kinepolis start digitaal kanaal bij INDI

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

http://www.tv-visie.be/nieuws/belgie/14 ... aal_12152/


Dit lijkt me wel de moeite , ennogwel in hd-tv vanaf begin volgend jaar , de kloof tussen telenetniet en belgacow tv wordt nog maar eens groter . Alleen wel wat aan de dure kant :lol: .
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Nu moet jij me eens uitleggen wat een nieuw kanaal op IN.DI verandert aan de kloof tussen Belgacom TV en Telenet?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Anthony schreef:Nu moet jij me eens uitleggen wat een nieuw kanaal op IN.DI verandert aan de kloof tussen Belgacom TV en Telenet?


Dat ze vanaf januari al in hdtv uitzenden , nu al zender in dolby digital aanbieden , om er enkele te noemen :wink: . en vooral is en blijft basis abbonement stukken goedkoper dan bij de beide andere. Maar dat was natuurlijk al zo .
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Wat duur als je het mij vraagt.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

dopke schreef:
Anthony schreef:Nu moet jij me eens uitleggen wat een nieuw kanaal op IN.DI verandert aan de kloof tussen Belgacom TV en Telenet?


Dat ze vanaf januari al in hdtv uitzenden , nu al zender in dolby digital aanbieden , om er enkele te noemen :wink: . en vooral is en blijft basis abbonement stukken goedkoper dan bij de beide andere. Maar dat was natuurlijk al zo .

En wat heeft dat in godsnaam met de kloof tussen Belgacom en Telenet te doen? Jij praat over IN.DI!

En de kloof is relatief. Ja, er zijn straks HDTV-zenders, maar daar tegenover staat het gebrek aan VOD en interactiviteit.

En de abonnementen goedkoper? IN.DI is goedkoper dan Telenet, maar niet dan Belgacom of TV-Vlaanderen...
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Prachtig initiatief dat Kinepolis TV trouwens, maar wat een belachelijke prijs. 20 euro voor één kanaal?!
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

TV vlaanderen geen alternatief , wegens geen vrij zicht op de sateliet , en belgacow , die zijn hier pas beschikbaar vanaf eind 2008 .
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Anthony schreef:, maar daar tegenover staat het gebrek aan VOD en interactiviteit.

Wordt dat echt zo vaak gebruikt ? Ik heb daar mijn twijfels over.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Anthony schreef:En de abonnementen goedkoper? IN.DI is goedkoper dan Telenet, maar niet dan Belgacom of TV-Vlaanderen...

Belgacom TV goedkoper dan In-Di? Mmm...

Belgacom TV per maand: 39,90€ + 6,5€ + 9,95€ = 56,35€
In-Di per maand: 9,95€

En begin nu niet te zeveren over dat je bij belgacom dan telefonie en internet hebt, het gaat hier over digitale tv, en als je over Belgacom TV ansich spreekt, dan moet je er alles bijnemen.

Plus het feit dat de decoder bij Belgacom 250€ kost en bij In-Di maar 99€.

Woonde ik maar in Limburg en/of In-Di gebieden :roll:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Svekke schreef:
Anthony schreef:En de abonnementen goedkoper? IN.DI is goedkoper dan Telenet, maar niet dan Belgacom of TV-Vlaanderen...

Belgacom TV goedkoper dan In-Di? Mmm...

Belgacom TV per maand: 39,90€ + 6,5€ + 9,95€ = 56,35€
In-Di per maand: 9,95€

En begin nu niet te zeveren over dat je bij belgacom dan telefonie en internet hebt, het gaat hier over digitale tv, en als je over Belgacom TV ansich spreekt, dan moet je er alles bijnemen.

Plus het feit dat de decoder bij Belgacom 250€ kost en bij In-Di maar 99€.

Woonde ik maar in Limburg en/of In-Di gebieden :roll:


je kan ook huren die decoder. maar indi klinkt interessant. als limburger moet ik toch eens nadenken waarvoor ik ga kiezen.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ja oke, maar dan komt er weer een kost van 6€/maand bij...
En na 3 jaar en half heb je dan 250€ betaald aan Belgacom, en is het toestel niet eens van jou...
Laatst gewijzigd door svenska 15 nov 2006, 09:47, in totaal 2 gewijzigd.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Svekke schreef:
Anthony schreef:En de abonnementen goedkoper? IN.DI is goedkoper dan Telenet, maar niet dan Belgacom of TV-Vlaanderen...

Belgacom TV goedkoper dan In-Di? Mmm...

Belgacom TV per maand: 39,90€ + 6,5€ + 9,95€ = 56,35€
In-Di per maand: 9,95€

En begin nu niet te zeveren over dat je bij belgacom dan telefonie en internet hebt, het gaat hier over digitale tv, en als je over Belgacom TV ansich spreekt, dan moet je er alles bijnemen.

Plus het feit dat de decoder bij Belgacom 250€ kost en bij In-Di maar 99€.

Woonde ik maar in Limburg en/of In-Di gebieden :roll:

1) Check uw prijzen, het abonnementsgeld van IN-DI loopt tegen de 12 euro aan. (Volgens mij zijn de jaarlijkse auteursrechten inbegrepen, zou het even moeten checken, anders loopt het bedrag nog hoger op)

2) Ik weet bijgod niet waarom ik niet zou mogen 'zeveren' over dat internet en telefonie. Je zegt het zelf: we praten over Belgacom TV. Het televisieproduct zelf kost 9,95 euro per maand.

3) De decoder van IN-DI is goedkoper (al hoe wel je bij Belgacom ook gewoon kan huren, maar soit), maar heeft wél geen harde schijf. Bovendien vergeet je wel de activatiekosten van IN-DI (25 euro dacht ik) te vermelden.

Ik vind het trouwens volledig nutteloos om louter op basis van prijs te vergelijken. Je moet ook kijken naar het aanbod.

Als je dan toch per se het internet en de telefoon in de prijs wil opnemen, dan moet je er wel bijzeggen dat je voor die prijs óók internet, telefoon en bijvoorbeeld gratis voetbal hebt.
Laatst gewijzigd door Anthony 15 nov 2006, 09:46, in totaal 1 gewijzigd.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Svekke schreef:Ja oke, maar dan komt er weer een kost van 6€/maand bij...
En na 3 jaar en half heb je dan 250€ betaald aan Belgacom, en is het toestel niet eens van jou...

Maar je krijgt wel de kans om je decoder kosteloos om te wisselen als er een nieuw model uitkomt. Bijvoorbeeld als men straks een HDTV-model brengt, of een decoder met een grotere harde schijf of andere nieuwe functies. In die zin betekent het wél winst.

(Maar bij IN-DI kan je net zo goed huren hoor, enkel bij Telenet gaat het niet).
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Anthony schreef:Als je dan toch per se het internet en de telefoon in de prijs wil opnemen, dan moet je er wel bijzeggen dat je voor die prijs óók internet, telefoon en bijvoorbeeld gratis voetbal hebt.

Gratis voetbal? Bij mijn weten kost dat 19.95 EUR/maand extra voor het voetbalpakket.

Het feit bij Belgacom is dat je maandelijkse kost meerdere malen hoger ligt dan bij de kabelabonnees of satteliet.
Neem nu bijvoorbeeld oudere mensen die geen internet hoeven, of de kant van de bevolking die het minder heeft... Die kunnen niet anders dan analoog blijven kijken.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Anthony schreef:(Maar bij IN-DI kan je net zo goed huren hoor, enkel bij Telenet gaat het niet).

Gaat wel bij Telenet, voor 15€ /maand
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

belgacom decoder heeft wel een harde schijf.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Svekke schreef:
Anthony schreef:Als je dan toch per se het internet en de telefoon in de prijs wil opnemen, dan moet je er wel bijzeggen dat je voor die prijs óók internet, telefoon en bijvoorbeeld gratis voetbal hebt.

Gratis voetbal? Bij mijn weten kost dat 19.95 EUR/maand extra voor het voetbalpakket.

Het feit bij Belgacom is dat je maandelijkse kost meerdere malen hoger ligt dan bij de kabelabonnees of satteliet.
Neem nu bijvoorbeeld oudere mensen die geen internet hoeven, of de kant van de bevolking die het minder heeft... Die kunnen niet anders dan analoog blijven kijken.

Twee voetbalwedstrijden per weekend (vrijdag- en zondagavond) zijn gratis voor de abonnees op het basispakket. De overige wedstrijden zijn enkel via het voetbalabonnement of pay-per-view beschikbaar.

En een Telenet-decoder huren gaat 100% zeker weten niet. Bij Telenet kan je énkel kopen.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

hollebollegijs schreef:belgacom decoder heeft wel een harde schijf.

Sorry als het niet helemaal duidelijk is, maar ik bedoelde dus dat IN-DI-decoders géén harde schijf hebben en die van Belgacom wél. Vandaar dus het prijsverschil. Bovendien zijn de Belgacom-decoders ook nog eens interactief, net zoals die van telenet. Dat verklaart het prijsverschil tussen IN.DI-decoders enerzijds en Belgacom- en Telenet-decoders anderzijds.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Anthony schreef:En een Telenet-decoder huren gaat 100% zeker weten niet. Bij Telenet kan je énkel kopen.

Dat is dan toch raar dat 2 weken geleden, toen een Telenet dame me opbelde voor de bundels, me het voorstel deed om een decoder te huren.
Dit was omdat ik de decoder te duur vond...
Ze heeft zelfs de prijs (15€) vermeld :roll:

Dus als Telenet het voorstelt, scheelt er toch iets aan uw 100% zekerheid, niet?
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Svekke schreef:
Anthony schreef:En een Telenet-decoder huren gaat 100% zeker weten niet. Bij Telenet kan je énkel kopen.

Dat is dan toch raar dat 2 weken geleden, toen een Telenet dame me opbelde voor de bundels, me het voorstel deed om een decoder te huren.
Dit was omdat ik de decoder te duur vond...
Ze heeft zelfs de prijs (15€) vermeld :roll:

Dus als Telenet het voorstelt, scheelt er toch iets aan uw 100% zekerheid, niet?


Officieel beweert Telenet nochtans dat het niet gaat. Volgens mij heeft die dame daar staan liegen dat ze zwart ziet gewoon om je toch te overhalen en je uiteindelijk toch een verkoop aan te smeren (het zou niet de eerste keer zijn, en dat geldt niet alleen voor Telenet natuurlijk, maar ook voor Belgacom)... Want officieel is het dus absoluut niet zo. Nergens -in geen enkel hoekje- zal je iets over een huur vinden. Er zijn al veel mensen die op de Telenet-fora (digitalcafe.be) gevraagd hebben naar een huur, maar die afgescheept werden. Het zou me dus zeer haar verbazen moest het toch kunnen.

(Of ben je ex-Canal Digitaal abonnee?)
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Neen, geen ex-Canal Plus...

Toch een smerige actie eigenlijk, die telefonische verkopen. Stel dat iemand daar op in gaat, wat krijgt die persoon dan voorgeschoteld? Een factuur van 250€?? Goed begin als je in zee wil gaan met Telenet :roll:

Achja, ik moet geen digitale tv hebben zolang ze geen standaard hebben zoals ze die hadden bij analoge tv. Ik wil een tv toestel met een digitale tuner ingebakken waar ik overal mee terechtkan, ongeacht welke provider en/of gegevensdrager. -> klinkt misschien utopisch, maar zo zou het toch wel mogen zijn, niet?
Ze mogen hun Digitale TV voor mijn part diep onder de grond steken zolang het te duur is (die decoders zijn echt wel duur voor 'jan met de pet')...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Bij indi huur je de decoder het eerste jaar voor 4,95 , het 2de jaar voor 3 euro . na die termijn is m van jou . Als begin volgend jaar overgeschakeld wordt naar mpeg4 wordt er een omruil actie voorzien , mss wat bijbetalen , maar dat zullen we dan nog wel zien .
Het basis abbo voor 55 zenders bedraagt +- 12 euro ( heel juist weet ik het niet) , en het plus pakket 9,95.

Zeer schapelijke prijs als je het mij vraagt .
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

dopke schreef:Bij indi huur je de decoder het eerste jaar voor 4,95 , het 2de jaar voor 3 euro . na die termijn is m van jou . Als begin volgend jaar overgeschakeld wordt naar mpeg4 wordt er een omruil actie voorzien , mss wat bijbetalen , maar dat zullen we dan nog wel zien .
Het basis abbo voor 55 zenders bedraagt +- 12 euro ( heel juist weet ik het niet) , en het plus pakket 9,95.

Zeer schapelijke prijs als je het mij vraagt .

Ik zeg niet dat het geen schappelijke prijs is he. ;)
Ik zeg dat Belgacom en TV-Vlaanderen qua prijs (als je al internet hebt bij BGC) goedkoper is. Daarmee heb ik nog niet gezegd dat het per definitie beter is, of dat IN-DI te duur is. Anders had ik IN-DI al lang buiten gegooid. : )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Anthony schreef:of dat IN-DI te duur is


Jij hebt nog nooit naar prijzen van TN gekeken zeker... als je daar aanbod versus prijs vergelijkt, of de Digicorder die je minstens 699 euro kost !
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

r2504 schreef:
Anthony schreef:of dat IN-DI te duur is


Jij hebt nog nooit naar prijzen van TN gekeken zeker... als je daar aanbod versus prijs vergelijkt, of de Digicorder die je minstens 699 euro kost !

Hé, ik zeg net dat IN-DI net niet te duur is. ;)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Anthony schreef:
r2504 schreef:
Anthony schreef:of dat IN-DI te duur is


Jij hebt nog nooit naar prijzen van TN gekeken zeker... als je daar aanbod versus prijs vergelijkt, of de Digicorder die je minstens 699 euro kost !

Hé, ik zeg net dat IN-DI net niet te duur is. ;)


Ik begrijp je standpunt, en indien je een gebruiker bent waar het internet account je noden dekt, is de BGC bundle niet slecht. Maar tegen BGC staat wel dat je niet naar een andere ISP kan gaan die voor je specifieke geval een goedkopere of betere (en vaak *beide*) oplossing kan gaan voor je Internet traffic.

Stel dat ik een Dommel-variant neem van het gewone standaard pakket dat staat tegenover het normale standaard BGC internet aanbieding, dan is dat ontegensprekelijk goedkoper. Afhankelijk van je gebruikersprofiel als internetter kan Dommel + In.Di zelfs *veel* goedkoper zijn als de BGC bundle.

Ik bedoel maar, het hangt helemaal van je noden als gebruker af : gewoon roepen dat BGC goedkoper is, is nogal kort door de bocht. Je maakt wel de nuance van "als je al BGC als ISP hebt", maar ik durf mits voorbeelden hierboven beweren dat dit ook niet steeds het geval zal zijn. :wink:
Laatst gewijzigd door kaween 15 nov 2006, 20:18, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Anthony schreef:Prachtig initiatief dat Kinepolis TV trouwens, maar wat een belachelijke prijs. 20 euro voor één kanaal?!


1 kanaal en 1 film per dag had ik begrepen.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

't is inderdaad nogal veel, en meer als ik ervoor zou over hebben. Maar het is een interresant gegeven als je de HiDef kant van de zaak bekijkt : ditmaal geen vrij elitair thema kanaal dat slechts een hele kleine impact kent (ben er nogthans voor te vinden, want thuis staat Arte vrij veel op, doodgewoon omdat ik het vaker-als-niet goede TV vind), maar iets dat een veel groter potentieel publiek kan vinden, en indien het aanslaat kan het misschien wel mede een versnelling veroorzaken in het hele HD-verhaal hier in België dat op dit moment meer iets heeft van "De Trein der Traagheid".

Zoiets kan ik enkel toejuichen. Je bent niet verplicht het te nemen, nietwaar.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Anthony schreef:3) De decoder van IN-DI is goedkoper (al hoe wel je bij Belgacom ook gewoon kan huren, maar soit), maar heeft wél geen harde schijf. Bovendien vergeet je wel de activatiekosten van IN-DI (25 euro dacht ik) te vermelden.


Bij Belgcom is de activatiekost 59€ voor digitale tv en 139€ dacht ik voor de activatie van de vereiste telefoonlijn.
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

kaween schreef:
Anthony schreef:
r2504 schreef:
Anthony schreef:of dat IN-DI te duur is


Jij hebt nog nooit naar prijzen van TN gekeken zeker... als je daar aanbod versus prijs vergelijkt, of de Digicorder die je minstens 699 euro kost !

Hé, ik zeg net dat IN-DI net niet te duur is. ;)


Ik begrijp je standpunt, en indien je een gebruiker bent waar het internet account je noden dekt, is de BGC bundle niet slecht. Maar tegen BGC staat wel dat je niet naar een andere ISP kan gaan die voor je specifieke geval een goedkopere of betere (en vaak *beide*) oplossing kan gaan voor je Internet traffic.

Stel dat ik een Dommel-variant neem van het gewone standaard pakket dat staat tegenover het normale standaard BGC internet aanbieding, dan is dat ontegensprekelijk goedkoper. Afhankelijk van je gebruikersprofiel als internetter kan Dommel + In.Di zelfs *veel* goedkoper zijn als de BGC bundle.

Ik bedoel maar, het hangt helemaal van je noden als gebruker af : gewoon roepen dat BGC goedkoper is, is nogal kort door de bocht. Je maakt wel de nuance van "als je al BGC als ISP hebt", maar ik durf mits voorbeelden hierboven beweren dat dit ook niet steeds het geval zal zijn. :wink:

Nogmaals: ik had het over het tv-product losstaand. Niet over alle mogelijke combo's. Uiteraard kan je op die manier altijd goedkopere alternatieven vinden (maar nogmaals: er is niet enkel de prijs, er is ook de inhoud he. Ik kan ook morgen een pakket met drie kanalen tegen 3 euro op de markt brengen en roepen dat ik het goedkoopste televisie-aanbod heb. ;) )
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

ZMD schreef:
Anthony schreef:3) De decoder van IN-DI is goedkoper (al hoe wel je bij Belgacom ook gewoon kan huren, maar soit), maar heeft wél geen harde schijf. Bovendien vergeet je wel de activatiekosten van IN-DI (25 euro dacht ik) te vermelden.


Bij Belgcom is de activatiekost 59€ voor digitale tv en 139€ dacht ik voor de activatie van de vereiste telefoonlijn.

De activatiekost (59 euro) en de installatiekost (139 euro) is er al een tijdje niet meer.

Activatie is nu volledig gratis, installatiekost in principe ook als je het zelf installeert met een Do It Yourself Kit. Als je per se toch een installateur het werk wil laten doen, betaal je 49 euro.
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

kaween schreef:
Anthony schreef:
Ik begrijp je standpunt, en indien je een gebruiker bent waar het internet account je noden dekt, is de BGC bundle niet slecht. Maar tegen BGC staat wel dat je niet naar een andere ISP kan gaan die voor je specifieke geval een goedkopere of betere (en vaak *beide*) oplossing kan gaan voor je Internet traffic.

Stel dat ik een Dommel-variant neem van het gewone standaard pakket dat staat tegenover het normale standaard BGC internet aanbieding, dan is dat ontegensprekelijk goedkoper. Afhankelijk van je gebruikersprofiel als internetter kan Dommel + In.Di zelfs *veel* goedkoper zijn als de BGC bundle.

Ik bedoel maar, het hangt helemaal van je noden als gebruker af : gewoon roepen dat BGC goedkoper is, is nogal kort door de bocht. Je maakt wel de nuance van "als je al BGC als ISP hebt", maar ik durf mits voorbeelden hierboven beweren dat dit ook niet steeds het geval zal zijn. :wink:

Dat is nu iets waar ik in mij totaal kan vinden.

Als ik kijk naar onze eigen situatie dan zou TV idd een stukje goedkoper kunnen bij BelgacomTV (en kan ik voetbal zien) maar het weegt compleet niet op tegen de extra kosten die er langs ISP kant zou bijkomen.

Bij dommel hoef ik niets extra's te betalen voor meerdere pc's. Inzake het verkeer hoef ik mij geen zorgen te maken want ik kom ruimschoots toe. Xbox Live, wat intensief internetten met 2x en dat voor 32€ per maand. Bij Belgacom zou mij dat een fortuin kosten. Vind het wat cynisch gezien dommel Belgacom reseller is niet ?

Ik vind de zenders zeer interresant bij Belgacom maar het is dat internet die bij mij het struikelblok is.

Is er een technische reden waarom Belgacom ook niet BelgacomTV kan aanbieden via de resellers pakketten ? Of zie ik het te simplistisch ?
Anthony
Plus Member
Plus Member
Berichten: 224
Lid geworden op: 10 nov 2005, 14:46

Silence schreef:
kaween schreef:
Anthony schreef:
Ik begrijp je standpunt, en indien je een gebruiker bent waar het internet account je noden dekt, is de BGC bundle niet slecht. Maar tegen BGC staat wel dat je niet naar een andere ISP kan gaan die voor je specifieke geval een goedkopere of betere (en vaak *beide*) oplossing kan gaan voor je Internet traffic.

Stel dat ik een Dommel-variant neem van het gewone standaard pakket dat staat tegenover het normale standaard BGC internet aanbieding, dan is dat ontegensprekelijk goedkoper. Afhankelijk van je gebruikersprofiel als internetter kan Dommel + In.Di zelfs *veel* goedkoper zijn als de BGC bundle.

Ik bedoel maar, het hangt helemaal van je noden als gebruker af : gewoon roepen dat BGC goedkoper is, is nogal kort door de bocht. Je maakt wel de nuance van "als je al BGC als ISP hebt", maar ik durf mits voorbeelden hierboven beweren dat dit ook niet steeds het geval zal zijn. :wink:

Dat is nu iets waar ik in mij totaal kan vinden.

Als ik kijk naar onze eigen situatie dan zou TV idd een stukje goedkoper kunnen bij BelgacomTV (en kan ik voetbal zien) maar het weegt compleet niet op tegen de extra kosten die er langs ISP kant zou bijkomen.

Bij dommel hoef ik niets extra's te betalen voor meerdere pc's. Inzake het verkeer hoef ik mij geen zorgen te maken want ik kom ruimschoots toe. Xbox Live, wat intensief internetten met 2x en dat voor 32€ per maand. Bij Belgacom zou mij dat een fortuin kosten. Vind het wat cynisch gezien dommel Belgacom reseller is niet ?

Ik vind de zenders zeer interresant bij Belgacom maar het is dat internet die bij mij het struikelblok is.

Is er een technische reden waarom Belgacom ook niet BelgacomTV kan aanbieden via de resellers pakketten ? Of zie ik het te simplistisch ?

Normaal (wel nog niet officieel bevestigd, maar volgens betrouwbare bronnen) zou begin 2007 daar verandering in moeten komen. Dan zou tv volledig losgekoppeld worden van internet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Silence schreef:Is er een technische reden waarom Belgacom ook niet BelgacomTV kan aanbieden via de resellers pakketten ? Of zie ik het te simplistisch ?


Niet voor zover ik weet... het is gewoon een leuke manier van klantenbinding. Het enige wat men kan opmerken is dat BGC dit niet wil doen omdat het de QoS niet tot moeilijk kan garanderen op een ander netwerk (en wie zijn schuld is het dan als het slecht werkt).
DarkAvenger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44

dopke schreef:Bij indi huur je de decoder het eerste jaar voor 4,95 , het 2de jaar voor 3 euro . na die termijn is m van jou . Als begin volgend jaar overgeschakeld wordt naar mpeg4 wordt er een omruil actie voorzien , mss wat bijbetalen , maar dat zullen we dan nog wel zien .
Het basis abbo voor 55 zenders bedraagt +- 12 euro ( heel juist weet ik het niet) , en het plus pakket 9,95.

Zeer schapelijke prijs als je het mij vraagt .


Sinds maart 2006 huur ik de decoder voor 4,95 euro. Waar heb je de info vandaan dat je hem het tweede jaar kan huren voor slechts 3 euro en dat hij na 2 jaar van jou is ? Ik zie dit nergens staan in het contract dat ik heb ondertekend.

Van waar heb je de info van overschakeling naar mpeg4 ?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Een maat van me doet dat zo , die huurt die box vanaf het begin dat digitv hier beschikbaar was , staat in de voorwaarden.

Trouwens kinepolius tv is nu open hier , voor een maand.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

dopke schreef:Trouwens kinepolius tv is nu open hier , voor een maand.


Blijkt hier toch niet te werken (gisteren althans toch nog niet), heb je een soort van preview periode moeten aanvragen ofzo?
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Buster schreef:
dopke schreef:Trouwens kinepolius tv is nu open hier , voor een maand.


Blijkt hier toch niet te werken (gisteren althans toch nog niet), heb je een soort van preview periode moeten aanvragen ofzo?


Nee , sinds vanmorgen staat ie gewoon open .
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

blijkt hier (nog?) niet te werken, jammer :?
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ik kijk ook naar KinepolisTV + KinepolisTV 2

Wel enkel maar reclame en previews.


Vraag me trouwens af wat die 4 BE kanalen zijn. Allemaal franstalig.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”