All-In, of All-Out?!

Plaats reactie
M-BE
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 nov 2006, 11:34

Goed. Ik zit met het volgende:

op 3 oktober vragen wij een omschakeling aan van TELE2 Telefonie en TELE2 ADSL naar TELE2 All-In

op 5 oktober ontvangen wij dan een brief waarin staat dat wij zeker zonder problemen zullen kunnen verder surfen en bellen tot onze nieuwe All-In lijn geactiveerd wordt,

waarna op 10 oktober het internet wegvalt.

op 26 oktober wordt dan eindelijk onze nieuwe lijn geactiveerd en kunnen we terug surfen.

Echter wordt ons nog wel een factuur toegestuurd met de gewone ADSL-prijs voor de maand november, hoewel we al wel op All-In staan.

En dan valt op 8 november plots het internet opnieuw uit.

En dan gisteren ook nog onze telefonie.

Tussendoor bijna elke dag aan de helpdesklijn gehangen.

De mensen op de helpdesk waren ZEER behulpzaam, maar kunnen jammer genoeg niet meer doen dan een ticket maken en hopen dat het snel opgelost wordt.

Nu zou ik tele2 in gebreke willen stellen, en dus het contract willen beeindigen. Maar zo'n aangetekend schrijven, wat moet daar eigenlijk allemaal instaan?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Wat een gez**k.
Gewoon aangetekende brief.
M-BE
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 nov 2006, 11:34

Volgens hun algemene voorwaarden zijn ze niet aansprakelijk voor niet functioneren van de dienst, en bij verbreken van het contract door de gebruiker (ik dus) zal de rest van het lopende jaar nog gefactureerd worden (omdat ik nog maar pas ingetekend heb m.a.w. nog zo'n dikke 300 euro...)

Hoe formuleer ik zoiets nu het best om die boete te vermijden?!
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

M-BE schreef:Volgens hun algemene voorwaarden zijn ze niet aansprakelijk voor niet functioneren van de dienst, en bij verbreken van het contract door de gebruiker (ik dus) zal de rest van het lopende jaar nog gefactureerd worden (omdat ik nog maar pas ingetekend heb m.a.w. nog zo'n dikke 300 euro...)

Hoe formuleer ik zoiets nu het best om die boete te vermijden?!


Mag zoiets wel ?
Als je een huis huurt, en je trekt er na een jaar uit, dan moet je toch ook niet de rest van het contract volledig uitbetalen !
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

M-BE schreef:Volgens hun algemene voorwaarden zijn ze niet aansprakelijk voor niet functioneren van de dienst


Wat is dit voor onzin ? Precies of ze zich willen indekken dat ze niet verplicht zijn om je hun dienst - waarvoor je notabene betaalt - te verstrekken.

Voor mij nog een reden te meer om nooit met Tele2 in zee te gaan.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
M-BE
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 nov 2006, 11:34

Funfile schreef:
M-BE schreef:Volgens hun algemene voorwaarden zijn ze niet aansprakelijk voor niet functioneren van de dienst


Wat is dit voor onzin ? Precies of ze zich willen indekken dat ze niet verplicht zijn om je hun dienst - waarvoor je notabene betaalt - te verstrekken.

Voor mij nog een reden te meer om nooit met Tele2 in zee te gaan.


kijk hier naar:

http://www.tele2.be/assets/files/algeme ... den-nl.pdf


artikel 7.1
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Ik zonet even vlug in de voorwaarden van Tele2 All In gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik een probleem heb als ik bij hen klant zou willen worden :

Onder 3.1 in de voorwaarden : "De toegang tot de Dienst is beperkt tot één computer en één telefoonnummer per TELE2 box."

Laat ik hier dus een 5 jaar oude desktop en een nieuwe laptop hebben staan, zou ik dus maar met ééntje op het net mogen. :roll:

Ik ben dus blij dat ik bij EDPnet zit.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
filipi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16 okt 2005, 08:06
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Funfile schreef:Ik zonet even vlug in de voorwaarden van Tele2 All In gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik een probleem heb als ik bij hen klant zou willen worden :

Onder 3.1 in de voorwaarden : "De toegang tot de Dienst is beperkt tot één computer en één telefoonnummer per TELE2 box."



haja, daarom dat ik hier een Tele2-box heb aangekocht met 4 PC UTP aansluitingen

http://www.tele2.be/nl/internet/adsl4m/ ... umentatie/

daar staat oa:
4.2. TELE2 Easy Box Modem
Op maat van iedereen! Of u nu kiest voor een Ethernet-verbinding of voor een draadloze Wi-Fi verbinding, dit modem komt tegemoet aan uw eisen. Daarenboven surft u met verschillende computers op één TELE2 ADSL lijn. Het pakket bevat het TELE2 modem, de nodige kabeltjes, 2 splitters, een handleiding,...

ik heb hier trouwens ook 2 pc's aan m'n box hangen...no probs 8)
internetter
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 nov 2006, 10:00
Locatie: Antwerpen

M-BE schreef:Goed. Ik zit met het volgende:

op 3 oktober vragen wij een omschakeling aan van TELE2 Telefonie en TELE2 ADSL naar TELE2 All-In

op 5 oktober ontvangen wij dan een brief waarin staat dat wij zeker zonder problemen zullen kunnen verder surfen en bellen tot onze nieuwe All-In lijn geactiveerd wordt,

waarna op 10 oktober het internet wegvalt.

op 26 oktober wordt dan eindelijk onze nieuwe lijn geactiveerd en kunnen we terug surfen.

Echter wordt ons nog wel een factuur toegestuurd met de gewone ADSL-prijs voor de maand november, hoewel we al wel op All-In staan.

En dan valt op 8 november plots het internet opnieuw uit.

En dan gisteren ook nog onze telefonie.

Tussendoor bijna elke dag aan de helpdesklijn gehangen.

De mensen op de helpdesk waren ZEER behulpzaam, maar kunnen jammer genoeg niet meer doen dan een ticket maken en hopen dat het snel opgelost wordt.

Nu zou ik tele2 in gebreke willen stellen, en dus het contract willen beeindigen. Maar zo'n aangetekend schrijven, wat moet daar eigenlijk allemaal instaan?


Hopelijk gaan ze nu weer niet denken dat jullie ook allemaal familie van mij zijn, want op dit forum van voornamelijk techneuten van nabij of iets verderaf betrokken bij Tele2 wordt teveel kritiek niet echt op prijs gesteld. Dit kan misschien helpen , komt van het ZDnews forum en heeft mij ook op het goede pad geholpen :

je stuurt hen aangetekend een ingebrekestelling met daarin: 1) dat je hen in gebreke stelt wegens: de reden en sinds hoelang 2) wat je zelf allemaal al ondernomen hebt 3) hun reactie 4) je eis - gratis verbreking zonder schadeloosstelling, schadeeis voor telefoonkosten met gsm bijv., ... - met een deadline (7 werkdagen) 5) indien geen schriftelijke reactie binnen deze 7 werkdagen veronderstel je hun akkoord.

Succes ermee en vooral sterkte !!
M-BE
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 nov 2006, 11:34

internetter schreef:Hopelijk gaan ze nu weer niet denken dat jullie ook allemaal familie van mij zijn, want op dit forum van voornamelijk techneuten van nabij of iets verderaf betrokken bij Tele2 wordt teveel kritiek niet echt op prijs gesteld. Dit kan misschien helpen , komt van het ZDnews forum en heeft mij ook op het goede pad geholpen :

je stuurt hen aangetekend een ingebrekestelling met daarin: 1) dat je hen in gebreke stelt wegens: de reden en sinds hoelang 2) wat je zelf allemaal al ondernomen hebt 3) hun reactie 4) je eis - gratis verbreking zonder schadeloosstelling, schadeeis voor telefoonkosten met gsm bijv., ... - met een deadline (7 werkdagen) 5) indien geen schriftelijke reactie binnen deze 7 werkdagen veronderstel je hun akkoord.

Succes ermee en vooral sterkte !!


Bedankt! Morgen netjes opstellen, maandag de deur uit. Ik hou jullie op de hoogte!
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Funfile schreef:Ik zonet even vlug in de voorwaarden van Tele2 All In gekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik een probleem heb als ik bij hen klant zou willen worden :

Onder 3.1 in de voorwaarden : "De toegang tot de Dienst is beperkt tot één computer en één telefoonnummer per TELE2 box."

Laat ik hier dus een 5 jaar oude desktop en een nieuwe laptop hebben staan, zou ik dus maar met ééntje op het net mogen. :roll:

Ik ben dus blij dat ik bij EDPnet zit.



Dat is dus dikke zever, want bij mij is de box geplaatst geweest door een tele2-technieker en die heeft er 2 computers op aangesloten, zonder probleem. Als ik wil kan ik er nog 3 bij aansluiten.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ach, da's gewoon één van de contradictorische statements in de User Policy bij Tele2. Dat staat *inderdaad* zo in de overeenkomst, maar bijvoorbeeld bij mij en bij mijn vader moest je indertijd op een formulier aangeven -hoeveel pc's de Tele2-Tech moet aansluiten-, want in het standaard tarief was er maar 1 pc voorzien. Slordige administratie, Tele2 !

En dan ga ik het niet eens hebben over de hoeveelheid routers die hier in België al niet verkocht zijn aan mensen met 1 IP bij Telenet ..... :roll:
M-BE
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 nov 2006, 11:34

Heb alles doorgefaxt naar de ombudsdienst, een kopie naar Test-Aankoop verzonden en een aangetekende opzegbrief naar tele2 gestuurd. De ombudsdienst gaat alles voor me afhandelen, ook de overdracht naar telenet! Ik hou jullie op de hoogte!

/Edit: heb nu de stekker uit de modem gehaald, alweer een veiligheidsrisico geëlemineerd :)
M-BE
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 nov 2006, 11:34

Hmm... Klacht is doorgestuurd naar TELE2, "bel ons half volgende week eens terug, dan hebben we meestal wel iets gehoord van TELE2. Ze reageren tegenwoordig iets sneller dan vroeger".

M.a.w. minstens 2 weken dat ik moet rekenen op de goodwill van anderen om mijn internetzaken af te handelen. Een vereniging met honderden leden, en dan geen communicatiemiddelen (buiten een GSM, van dewelke we het nummer niet hebben doorgegeven aan onze leden om misbruik van buitenaf te voorkomen) meer hebben. Geweldig toch! Lang leve het internettijdperk!
M-BE
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 nov 2006, 11:34

Haa, eindelijk terug telefoon en internet!

En voor jullie te optimistisch worden, mijn tele2-box staat nog steeds zielig te wezen met zijn 2 actieve en 3 dode lampjes. De telenet-installateur is net de deur uit, en nu heb ik eindelijk supersnel internet. Letterlijk. Vergeleken met dit is het internet van Tele2 echt wel traag. Dezelfde sites openen nu quasi dubbel zo snel dan met tele2-ADSL.

Btw, is er nu eigenlijk al iemand in geslaagd TELE2 te dumpen? En hoe heb je dat dan eigenlijk aangepakt?
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Vorig jaar had ik ongeveer hetzelfde probleem: Ik kreeg een brief dat ze mijn lijn gingen omschakelen (van tele2-adsl naar all-in) en dat ik dan niet meer op internet zou geraken. Als dat gebeurde moest ik enkel een nieuwe username en wachtwoord gebruiken en ik zou terug op internet kunnen.

En toen het enkele dagen zover was, kon ik ook niet meer op internet. Nieuwe gebruikersnaam en -wachtwoord werkten niet en heb tijdens die 2 weken ook elke dag met de helpdesk gebeld. Uiteindelijk bleek dat het dus 2 weken duurde om mijn lijn om te schakelen en dat ik vrij veel instellingen in mijn eigen router moest veranderen om op mijn nieuwe account te geraken.

Intussen werd bekend dat men het tele2-wachtwoord van de router niet zou vrijgeven, dus heb ik daar nog eens voor naar de installateur gebeld, maar dit was geen enkel probleem, dat zou erbij geleverd worden.

Toen de technieker voor mijn deur stond was dat mijn eerste vraag en uiteraard had deze zelf geen idee wat het wachtwoord van de router was. Ik heb dan maar gezegd dat het niet geïnstalleerd hoefde te worden, want dat men mij bevestigd had dat ik dit wachtwoord ging krijgen.

Onmiddellijk daarna een boze aangetekende brief gestuurd waarin ik hen in gebreke stel omwille van het niet naleven van artikel x van hun algemene voorwaarden (weet de nummer niet meer, maar was iets in de stijl van: "tele2 kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet functioneren van de dienst door oorzaken vreemd aan tele2". De oorzaak was dus niet vreemd aan tele2, maar lag puur aan hun onkunde.

In mijn aangetekende brief heb ik geëist dat de maand december voor ADSL niet betaald ging worden, dat alle telefoontjes naar hun dure helpdesk niet aangerekend zouden worden en dat ik dus kosteloos het contract kon verbreken. Ook de omschakeling van het telefoonabo van BGC naar tele2 diende niet door te gaan. Dit alles met: "reactie binnen 7 dagen of ik ga ervan uit dat dit schrijven door jullie wordt aanvaard".

Daarna nog een paar facturen gekregen, onmiddellijk gebeld met de helpdesk om te zeggen dat ik hier een creditnota voor wilde ontvangen en dat ik intussentijd niet meer zou betalen.

Na een aantal aanmaningen en nieuwe facturen bleek dat ze al mijn eisen hadden ingewilligd en ben ik dus tot de betaling van de resterende bedragen (voor andere telefoongesprekken) overgegaan.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”