RealDSL problemen
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
redman5087 schreef:HELP, ik wil een provider met fixed ip aan een redelijke prijs!!!
Waarvoor gebruik je je fixed ip?
Indien voor een server waarom zoek je je geen dedicated server?
Indien nodig voor manage toepassingen?
waarom zoek je je geen dedicated server die je gebruikt als proxy...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
prodata schreef:redman5087 schreef:HELP, ik wil een provider met fixed ip aan een redelijke prijs!!!
Waarvoor gebruik je je fixed ip?
Indien voor een server waarom zoek je je geen dedicated server?
Indien nodig voor manage toepassingen?
waarom zoek je je geen dedicated server die je gebruikt als proxy...
Mijn fixed ip is louter voor hobby doeleinden, als dat nog toegelaten is!
Geef je me deze raad omdat je weet dat Realdsl onbetrouwbaar is?
Weet iemand een goed virtual hosting pakket? Is dit niet het goedkoopste?
En dan heb je zogezegd toch nog je eigen server.
- biebel
- Plus Member
- Bedankt: 4 keer
Ik kan sinds donderdag niet meer inloggen. Ik heb wel sync, maar na sent PADI grijg ik geen received PADO.
Wanneer kan ik weer inloggen?
Ik heb hier bij een vriend net de rekening voor 11/2006 betaald, maar heb nooit één voor 10/2006 gekregen. (hoeft ook niet te komen ntl )
username: rdsl0040
Wanneer kan ik weer inloggen?
Ik heb hier bij een vriend net de rekening voor 11/2006 betaald, maar heb nooit één voor 10/2006 gekregen. (hoeft ook niet te komen ntl )
username: rdsl0040
dooly schreef:elldiablo : aan welke sync en wat zeggen de speedtests?
speed test zeggen mij 435 kbits /sec downlaods en 40 voor de upload
hoe bedoel je welek sync :o)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
- cyberbug
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 77 keer
- Contacteer:
redman5087 schreef:KierkelsD schreef:Dit kan eigenlijk niet
dus ik ben maar verder aan het zoeken naar een andere provider, iemand nog een goede ISP in gedachten? zonder Datalimiet? (ik kom vanuit NLD dus ik ben dat niet gewend die 30Gb.)
Ik heb gezocht bij:
dommel, €151,- geen datalimiet
EDPnet, €96,74 40Gb datalimiet
Chello, niet leverbaar in maaseik, alleen in Leuven - Brussel
Thanks
Danny
Ik wil ook veranderen maar ik heb een fixed ip nodig!!
Dus is het niet simpel om te veranderen.
Realdsl is de enige provider die een redelijke prijs vraagt voor zo'n vast ip. Vroeger kon je bij dommel voor 22 euro extra (totaal 52 euro) een vast ip nemen. Maar deze optie is verdwenen van hun site.
HELP, ik wil een provider met fixed ip aan een redelijke prijs!!!
hangt er vanaf waarvoor het dient.
Een ongelimiteerde leechlijn voor een studenten prijsje is bij mij weten niet te vinden in belgië.
(realdsl is niet meer gelimiteerd en chelo en de franstaligen zijn maar op beperkte plaatsen beschikbaar)
Als je echter profesioneel met internet bezig bent en ietsje meer kan geven
is er de Xpert Start adsl lijn van telenet solutions.
- 3 Mbps / 384 Kbps
- Onbeperkt volume
- 8 vaste IP adressen
- Onbeperkt aantal gebruikers
http://www.telenet.be/nl/op_kantoor/kmo ... xpertline/
Ook particulieren kunnen deze lijn trouwens nemen (Een colega heeft hier naar geinformeert omdat hij hierop zoekt over te stappen)
Greetz cyberbug
Beste vrienden.
ik heb een Linksys WAG54G bij de PPPOE gegevens staat ook iets als Service Name : RealDSL.... toen ik deze weg had gehaalt werkte de verbinding weer!!
ook heb ik het probleem kunnen reproduceren door het weer in te vullen en... verbinding was weg! dus advies aan iedereen en eigenlijk iets wat realroot had moeten weten!!!! haal de service naam weg bij de pppoe gegevens dus geen RealDSL erbij!!
bij deze scheelt dit veel geld bij realDSL en hebben ze een oplossing
ik heb een Linksys WAG54G bij de PPPOE gegevens staat ook iets als Service Name : RealDSL.... toen ik deze weg had gehaalt werkte de verbinding weer!!
ook heb ik het probleem kunnen reproduceren door het weer in te vullen en... verbinding was weg! dus advies aan iedereen en eigenlijk iets wat realroot had moeten weten!!!! haal de service naam weg bij de pppoe gegevens dus geen RealDSL erbij!!
bij deze scheelt dit veel geld bij realDSL en hebben ze een oplossing
Ik heb reeds opgezegd ....... en ga desnoods procuderen
Het wordt tijd dat dit soort providers leren dat communiceren een onderdeel is van het product. Dat er zaken zijn waar je 'niks 'aan kunt doen, daar heb ik nog een mate van begrip voor. NIET VOOR PROVIDERS DIE ONBEREIKBAAR ZIJN EN GEEN SUPPORT AFDELING HEBBEN TERWIJL ZE WEL ZEGGEN DAT ZE DIE HEBBEN.
Succes iedereen en dat meen ik.
Het wordt tijd dat dit soort providers leren dat communiceren een onderdeel is van het product. Dat er zaken zijn waar je 'niks 'aan kunt doen, daar heb ik nog een mate van begrip voor. NIET VOOR PROVIDERS DIE ONBEREIKBAAR ZIJN EN GEEN SUPPORT AFDELING HEBBEN TERWIJL ZE WEL ZEGGEN DAT ZE DIE HEBBEN.
Succes iedereen en dat meen ik.
myhobby schreef:Ik heb reeds opgezegd ....... en ga desnoods procuderen
Same here...
Uittreksel uit de Algemene Voorwaarden van RealRoot:
5.2. RealROOT BVBA is in principe gerechtigd veranderingen aan te brengen aan de RealROOT-Dienst zonder voorafgaande bekendmaking aan de Gebruiker. RealROOT BVBA behoudt zich het recht voor procedurele en technische wijzigingen en/of verbeteringen in de RealROOT-Dienst of in de Toegangscode van de Gebruiker door te voeren, indien de werking van de RealROOT-Dienst dit vereist. RealROOT BVBA zal de Gebruiker hierover tijdig (ten minste één (1) week voordien) informeren, indien deze wijzigingen de beschikbaarheid van de Dienst nadelig beïnvloeden. In geval de wijziging leidt tot een wezenlijke beperking van de verplichtingen van RealROOT BVBA, is de Gebruiker gerechtigd om het Abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen. RealROOT BVBA is echter niet aansprakelijk voor enige schade of kosten van de Gebruiker, als gevolg van enige in dit artikel genoemde maatregelen.
Deze week vertrekt mijn aangetekende zending... Dat ze mij nog geld moeten, los ik wel via een andere weg op.
Ik heb trouwens nog een nadeligheid gevonden nu ik zonder internet zit: Volgend weekend is de recorder van m'n MediaCenter waardeloos, aangezien hij z'n EPG niet kan updaten...
Hier nog steeds geen internet. Morgen zal het 2 weken zijn. Ik heb maar 1 woord .... schandalig ... Jullie doen jullie best "real"dsl, maar dit kan echt niet meer door de beugel.
[ http://www.xrx.be ]
May the source be with you.
nog een geluk dat er hier onbeveiligde draadloze netwerkjes zijn (leve de installateurs van belgacom) anders was het hier nog een grotere ramp
[ http://www.xrx.be ]
Dus die manne posten hier openlijk dat ze migreren naar Mobistar en toch blijven jullie hen lastigvallen met je problemen?
Al eens bij stilgestaan dat ze simpelweg niets kunnen doen als Mobistar zijn eind van de overeenkomst niet nakomt?
Al eens bij stilgestaan dat ze simpelweg niets kunnen doen als Mobistar zijn eind van de overeenkomst niet nakomt?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Valleyman schreef:Al eens bij stilgestaan dat ze simpelweg niets kunnen doen als Mobistar zijn eind van de overeenkomst niet nakomt?
Oh, en wat dacht je van een open en eerlijke communicatie op hun homepage en vrijstelling van betalingen a ratio van het aantal dagen dat internet niet beschikbaar was (dan spreek ik dus nog niet eens over een commerciele tegemoedkoming hé !)
Trouwens daar hadden ze maar aan moeten denken voor ze eraan begonnen, net zoals men een dik jaar geleden had moeten nadenken wanneer men internet zonder limieten promote !
Valleyman schreef:Dus die manne posten hier openlijk dat ze migreren naar Mobistar en toch blijven jullie hen lastigvallen met je problemen?
Komaan zeg, get a grip... Hier spreken mensen die al 2 weken (ikzelf al 5 dagen...) zonder internet zitten. Je kan dit moeilijk gaan goedpraten door alles op de staking bij Mobistar te steken.
Ik heb de indruk dat de woorden roll-back en redundancy ook niet echt voorkomen in het woordenboek van RDSL !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Valleyman schreef:Dus die manne posten hier openlijk dat ze migreren naar Mobistar en toch blijven jullie hen lastigvallen met je problemen?
Wat maakt dat uit? De users hebben een contract met RealDSL, niet met Mobistar. Dan is het aan RealDSL om Mobistar in gebreke te stellen en ervoor te zorgen dat de schade naar hun klanten toe beperkt wordt (en dat de kosten van die 'schade-beperking' uiteindelijk aan Mobistar worden doorgerekend).
Het is trouwens opvallend dat RealDSL steeds problemen heeft met de toeleveranciers. Eerst waren zo goed als alle problemen te wijten aan Telenet Solutions en nu is het Mobistar die niet mee wil. Je zou toch verwachten dat ze al geleerd hebben dat ze moeten onderhandelen over deftige SLA's?
En ik ben er zeker van dat velen bereid zijn wat water bij de wijn te doen, maar dit nu niet meer door de vingers wensen te zien om diverse redenen (geen communicatie naar klanten toe, helpdesk gewoon niet bereikbaar, al maanden aan een stuk onophoudelijk problemen en loze beloftes, ...).
Het is dan ook normaal dat bjansens zo wordt 'lastig gevallen' op dit forum (dikke pluim trouwens voor zijn volharding en toewijding ondanks de soms 'lage' opmerkingen). Hij is voor velen nog de enige werkende link tussen de klant en RealDSL (ook al is dit misschien totaal zijn verantwoordelijkheid niet). Er is dus een duidelijk structureel probleem binnen RealDSL (en dan vooral naar 1st line helpdesk).
Als dienstverlenend bedrijf moet je je toch in de positie van de klant kunnen plaatsen en merken dat deze situatie voor hen uiterst vervelend moet zijn. En klanten dien je te soigneren (in de zin van een correcte dienstverlening in al zijn aspecten). Zonder klanten, geen centjes...
-
- Member
Ik ben nu meer als een jaar gebruiker van realdsl. Veel problemen gehad maar dit is gewoon SCHANDALIG. Je klanten dagenlang zonder internet zetten en gewoon geen snelle oplossing zoeken. Een advies voor mijn collega realdslers: opzeggen die handel!!! Ik ben hun amateurisme meer dan beu.
Iemand die al meer informatie hoe het zit als je overschakelt naar een andere provider? Ik bedoel specifiek of het langer zal duren eer je wordt overgeschakeld? Bij edpnet vertelde ze me dat Belgacom de aanvragen chronologisch afhandelt. Is er bij deze migratie(die van realroot) een handeling van Belgacom vereist en indien ja, is deze al gebeurd of staat die nog te gebeuren?
Bedankt en voor mijn lotgenoten: veel sterkte
Iemand die al meer informatie hoe het zit als je overschakelt naar een andere provider? Ik bedoel specifiek of het langer zal duren eer je wordt overgeschakeld? Bij edpnet vertelde ze me dat Belgacom de aanvragen chronologisch afhandelt. Is er bij deze migratie(die van realroot) een handeling van Belgacom vereist en indien ja, is deze al gebeurd of staat die nog te gebeuren?
Bedankt en voor mijn lotgenoten: veel sterkte
De tijd dat jullie hier nu zitten te klagen, hadden jullie beter besteed aan het zoeken naar een andere provider. Op de tijd die jullie nu offline zijn, zou een nieuwe aanvraag elders reeds rond zijn.
Daarnaast zou ik eens willen zien hoe realdsl een vergoeding gaat vragen voor het verbreken van het contract terwijl ze zelf niet in staat zijn een dienst te leveren.
Daarnaast zou ik eens willen zien hoe realdsl een vergoeding gaat vragen voor het verbreken van het contract terwijl ze zelf niet in staat zijn een dienst te leveren.
Hallo,
ik heb ook RealDSL en ik moet zeggen dat ik NOOIT problemen gehad heb met hun ! Snelheid & uptime -> top !
Helpdesk is echter slecht/niet bereikbaar, maar ok...
Installatie handleiding niet aanwezig, maarja het is ook een GEEK-Dsl he
Ik had sinds gistermiddag geen internet meer:
-gebeld -> niemand te bereiken
-gemailed -> geen reaktie
-support webgeval -> geen reaktie
vanmorgen om 8:00 deed hij het weer !
tot ik nu net via webmail eventjes een mailtje wilde schrijven -> nada, ligt weer plat *zucht*
groet,
Mark
ik heb ook RealDSL en ik moet zeggen dat ik NOOIT problemen gehad heb met hun ! Snelheid & uptime -> top !
Helpdesk is echter slecht/niet bereikbaar, maar ok...
Installatie handleiding niet aanwezig, maarja het is ook een GEEK-Dsl he
Ik had sinds gistermiddag geen internet meer:
-gebeld -> niemand te bereiken
-gemailed -> geen reaktie
-support webgeval -> geen reaktie
vanmorgen om 8:00 deed hij het weer !
tot ik nu net via webmail eventjes een mailtje wilde schrijven -> nada, ligt weer plat *zucht*
groet,
Mark
Porsche, there is no substitute...
Mr.T schreef:De tijd dat jullie hier nu zitten te klagen, hadden jullie beter besteed aan het zoeken naar een andere provider. Op de tijd die jullie nu offline zijn, zou een nieuwe aanvraag elders reeds rond zijn.
Er zijn er nog die een contract hebben lopen dat een minimumduur heeft van een jaar. Dan moet je eerst nog andere dingen doen dan zo maar ff een andere ISP zoeken.
In ieder geval is dit aan iedereen die nog een contract heeft lopen en nog geen jaar klant is:
Stuur een aangetekend schrijven naar realroot met daarin gespecifieerd de klachten en een duidelijke omschijrving van de problemen. Op basis van artikel 5.2 van hun algemene voorwaarden kan deze overeenkomst zonder problemen opgeheven worden. Vermeld erbij dat je binnen 8 werkdagen een antwoord verwacht, zoniet dat de stopzetting aanvaard is.
Hierna kan je een andere provider zoeken... Dommel bijvoorbeeld.
/me RDSL0395
Lieve mensen,
ik zit ook met hetzelfde probleem als jullie.
Dit was mijn configuratie: ISDN lijn BGC, RealDSL GeekDSL en alles ging goed tot vorige week (net zoals iedereen).
Ik werk ook van thuis voor een software bedrijf, en mijn bedrijf verliest ook op die manier een maximum van 1100euro per dag (dat ik niet productief ben)...
Ik nam volgende maatregelen:
Even snel met Telenet gebeld (maandag 17u), dinsdagochtend 10u30: Telenet Expressnet is aangesloten. RealDSL ligt nog steeds plat, maar ik kan even werken.
Mijn IP telefoon heeft het vaste IP adres nodig om verbinding te maken met onze HiPath centrale. (Ik gebruik ondertussen mijn GSM)
Ik dacht nog een aantal dagen te wachten op RealDSL, maar jullie berichten lezend, denk ik dat ik overstap naar EDPnet. En ik hou de telenet kabelverbinding als backup.
Nog even een aanrader: ik gebruik een linksys RV042 als router, dit toestel is geweldig, je kan er onder andere 2 WAN lijnen op aansluiten die je dan instelt als backup voor mekaar, of je stelt load balancing in en zo doe je basis-traffic shaping.
Het is wel spijtig van RealDSL: vast IP, genoeg datatransfer, goede snelheid... Maar ik vrees dat ze na een voorval als dit... waarschijnlijk, net zoals ADSL2fit enige tijd terug... de boeken zullen mogen neerleggen (nu ja, ze hebben gelukkig andere bronnen van inkomsten...)
Ik wens jullie allen veel sterkte, veel geduld en hopelijk heel snel terug veel surfgenot!
Slaapwel,
D
Lieve mensen,
Dit was mijn configuratie: ISDN lijn BGC, RealDSL GeekDSL en alles ging goed tot vorige week (net zoals iedereen).
Ik werk ook van thuis voor een software bedrijf, en mijn bedrijf verliest ook op die manier een maximum van 1100euro per dag (dat ik niet productief ben)...
Even snel met Telenet gebeld (maandag 17u), dinsdagochtend 10u30: Telenet Expressnet is aangesloten. RealDSL ligt nog steeds plat, maar ik kan even werken.
Mijn IP telefoon heeft het vaste IP adres nodig om verbinding te maken met onze HiPath centrale. (Ik gebruik ondertussen mijn GSM)
Ik dacht nog een aantal dagen te wachten op RealDSL, maar jullie berichten lezend, denk ik dat ik overstap naar EDPnet. En ik hou de telenet kabelverbinding als backup.
Nog even een aanrader: ik gebruik een linksys RV042 als router, dit toestel is geweldig, je kan er onder andere 2 WAN lijnen op aansluiten die je dan instelt als backup voor mekaar, of je stelt load balancing in en zo doe je basis-traffic shaping.
Het is wel spijtig van RealDSL: vast IP, genoeg datatransfer, goede snelheid... Maar ik vrees dat ze na een voorval als dit... waarschijnlijk, net zoals ADSL2fit enige tijd terug... de boeken zullen mogen neerleggen (nu ja, ze hebben gelukkig andere bronnen van inkomsten...)
Ik wens jullie allen veel sterkte, veel geduld en hopelijk heel snel terug veel surfgenot!
Slaapwel,
D
DVR schreef:/me RDSL0395
Lieve mensen,
Slaapwel,
D
al bij al pakt jij het echt optimistish op ( niet dat het slehct is :o)) )
maarja jij ook nog veel surf genot en veel plezier met uw toekomstige Internet ! groeten elldiablo
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
-
- Deel van't meubilair
DVR schreef:Ik werk ook van thuis voor een software bedrijf, en mijn bedrijf verliest ook op die manier een maximum van 1100 euro per dag (dat ik niet productief ben)...
En je gebruikt een consumer abonnementje voor professionele doeleinden ? En je software bedrijf eist niet dat je naar kantoor komt ?
Met een maandelijkse omzet van 22.000 euro zou je toch wel slimmere beslissingen verwachten
r2504 schreef:En je gebruikt een consumer abonnementje voor professionele doeleinden ?
Ik begin die opmerkingen eigenlijk een beetje beu te worden... Het is nog altijd aan de persoon zelf om z'n rekening te maken, en niemand anders. Of die persoon nu professioneel moet werken of niet, wil dat dan zeggen dat de provider overal z'n broek mag aan vegen en mensen meer dan een week offline zetten?!? Ik werk ook van thuis, minstens 1 maal per week en, ja, ik ben (binnenkort was) klant van RDSL. So what? Hoeveel bedrijven geven hun mensen een basic Telenet of Skynet abonnementje om van thuis te werken? Is dit geen consumer abonnement dan?
Meestal krijgen bedrijven volume diensten met toch een betere service, en escalatie mogelijkheden in geval van problemen (Doordat meestal ook het bedrijf de nodige diensten afneemt).
Ik stoor me wel aan mensen die steen over been zitten te klagen dat hun bedrijf 1100 euro per dag verliest, doordat ze niet over een internet aansluiting beschikken. Thuiswerken is GEEN noodzaak, en indien je aansluiting zo belangrijk is, neem dan 2 aansluitingen op 2 verschillende koperparen. Beter is zelfs 1 kabel, 1 adsl. Dan zul je niet rap zonder aansluiting zitten.
Ik stoor me wel aan mensen die steen over been zitten te klagen dat hun bedrijf 1100 euro per dag verliest, doordat ze niet over een internet aansluiting beschikken. Thuiswerken is GEEN noodzaak, en indien je aansluiting zo belangrijk is, neem dan 2 aansluitingen op 2 verschillende koperparen. Beter is zelfs 1 kabel, 1 adsl. Dan zul je niet rap zonder aansluiting zitten.
Mr.T schreef:Meestal krijgen bedrijven volume diensten met toch een betere service, en escalatie mogelijkheden in geval van problemen (Doordat meestal ook het bedrijf de nodige diensten afneemt).
... had ik dat al niet vermeld in mijn bericht? Ik heb inderdaad nu twee (waarvan 1 werkende verbinding)
Thuis werken mag dan voor u geen noodzaak zijn.. maar als ik voor een dagje werken naar Karslruhe moet rijden (500km) of erger nog naar Saint-Louis... dan kan ik je vertellen dat je liever toch van thuis uit werkt. Thuis is voor mij dan ook mijn officieel kantoor.
Ik herinner me ook niet in mijn bericht steen en been te klagen?
Toch bedankt voor uw opmerking.
r2504 schreef:En je gebruikt een consumer abonnementje voor professionele doeleinden ? En je software bedrijf eist niet dat je naar kantoor komt ?
Met een maandelijkse omzet van 22.000 euro zou je toch wel slimmere beslissingen verwachten
... hier sprak ik van maximale omzet, je bent nu eenmaal niet alle dagen 8u/dag dingen aan het doen die factureerbaar zijn voor een klant (... pas op: ik zou wel graag die bonus op zak steken )... en ik ben natuurlijk ook 60% van de tijd bij de klant zelf... dus even snel uit mijn hoofd, genereer ik ongeveer 5000 euro van thuis uit.
To the point: Waarom een professioneel abonnement nemen met SLA, RealDSL ligt er nu 5 werkdagen uit voor mij, ok dat is teveel!, maar voor dit, heb ik nog nooit een probleem gehad (ben wel nog maar een jaar klant)... Denk dan even aan de Return of Investment van een duurdere SLA lijn, ik vrees dat je de kost niet kan verantwoorden.
Maar de oplossing van redundante internet toegangen: 1 kabel en 1 Adsl, naar mijn mening is de ideale oplossing. Technisch heb je zo de kleinste kans dat je er even tussenuit ligt.
Want zelfs al heb je een SLA met 4uur respons... dat betekent alleen maar de je support van betere kwaliteit mag verwachten, maar het betekent niet per se dat je probleem binnen die tijd opgelost is.
Maar terug naar de topic: Is er nu vanuit RealDSL al een definitieve oplossing of een tijd gedefinieerd wanneer dit achter de rug zal zijn?
Nog een fijne dag verder.
DVR
Whoops, nog even iets toevoegen...
Ik wil hier niet met een dikke nek overkomen.
... ik zou eigenlijk geen 500km moeten rijden
Uiteindelijk kan ik veel beter op 1km van huis gaan werken, bij mijn schoonouders, die hebben een Skynet abo.
en dan zou schoonmoeke nog koken bij! Dat is pas een bonus.
-> hou schoonmoeder altijd te vriend
Even onnozel: naar het schijnt gingen de mensen in de jaren '50 bij de buren mee TV kijken. Waarom zouden we dit vandaag niet kunnen doen als ons internet plat ligt, dat geeft je in ieder geval de kans om je buur beter te leren kennen.
Ik wil hier niet met een dikke nek overkomen.
... ik zou eigenlijk geen 500km moeten rijden
Uiteindelijk kan ik veel beter op 1km van huis gaan werken, bij mijn schoonouders, die hebben een Skynet abo.
en dan zou schoonmoeke nog koken bij! Dat is pas een bonus.
-> hou schoonmoeder altijd te vriend
Even onnozel: naar het schijnt gingen de mensen in de jaren '50 bij de buren mee TV kijken. Waarom zouden we dit vandaag niet kunnen doen als ons internet plat ligt, dat geeft je in ieder geval de kans om je buur beter te leren kennen.
-
- Deel van't meubilair
sdemey schreef:Ik begin die opmerkingen eigenlijk een beetje beu te worden... Het is nog altijd aan de persoon zelf om z'n rekening te maken, en niemand anders.
Inderdaad... en er ook de gevolgen van dragen !
sdemey schreef:Of die persoon nu professioneel moet werken of niet, wil dat dan zeggen dat de provider overal z'n broek mag aan vegen en mensen meer dan een week offline zetten?!?
Nee, zeker niet... maar dan moet je ook niet afkomen met het argument van duizende euro's schade. Het is gewoon onaanvaardbaar, zelfs voor consumer doeleinden...
sdemey schreef:Hoeveel bedrijven geven hun mensen een basic Telenet of Skynet abonnementje om van thuis te werken? Is dit geen consumer abonnement dan?
Thuis werken is daar een voordeel, geen recht in de echte zin van het woord. Indien het dus niet werkt is dit ook geen ramp en gaat de werknemer gewoon naar kantoor.
-
- Starter Plus
Dat de praktijken van RealDSL onacceptabel zijn lijkt me duidelijk. Degene die er mee kan leven met een internetverbinding die er zo nu en dan een week uit ligt wens ik nog veel plezier met hun RealDSL verbinding.
Voor degene die naar Dommel willen overstappen. Dit kan heel snel. Een quote van mijn Dommel registratie:
Zie voor meer info hun site. www.dommel.be.
Voor degene die naar Dommel willen overstappen. Dit kan heel snel. Een quote van mijn Dommel registratie:
bedankt, uw order werd aanvaard met code groen!
u zal binnen enkele minuten het contract via email ontvangen. gelieve zo snel mogelijk een ondertekend exemplaar van het contract via fax of post aan ons terug te zenden. we hebben ook een proforma factuur verzonden aan het emailadres dat u opgaf. gelieve de gestructureerde mededeling exact over te nemen, zoals aangegeven in deze email.
op het moment dat we het ondertekende contract van u terug ontvangen, zal u de nieuwe adsl-gegevens (login/paswoord) via email ontvangen. u kan ons steeds contacteren via +32 70 224305 voor ondersteuning bij het aanpassen van uw verbindingsopties naar het dommel.com netwerk. dit duurt immers maar enkele seconden!
Zie voor meer info hun site. www.dommel.be.
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Ik begin die opmerkingen eigenlijk een beetje beu te worden... Het is nog altijd aan de persoon zelf om z'n rekening te maken, en niemand anders. Of die persoon nu professioneel moet werken of niet, wil dat dan zeggen dat de provider overal z'n broek mag aan vegen en mensen meer dan een week offline zetten?!? Ik werk ook van thuis, minstens 1 maal per week en, ja, ik ben (binnenkort was) klant van RDSL. So what? Hoeveel bedrijven geven hun mensen een basic Telenet of Skynet abonnementje om van thuis te werken? Is dit geen consumer abonnement dan?
Meestal hebben die bedrijven ook de mogelijkheid om SLA's af te sluiten. Ze doen dat niet omdat het hen enorm veel kost. Dan vallen ze terug op de algemene voorwaarden en worden ze gelijkgesteld met normale klanten. Dat heet dienstverlening, en is contractueel vastgelegd. Weet je waar IK me aan erger? Aan al die zageventen die rotverwend alles vanzelfsprekend vinden, maar er toch maar liefst zo weinig mogelijk voor betalen. Aan al die zageventen die van mening zijn dat hun werk boven alles gaat, maar vergeet dat een ISP OOK werkt! Zij verliezen OOK geld als ze geen SLA's afsluiten, maar vaak hebben ze geen andere opties. En als ISP's het kunnen, waarom zou jou werkgever dan ineens een uitzondering mogen zijn waardoor jij voorrang krijgt op anderen? Het motto 'ik moet werken', gaat echt niet op hoor. En waarom IK het recht heb om dat te zeggen? Wel omdat ik ook van thuis uit moet werken. Hiervoor heb ik twee bussiness abbo's en een backup lijn. Ik betaal er ook navenant voor, maar zal nooit moeten klagen dat ik niet kan werken. Waarom? Buiten de SLA die er mee geleverd is, heb ik 2 opties als er een uitvalt. Nu is mijn vraag, waarom kan dat bij jou niet? het kost nog niet eens de helft van 1100€. Ik zal U de reden zeggen: winstbejag. En ja, dat is nu eenmaal niet te zoeken bij uw ISP die oorzaak, dat zit bij uw werkgever. En dan heb je geen recht van spreken.