Opzeg Mobistar/Euphony gsm-abonnement DRINGEND

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
twan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 mei 2006, 19:15
Locatie: Brasschaat

Beste mensen,

Op 10-11-2006 liet mijn zus zich een abonnement aansmeren van Mobistar/Euphony op de Meir in Antwerpen (niet in een winkel maar mondeling via een verkoper)
Zonder het zelf te weten tekende ze voor een abonnement voor 36 maanden @ 4 € per maand (abonnementskost) via domiciliering.
Ze heeft 7 werkdagen de tijd voor de opzeg via aangetekende zending te voltooien.
Ze heeft een nieuwe simkaart ter plaatse gekregen waarbij haar oude gsmnummer automatisch overgedragen werd.

Ik veronderstel dat ze voor de zekerheid een opzeg naar zowel Mobistar als Euphony stuurt.

Toch had ik graag nog enig advies en/of voorbeeldbrief...

mvg,

Anthony
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

twan schreef:Zonder het zelf te weten tekende ze voor een abonnement voor 36 maanden @ 4 € per maand (abonnementskost) via domiciliering.


No offense, maar iets tekenen zonder het te weten???
Ik denk dat iedereen moet leren (desnoods the hard way) om contracten te lezen alvorens ze te tekenen. Neem het contract mee naar huis en lees het grondig door. Wanneer ze dit niet toelaten, laat je de aanbieding maar mooi links liggen. Weet trouwens dat wanneer je een contract ondertekent bij de zaakvoerder thuis of in een toonzaal, er geen bedenktijd is! Sommige malafide bedrijven verdienen zo geld omdat mensen dan schadevergoedingen dienen te betalen om toch nog onder het contract uit te geraken...

Ik hoop dat je zus de nieuwe simkaart nog niet heeft gebruikt? Want dan heeft ze de dienst effectief gebruikt en zou de bedenktijd wel eens kunnen komen te vervallen.

Anders volstaat een simpel briefje met de melding dat je het contract wenst te annuleren, en dat je dit doet binnen de in het contract vermelde bedenktijd. Volgens mij is een brief naar Euphony voldoende, het is met hen dat je een contract bent aangegaan en niet rechtstreeks met Mobistar.

Succes!
twan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 mei 2006, 19:15
Locatie: Brasschaat

Je hebt gelijk, ik heb ze zelf ook naar haar voeten gegeven...

Bedankt voor de ractie, de brieven zijn ondertussen reeds verzonden dus deze topic mag gesloten worden.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”