RealDSL problemen

UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

gewoon iedereen elk uur bellen tot ze er zot van worden...'t zal rap opgelost zijn. en niet te vergeten: gsm nummer van iedere RealDSL technicus zodat je ze 's nachts wakker kan bellen. desperate times call for desperate measures...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

No comment...
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

sailormars2k schreef:en niet te vergeten: gsm nummer van iedere RealDSL technicus zodat je ze 's nachts wakker kan bellen. desperate times call for desperate measures...

Weet ge, het is zo'n ROTTE houding als die van u waardoor dat eerst ditch, en daarna ik gestopt zijn met userbase te lezen/hier mensen verder te helpen. Ge zijt goed onderweg om mijn laatste greintje goodwill te verliezen.
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

Icecubes schreef:
bjansens schreef:Tuurlijk, jij weet het beter, want jij hebt aan de telefoon gehangen met mobistar... right...


Jij zou beter eens aan de lijn hangen met de klanten, en niet minder tijd op dit forum besteden daar hebben wij als klanten niet veel aan !!!

Guess what... Ik doe 2nd line. Aan de lijn hangen met klanten is NIET mijn job.
dooly
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2005, 13:34

Dergelijke lage opmerkingen hoeven niet ook al geraken sommigen echt wel gefrustreerd zo te zien. Ik (rdsl0065) heb hier ook sinds gisteren geen connectie meer. De helpdesk gaf info vandaag, ook al was die niet echt concreet, maar dat heb ik bij andere providers evenzeer al voor gehad. Blijkbaar heeft Belgacom mijn migratie al in gang gezet (ja bjanssens, ook al zei je van niet :wink: ). Dat dat dan 2 dagen en waarschijnlijk alvast ook heel het weekend geen internet zal betekenen apprecieer ik wel helemaal niet.

PS: bjanssens ... sorry van de PM, maar de ervaring afgelopen 2 jaar heeft geleerd dat op tickets toch niet of pas na een week gereageerd wordt ... dus jouw antwoord was ook niet gepast
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

bjansens schreef: Guess what... Ik doe 2nd line. Aan de lijn hangen met klanten is NIET mijn job.
Zoiets had ik wel verwacht, je antwoorden zijn net iets te technisch voor een doorsnee 1st line :wink:
Maar als jullie toch mensen te kort hebben op 1ste lijn, ik kan jullie wel aan skilled support consultants helpen tegen een gunstig prijsje :lol:

Maar goed, ik zit hier nu uit noodzaak de mail van het werk te bekijken via een gsm verbinding...
mobicall
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2006, 09:01

Aan Realdsl :

Hoe zit het met dekoppeling van onze vaste ip-range aan ons fix-ip ???
account : rdsl0353

Het is nu al 3 dagen dat we er uit liggen,
surfen lukt, maar geen enkele van onze servers zijn van buitenaf te bereiken !!!
Gaat dit probleem nog lang duren ?
GaGo
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:07

mobicall schreef:Aan Realdsl :

Hoe zit het met dekoppeling van onze vaste ip-range aan ons fix-ip ???
account : rdsl0353

Het is nu al 3 dagen dat we er uit liggen,
surfen lukt, maar geen enkele van onze servers zijn van buitenaf te bereiken !!!
Gaat dit probleem nog lang duren ?


mooi zo, jij kan tenminste surfen, ik zit weer 5 dagen zonder internet... als ze het tegen maandag al kunnen oplossen natuurlijk :d

rdsl0212 trouwens
nocredits
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2005, 16:41

sailormars2k schreef:gewoon iedereen elk uur bellen tot ze er zot van worden...'t zal rap opgelost zijn. en niet te vergeten: gsm nummer van iedere RealDSL technicus zodat je ze 's nachts wakker kan bellen. desperate times call for desperate measures...


Shame on you !!!
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

nocredits schreef:
sailormars2k schreef:gewoon iedereen elk uur bellen tot ze er zot van worden...'t zal rap opgelost zijn. en niet te vergeten: gsm nummer van iedere RealDSL technicus zodat je ze 's nachts wakker kan bellen. desperate times call for desperate measures...


Shame on you !!!


Al een gelukt dat ik een ignore functie heb op men gsm :p
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

mobicall schreef:Aan Realdsl :

Hoe zit het met dekoppeling van onze vaste ip-range aan ons fix-ip ???
account : rdsl0353

Het is nu al 3 dagen dat we er uit liggen,
surfen lukt, maar geen enkele van onze servers zijn van buitenaf te bereiken !!!
Gaat dit probleem nog lang duren ?

modem even uit de 230V halen en weer instoppen.
(is hierboven door rdsl meegedeeld)
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Limburg schreef:
mobicall schreef:Aan Realdsl :

Hoe zit het met dekoppeling van onze vaste ip-range aan ons fix-ip ???
account : rdsl0353

Het is nu al 3 dagen dat we er uit liggen,
surfen lukt, maar geen enkele van onze servers zijn van buitenaf te bereiken !!!
Gaat dit probleem nog lang duren ?

modem even uit de 230V halen en weer instoppen.
(is hierboven door rdsl meegedeeld)


Is het dan opgelost ?
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ik heb 't hier ook zitten:
donderdag middag geen sync meer. helpdesk gebeld. na meerdere keren phonemail toch keuzemenu kunnen bereiken. als ik gekozen had voor "problemen met adsl" dan werd ik er na enkele minuten afgegooid. uiteindelijk toch iemand kunnen bereiken en die zei dat er problemen waren met mobistar maar dat 't in de loop van de namiddag voor mij zou opgelost zijn. om 17u nog geen sync. teruggebeld en toen zeiden ze me letterlijk dat ik m'n account was afgesloten omdat er problemen waren met de facturatie. ik viel gewoon achterover!!! ik heb altijd via domiciliering betaald dus dit kon niet. de helpdesk stelde me dan voor om m'n uittreksels van de laatste 2 maanden door te sturen naar [email protected] maar zoiets gaat wel heel erg moeilijk als je niet aan je email kan hè! dan maar naar familie gereden en uittreksels doorgemaild om 17u45. om 17u50 gebeld maar constant phonemail. en dan zeggen ze me dat ze werken tot 18u??? vrijdagmorgend nog altijd geen sync. teruggebeld en nu ligt 't probleem blijkbaar weer bij mobistar. ik kan echt niemeer volgen... hoe lang gaan ze me nog met m'n kl*ten rammelen? m'n vriendin heeft constant internet nodig voor school en ik voor m'n werk. zij ligt nu al dagen achter en ik verlies belangrijke mail en tijd. wanneer heb ik weer connectie...?!?!?

rdsl0355
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Jonge jonge jonge
Ben ik blij dat ik naar edpnet ben overgestapt nadat a2f overkop ging, stel u voor ... 8)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

OpThaCop schreef:
Limburg schreef:
mobicall schreef:Aan Realdsl :

Hoe zit het met dekoppeling van onze vaste ip-range aan ons fix-ip ???
account : rdsl0353

Het is nu al 3 dagen dat we er uit liggen,
surfen lukt, maar geen enkele van onze servers zijn van buitenaf te bereiken !!!
Gaat dit probleem nog lang duren ?

modem even uit de 230V halen en weer instoppen.
(is hierboven door rdsl meegedeeld)


Is het dan opgelost ?

bjansens schreef:Sinds enkele minuten zouden fixed IP's terug moeten werken op mobistar. Gewoon even reconnecten en you're back in business. Enige caveat is dat mobistar user en tn solutions/broba2 users mekaar niet kunnen bereiken.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Ah,

Blijkbaar niet he

Kheb m'n fixed IP zoals altijd, maar wordt telkens gedisconnect hé, (zie andere threads maar :p)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

OpThaCop schreef:Ah,

Blijkbaar niet he

Kheb m'n fixed IP zoals altijd, maar wordt telkens gedisconnect hé, (zie andere threads maar :p)

Mobicall heeft een ander probleem dan jij:
surfen lukt, maar geen enkele van onze servers zijn van buitenaf te bereiken !!!
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

Tsja... Ik zit dus ook nog altijd via GSM te surfen... En het komische is: VIA MOBISTAR :lol:
Maar dat is dan ook het enige grappige wat ik kan opbrengen op dit ogenblik... Sommige mensen al 6 dagen zonder internet, ik nu ook al 2 1/2 dagen... Dit kan echt niet meer... En dan iedereen bij RR lekker van z'n weekend genieten terwijl een ADSL provider volgens mij toch een 24/24 service bieden is, of niet?
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

hier zone 011 Rdsl0269

Hey bJans...

Wanner word ik nu trg op het net gesmeten , Want is niet aleen voor mij maar ook voor al die andere , beetje iritant (niet dat jij iets kunt eraan doen ) maar zouw je is wat meer uitleg geven van hoe de stand vanj zakens echt is , zodat de grootste helft weet waar die aan toe is , en diegene die HIER!! fataal zijn aan het doen ook weten waar ze staan ,

Want heb nog niet alles tegoei begrepen :o)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

mja hier is het bij mij ondertussen al opgelost van de vrijdag. heb men modem nog is gerest en had plots wel terug authentication. brilliant. Aleen wou men router niet mee omdat ik iets ingevult had bij de servicename denk ik. Maja tis in orde ... ben al blij.
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

Vele mensen verwachten hier blijkbaar support (oa van mij?), maar ik wens hier niet op in te gaan, en wel omwille van de volgende redenen (in willekeurige volgorde):

1) Het is mijn job niet. Mijn job is (onder andere) second line support voor de login-server van realdsl, maar dit is slecht 1 van mijn vele taken binnen realroot. Wij hebben mensen in dienst wiens job het wel is om met mensen te bellen, en die mensen verder te helpen. Mij bezig houden met directe support voor realdsl zou mijn bezigheden met mijn andere taken en verantwoordelijkheden binnen realroot in het gedrang brengen.
2) Userbase is geen support-forum, iets wat niet alleen door mij, maar ook al door moderators van userbase gezegd is. Nogmaals, wij hebben mensen in dienst die mensen met problemen kunnen verderhelpen, en waarbij waarschijnlijk een betere service/opvolging mogelijk is (geintegreerd ticketing-systeem enz.).
3) Ik heb een leven buiten realroot, en ik wens dit ook zo te houden. Hoewel sommige mensen vinden dat dit niet zo is en ik mij maar 24/7 met realdsl moet bezighouden (wat, cfr puntje 1, om te beginnen al fout is), is dit een feit waaraan ik vasthoud.
4) Abusive gedrag van sommige mensen: mensen die het denken beter te weten (hoewel ze geen fluit van de situatie afweten en gewoon meer dan 100% verkeerd zijn), mensen die vinden dat wij geen privacy verdienen, mensen die gewoon een potje beginnen schelden... (en als sommige mensen zich nu geviseerd voelen: volkomen terecht). Eerlijk gezegd hangt me dit ferm de keel uit. Er zijn der een paar die het verpesten voor de rest... spijtig...

Zodoende mag je veronderstellen dat als je geen antwoord krijgt van mij op een pm, die genegeerd en/of gedelete is. Dit is niets persoonlijk, maar gewoon een kwestie van een lijn te trekken.
Wat je wel mag verwachten (en wat ook zo is) is dat (op zijn minst een deel van) de realroot/realdsl staff dit forum volgt, maar dan zonder te reageren (op userbase), en zal ingrijpen als er grote problemen zijn (maar dan heb ik het niet over een enkeling die geen sync krijgt/niet kan inloggen). Indien nodig zal ik (voor zover het mijn verantwoordelijkheid is) de personen met problemen eventueel contacteren in pm.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Hmmm

raar probleem hier !

Ik heb nu m'n PC rechtstreeks op de modem gehangen en realdsl werkt nu :o
'k Ga dan nu ook direct m'n router nog es nachecken, want da zou normaal geen prob mogen geven...

:roll:
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Ik kan er niet aan uit ...

Mijn router gereset, en dan de volgende instellingen gedaan :

1) Login : [email protected]
2) Password
3) MTU laten staan op 1392

Ik doe op PC :
1) ipconfig /release
2) ipconfig /renew

en internet bolt.... eventjes, 3 seconden ofzo
Daarna werkt het niet meer.
In de system log van de router krijg zo'n hoop spam (zie onder).

Als ik rechtstreeks PC-MODEM neem, stel ik DSL verbinding in, met username, password en hup connecteren, en alles werkt. (en het blijft! werken).

Zie de settings bijgevoegd.
Bijlagen
realdsl.jpg
(26.69 KiB) 67 keer gedownload
router_config.jpg
(122.42 KiB) 74 keer gedownload
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

zal ook maar direct de router system log toevoegen !
Bijlagen
Router_System_Log.zip
(1.99 KiB) 33 keer gedownload
router_system_log.txt
(4.58 KiB) 87 keer gedownload
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

OpThaCop:
zoek eens op http://www.google.be/search?hl=nl&q=%22 ... r%22&meta=
daar vind je veel, o.a.

PPP error: "LCP terminated by peer"

Q: My PPP session was terminated with the message with "LCP terminated by peer" after a very short connection time. I see something like this in my logs:

pppd[21318]: pppd 2.4.2 started by root, uid 0
pppd[21318]: Serial connection established.
pppd[21318]: Using interface ppp0
pppd[21318]: Connect: ppp0 <--> /dev/ttyUSB0
kernel: PPP BSD Compression module registered
kernel: PPP Deflate Compression module registered
pppd[21318]: local IP address 192.168.131.102
pppd[21318]: remote IP address 192.168.131.201
pppd[21318]: LCP terminated by peer
pppd[21318]: Connection terminated.
pppd[21318]: Connect time 0.1 minutes.
pppd[21318]: Sent 579 bytes, received 857 bytes.
pppd[21318]: Connect time 0.1 minutes.
pppd[21318]: Sent 579 bytes, received 857 bytes.
pppd[21318]: Exit.

A: The device password provided to dccm is either wrong or missing. See http://synce.sourceforge.net/synce/start.php for more information.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Mr.T schreef:
sdemey schreef:Gisteravond ticked aangemaakt, nu nog steeds geen reactie... I


waaaauw. Je hebt nog geen 24 uur gewacht. Je verwacht zeker dat iedereen meteen voor jou staat te springen om je verder te helpen? Om je even wakker te schudden: Je bent niet de enige klant, en meer dan waarschijnlijk ook niet de enige klant met problemen.

even ter zijde, maar bij dommel had ik al een uur of 5-6 een snelheid van pakweg maximaal 1 mbit down. Ik was malcontent. Heb een ticket aangemaakt en binnen de 8 minuten (!) al een reply gehad. Het probleem was verholpen binnen de 25 minuten. En dat was mijn enige probleem met dommel ooit... Als ik bgc bel voor een probleempje krijg ik ook altijd direct iemand aan telefoon... Bij telenet kon ik al eens wat wachten...
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

Hallo bjansens;

Sta me toe even te reageren op jouw post...

bjansens schreef:1) Het is mijn job niet. Mijn job is (onder andere) second line support voor de login-server van realdsl, maar dit is slecht 1 van mijn vele taken binnen realroot. Wij hebben mensen in dienst wiens job het wel is om met mensen te bellen, en die mensen verder te helpen. Mij bezig houden met directe support voor realdsl zou mijn bezigheden met mijn andere taken en verantwoordelijkheden binnen realroot in het gedrang brengen.

Daar kan ik volledig inkomen en geef ik je zelfs gelijk in... Het probleem is weliswaar in de eerste plaats dat de mensen die de 1ste lijn moeten bemannen weinig of zelfs niet (!) bereikbaar zijn, tickets die aangemaakt worden via de support site worden niet of laat beantwoord. Je kan het dus niet meer dan menselijk noemen dat lezers van dit forum, als ze dan iemand zien posten van het RealDSL personeel, hopen dat ze via deze weg wel kunnen geholpen worden bij de (soms dringende) problemen die langs reguliere weg worden genegeerd.

bjansens schreef:2) Userbase is geen support-forum, iets wat niet alleen door mij, maar ook al door moderators van userbase gezegd is. Nogmaals, wij hebben mensen in dienst die mensen met problemen kunnen verderhelpen, en waarbij waarschijnlijk een betere service/opvolging mogelijk is (geintegreerd ticketing-systeem enz.).

Zoals ik in punt 1 verklaarde, hebben veel mensen al lang hun hoop laten varen om via deze weg hun probleem opgelost te krijgen.

bjansens schreef:3) Ik heb een leven buiten realroot, en ik wens dit ook zo te houden. Hoewel sommige mensen vinden dat dit niet zo is en ik mij maar 24/7 met realdsl moet bezighouden (wat, cfr puntje 1, om te beginnen al fout is), is dit een feit waaraan ik vasthoud.


Deels mee akkoord:
Ja; Er kan niet worden verwacht dat je je buiten de uren ook nog gaat bezighouden met support te geven via andere kanalen.
Nee; Als er op het bedrijf zelf problemen zijn die geëscaleerd worden, kan ik me niet voorstellen dat je nooit buiten "business hours" gaat moeten werken. Ik heb zelf genoeg 2de en 3de lijn gedaan en moest in dringende gevallen ook wel eens een weekendje doorwerken om een continuiteit van service te garanderen. Het zou me echt teleurstellen moest ik weten dat bij RDSL de deuren sluiten vrijdagavond en niemand buiten de uren of weekends beschikbaar is om dringende problemen op te lossen. Ik hoop nu niet dat je mijn post verkeerd geinterpreteerd hebt over die 24/7, ik bedoelde daarmee RDSL en niet jezelf als individu.

bjansens schreef:4) Abusive gedrag van sommige mensen: mensen die het denken beter te weten (hoewel ze geen fluit van de situatie afweten en gewoon meer dan 100% verkeerd zijn), mensen die vinden dat wij geen privacy verdienen, mensen die gewoon een potje beginnen schelden... (en als sommige mensen zich nu geviseerd voelen: volkomen terecht). Eerlijk gezegd hangt me dit ferm de keel uit. Er zijn der een paar die het verpesten voor de rest... spijtig...

Ik hoop dat ik daar niet onder val, moest dit wel zo zijn, mijn oprechte en gemeende excuses :wink: maar hou er wel rekening mee dat sommige mensen redelijk gefrustreerd geraken door een weinig transparante support en de schijn (let wel: de schijn...) dat alles in dovemans oren valt.

bjansens schreef:Zodoende mag je veronderstellen dat als je geen antwoord krijgt van mij op een pm, die genegeerd en/of gedelete is. Dit is niets persoonlijk, maar gewoon een kwestie van een lijn te trekken.
Wat je wel mag verwachten (en wat ook zo is) is dat (op zijn minst een deel van) de realroot/realdsl staff dit forum volgt, maar dan zonder te reageren (op userbase), en zal ingrijpen als er grote problemen zijn (maar dan heb ik het niet over een enkeling die geen sync krijgt/niet kan inloggen). Indien nodig zal ik (voor zover het mijn verantwoordelijkheid is) de personen met problemen eventueel contacteren in pm.

Minimaliseren van problemen is nu ook niet echt nodig, tientalle mensen die al dagen (!!!) zonder internet zitten is nu niet wat men "een enkeling" zou noemen. Trouwens, van mij hoeft de RealRoot staff helemaal niet op dit forum te lezen/posten, maar ik hoopte wel dat je bij het openen van een ticket op z'n minst de melding zou krijgen dat er aan gewerkt wordt.

Just my two cents...

ter info: het is nooit mijn bedoeling geweest om iemand persoonlijk te viseren en/of te kwetsen, dit forum is in de eerste plaats voor veel mensen een spreekbuis om hun problemen aan te kaarten, ongenoegen te spuien, problemen zelf op te lossen dmv reacties van anderen en zoveel meer...

Conclusie:
1°Het is inderdaad niet correct om bjansens op te zadelen met alle problemen die hier op het RealDSL forum worden opgesomd. Het is zeker zijn job niet, en (nu spreek ik uit mijn naam) er wordt niet verwacht van hem dat hij dit dag in/dag uit de support via Userbase op zich zou nemen.
2° Er moet worden toegegeven dat er het één en ander schort bij de eigenlijke support van RealDSL, de bereikbaarheid en het feit dat er weinig feedback wordt gegeven aan de mensen die (terecht!) in problemen zitten door een downtime van ettelijke dagen en sommigen bijna een week.
3° De boekhouding bij RDSL op z'n minst gezegd een soep is...
4° Ik ken de interne keuken van RDSL weinig of niet, maar begin meer en meer de indruk te hebben dat jullie werkelijk met een onderbemannigsprobleem zitten...

Met vriendelijke groeten,

Sven De Mey
RDSL0386
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb.

Ik citeer vanop de site : http://www.ispl.jp/~oosaki/research/linux-tips/pppoe/

This document explains how a Linux client can establish PPP over Ethernet (PPPoE) connection using MS-CHAP authentication. Sometimes a PPPoE server (possibly running Windows NT or 2000 server) does accept only MS-CHAP authentication, and does not accept other authentication methods such as PAP and CHAP for security reasons.


Ziet ernaar uit dat
1) Ofwel m'n router MS-CHAP moet ondersteunen (niet dus)
2) Ofwel CHAP ondersteuning aangezet dient te worden vanaf de andere kant waar ik wil connecteren.

:-(
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

welk merk/type router gebruik je?
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

OpThaCop schreef:Ziet ernaar uit dat
1) Ofwel m'n router MS-CHAP moet ondersteunen (niet dus)
2) Ofwel CHAP ondersteuning aangezet dient te worden vanaf de andere kant waar ik wil connecteren.

:-(


Bij mijn router kan ik dat zelfs niet instellen... (USR8054)
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

Als ik rechtstreeks met m'n modem (Speedtouch 500 Series) verbinding maak, krijg ik volgende info:

Interface Destination Mode Link State
PPPoE_1 RELAY always-on connected down

Diagnostic:

PPPoE_1
Connection Type = PPPoE
kBytes Tx/Rx = 0 / 0
Username = [email protected]
Password = ********
Access Concentrator = Not Configured
Service Name = Not Configured
Last Connection Error = None
Uptime = 00:00:00

IP Connectivity
Comment = Interface is down, no IP connectivity
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Limburg schreef:Vanmorgen 7:45 heeft Belgacom de fout hersteld en mijn lijn op Mobistar gezet.
Kennelijkwas er gisteren een fout gemaakt bij de omschakeling.
Ik heb weer kiestoon en RDSL!
Maar......
Ze hebben me nu ongevraagd op een profiel 1120/256 gezet :evil:
terwijl ik op deze lijn al jarenlang prima draai op 4096/512 met een ruime noisemarge.

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 256 / 1120
Uptime = 00:12:49
kBytes Tx/Rx = 746 / 4367

Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 17.0
Attenuation (dB) up/down = 21.0 / 41.0
Noise Margin (dB) up/down = 31.0 / 28.0
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB


http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 958 kbit/s or 120 kbyte/s
- Upload speed : 206 kbit/s or 26 kbyte/s
Thu Nov 9 2006 at 08:22:12 UTC+0100

Ik vermoedde dat het op 1120/256 ztten van mijn lijn door Belgacom gedaan is, ik heb de BGCer Hollebollegijs (voor vragen over Belgacom... ) vrijdagavond gevraagd wie hiervoor verantwoordelijk is, hij verwijst me naar Mobistar.
Op mijn vraag aan hem wie beslist over een downgrade heb ik nog geen antwoord gekregen.
Heb zover zijn raad opgevolgd en vrijdagavond een ticket, met het verzoek mijn oude profiel weer in te stellen, bij RDSL ingediend. (hopelijk komt dat bij Mobistar)
De effectieve snelheid van 900/180 valt nogal tegen.
Surfen is traag, meerdere voip gesprekken tegelijkertijd + VPN +surfen gaat niet goed.
Vooral de lage upload van 180kbits/s veroorzaakt problemen.
Wordt vervolgd.
myhobby
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 nov 2006, 08:12

Graag aandacht. Ik wil online, desnoods door middel van contractbreuk overstappen naar andere.

Dit vind ik niet normaal..
broker
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2005, 22:32

Hallo,

Ik ben al een 14 maanden klant klant ben heb ik een aantal keren per week dat de verbinding niet werkt, dat is zeer frustrerend als je probeert thuis te werken en je connectiviteit moet hebben met je werk!
maar tot nu toe had ik zo iets dat ik het voor lief neem omdat ze geen download beperking hebben.

Maar dit probleem slaat echt alles.
ik heb al 5 dagen geen internet meer, ten eerste zijn ze niet bereikbaar (koop eens een nieuwe telefoon centrale!?!) daarna krijg je iemand aan de lijn die van niets weet en alleen maar stil aan de telefoon is, waar de vooral een gevoel van krijgt...dit komt nooit goed!

ik heb regelmatig met hun gebelt om te proberen voortgang te krijgen.
maar het gevoel wat ik van krijg is dat zij zelf Mobistar niet tracken (bijhouden hoe het er mee staat druk op de leverancier uit oeffenen).
ik begrijp niet waarom ze dat niet doen, ik ben zelf 3e lijn wide area network engineer (heb ook 2e lijn gedaan) en als ik dit bij een klant voor elkaar zou krijgen zou ik binnen de kortste tijd op straat staan en mijn werkgever heeft een schadeclaim!! blijkbaar heeft men bij realroot niet de instelling om klanten te vreden te houden (jongens !!! dit is jullie brood!!!!! jullie geld hier moeten jullie moeite voor doen en laten zien dat jullie er moeten voor doen! als het niet jullie probleem is laat dan duidelijk zien wie zijn probleem het is en laat zien dat jullie druk op de ketel houden en zorg dat de helpdesk altijd de laatste update heeft!!!)

maar al met al ze hebben bij mij nu het level bereikt dat ik niet meer verder met RealRoot wil. ik wil deze maand mijn geld terug en ook mijn contract ontbinden, Realroot houd zich niet aan de afspraken.

zelfs overweeg ik het om een claim in te diennen over de manier hoe het gecommuniceert is (niet dus) maar dit doe ik alleen als er genoeg mensen zijn die hier ook achter staan. ik vind dat RealRoot maar eens moet voelen dat ze met Consumenten te maken hebben en zich aan afspraken moeten houden!

Laat even een PM achter
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik vermoedde dat het op 1120/256 ztten van mijn lijn door Belgacom gedaan is, ik heb de BGCer Hollebollegijs (voor vragen over Belgacom... ) vrijdagavond gevraagd wie hiervoor verantwoordelijk is, hij verwijst me naar Mobistar.
Op mijn vraag aan hem wie beslist over een downgrade heb ik nog geen antwoord gekregen.
Heb zover zijn raad opgevolgd en vrijdagavond een ticket, met het verzoek mijn oude profiel weer in te stellen, bij RDSL ingediend. (hopelijk komt dat bij Mobistar)
De effectieve snelheid van 900/180 valt nogal tegen.
Surfen is traag, meerdere voip gesprekken tegelijkertijd + VPN +surfen gaat niet goed.
Vooral de lage upload van 180kbits/s veroorzaakt problemen.
Wordt vervolgd.


Al eens bedacht dat hij U doorverwijst naar Mobistar omdat zij het beheer van die lijn regelen en hij als personeelslid van Belgacom zonder directe vraag van Mobistar hier geen enkele handeling op mag uitvoeren, noch enig ander nazicht?

Soms vraag ik me af of iedereen hier zo kortzichtig is. Als er een probleem is, hebben ze binnen de kortste keren een analyse klaar. Ze weten direct waar het probleem zit, en hoe het is ontstaan. Some news: als je niet aan de logs die bij een lijnprofiel horen kunt, dan weet je niet hoe of wat, en dat zul je ook nooit weten. Waarom? 1. Belgacom mag dit niet vrijgeven, 2. Mobistar zal nooit zeggen dat het hun fout is (als dat al zo is), maar verwijzen naar Belgacom (das makkelijk) 3. RealDSL zal verwijzen naar Mobistar, omdat zij hun actie afwachten.

Conclusie: waar de fout ook is, je zal het altijd horen van een ander, en uiteindelijk weet niemand waar het juist is (derdehandsinformatie).

Beetje duidelijk?
girards
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:25

Wie fout is doet er niet toe, wat er wel toe doet is dat RealDSL verondersteld wordt een dienst te leveren, en die dienst niet of nauwelijks levert. Of Belgacom of Mobistar hier de oorzaak van is, hebben wij totaal geen boodschap aan. Ze moeten maar zorgen voor betere SLA's en dan zullen de leveranciers wel beter opletten voor dit soort problemen...

En die f*** support is weer van geen kanten te bereiken!!
KierkelsD
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2006, 14:55

hier mijn bevindingen, over de helpdesk van RealDSL.

REALDSL:
Down vanaf woensdag 08-nov-2006
gebeld maar geen gehoor: (na lang wachten een voicebox!)

maandag een log bijgehouden:
13-nov-06
10:30 afsluit toon
10:40 afsluit toon
10:50 afsluit toon

10:59 keuze menu
keuze 3 technische problemen
keuze 2 sdls/adsl problemen
In de wacht!
11:03 verbinding wordt verbroken (net als het internet zonder iets te zeggen!!)

11:04 na lang wachten een voicebox!
11:05 afsluit toon
11:05 na lang wachten een voicebox!
11:06 na lang wachten een voicebox!
11:07 keuze menu
keuze 3 technische problemen
keuze 2 sdls/adsl problemen
In de wacht!
opgenomen.
Helpdesk persoon klinkt niet echt vrolijk ( vind ik ook niet gek )
het verhaal:
Migratie van netwerk naar mobistar is fout gelopen omdat hun Radius server met mobistar radius server niet kan/wil comuniceren.
Mobistar is het aan het onderzoeken, en zodra het onderzoek nog loopt kan RealDSL niks ondernemen verwachting is dat we deze week nog down blijven.

Dit kan eigenlijk niet :-(
dus ik ben maar verder aan het zoeken naar een andere provider, iemand nog een goede ISP in gedachten? zonder Datalimiet? (ik kom vanuit NLD dus ik ben dat niet gewend die 30Gb.)

Ik heb gezocht bij:

dommel, €151,- geen datalimiet
EDPnet, €96,74 40Gb datalimiet
Chello, niet leverbaar in maaseik, alleen in Leuven - Brussel

Verder kan ik er geen vinden, heb zelf al aangedacht om er een op te starten vanuit NLD, de maas over met Wireless en dan de boel vanuit gaan voeden, haha dan hebben we ook nog een leuke verbinding zonder datalimiet.

(Ik lees nu al een paar maanden dit forum. maar heb me vandaag toch maar eens aangemeld.)

Thanks
Danny
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

KierkelsD schreef:Dit kan eigenlijk niet :-(
dus ik ben maar verder aan het zoeken naar een andere provider, iemand nog een goede ISP in gedachten? zonder Datalimiet? (ik kom vanuit NLD dus ik ben dat niet gewend die 30Gb.)

Ik heb gezocht bij:

dommel, €151,- geen datalimiet
EDPnet, €96,74 40Gb datalimiet
Chello, niet leverbaar in maaseik, alleen in Leuven - Brussel




Thanks
Danny


Ik wil ook veranderen maar ik heb een fixed ip nodig!!
Dus is het niet simpel om te veranderen.
Realdsl is de enige provider die een redelijke prijs vraagt voor zo'n vast ip. Vroeger kon je bij dommel voor 22 euro extra (totaal 52 euro) een vast ip nemen. Maar deze optie is verdwenen van hun site.
HELP, ik wil een provider met fixed ip aan een redelijke prijs!!!
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

ik kan er trg op voorlopig blijf ik nog
maar ben ook uitkijken !!
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”