Sinds vandaag blokkeerd belgacom/skynet, volledig onterecht, alle mails afkomstig van mijn mailserver.
Ik heb namelijk een eigen server met statisch ip adres en rdns enabled. Vanaf deze server worden al jaren regelmatig mailings verstuurd naar vrienden en kennissen voor activiteiten die wij organiseren. Alle personen op de mailings kennen we persoonlijk. Op geen enkele spamdatabase komt onze server voor, enkel bij skynet.
Ontvangen bericht:
Your message did not reach some or all of the intended recipients.
Subject: Antwerpen - 23 december - wandeling
Sent: 6/11/2006 12:49
The following recipient(s) could not be reached:
[email protected] on 6/11/2006 12:49
You do not have permission to send to this recipient. For assistance, contact your system administrator.
< 5t1.com #5.7.1 SMTP; 550 5.7.1 Symantec Reputation Service - 204.xxx.x.91 is a known spammer - Visit www.belgacom.be/mailreputationblock for more information>
[/ONTVANGEN BERICHT]
Wat kan ik hieraan doen om het probleem nu op te lossen en in de toekomst te vermijden? Ik vind nergens contactgegevens bij belgacom (uitgezonderd [email protected], [email protected] en [email protected])
Alvast bedankt voor uw suggesties.
Maxi
Skynet blokkeerd onterecht mails
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Je kan vanuit je mailserver beter de skynetserver als relay gebruiken.
in de Symantec faq staat o.a.:
Maar het zou me ook niet verbazen wanneer ze hun eigen relayservers blacklisten, we hebben in het verleden rare dingen gezien.
in de Symantec faq staat o.a.:
Ze (Symantec) kijken hiervoor naar je reverse dns record.Q: My mailer is professionally hosted with a static IP address, not a residential dialup or broadband address. Why was it identified as a zombie?
A: Please ensure that your machine’s DNS records don’t look like a residential IP address. You may need to contact your hosting provider to resolve these issues.
Maar het zou me ook niet verbazen wanneer ze hun eigen relayservers blacklisten, we hebben in het verleden rare dingen gezien.
Hoi Limburg
Ik mail al rechstreeks naar de relay van skynet (relay=in.mx.skynet.be) maar krijg steeds Service unavailable, als gevolg van blacklisting.
Het ergste is dat je gewoon volledig machteloos bent tegen zo'n organisatie.
En ik heb weinig zin om van server te veranderen telkens als problemen optreden bij Belgacom.
Maxi
Ik mail al rechstreeks naar de relay van skynet (relay=in.mx.skynet.be) maar krijg steeds Service unavailable, als gevolg van blacklisting.
Het ergste is dat je gewoon volledig machteloos bent tegen zo'n organisatie.
En ik heb weinig zin om van server te veranderen telkens als problemen optreden bij Belgacom.
Maxi
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Vanaf welke provider draai je je mailserver? Niet Belgacom/Skynet neem ik aan? Je zou moeten relayen naar de mailserver van die provider, of de mailserver draaien op een IP-range die niet tot een customer-ip behoort.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Ik nam aan dat hij in het Skynetdomain zat, maar ben benieuwd of dat inderdaad zo is.meon schreef:Vanaf welke provider draai je je mailserver? Niet Belgacom/Skynet neem ik aan? Je zou moeten relayen naar de mailserver van die provider, of de mailserver draaien op een IP-range die niet tot een customer-ip behoort.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Dat dacht ik namelijk eerst ook, maar net gespiekt en hij post vanaf een EDPnet-ip, vandaar da'k het voor de veiligheid maar eens vraagLimburg schreef:Ik nam aan dat hij in het Skynetdomain zat, maar ben benieuwd of dat inderdaad zo is.

Ik draai mijn eigen linux server bij powervps en heb een aantal statische ip's. Als mailserver wordt sendmail gebruikt. Php scripts versturen uiteraard mails via deze mailserver. Elk email adres wordt steeds rechtstreeks via de relay server verstuurd die bij het email adres hoort.
Verder zit ik bij edpnet en heb ooit nog eeb adsl abo bij skynet gehad.
Ik heb intussen een reactie gehad van [email protected] en [email protected] waarin wordt gevraagd naar extra informatie omtrent de blokkering. Ik heb ze de nodige informatie overgemaakt en hopelijk hebben zij een snelle oplossing voor nu en in de toekomst.
Verder zou ik toch echt willen weten op welke feiten skynet zich baseerd om te blacklisten.
Mvg
Maxi
Verder zit ik bij edpnet en heb ooit nog eeb adsl abo bij skynet gehad.
Ik heb intussen een reactie gehad van [email protected] en [email protected] waarin wordt gevraagd naar extra informatie omtrent de blokkering. Ik heb ze de nodige informatie overgemaakt en hopelijk hebben zij een snelle oplossing voor nu en in de toekomst.
Verder zou ik toch echt willen weten op welke feiten skynet zich baseerd om te blacklisten.
Mvg
Maxi
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
't Is Symantec die de "blacklisting" aanlevert.maxicosy schreef:Verder zou ik toch echt willen weten op welke feiten skynet zich baseerd om te blacklisten.