mail adres behouden bij verandering ISP
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Wlf schreef:Is er een mogelijkheid om mijn emailadres ([email protected]) te behouden als ik verander van ISP?
Noway, als je bvb naar EDpnet gaat kan je toch geen e-mail adres gebruiken a la skynet
gewoon hetzelfde aanmaken [email protected] en laat al je vrienden weten hoe het zit
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Da's een optie, maar die andere persoon zal dan wel al je mail moeten lezenWlf schreef:kan iemand anders een alias maken met mijn mailadres en dat dan doorsturen?
Of je moet gewoon een compleet aparte mailbox laten maken bij iemand anders die Skynet heeft van 1 van de 4 (?) ongebruikte mailboxen met dezelfde alias?
Al bij al, je bent er beter mee af van gewoon iedereen op de hoogte ervan te brengen en de nieuwe te gebruiken, bespaar je in 1 weg ook nog wat spamproblemen:)
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Wlf schreef:maar als het niet lukt willen mijn ouders niet overstappen
Kostelijk e-mailadresje dan
EDIT: Neem dan beter een Belgacom Net Comfort abonnement, dit kost 74,11€/jaar (of 6,18€/maand) om uw @skynet te behouden (Belgacom.net Free is helaas enkel @belgacom.be) en neem dan Dommel, EDPnet,... en je komt er nog steeds goedkoper, sneller,... vanaf.
Anders neem je gewoon ADSL time van Belgacom (4,95€/maand), maar dit is enkel met een beperkt aantal providers te combineren, waaronder Dommel.
-
- Administrator
- Contacteer:
Pas wel op, ik heb een jaar of 3-4 geleden mijn skynet stop gezet en toen is mijn email adres in een soort quarantaine gekomen, een andere gebruiker kon dit adres niet aanmaken en de mensen die maildes kregen geen error dat het mail adres niet meer bestond/in gebruik was.
- Koerskemel
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
Ik ben bezig met over te schakelen naar dommel, daarom heb ik om mn scarlet e-mail te behouden een free plus inbel account geregistreerd. Ik heb de e-mail alias gedelete in mn premium abbonement, en opnieuw aangemaakt in mn freeplus. En het kost me geen zak, want zolang ik ni inbel kunnen ze me nix aanrekenen. Ik moet enkel zien dat ik regelmatig mn e-mail gebruik, anders vervalt mn account. Het e-mail adres heeft uiteindelijk maar 1h "weg" geweest.
Dit heeft natuurlijk ook zn nadelen, eens je bent overgeschakeld naar de andere provider zal je de smtp en pop servers niet meer kunnen gebruiken. Je zal de mails dus moeten lezen via webmail of z forwarden naar je nieuwe e-mail. E-mail zenden kan je gewoon met de smtp server van je nieuwe provider.
BTW, bij scarlet zijn het enkel de mailboxen die ze een maand in quarantaine zetten, niet de mail aliassen.
Koerskemel,
Dit heeft natuurlijk ook zn nadelen, eens je bent overgeschakeld naar de andere provider zal je de smtp en pop servers niet meer kunnen gebruiken. Je zal de mails dus moeten lezen via webmail of z forwarden naar je nieuwe e-mail. E-mail zenden kan je gewoon met de smtp server van je nieuwe provider.
BTW, bij scarlet zijn het enkel de mailboxen die ze een maand in quarantaine zetten, niet de mail aliassen.
Koerskemel,
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 29 keer
Na [email protected] en xxxxx.xxx.skynet.be ben ik nu [email protected]
Ik heb me dus voor het gemak een xxxxx.xxx2gmail.com adres aangemaakt.
Kan ik bij verandering van provider tenminste mijn emailadres houden.
Ik heb me dus voor het gemak een xxxxx.xxx2gmail.com adres aangemaakt.
Kan ik bij verandering van provider tenminste mijn emailadres houden.
-
- Elite Poster
SeNsEi Ze0n schreef:Pas wel op, ik heb een jaar of 3-4 geleden mijn skynet stop gezet en toen is mijn email adres in een soort quarantaine gekomen, een andere gebruiker kon dit adres niet aanmaken en de mensen die maildes kregen geen error dat het mail adres niet meer bestond/in gebruik was.
Ik denk dat jijzelf (met het nodige bewijs) je emailadres, via de helpdesk, wel los krijgt hoor.
If you can't beat them, confuse them.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Ik denk ook dat je het kan blijven gebruiken.
Aan de Helpdesk vragen
Aan de Helpdesk vragen
-
- Administrator
- Contacteer:
CueBoy schreef:SeNsEi Ze0n schreef:Pas wel op, ik heb een jaar of 3-4 geleden mijn skynet stop gezet en toen is mijn email adres in een soort quarantaine gekomen, een andere gebruiker kon dit adres niet aanmaken en de mensen die maildes kregen geen error dat het mail adres niet meer bestond/in gebruik was.
Ik denk dat jijzelf (met het nodige bewijs) je emailadres, via de helpdesk, wel los krijgt hoor.
Wel, hier heb ik dus over een periode van ca. 2 maanden over aan het discussieren geweest, ombudsman telecom bijgehaald.
Kortom bijna alles gedaan buiten naar de rechtzaal. Belgacom heeft 2x de abonnementskost terugbetaald, maar het mail adres niet vrijgegeven, wat hun geen geld zou kosten en ons 100x gelukkiger gemaakt zou hebben.
-
- Elite Poster
SeNsEi Ze0n schreef:Wel, hier heb ik dus over een periode van ca. 2 maanden over aan het discussieren geweest, ombudsman telecom bijgehaald.
Kortom bijna alles gedaan buiten naar de rechtzaal. Belgacom heeft 2x de abonnementskost terugbetaald, maar het mail adres niet vrijgegeven, wat hun geen geld zou kosten en ons 100x gelukkiger gemaakt zou hebben.
Ah, sorry. Ik meende dat hier op het forum eens gelezen te hebben.
Jij weet het blijkbaar uit ondervinding...
If you can't beat them, confuse them.
Indien de alias die je wilt gebruiken onder een gesloten account staat (maw je kan de gebruikersnaam/paswoord niet meer gebruiken). Dan kan de helpdesk adsl deze gerust wel overplaatsen naar je nieuwe account.
Nu dit kunnen/mogen ze enkel doen indien de nieuwe account onder dezelfde naam/telefoonnummer geboekt staat als de oude account. Dit om te voorkomen dat er 'misbruik' word gemaakt van de helpdesk om iemand anders zijn alias op te zetten.
Het beste kan je trouwens ook van die lijn zelf bellen als je de helpdesk contacteert.
Nu dit kunnen/mogen ze enkel doen indien de nieuwe account onder dezelfde naam/telefoonnummer geboekt staat als de oude account. Dit om te voorkomen dat er 'misbruik' word gemaakt van de helpdesk om iemand anders zijn alias op te zetten.
Het beste kan je trouwens ook van die lijn zelf bellen als je de helpdesk contacteert.
Ziggy Boogy Doog
-
- Starter
Ik heb een mail for life bij advalvas (al jaren). Ik doe gewoon een forward.
Toen ik ooit eens in een vlaag van zinsverbijstering bij Belgacom ben weggegaan, heb ik mijn mailbox opgeblazen door er een aantal grote bestanden naar toe te sturen tot die vol was.
Diegenen die dan toch nog een mail stuurden kregen dan tenminste een foutmelding.
Groetjes.
Toen ik ooit eens in een vlaag van zinsverbijstering bij Belgacom ben weggegaan, heb ik mijn mailbox opgeblazen door er een aantal grote bestanden naar toe te sturen tot die vol was.
Diegenen die dan toch nog een mail stuurden kregen dan tenminste een foutmelding.
Groetjes.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 31 keer
eerst uw alias aanpassen naar iets anders en dan met uw nieuw abo de oude alias opnieuw aanmaken
ik heb dit bij scarlet ook ooit gedaan maar sinds ik gmail gebruik wil ik niks anders meer
en dat is onafhankelijk van een provider
ik heb dit bij scarlet ook ooit gedaan maar sinds ik gmail gebruik wil ik niks anders meer
en dat is onafhankelijk van een provider