Fixed IP optie voor Max6 Dyn klanten

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

We overwegen de invoering van een fixed IP optie voor de Max6 Dyn klanten aan +/- €25/maand. :idea:

Door deze optie zal men geen prioriteit krijgen over de trafiek van bv. Max6 Fix of SDSL abonnementen of recht hebben op meer maandelijkse trafiek.

Vinden jullie dit interessant ?
internet, fiber & telephony
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Euhm is 25 EUR niet extreem duur?

Voor iets meer dan het dubbele huur je een dedicated server in Duitsland met 2 fixed IP's en 500-1000 GB verkeer per maand.

Dus voor mij hoeft dit echt niet.

greetz,

Nob
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

waarom niet gratis?
uiteindelijk kost het jullie ook niks.

1a2€ zou ik er nog voor over hebben, maar zeker niet meer


ps. ik ben een tevreden edpnet klant
de koe zegt boe
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

zeker geinteresseerd , maar idd voor niet meer dan een 5€
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Tegen een redelijk prijs ga je wel bijna heel het realdsl cliënteel wegkapen. Maar 25 euro is wat aan de dure kant.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Hmmm, neen, 25 euro heb ik daar persoonlijk niet voor over...
Maar het lijkt me wel een goed idee om te op te nemen bij de mogelijke opties.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

EDPnet schreef:We overwegen de invoering van een fixed IP optie voor de Max6 Dyn klanten aan +/- €25/maand. :idea:


Wat is het voordeel van die fixed IP optie ? Heb ik er als gewone surfer wel wat aan - er rekening mee houdend dat ik dus geen gamer ben ?
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 791
Lid geworden op: 22 mar 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

25€ is extreem duur voor een imo nutteloze optie

www.dyndns.org + script voor 0€
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Bwa als je een eigen domein hebt is het wel handig, anders moet je altijd gebruik maken van een nameserver die ook dyndns ondersteunt(afraid.org etc). Met een fixed ip maak je gewoon even nieuwe A record aan en dat is het ...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

EDPnet schreef:We overwegen de invoering van een fixed IP optie voor de Max6 Dyn klanten aan +/- €25/maand. :idea:

Door deze optie zal men geen prioriteit krijgen over de trafiek van bv. Max6 Fix of SDSL abonnementen of recht hebben op meer maandelijkse trafiek.

Vinden jullie dit interessant ?


Het is een interessante optie; daar niet van; maar net zoals de rest van de mensen stel ik vragen bij de prijs.

Nu heb ik een aantal bijkomende vragen ...

-blijf je zitte met ppoe, of gebruiken jullie fixed's een ander authentication system ?
-heb je net zoals bij de max6fix de optie om extra ip's bij te nemen a 1€ /stuk ?

en last but not least , als het antwoord op vorige vragen "neen" is ; waar zit dan de extra kost voor jullie, want ik kan me niet indenken dat er maandelijks 25e extra administratieve kosten zijn voor het beheren van een fixed ip abo ...

Een "eerlijkere prijs" zou ergens tusse de 5 en de 15 € zitten. dat zou ruimschoots de administratieve kosten moeten dekken. (of zitten jullie zo krap qua ip ranges dat daar de extra kosten naartoe gaan ?)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

ruben schreef:zeker geinteresseerd , maar idd voor niet meer dan een 5€

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Ken schreef:
ruben schreef:zeker geinteresseerd , maar idd voor niet meer dan een 5€

²
area32
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 26 dec 2005, 12:10
Locatie: West-Vlaanderen, Roeselare
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Contacteer:

bambipower schreef:waarom niet gratis?
uiteindelijk kost het jullie ook niks.

1a2€ zou ik er nog voor over hebben, maar zeker niet meer


ps. ik ben een tevreden edpnet klant

Een IPv4 range kost geld (schaarste), bij een fixed IP moet met 2000 unieke IP adressen voorzien. Bij een dynamisch systeem kan men 1000 Ip's inkopen en verdelen onder de 2000 gebruikers want niet iedereen is contant online..

(Getallen zijn hypothetisch)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

area32 schreef:Een IPv4 range kost geld (schaarste), bij een fixed IP moet met 2000 unieke IP adressen voorzien. Bij een dynamisch systeem kan men 1000 Ip's inkopen en verdelen onder de 2000 gebruikers want niet iedereen is contant online..
Ik vraag me af in hoever dat in tijden dat mensen continu online zijn dankzij persistent connections in de routers nog waar is en je nog veel speling hebt op dat verschil.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Tegenwoordig met alle router oplossingen zijn de meeste mensen inderdaad continu online, dus zou dynamische adressen maar een %10 besparing kunnen opleveren. Echter je zal als provider ook op de piek momenten wel iedereen willen kunnen bedienen.

Ik denk dat het idd meer te maken heeft met de duurdere accounts (bedrijven) te kunnen uitmelken en inderdaad een klein beetje extra administratie kosten voor het bijhouden van username/ip combinaties. (zonder netwerk wijzigingen slechts 1x invullen per abbonee)

Leuke optie hoor, maar na 5 jaar 36u disconnects ben ik het wel gewoon + heb een dyndns account + tegenwoordig geen disconnects dus zonder elektra panne blijf ik ook vast adres houden.

Als optie: 1 a 2 euro per maand max.

(ik wil niet te negatief klinken - ik ben tevreden over de diensten van edpnet - maar deze optie voor 25 euro aanbieden zal niet snel veel succes hebben - overigens wel mijn complimenten voor edpnet voor de open discussie met de klanten)
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Toch weer een mooi voorbeeldje van wat EDPnet allemaal doet wat bij BGC onmogelijk is (voor een redelijk prijs met een normale winstmarge). Een van de redenen waarom ik ook EDPnet aanraad als iemand mij vraagt welke een goede isp is in Belgie...
Mochten ze nu nog eens vdsl aanbieden :-)
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Siglo schreef:Toch weer een mooi voorbeeldje van wat EDPnet allemaal doet wat bij BGC onmogelijk is (voor een redelijk prijs met een normale winstmarge). Een van de redenen waarom ik ook EDPnet aanraad als iemand mij vraagt welke een goede isp is in Belgie...
Mochten ze nu nog eens vdsl aanbieden :-)


met ADSL2+ ben ik ook tevreden....
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Radix schreef:met ADSL2+ ben ik ook tevreden....


Als die er nog komt. Heb het gevoel dat Dommel nog rapper gaat zijn met z'n ADSL2+ :(.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

EDPnet schreef:Door deze optie zal men geen prioriteit krijgen over de trafiek van bv. Max6 Fix of SDSL abonnementen
Wel over Max6 Dyn?
Veranderbare Reverse DNS?

Een beetje duur (zonder prioriteit en rev DNS), maar lijkt me zeker een leuke optie voor diegenen die het kunnen gebruiken.
(fixed IP voor een redelijke prijs was voor mij een reden om bij RDSL te gaan)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

qless schreef:Ik denk dat het idd meer te maken heeft met de duurdere accounts (bedrijven) te kunnen uitmelken en inderdaad een klein beetje extra administratie kosten voor het bijhouden van username/ip combinaties. (zonder netwerk wijzigingen slechts 1x invullen per abbonee)


Goed gedacht denk ik...
Heavy-G
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2005, 14:32

EDPnet schreef:We overwegen de invoering van een fixed IP optie voor de Max6 Dyn klanten aan +/- €25/maand. :idea:

Mooie prijszetting ;)
Door deze optie zal men geen prioriteit krijgen over de trafiek van bv. Max6 Fix of SDSL abonnementen of recht hebben op meer maandelijkse trafiek.

Vinden jullie dit interessant ?

Ik zou er alvast door overwegen om klant te worden bij jullie. Een klein minpunt is dan wel de limiet van 20GiB, die zelfs met nachtsurfen een beetje krap kan worden voor de home-power-user die je met zo'n optie zou kunnen aantrekken.
Fixed IP + 10GiB extra voor 25Euro per maand bovenop de standaard 29.95Euro lijkt me een veel beter product op te leveren, en gaat nog steeds de bedrijven en KMO's niet aantrekken omwille van de lagere prioriteit voor dataverkeer, en de lagere verkeerslimiet.

Dit is natuurlijk vanuit mijn standpunt bekeken. 30GiB past perfect binnen mijn gebruiksprofiel, maar ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ben.
Be strict when sending but tolerant when receiving [RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet]
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

29.95+25=54.95 Euro is ongeveer de prijs voor een GEEK dsl abo van RDSL (54E), met fixed IP en rev dns.
Daar was zeker belangstelling voor en dit aanbod zou een alternatief daarvoor zijn.
Volume speelt bij mij geen rol.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Heavy-G schreef:Een klein minpunt is dan wel de limiet van 20GiB, die zelfs met nachtsurfen een beetje krap kan worden voor de home-power-user die je met zo'n optie zou kunnen aantrekken.


Ik denk dat die met plezier die 0,25€ per GB bijbetaalt tot 60GB. Dus 40GB extra kost je slechts 10€.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 mar 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Limburg schreef:29.95+25=54.95 Euro is ongeveer de prijs voor een GEEK dsl abo van RDSL (54E), met fixed IP en rev dns.
Daar was zeker belangstelling voor en dit aanbod zou een alternatief daarvoor zijn.
Volume speelt bij mij geen rol.


Maar als je het volume wél meetelt, zit je direct met een ander verhaal...
Bij GeekDSL heb je 100GB, als je dan voor EDPnet de prijs opnieuw zou berekenen kom je op (incl BTW): 29.95 (abo) + 25.00 (fixed IP) + 20.00 (extra volume) = 74.95 euro'tjes!*

Bij EDPnet ligt de snelheid wel hoger en is de lijn een pak stabieler... maar dit brengt ons weer bij die 5 euro (54 (prijs GeekDSL) - 29.95 (abo) - 20 (extra volume 100GB) = 4.05) die door velen reeds geopperd werd.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Maar we weten wel allemaal wat er met RealDSL gebeurd is/aan het gebeuren is...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

khsw schreef:Maar als je het volume wél meetelt, zit je direct met een ander verhaal...
Bij GeekDSL heb je 100GB, als je dan voor EDPnet de prijs opnieuw zou berekenen kom je op (incl BTW): 29.95 (abo) + 25.00 (fixed IP) + 20.00 (extra volume) = 74.95 euro'tjes!


Bij EDPNet raak je voorlopig niet meer aan 100GB. Dus het is 64,95€ voor maximaal 60GB per maand.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

EDPnet schreef:Door deze optie zal men geen prioriteit krijgen over de trafiek van bv. Max6


Kan je dit even toelichten ? Wat soort prioriteit krijgt het fixed abbonnement dan wel ?

Heb namelijk net een Dyn 6 besteld en vroeg me af wat de verschillen waren met het Fixed abbonement kwa netwerk specificaties (buiten het statisch IP).
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ub4b schreef:
EDPnet schreef:Door deze optie zal men geen prioriteit krijgen over de trafiek van bv. Max6


Kan je dit even toelichten ? Wat soort prioriteit krijgt het fixed abbonnement dan wel ?

Heb namelijk net een Dyn 6 besteld en vroeg me af wat de verschillen waren met het Fixed abbonement kwa netwerk specificaties (buiten het statisch IP).


We houden op dit ogenblik alle opties open.
internet, fiber & telephony
verdickt
Premium Member
Premium Member
Berichten: 647
Lid geworden op: 12 mar 2004, 22:24

Ik kan ook wel een fixed ip gebruiken maar 25€ extra heb ik er zeker niet voor over.

Ben trouwens momenteel bij skynet
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hier nog iets bekend van? Gaat het nu door of niet?

Ik zit zelf bij dommel. En ik heb een mailtje gestuurd om te vragen of zij plannen hebben om vaste ip's in te voeren. Als ik morgen in de namiddag nog geen antwoord heb ga ik eens bellen.

Greetz Wouter
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

ANARCHY92 schreef:Hier nog iets bekend van? Gaat het nu door of niet?

Ik zit zelf bij dommel. En ik heb een mailtje gestuurd om te vragen of zij plannen hebben om vaste ip's in te voeren. Als ik morgen in de namiddag nog geen antwoord heb ga ik eens bellen.

Greetz Wouter

al iets gehoord ondertussen? ;-)
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

EDPnet schreef:We overwegen de invoering van een fixed IP optie voor de Max6 Dyn klanten aan +/- €25/maand. :idea:

Vinden jullie dit interessant ?


Zeker weten! Vooral omdat mijn mailserver via MX werkt (nee, niet professioneel, puur hobby...) Alleen... Misschien ietsje goedkoper? :wink:
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ik zou er 5 euro de maand voor over hebben, meer niet. Uiteindelijk is het leuk om wat te experimenteren enzo met servers thuis (school/studie). De mensen die 25 euro hier voor over hebben zullen zich waarschijnlijk gewoon een dedicated server in Duitsland huren ipv een fixed ip.
sChutt
Member
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 mei 2006, 13:49
Locatie: There's no place like 127.0.0.1

Avenger 2.0 schreef:Ik zou er 5 euro de maand voor over hebben, meer niet.

Whu he said...

- sChutt
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Avenger 2.0 schreef:Ik zou er 5 euro de maand voor over hebben, meer niet. Uiteindelijk is het leuk om wat te experimenteren enzo met servers thuis (school/studie). De mensen die 25 euro hier voor over hebben zullen zich waarschijnlijk gewoon een dedicated server in Duitsland huren ipv een fixed ip.


maar daarvoor heb je toch ook dingen als een dyndns enzo, werkt hier alleszins perfect. om heel eerlijk te zijn heb ik echt nog niet een nood gehad aan een fixed ip hierdoor.
[email protected]
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 nov 2006, 10:30

Als we 25 euro moeten betalen voor een statisch ip adres zonder rev dns etc. blijft dan de regel "unlimited number of computers" ook staan?

:wink:
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

[email protected] schreef:Als we 25 euro moeten betalen voor een statisch ip adres zonder rev dns etc. blijft dan de regel "unlimited number of computers" ook staan?

:wink:


ALS we de optie aanbieden dan zal dit met rev dns zijn en voor een onbeperkt aantal computers.
internet, fiber & telephony
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

OpThaCop schreef:al iets gehoord ondertussen? ;-)


Nee, heb nog niks gehoord. En heb ook nog geen tijd gehad om te bellen. Maar denk dat ik dat toch eens moet doen.

Als ze het niet aanbieden denk ik dat ik vanaf volgend jaar EDPnet zal nemen...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

EDPnet schreef:
[email protected] schreef:Als we 25 euro moeten betalen voor een statisch ip adres zonder rev dns etc. blijft dan de regel "unlimited number of computers" ook staan?

:wink:


ALS we de optie aanbieden dan zal dit met rev dns zijn en voor een onbeperkt aantal computers.


ALS jullie de dienst aanbieden mag er wel wat van de prijs af. Wees misschien eens een unieke provider en geef het gratis... het kost jullie toch niets. Kan me moeilijk voorstellen dat er veel mensen zijn die EDPnet hebben en geen router hebben dus...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

jullie zouden beter eens iets doen aan die routing van/naar .se, de laatste maanden is het echt triestig en NEE het is niet mijn binnenbekabeling
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”