tele2/versatel facturatie NA opzegging

Plaats reactie
userbase_gebruiker
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:45

Heeft nog iemand achterstallige facturen ontvangen na het opzeggen van hun Always More nav de automatische overschakeling naar 4MBit?

Ik heb aangetekend opgezegd op 15 juli en nu factureert men nog tot 20 augustus.
Op 15 juli was ik bovendien al bij een andere provider.

Hoeveel kan men wettelijk na die datum nog factureren?
ze schreven toch zelf dat je onmiddellijk kon opzeggen indien je niet akkoord ging?

Alina.
Generic Human
Plus Member
Plus Member
Berichten: 177
Lid geworden op: 16 jun 2005, 20:15

Ik heb gewoon via Mijn Versatel opgezegd, niets aangetekend, ingaande vanaf 20 juli. Op 12 juli was edpnet actief en versatel inactief, en heb nog een laatste factuur gekregen van 3€ voor resterende periode van 17e ( verval dag in de maand ) tot 20 juli en dan nog het extra verbruik van 16/6 tot 17/6.

Daarmee was de kous af en sindsdien niets meer gehoord.

Je moet eens zien wat er op die factuur staat, is dat een gewone factuur zoals de andere of staan er andere periodes op.
michvanov
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 okt 2006, 19:11
Locatie: Antwerpen

Ik heb op 11/10 mijn ADSL abonnement opgezegd met een aangetekend schrijven. Ik had trouwens sedert 02/10 geen ADSL internet meer wegens een verandering van netwerk en heb sedertdien nooit meer via ADSL internet van tele2 kunnen aanloggen, voorts ook alle gekende problemen met onbereikbare helpdesk die totaal niets voorstelt. Nadien ook nog telefonisch opgezegd en vanop mijn werkplek online opgezegd, maar ik blijf ook nog mijn facturatie voor de volgende periode ontvangen, welke ik uiteraard niet meer betaal. ADVOCATEN werk. Vandaag ook een bericht in Gazet Van Antwerpen. Testaankoop ook aangeschreven. We moeten er dringend werk van maken deze praktijken ongedaan te maken. DIT KAN NIET MEER.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Spreek eens voor uzelf? Ik heb geen klachten over Tele2. Ik zie dat je nieuw bent, en elders ook onbehouwen een eenzijdige visie weergeeft. Als het advocaten werk is, neem er dan een. Als het voor journalisten is, dan kun je best ook elders gaan. Test aankoop is hier evenmin. Suggestie: formuleer u grieven es op een deftige manier met wat meer oog voor detail... Dit is op deze manier enkel pure zwartmakerij.

Vind het ook enorm straf dat je 8 dagen na je probleem opzegt, en nu nog geen halve maand later al loopt te klagen over facturatie, belangenverenigingen aanspreekt, advocaten/pers er in betrekt, ... Tele2 facturen worden gemaakt op de 20ste van elke maand. Ze gaan over een periode van een maand voorgaand aan de factuur. Wat lijkt je nu zo merkwaardig? Je was tot de elfde aangesloten (want dan pas opgezegd). Ook al bedacht dat je misschien niet zomaar kunt opzeggen? (Contract van een jaar..., en JA dat moet je uitdoen)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... tenzij met dringende reden en met wederzijdse toestemming. Als Tele2 je langere tijd niet kan bieden wat ze zichzelf als minimum opleggen, wordt je dat voorstel wel degelijk gedaan (zelf meegemaakt, dus ik weet wel degelijk zeker dat dit wordt gedaan).
michvanov
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 okt 2006, 19:11
Locatie: Antwerpen

Blijkbaar zitten hier werknemers van Tele2 of mensen die betaald worden door Tele2 om kritiek de kop in te drukken ?! Krant van donderdag 26/10 , Gazet Van Antwerpen, niet gelezen ? En als ge wat rondsurft, of rondhoort bij collega's op je werk, of bij vrienden of kennissen, dan hoor je hetzelfde verhaal gegarandeerd een paar keer. Tele2 zou beter investeren in het oplossen van zijn technische problemen. Meer nog vooral ze overwegen om naar een nieuw netwerk over te schakelen zouden ze beter terdege hun zaken moeten uittesten. Kostenbesparend en onbekwaamheid kan enkel maar tot dergelijke situaties leiden.
michvanov
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 okt 2006, 19:11
Locatie: Antwerpen

En nog iets belangrijks, meneerke (Poekie) van Tele2. Als ge, zoals ik, heel wat transacties met homebanking te verrichten hebt, dan is 8 dagen ontzettend lang, maar daar zal u wel niet bij stilstaan ... sommige mensen gebruiken internet meer en intensiever, dan alllen maar om wat muziek te downloaden en wa te chatten of dergelijke...
michvanov
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 okt 2006, 19:11
Locatie: Antwerpen

En nog iets belangrijks, meneerke (Goendi) van Tele2. Als ge, zoals ik, heel wat transacties met homebanking te verrichten hebt, dan is 8 dagen ontzettend lang, maar daar zal u wel niet bij stilstaan ... sommige mensen gebruiken internet meer en intensiever, dan alllen maar om wat muziek te downloaden en wa te chatten of dergelijke...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Blijkbaar zitten hier werknemers van Tele2 of mensen die betaald worden door Tele2 om kritiek de kop in te drukken ?! Krant van donderdag 26/10 , Gazet Van Antwerpen, niet gelezen ? En als ge wat rondsurft, of rondhoort bij collega's op je werk, of bij vrienden of kennissen, dan hoor je hetzelfde verhaal gegarandeerd een paar keer. Tele2 zou beter investeren in het oplossen van zijn technische problemen. Meer nog vooral ze overwegen om naar een nieuw netwerk over te schakelen zouden ze beter terdege hun zaken moeten uittesten. Kostenbesparend en onbekwaamheid kan enkel maar tot dergelijke situaties leiden.


Omdat ik vind dat U overreageert, de zaak buiten proportie trekt en bovendien blijkbaar op een wansmakelijke manier uw probleem probeert op te lossen? Ik heb het bewuste artikel gelezen, ik werk niet voor Tele2 of wordt er evenmin door betaald, heb enkel goede ervaringen met hun dienstverlening (op de helpdesk na) en ben gewoon een andere mening toegedaan. Ik moet daar niet voor rondhoren, ik ben er van overtuigd dat je voor elk euvel wel ergens medestanders vind. Ik kan zelf ook naar de krant bellen en allerlei histories doorgeven. Ik ben OOK in de mogelijkheid om advocaten te consulteren en in te huren. Maar mevrouw, ik spreek U er over aan omdat ik het wansmakelijk vind dat U dit doet na amper 8 dagen problemen... Er zijn veel mensen die véél meer reden tot klagen hebben als U, die maanden internet problemen hebben, maar U bent uiteraard het centrum van alle internetgebruik en hebt bepaalde priveleges. U misbruikt kranten om een eenzijdig verhaal op te hangen.... Met alle respect, maar deze praktijk vind ik schandalig. In een democratie heeft ieder zijn mening, ik moet niet door iemand betaald worden om de mijnne hier te zetten mevrouw!
michvanov
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 okt 2006, 19:11
Locatie: Antwerpen

huhum, u haalt hier wel wat zaken door mekaar. Dat krantenartikel ging niet over mij, wel over mensen die niet zo goed bespraakt zijn als U, en inderdaad duidelijk nog meer de dupe zijn dan ik. Voor het overige ga ik niet verder reageren op uw aantijgingen want die slagen nergens op. Ik betaalde voor een service, heb nooit gevraagd naar een technische upgrade of verandering van netwerk of whatever ook , ik wil alleen dat, waarvoor ik betaal dat het werkt, of bij problemen, dat de problemen worden aangepakt en opgelost en niet op hun beloop gelaten, zoals in redelijk veel situaties. U gaat toch ook niet betalen voor een auto die niet werkt, of u zult ook niet tevreden zijn als u na een onderhoudsbeurt aan uw wagen de rekening wel moet betalen maar dan te horen krijgt dat uw wagen voor onbepaalde tijd onbeschikbaar is..............enfin of ge dat begrijpt betwijfel ik ook wel hoor
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

huhum, u haalt hier wel wat zaken door mekaar. Dat krantenartikel ging niet over mij, wel over mensen die niet zo goed bespraakt zijn als U, en inderdaad duidelijk nog meer de dupe zijn dan ik. Voor het overige ga ik niet verder reageren op uw aantijgingen want die slagen nergens op. Ik betaalde voor een service, heb nooit gevraagd naar een technische upgrade of verandering van netwerk of whatever ook , ik wil alleen dat, waarvoor ik betaal dat het werkt, of bij problemen, dat de problemen worden aangepakt en opgelost en niet op hun beloop gelaten, zoals in redelijk veel situaties. U gaat toch ook niet betalen voor een auto die niet werkt, of u zult ook niet tevreden zijn als u na een onderhoudsbeurt aan uw wagen de rekening wel moet betalen maar dan te horen krijgt dat uw wagen voor onbepaalde tijd onbeschikbaar is..............enfin of ge dat begrijpt betwijfel ik ook wel hoor


Dit trekt op niets als vergelijking. Een auto wordt meestal aangedreven door benzine of olie, en niet door electriciteit zoals een telefoonlijn.

Voorts als dat artikel niet over U ging, dan is het eveneens zo eerzaam om niet te laten uitschijnen dat dit wel zo is. Dit bevestigd enkel mijn punt over pure zwartmakerij...

Ook betwist ik niet dat U als consument recht heeft op dienstverlening en dergelijke... uiteraard is dit het geval. Maar als U elke maal U een probleem heeft opzegt na 8 dagen, zonder tussendoor aangetekend in gebreke stellen en dergelijke, dan lijkt het mij dat U van een lmug een enorme olifant maakt, zeker als U ook nog eens de nood hebt om uw verhaal in 6 verschillende posts te doen op één forum. Daar hebben ze een naam voor: schreeuwen om aandacht. Kinderen doen dat ook in die mate, daarom dat wij volwassenen ze opvoeden en geduld en manieren bij brengen.
michvanov
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 okt 2006, 19:11
Locatie: Antwerpen

meneer Goendi u bent een toonbeeld van een verdraagzame volwassene, misschien wel een zeldzaamheid in onze huidige maatschappij, ik zal u in gedachte houden ............. heeft TELE2 aandelen soms ??
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

meneer Goendi u bent een toonbeeld van een verdraagzame volwassene, misschien wel een zeldzaamheid in onze huidige maatschappij, ik zal u in gedachte houden ............. heeft TELE2 aandelen soms ??


Straf dat net U over verdraagzaamheid moet beginnen... Na 8 dagen begint U een guerilla tegen Tele2 omdat U een storing had, en het ineens veralgemeend naar wanpraktijken.... Nooit bij stilgestaan dat Tele2 mogelijk ook gewone tevreden klanten kan hebben? Al eens bedacht dat uw geval misschien bij U lag? Ik ga hier niet betwisten dat hun helpdesk en reactietijd op zijn minst ondermaats te noemen is, maar ik weiger te geloven dat ze een probleem niet oplossen. Dat hebben ze bij mij meerdere malen gedaan, zij het pas na enkele dagen. Dat impliceert enkel dat ze een slechte informatiedoorstroming hebben, of niet voldoende bemand zijn.

Maar U, die blijkbaar twee maten en twee gewichten aangaande verdraagzaamheid hanteert, trekt na 8 dagen naar een advocaat, begint over andermans domiciliëringen, klaagt dat U nog facturen krijgt, ... Op geen enkel moment geeft U reactie of U nu al dan niet een contract van een jaar hebt, of die 8 dagen een weekend meerekenen (weekends tellen nl niet mee voor problemen), en staat er zelfs niet eens bij stil dat U mogelijk overreageert... Ik ga hier stoppen met rede, doet U wat U wil. Ik zal maar toegeven hoe onverdraagzaam ik wel ben, en U hierbij melden dat het inderdaad overduidelijk nodig is om de politie in te schakelen. Tele2 doet absoluut aan maffiapraktijken. Ze zijn ongetwijfeld schuldig aan verregaande fraude in uw geval. Gelooft U dat maar. Bel de staatsveiligheid of zo :) (voor de duidelijkheid: dit is sarcasme)
michvanov
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 okt 2006, 19:11
Locatie: Antwerpen

van maandag 02/10 t.e.m. woensdag 11/10 zijn exact 8 werkdagen . Op woensdag 11/10 verklaarde een (één van de weinige) behulpzame en eerlijke (misschien zelfs verdraagzame) helpdesker mij dat hij de indruk had dat er voor mijn doorgegeven probleem (van de week ervoor) nog niets was gebeurt, geen enkele handeling was geschied, hij vond dit zelf heel raar maar, gaf doodeerlijk toe dat dat ook weer geen alleenstaand geval was, die mens verdiende een medaille, EN voor mij was de maat vol. Op vrijdag de 13de (o ironie) had ik trouwens nog steeds geen ADSL connectie , vermoedelijk hadden ze dan mijn opzeg toch ook nog niet gekregen of toch nog niet behandeld, m.a.w. na 10 WERKDAGEN WAS ER NOG NIETS GEBEURT, u probeert dat in alle toonaarden te mimimaliseren , WAAROM ?? terwijl ik ondertussen vernam dat ik niet de enige was en er mensen waren die reeds meer dan een maand aan het wachten waren. ..... Ik denk eerder dat u het bent die alles verdraait !!
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

En nog iets belangrijks, meneerke (Poekie) van Tele2


Vriend, ge zijt al uwe credit hier aan het verschieten! Het is niet omdat ik iets positief kan vertellen over Tele2 dat ik ook voor dat bedrijf werk.

Gisteren gaf ik u nog het voordeel van de twijfel, maar zoals Goendi ook al zei, begint ge ook serieus op mijn zenuwen te werken.

En ik ben ook afhankelijk van mijn internet verbinding, en niet voor filmkes...
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Michvanov je doet aan pure zwartmakerij, je kan nog altijd een hulpgroep oprichten voor al de mensen die een slachtoffer waren van tele2 hun praktijken...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

van maandag 02/10 t.e.m. woensdag 11/10 zijn exact 8 werkdagen . Op woensdag 11/10 verklaarde een (één van de weinige) behulpzame en eerlijke (misschien zelfs verdraagzame) helpdesker mij dat hij de indruk had dat er voor mijn doorgegeven probleem (van de week ervoor) nog niets was gebeurt, geen enkele handeling was geschied, hij vond dit zelf heel raar maar, gaf doodeerlijk toe dat dat ook weer geen alleenstaand geval was, die mens verdiende een medaille, EN voor mij was de maat vol. Op vrijdag de 13de (o ironie) had ik trouwens nog steeds geen ADSL connectie , vermoedelijk hadden ze dan mijn opzeg toch ook nog niet gekregen of toch nog niet behandeld, m.a.w. na 10 WERKDAGEN WAS ER NOG NIETS GEBEURT, u probeert dat in alle toonaarden te mimimaliseren , WAAROM ?? terwijl ik ondertussen vernam dat ik niet de enige was en er mensen waren die reeds meer dan een maand aan het wachten waren. ..... Ik denk eerder dat u het bent die alles verdraait !!


Natuurlijk verdraai ik alles... Ik meld dat er voor elk probleem wel ergens medestanders zullen zijn. Ik moet slikken dat ik wel voor Tele2 zal werken omdat ik wel tevreden ben over het product dat ik ontvang.

Ik vroeg U al vier maal of U een contract voor een jaar heeft. U gaat hier niet op in. Voor mij impliceert dit duidelijk dat U hoegenaamd niet weet of U nog een opzeggingsvergoeding moet betalen of niet. Dit hoort er allemaal bij als U een product koopt. Bijgevolg beschouw ik alle klachten over facturatie als uw eigen schuld, omdat U zich niet correct informeerde.

Duo zei ik reeds dat U ongetwijfeld geen alleenstaand geval bent, maar ik gaf ook aan dat U de zaken wel heel eenzijdig voorstelt en enorm opblaast. Dergelijke dingen gebeuren wel eens. Soms vraagt het tijd ze op te lossen. Als men in gebreke blijft is men U een schadeloosstelling schuldig. Maar als U zelf aangeeft dat U opzegt, dan betwijfel ik of U veel verweer heeft. U heeft ze nl niet schriftelijk in gebreke gesteld voor hun gebrek aan ondersteuning.

En die twee dingen mijn vriend, dat heet gezond verstand. Daarvoor moet ik geen Tele2 aandelen hebben. Ik heb ook enkel een beetje mensenkennis nodig om u in te schatten als U hetzelfde verhaal in 6 verschillende topics plaatst. Ik stel voor dat U op consultatie gaat bij een spiegel, en even de feiten opsomt voor uzelf. Beetje hersenoefening doet soms wonderen (of ook niet, vermoedelijk is dit ijdele hoop)
Aaivieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2006, 13:29
Locatie: Affligem

In plaats van te 'roepen' en te 'brullen' zou je beter eens nadenken voor je de mensen hier op de zenuwen werkt en uit uw mond klinkt TELE2 - medewerker een verwijtwoord.
Ik moet plots denken aan een uitspraak: niet iedereen over dezelfde kam scheren.

Iedereen heeft recht op vrije meningsuiting, dat ga ik zeker niet weerleggen. Maar dat is dus ook voor de mensen die het niet eens met u zijn.

aan diegene die dit gestart is op het forum stuur eens een pb'tje naar 320i(technisch) of naar mij (administratief)
michvanov
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 okt 2006, 19:11
Locatie: Antwerpen

Sorry , even met vakantie geweest, jullie frontale aanval gelezen, en met aandacht andere forumberichten gelezen, zoals TELE2 DIT GAAT TE VER ??????????????? meer commentaar hoef ik hierbij dus niet meer kwijt dacht ik zo, wel enkel interessante tips ontvangen , dank aan allen
Comet99
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2006, 18:40

michvanov schreef:Sorry , even met vakantie geweest, jullie frontale aanval gelezen, en met aandacht andere forumberichten gelezen, zoals TELE2 DIT GAAT TE VER ??????????????? meer commentaar hoef ik hierbij dus niet meer kwijt dacht ik zo, wel enkel interessante tips ontvangen , dank aan allen



8 dagen op 30 een internetprobleem (als ik het zo mag noemen). Ben benieuwd naar de oplossing die hiervoor geboden is of heeft u ten tijde van uw probleem opgezegd?

Sommige mensen zitten weken zonder telefoon en adsl, waar deze mesnen niets aan kunnen doen, spijtig genoeg. Bij echte problemen dient rekening gehouden te worden dat men toch nog steeds enigszins afhankelijk kan zijn van Belgacom, het blijft toch hun lijn vanaf een bepaald beginpunt. Kan me voorstellen dat het sneller opgelost zou zijn zonder dar interventies van Belgacom nodig zijn.

In de voorwaarden staat trouwens hoe u dient op te zeggen: twee maanden voor het verstrijken van uw jaarcontract dient u via aangetekend schrijven op te zeggen.
The impossible, is only the untried.....
Drewvt
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 06 feb 2006, 19:53

userbase_gebruiker schreef:Heeft nog iemand achterstallige facturen ontvangen na het opzeggen van hun Always More nav de automatische overschakeling naar 4MBit?

Ik heb aangetekend opgezegd op 15 juli en nu factureert men nog tot 20 augustus.
Op 15 juli was ik bovendien al bij een andere provider.


Ja, bijna precies hetzelfde. Heb opgezegd tweede week van juli naar aanleiding van Always More overschakeling naar 4Mbit. Heb uiteindelijk de abonnementskosten van juli niet één maar twee keer betaald (de tweede keer in September - toen ik al twee maand met Dommel aan het surfen was - als factuur van "achterstallige betaling").

Heb beklag gedaan bij helpdesk, waar men bleef beweren dat juli nooit betaald was, maar had geen zin om verregaande stappen te ondernemen en gewoon betaald. Blij dat ik van Tele2 af was, dat in elk geval.

Gewoon een administratieve fout, of was het natrappen na dat Always More overschakelingsdebacle? You decide.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”