AVG antivirus niet meer gratis binnenkort ?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Net startte ik mijn computer opnieuw op en ik kreeg een melding dat avg antivirus op 15 januari 2007 verloopt en als je dan op de website gaat kijken dan staan er overal prijzen bij ?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

AVG 7.1 vervalt omdat 7.5 uit is en die is nog altijd gratis hoor. Je kan hem hier downloaden.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

AVG site
Raar ... ik zie't precies nerges :?
ZDnet : AVG Anti-Virus Free Edition 7.5

edit : Deej_1977 was me voor :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Zoals Deej al zei:
New Free Anti-Virus
GRISOFT is announcing a new version of the AVG Anti-Virus Free Edition. This new 7.5 version with improved performance and full compatibility with the latest Windows Vista version is available. Users that are using AVG Free 7.1 will be provided with a specific dialog, within the next few weeks, with the opportunity to choose the right option fulfilling their needs. AVG Free 7.1 version will be discontinued on 15th of Jan 2007.
http://free.grisoft.com/doc/1
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Is Avast! tegenwoordig niet een betere, gebruiksvriendelijkere keuze voor thuisgebruikers? Nederlandstalig, leukere interface, ... en ook gratis voor thuisgebruik..
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

meon schreef:Is Avast! tegenwoordig niet een betere, gebruiksvriendelijkere keuze voor thuisgebruikers? Nederlandstalig, leukere interface, ... en ook gratis voor thuisgebruik..


In mijn strikt persoonlijke ervaring is Avast! zeker niet slecht, maar het programma veroorzaakt soms onverwachtte problemen. Zo heb ik verleden week een NC5000 HP gehad met als foutmelding "BSplayer flipt om de paar minuten". Bleek Avast! voor verantwoordelijk te zijn. Verwijderd : probleem opgelost, opnieuw geinstalleerd, terug problemen. Daarna verwijderd en AVG geinstalleerd, geen problemen meer. Ik draai op dit moment Nod32 in evaluatie, nog te vroeg om daar wilde uitspraken over te maken, buiten de vaststelling dat AVG's updateprocedure veel sneller wordt uitgevoerd als die van Nod32. Het gaat hem mij bij de Nod evaluatie vooral over de check naar de claim dat hij ook effectief spyware zou tegenhouden, iets waar eigenlijk geen enkele virusscanner echt bruikbare resultaten in neerzet. AVG Pro heeft wel zijn "niet gewenste programma's" filter en dat werkt wel, maar een volwaardige anti-spy is dat ook niet.
canambu
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2006, 12:46
Locatie: hamont achel

Ik gebruik AntiVir sinds een jaar , daarvoor AVG. AntiVir is beter in het repareren en opsporen van troep is mijn mening. En hij gebruikt ook minder cpu.

http://www.free-av.com/
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

AnD schreef:Net startte ik mijn computer opnieuw op en ik kreeg een melding dat avg antivirus op 15 januari 2007 verloopt en als je dan op de website gaat kijken dan staan er overal prijzen bij ?

Don't worry, AVG Anti-Virus is en blijft gratis, gewoon even de nieuwe "build" downloaden.
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

d-fens schreef:Don't worry, AVG Anti-Virus is en blijft gratis, gewoon even de nieuwe "build" downloaden.


Maar de mensen die door een computer-kennis dit erop hebben laten zetten (deze heeft het erop gezet omdat het gratis is (dus geen mensen die hun abonement "vergeten" op te zeggen) en relatief goed is), zitten nu waarschijnlijk wel met hun handen in het haar.
Dit gaat dus misschien weer tot niet-geupdate anti-virusprogramma's leiden, waarbij de gebruikers een (vals) gevoel van veiligheid hebben.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb op de link van Deej_1977 geklikt en de nieuwere al geinstalleerd, maar eigenlijk vind ik het niet duidelijk hoe ze het laten zien.
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

wem schreef:Maar de mensen die door een computer-kennis dit erop hebben laten zetten (deze heeft het erop gezet omdat het gratis is (dus geen mensen die hun abonement "vergeten" op te zeggen) en relatief goed is), zitten nu waarschijnlijk wel met hun handen in het haar.
Dit gaat dus misschien weer tot niet-geupdate anti-virusprogramma's leiden, waarbij de gebruikers een (vals) gevoel van veiligheid hebben.

Tja, ik heb dit ook geïnstalleerd bij familieleden en zal dus hoogstwaarschijnlijk opgetrommeld worden om de nieuwe versie te installeren.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

het is en blijft (voorlopig) een gratis programma. beetje normaal dat de maker je lichtjes probeert te pushen naar een betalende versie. die gratis versie is momenteel enkel een dikke kost met als voordeel enkel naambekendheid en _potentiele_ overstappen naar betalende versies.
Please help, looking for a way to get rich and fast
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

en daar komt dan nog bij dat de gratis versie eigenlijk *te goed* is, en de ingebouwde beperkingen niet zwaar genoeg voor de meeste gebruikers om de overstap naar een full versie te maken.

Te goed zijn is duidelijk ook niet goed. :twisted:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

ik ben inmiddels al geupdate naar de 7.5
kan die mij eens zeggen of jullie dit ook hebben, als je update doet voor virussen dan staat daar nog altijd update 7.1 in dat kadertje linksboven?
zie screenshot

Afbeelding

nog iemand ?
mvg,
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

patje schreef:ik ben inmiddels al geupdate naar de 7.5
kan die mij eens zeggen of jullie dit ook hebben, als je update doet voor virussen dan staat daar nog altijd update 7.1 in dat kadertje linksboven?
zie screenshot


nog iemand ?
mvg,


Neen, hier staat netjes 7.5 (op alle 3 de PC's).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Hier ook 7.5
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

AnD schreef:Hier ook 7.5

Opgelost! :-D opnieuw geinstalleerd, nu staat er ook 7.5 :wink: thx
al reeds 2 jaar een tevreden AVG user
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
polle
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 okt 2006, 13:09

AnD schreef:Net startte ik mijn computer opnieuw op en ik kreeg een melding dat avg antivirus op 15 januari 2007 verloopt en als je dan op de website gaat kijken dan staan er overal prijzen bij ?

Ik heb die melding vandaag ook gekregen. Nochtans heb ik steeds geupdate, wel de laatste weken, vooral met haperingen. AVG heeft mij nooit "attent" gemaakt van een nieuwere versie. Heb nu de nieuwe gratis" versie" geladen. Dus het zal nog "even" gratis blijven zeker?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

polle schreef:
AnD schreef:Net startte ik mijn computer opnieuw op en ik kreeg een melding dat avg antivirus op 15 januari 2007 verloopt en als je dan op de website gaat kijken dan staan er overal prijzen bij ?

Ik heb die melding vandaag ook gekregen. Nochtans heb ik steeds geupdate, wel de laatste weken, vooral met haperingen. AVG heeft mij nooit "attent" gemaakt van een nieuwere versie. Heb nu de nieuwe gratis" versie" geladen. Dus het zal nog "even" gratis blijven zeker?

die datum is bedoeld op de oude versie (7.1) tot dan heb je tijd om de nieuwe versie te installeren, want dan zou je niet meer kunnen updaten voor nieuwe virus threats omdat er nu een nieuwe manier is met kleinere en verbeterde updates.
dus blijft er nog steeds een gratis versie, nu de 7.5
Binnenkort wordt AVG zelfs geleverd met Windows Vista
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”