belgacom
blieck1 schreef:waarom overstappen naar een ander provider men moet toch altijd door de kabels van belgacom de anderen kunnen daar niet aan .
Pijs, dus denken aan je eigen financiele middelen kan een reden zijn. Zoals er nog meerdere redenen kunnen zijn.
Overstappen naar de kabel kan ook een alternatief zijn en is goedkoper (als je zowel internet al telefonie in een pack neemt) veel goedkoper dan Belgacom.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Collega van mij : BGC klant, internet + telefoon = 78€ per maand
Ik, Tele2 klant, zelfde soort verbruiksprofiel op telefoon, veel groter verbruik op Internet, gemiddeld 45€ per maand.
Dat zijn op jaarbasis minstens 400 redenen om *niet* bij BGC te zitten. In alle eerlijkheid, met de huidige productlijn van Tele2 lukt dat niet meer, maar met Dommel haal je minstens even goede voorwaarden, zoniet betere.
Ik, Tele2 klant, zelfde soort verbruiksprofiel op telefoon, veel groter verbruik op Internet, gemiddeld 45€ per maand.
Dat zijn op jaarbasis minstens 400 redenen om *niet* bij BGC te zitten. In alle eerlijkheid, met de huidige productlijn van Tele2 lukt dat niet meer, maar met Dommel haal je minstens even goede voorwaarden, zoniet betere.
Belgacom is duur en zal dat nog wel zo blijven. Zeker daar ze de prijzen met 2% zullen doen stijgen.
Gebrek aan innovatie, verplicht BGC adsl voor televisie (= koppelverkoop) en zo kan je nog een tijdje doorgaan ...... meer dan 250 Euro duurder op jaarbasis in vergelijking metTelenet....
Het wordt heel dringend tijd dat ze daar in Brussel eens uit hun ivoren toren komen en stoppen met hun postjes veilig te stellen tot hun pensioen.
Gebrek aan innovatie, verplicht BGC adsl voor televisie (= koppelverkoop) en zo kan je nog een tijdje doorgaan ...... meer dan 250 Euro duurder op jaarbasis in vergelijking metTelenet....
Het wordt heel dringend tijd dat ze daar in Brussel eens uit hun ivoren toren komen en stoppen met hun postjes veilig te stellen tot hun pensioen.
Telenet 160,77% duurder dan Belgacom !!!!!!
De manier waarop jij deze 2 bedrijven met elkaar vergelijkt is niet correct en heeft volgens mij niemand iets aan. (vind het zelfs misleidend)
Hierboven heb ikzelf een vergelijking gemaakt die correct is. ( bvb ik wens enkel een vaste lijn om fax te ontvangen, Belgacom Discovery: €6,50 en Telenet: €16,95 )
Wat je momenteel enkel kan vaststellen is dat Belgacom duurder uitvalt indien je 24/24 gratis wilt bellen naar vaste lijnen en dus de optie No Limit National Anytime (€ 19.95 /maand) bijtelt bij het telefoonabonnement.
Voor gezinnen die voldoende hebben met gratis bellen naar vaste lijnen vanaf 17u (bij Telenet pas vanaf 19u) wordt het verschil al heel wat kleiner.
De manier waarop jij deze 2 bedrijven met elkaar vergelijkt is niet correct en heeft volgens mij niemand iets aan. (vind het zelfs misleidend)
Hierboven heb ikzelf een vergelijking gemaakt die correct is. ( bvb ik wens enkel een vaste lijn om fax te ontvangen, Belgacom Discovery: €6,50 en Telenet: €16,95 )
Wat je momenteel enkel kan vaststellen is dat Belgacom duurder uitvalt indien je 24/24 gratis wilt bellen naar vaste lijnen en dus de optie No Limit National Anytime (€ 19.95 /maand) bijtelt bij het telefoonabonnement.
Voor gezinnen die voldoende hebben met gratis bellen naar vaste lijnen vanaf 17u (bij Telenet pas vanaf 19u) wordt het verschil al heel wat kleiner.
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 05 jan 2006, 22:08
Hallo,
Ik ben vandaag overgeschakeld van een Belgacom Classic Telefoon lijn (17,15 euro per maand) naar een Discovery telefoon lijn (6.5 euro per maand).
Ik bel 24/24 gratis via VoIP (afgekeken van Tele2). Enkel de oproepen naar GSM moet ik betalen. Mijn provider is Voipbuster (www punt voipbuster punt com).
Wanneer je hier een krediet koopt van minimum 10 euro (btw is 16%), kan je gratis naar ALLE vaste lijnen bellen (voor zo lang het nog duurt tenminste). En dat doe ik dus ook reeds enkele maanden.
Ik heb hier geen speciale telefoontoestellen voor nodig of zo, alleen maar een VoIP ADSL-modem (Thompson Speedtouch 516i).
Alle oproepen naar mijn vaste lijn kan ik beantwoorden (met alle toestellen) maar mijn uitgaande oproepen gaan via ADSL, en die zijn dus gratis.
Voor mij betekende dit een besparing van ongeveer 70 euro per maand (ik heb een vrouw en twee opgroeiende dochters). Om u maar een idee te geven.
Ik heb nu dus 2 uitgaande lijnen via ADSL en 1 via Belgacom (voor noodgevallen).
De gesprekken die ik via Belgacom voer hebben wel een toeslag van 0.15 euro per minuut (enkel voor noodgevallen dus).
Groetjes.
Ik ben vandaag overgeschakeld van een Belgacom Classic Telefoon lijn (17,15 euro per maand) naar een Discovery telefoon lijn (6.5 euro per maand).
Ik bel 24/24 gratis via VoIP (afgekeken van Tele2). Enkel de oproepen naar GSM moet ik betalen. Mijn provider is Voipbuster (www punt voipbuster punt com).
Wanneer je hier een krediet koopt van minimum 10 euro (btw is 16%), kan je gratis naar ALLE vaste lijnen bellen (voor zo lang het nog duurt tenminste). En dat doe ik dus ook reeds enkele maanden.
Ik heb hier geen speciale telefoontoestellen voor nodig of zo, alleen maar een VoIP ADSL-modem (Thompson Speedtouch 516i).
Alle oproepen naar mijn vaste lijn kan ik beantwoorden (met alle toestellen) maar mijn uitgaande oproepen gaan via ADSL, en die zijn dus gratis.
Voor mij betekende dit een besparing van ongeveer 70 euro per maand (ik heb een vrouw en twee opgroeiende dochters). Om u maar een idee te geven.
Ik heb nu dus 2 uitgaande lijnen via ADSL en 1 via Belgacom (voor noodgevallen).
De gesprekken die ik via Belgacom voer hebben wel een toeslag van 0.15 euro per minuut (enkel voor noodgevallen dus).
Groetjes.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Rusty Nail schreef:Hallo,
Ik ben vandaag overgeschakeld van een Belgacom Classic Telefoon lijn (17,15 euro per maand) naar een Discovery telefoon lijn (6.5 euro per maand).
Ik bel 24/24 gratis via VoIP (afgekeken van Tele2). Enkel de oproepen naar GSM moet ik betalen. Mijn provider is Voipbuster (www punt voipbuster punt com).
Wanneer je hier een krediet koopt van minimum 10 euro (btw is 16%), kan je gratis naar ALLE vaste lijnen bellen (voor zo lang het nog duurt tenminste). En dat doe ik dus ook reeds enkele maanden.
Ik heb hier geen speciale telefoontoestellen voor nodig of zo, alleen maar een VoIP ADSL-modem (Thompson Speedtouch 516i).
Alle oproepen naar mijn vaste lijn kan ik beantwoorden (met alle toestellen) maar mijn uitgaande oproepen gaan via ADSL, en die zijn dus gratis.
Voor mij betekende dit een besparing van ongeveer 70 euro per maand (ik heb een vrouw en twee opgroeiende dochters). Om u maar een idee te geven.
Ik heb nu dus 2 uitgaande lijnen via ADSL en 1 via Belgacom (voor noodgevallen).
De gesprekken die ik via Belgacom voer hebben wel een toeslag van 0.15 euro per minuut (enkel voor noodgevallen dus).
Groetjes.
Ik zou als ik van u was ook eens kijken naar voipcheap.com voor de belgen is dat intressanter, zelfde huis, maar gsm is daar 10 cent + 16% btw dat is vrij scherp dus.
http://www.voipproducts.eu/
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Tomsworld schreef:Ik zou als ik van u was ook eens kijken naar voipcheap.com voor de belgen is dat intressanter, zelfde huis, maar gsm is daar 10 cent + 16% btw dat is vrij scherp dus.
http://www.voipproducts.eu/
Goeie tip! (gebruik nu voipstunt en voipbuster)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
nu moet je dit is puur economisch bekijken : waarom zou een bedrijf zijn prijzen aanpassen zolang de klanten blijven. En belgacom is nog altijd de nummer 1 in belgie en steekt ver boven de anderen uit. Wat zou jij doen mocht jij aan de leiding staan van zo een bedrijf. Met belgacom gaat het goed, het is een periode minder geweest maar het gaat terug in stijgende lijn. En als je naar hun plannen kijkt (verschijnt af en toe in de pers) en ik weet natuurlijk meer maar kan er nog niets over zeggen, dan gaan je volgend jaar nog ogen opentrekken. Belgacom is en blijft hun concurrenten voor. En niet vergeten belgacom is veel meer dan alleen maar telefonie, internet en televisie... Ga maar eens op de site kijken wat belgacom allemaal aanbiedt...
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
hollebollegijs schreef:nu moet je dit is puur economisch bekijken : waarom zou een bedrijf zijn prijzen aanpassen zolang de klanten blijven.
Als eigenaar van meerdere bedrijven heb ik op UserBase verschillende malen deze strategie uitgelegd (niet verdedigd). Echter wanneer Belgacom zelfs niet naar zijn corporate klanten meer luistert dan dreigt er een groot gevaar. Zo, gaan wij al onze SDSL verbindingen overbrengen naar een andere provider omdat Belgacom de uploadsnelheid van onze VDSL niet wil verhogen. Dus in ons geval, en er zullen nog wel klanten zijn met gelijkaardige wensen, moet Belgacom geen schrik hebben dat we een verhoogde uploadsnelheid gaan gebruiken om een webserverke te draaien en zelfs dan is het niet bespreekbaar .
Belgacom spendeert miljoenen om een paar ADSL abonnementjes te winnen en corporate klanten die elke maand duizenden euros betalen laten ze zomaar weggaan .
hollebollegijs schreef:En als je naar hun plannen kijkt (verschijnt af en toe in de pers) en ik weet natuurlijk meer maar kan er nog niets over zeggen, dan gaan je volgend jaar nog ogen opentrekken.
Jij bekijkt deze plannen vanuit een technisch standpunt maar voor veel Belgacom medewerkers zal 2008 een jaar worden dat ze niet snel zullen vergeten. Want de mooie kanten van het verhaal die worden verteld maar dat de integratie van een aantal dochters (o.a. Proximus) en een aantal strategische beslissingen veel jobs gaan kosten dat heb ik nog niet in de pers gelezen.
Laatst gewijzigd door Astralon 09 nov 2006, 14:04, in totaal 1 gewijzigd.
Ik zou als ik van u was ook eens kijken naar voipcheap.com voor de belgen is dat intressanter
Het is interessanter als je vaak naar GSMs belt: dan is voipcheap goedkoper dan voipbuster.
MAAR: je credit is bij voipcheap slechts 90 dagen geldig, terwijl dit bij voipbuster 120 dagen is! Bel je weinig naar GSMs dan is voipbuster de beste oplossing.
Bellen naar vaste lijnen in heel wat landen is gratis. De landen verschillen wel een beetje bij voipbuster of voipcheap.
Bellen naar een Belgische GSM kost 23,2 cent (incl btw) bij voipbuster of 11,6 cent (incl btw) bij voipcheap. Maar daarvoor gebruik je je credit. Pasop, deze bedragen worden per minuut gerekend, niet per seconde!
voipcheap en voipbuster zijn producten van hetzelfde Duits bedrijf: Betamax.
Belgacom is en blijft hun concurrenten voor.
Alleen maar om het feit dat Belgacom een quasi monopolie positie bezit, en niet wil doen wat Europa oplegt: het echt vrijmaken van de lokale loop.
Belgacom is onlangs nog serieus door het BIPT op de vingers getikt. Maar of ze zich daar iets van aantrekken? De meederheidsaandeelhouder is nog altijd de overheid...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Hehe, toevallig heb ik net een vergelijkende berekening gemaakt tussen VoipBuster en VoipCheap op basis van mijn telefoongedrag van de laatste 4 maanden.
Rekening houdend met de freedays (120 vs. 90) en de prijzen van GSM-gesprekken (20 vs 10 BTWexcl) kom ik in mijn geval op perfect dezelfde datum uit waarop mijn krediet helemaal op is. Blijkbaar heb ik net genoeg naar GSM gebeld om het verschil in freedays tussen beiden te compenseren...
Maw. Als ik 10€ krediet heb bij VoipBuster, kan ik er 4 maanden mee bellen. Met 10€ krediet bij Voipcheap ook (hoewel er daar dus maar 90 freedays zijn).
Het is idd wel zo dat je keuze tss VoipBuster & VoipCheap afhangt van het feit of je veel naar GSM belt of niet.
Rekening houdend met de freedays (120 vs. 90) en de prijzen van GSM-gesprekken (20 vs 10 BTWexcl) kom ik in mijn geval op perfect dezelfde datum uit waarop mijn krediet helemaal op is. Blijkbaar heb ik net genoeg naar GSM gebeld om het verschil in freedays tussen beiden te compenseren...
Maw. Als ik 10€ krediet heb bij VoipBuster, kan ik er 4 maanden mee bellen. Met 10€ krediet bij Voipcheap ook (hoewel er daar dus maar 90 freedays zijn).
Het is idd wel zo dat je keuze tss VoipBuster & VoipCheap afhangt van het feit of je veel naar GSM belt of niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
hollebollegijs schreef:nu moet je dit is puur economisch bekijken : waarom zou een bedrijf zijn prijzen aanpassen zolang de klanten blijven
service bijvoorbeeld?
dit is puur winstbejag.
Belgacom is en blijft hun concurrenten voor.
op welk gebied dan? winst? niet te verwonderen als de concurrenten hen moeten betalen voor iets dat niet eens van hen is
op alle andere gebieden lopen ze echter ongelooflijk ver achter, beste vriend
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 05 jan 2006, 22:08
Tomsworld schreef:Ik zou als ik van u was ook eens kijken naar voipcheap.com voor de belgen is dat intressanter, zelfde huis, maar gsm is daar 10 cent + 16% btw dat is vrij scherp dus.
http://www.voipproducts.eu/
Bedankt maat, dat scheelt zo maar eens even de helft.
Binnenkort krijg ik nog geld om te bellen .
-
- Starter
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 05 jan 2006, 22:08
Daarnet nog eens naar de Belgacom Tele boetiek gebeld.
Ik vroeg of ik niet kon genieten van een ADSL Go Student abbonement.
Dit ging zonder problemen.
Ik betaal nu dus 29.95 euro i.p.v. 39.95 euro per maand.
Ik vroeg of ik niet kon genieten van een ADSL Go Student abbonement.
Dit ging zonder problemen.
Ik betaal nu dus 29.95 euro i.p.v. 39.95 euro per maand.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
_rEuTeL_ schreef:hollebollegijs schreef:nu moet je dit is puur economisch bekijken : waarom zou een bedrijf zijn prijzen aanpassen zolang de klanten blijven
service bijvoorbeeld?
dit is puur winstbejag.Belgacom is en blijft hun concurrenten voor.
op welk gebied dan? winst? niet te verwonderen als de concurrenten hen moeten betalen voor iets dat niet eens van hen is
op alle andere gebieden lopen ze echter ongelooflijk ver achter, beste vriend
ik heb maar 1 ding te zeggen :
zolang het aabod voldoet aan de vraag van de overgrote meerderheid van de klanten...
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.