encryptie haal ik een goede 10 mbps
    hierbij is de bottleneck het Wifi/router gedeelte.


Mensen die verwijten gaan maken over de onbekwaamheid van bepaalde individuen, en dit gaan veralgemenen tot iedere werknemer in dit bedrijf: Weet waarover ge spreekt. U zou beter moeten weten.
Zoals in elk bedrijf zijn er schitterende, hoog opgeleide en qua kennis en bekwaamheid super goede werkkrachten, maar zullen er ook mindere tussenzitten. (en de ene dag is ook de andere niet, iedereen maakt wel eens een fout/verkeerde inschatting)

En: ieder zijn vak!!!
Het is niet omdat een bepaalde telenet technieker minder sterk is in het opzetten van een compleet computerpark voor een groot bedrijf
(wat helemaal het werkveld niet is van telenet techniekers),
dat hij daarom onbekwaam zou zijn als telenet technieker, waar compleet andere andere zaken van belang zijn, zoals bvb communicatie op hoogfrequent niveau op coaxbekabeling, ...

Het omgekeerde zou evenzeer waar zijn...
Aan die netwerkbeheerder zal ook niet gevraagd worden problemen op coaxaal niveau van de telenet bekabeling op te lossen.

Meer nog: Telenet techniekers maken nooit zelf de verbinding tussen modem en server pc (laat staan daar instellingen op te wijzigen: vergeet het, ook al is de technische kennis aanwezig, het MAG NIET van telenet).
Klant moet dit zelf doen. Telenet voorziet de internet verbinding, servers zijn volledig de verantwoordelijkheid v/d klant of van netwerkbeheerder die server v klant instelt.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”