Afstand van de centrale

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Gladz0r
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2006, 18:54

Ik ben momenteel aan het overwegen om over te stappen naar EDPNet.
Als ik de topics op dit forum lees merk ik echter dat veel mensen eerst hun afstand tot de centrale checken.
Waar kan je dit doen, want vind hier niet echt iets van terug op de website van EDPNet.
Ik zelf ben van hasselt en wil weten of EDPNet hier ook mogelijk zou zijn?

Alvast bedankt
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Je kan je afstand checken op http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=maxorder (site ligt nu precies wel plat).
De afstand wordt enkel gecheckt om te zien welke snelheid er maximum haalbaar is (ook zichtbaar op die pagina).
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

ZMD schreef:Je kan je afstand checken op http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=maxorder (site ligt nu precies wel plat).
De afstand wordt enkel gecheckt om te zien welke snelheid er maximum haalbaar is (ook zichtbaar op die pagina).


en hou er rekening mee dat dit voor verre afstanden niet altijd accuraat is
Gladz0r
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2006, 18:54

Omdat ik niet echt zoveel snap van die pagina had ik eventjes graag wat hulp gehad.
Straat Nr Postcode & Woonplaats dat kan ik nog :)
Telefoonnr ook maar dan Lijntype, als je telenet kabel hebt wat moet je hier dan invullen?
Ik heb genomen Geen actieve Belgacom...
Huidige xDSL-provider voor deze telefoonlijn heb ik Geen aangeduid.

Als resultaat krijg ik : De locatie/het adres is te ver verwijderd van de wijkcentrale.
Gelieve ons te contacteren voor verdere informatie.


Wat zou ik dan moeten doen, of iemand ervaring wat je juist moet ondernemen ?
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Je stuurt best eens een mailtje naar EDPnet om te vragen of je aansluitbaar bent en wat de snelheid er mogelijk is, je kan ook bellen als je dit snel wilt weten.

Hopelijk ben je wel aansluitbaar en kan je toch ADSL nemen.
Laatst gewijzigd door MRC101 31 jul 2006, 19:42, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 589
Lid geworden op: 30 maa 2004, 20:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Gladz0r schreef:Omdat ik niet echt zoveel snap van die pagina had ik eventjes graag wat hulp gehad.
Straat Nr Postcode & Woonplaats dat kan ik nog :)
Telefoonnr ook maar dan Lijntype, als je telenet kabel hebt wat moet je hier dan invullen?
Ik heb genomen Geen actieve Belgacom...
Huidige xDSL-provider voor deze telefoonlijn heb ik Geen aangeduid.

Als resultaat krijg ik : De locatie/het adres is te ver verwijderd van de wijkcentrale.
Gelieve ons te contacteren voor verdere informatie.


Wat zou ik dan moeten doen, of iemand ervaring wat je juist moet ondernemen ?


ik zou zoals ze zeggen gewoon even telefoneren om meer info te verkrijgen, je kan gerust iets vragen zonder direct een abonnement te moeten aankopen
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Gladz0r schreef:Wat zou ik dan moeten doen, of iemand ervaring wat je juist moet ondernemen ?

je kan ook een mail sturen naar [email protected]
vermeld uw adres en vraag wat de afstand is tot de centrale
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Of eens testen met de gegevens van je buurman. Meestal zit daar niet echt veel verschil op.
Afbeelding
Shadowfax555
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 aug 2006, 13:57

Hallo,

Ik ben ook van plan om over te schakelen van Telenet naar EDPnet en heb in een mail de afstand aangevraagd tot een belgacom centrale.

Dit kreeg ik (zeer snel) als antwoord:

Wij hebben uw mail goed ontvangen.
De afstand tot de wijkcentrale van Belgacom bedraagt 4189 meter. Dit wil zeggen dat wij de lijn kunnen opleveren op een 3 mibt/s 3328/384 lijn.
Levertijd bedraagt +/- 10 werkdagen maximum.

In hoeverre is dit snel/aanvaardbaar.
Dit is wat ik nu haal met telenet:


Your current download speed:
3456kbit/s
or
432kbyte/s

Your current upload speed:
250kbit/s
or
31kbyte/s

Het komt ongeveer overeen, maar is de snelheid die EDPnet een theoretische snelheid, of ligt die dicht bij hetgene ik zal kunnen halen?

Alvast bedankt,

Frederik
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb een 3.3 Mbit profiel (in Heusden-Zolder) en haal altijd ongeveer volgende constante waarden: down 2800 / up 310. Ik zit zo'n 4km van de centrale en de waarden van mijn bekabeling zijn niet geweldig, dus veel meer zit er waarschijnlijk niet in ... maar ik ben daarmee absoluut tevreden, dat zijn (wat mij betreft) goeie snelheden ...
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

@Gladz0r, kameraad van woont in Hasselt in de buurt van het station.
Hij woont +- 1 km van centrale en haalt top down speed van 640 kb/s.
Wat heeeeeel leuk is :)
xaryC
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 aug 2006, 19:30
Locatie: Oostrozebeke

Ben vandaag ook overgstapt van Skynet naar EDPnet :-D

Via de site kon ik de afstand naar de wijkcenrale niet berekenen, dus heb ik maar een mailtje gestuurd en krag al vlug dit als tegenbericht:

Beste heer Vanbosseghem,

Wij hebben uw mail goed ontvangen.
De afstand tot de wijkcentrale van Belgacom bedraagt 2957 meter. Dit wil zeggen dat wij de lijn opleveren op een 4 mbit/s 4092/512 lijn.
Voor de volle snelheid van 6 mbit/s mag de afstand tot de wijkcentrale niet verder zijn dan 2500 meter.

Telephone Number :

Community name :
Area code :
Street name :
House number :

Inquiry Type :
xxxxxxxxx

Oostrozebeke
8780
xxxxxxxxxxxx
xx

Shortest Free Pair


Output Details :

Sl No. Address Total LEX Local Junction LDC First Casc Cable Street Cabinet Second Casc Cable Street Cabinet Feeding Cable Street Cabinet

Intro Code Dist FP Dist FP Dist FP Dist FP Dist FP Loop Length FP Distrib Num

1 F 56ORO0 000595 Y 000000 000 000000 00000 000000 00000 000000 595 Y 00310

2 F 56ORO0 002957 Y 56ORO0 000000 000 000000 00000 000000 00000 002362 Y 595 Y 00310




Edpnet moet standaard deze curves nakomen, na oplevering van het abonnement kan u steeds contact opnemen met onze technische dienst (03/265 67 50).
Zij kunnen aan de hand van een speedtest en de SNR-waarden van de modem nakijken of de lijnsnelheid nog kan verhoogd worden.


Levertijd bedraagt +/- 10 werkdagen maximum.

U kan de bestelling plaatsen via de website www.edpnet.be online of via het bijgevoegde faxdocument.

Voor meer informatie staan wij u graag te woord.

Met vriendelijke groeten,

Vicky Verbeke
Sales


Dus jammergenoeg 400m verwijderd van de 6Mb. Maarja mij is het niet echt om de snelheid te doen, maar voor het maandelijks volume, wat hier toch snel 30 GB per maand is, en waar ik bij skynet 1€/GB moest betalen.

Hopelijk loopt alles goed, maar heb er wel vertrouwen in :)
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

xaryC schreef:Ben vandaag ook overgstapt van Skynet naar EDPnet :-D

Zij kunnen aan de hand van een speedtest en de SNR-waarden van de modem nakijken of de lijnsnelheid nog kan verhoogd worden.

Levertijd bedraagt +/- 10 werkdagen maximum.

U kan de bestelling plaatsen via de website www.edpnet.be online of via het bijgevoegde faxdocument.

Voor meer informatie staan wij u graag te woord.

Met vriendelijke groeten,

Vicky Verbeke
Sales


Dus jammergenoeg 400m verwijderd van de 6Mb. Maarja mij is het niet echt om de snelheid te doen, maar voor het maandelijks volume, wat hier toch snel 30 GB per maand is, en waar ik bij skynet 1€/GB moest betalen.

Hopelijk loopt alles goed, maar heb er wel vertrouwen in :)

Je kan nog altijd vragen om te proberen op 6Mb, als je goeie Snr waarden hebt kunnen ze u op het hoogste zetten
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
xaryC
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 aug 2006, 19:30
Locatie: Oostrozebeke

patje schreef:Je kan nog altijd vragen om te proberen op 6Mb, als je goeie Snr waarden hebt kunnen ze u op het hoogste zetten


Dat ga ik zeker eens vragen :-D
Gladz0r
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2006, 18:54

Zijn nu al paar maanden verder maar zit nu toch nog met een paar nieuwe vraagjes.
Ik heb ondertussen EDPNet en Belgacom gecontacteerd.
Deze gaven mij de volgende boodschap:
Op dit moment zit ik 7km van de centrale wat te ver is voor EDPNet. MAAR er is ook een centrale op 1,5km die echter wel zou geactiveerd moeten worden door Belgacom.
EDPNet vroeg mij dus contact op te nemen met Belgacom om te vragen of dit mogelijk was.
Wat zegt Belgacom nu, wij kunnen dit niet doen zolang u geen klant bent. Dus nu vraag ik mij af wat ik kan doen om dit wel te bekomen. Als ik bijvoorbeeld klant word op Belgacom voor telefonie zou ik dan kunnen vragen voor van centrale te veranderen? Of moet ik eerst klant zijn van Belgacom internet dan vragen voor van centrale te veranderen en dan naar EDPNet overschakelen?
Bij Belgacom waren ze alleszins niet echt behulpzaam het enigste wat er uit kwam was, ik kan u niet verder helpen u zult eerst klant moeten worden.

Weet er iemand wat nu de beste manier is om Belgacom toch maar zover te krijgen mij een deftige centrale aantebieden zodat ik dan EDPNet kan aanschaffen?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Denk dat je moet klant zijn bij Belgacom (telefonie & internet) om van centrale te veranderen, dus mss best 1 jaar klant worden en dan later overschakelen.
PS: die andere centrale is wss van een andere gemeente of stad
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Shadowfax555 schreef:Dit is wat ik nu haal met telenet:

Your current download speed:
3456kbit/s
or
432kbyte/s

Your current upload speed:
250kbit/s
or
31kbyte/s


Dan is er toch iets grondig bij je fout ! Normaal moet je bij TN toch minstens 8 a 10 Mbit halen ipv. de 3.4 die je nu hebt.

Enfin, des te beter als je naar ADSL gaat, dan zal je het verschil niet merken :lol:
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

@Gladz0r: neem anders die drie maanden gratis internet van hun en zeg dan op?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Enfin, des te beter als je naar ADSL gaat, dan zal je het verschil niet merken :lol:


Z'n upload gaat er toch fors op vooruit in ieder geval ;-).
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

DaNi0 schreef:@Gladz0r: neem anders die drie maanden gratis internet van hun en zeg dan op?


LOL. Ik hoop dat ze het niet lezen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

andy-dsl schreef:
DaNi0 schreef:@Gladz0r: neem anders die drie maanden gratis internet van hun en zeg dan op?


LOL. Ik hoop dat ze het niet lezen.

ik hoop dat ze het wel lezen :P en conclusies trekken :D
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Was ik ook al aan het denken, die 3 maanden gratis nemen en dan weggaan ;)
Gladz0r
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jul 2006, 18:54

AnD schreef:Was ik ook al aan het denken, die 3 maanden gratis nemen en dan weggaan ;)

Ik ga het in elk geval eens overwegen en belgacom contacteren.
Resultaat zal hier dus waarschijnlijk binnenkort te zien zijn.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Gladz0r schreef:
AnD schreef:Was ik ook al aan het denken, die 3 maanden gratis nemen en dan weggaan ;)

Ik ga het in elk geval eens overwegen en belgacom contacteren.
Resultaat zal hier dus waarschijnlijk binnenkort te zien zijn.


Lees de overeenkomst maar goed.
BGC kennende zullen er wel addertjes zijn ...
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Waarschijnlijk is het 3 maanden gratis bij een contract van 2jr of iets dergelijks.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

flt schreef:Waarschijnlijk is het 3 maanden gratis bij een contract van 2jr of iets dergelijks.


Net even gesurft naar de Belgacom website. Het is 3 maanden gratis (oktober 2006) voor nieuwe klanten voor een jaarcontract. Maar wel gratis op te zeggen binnen die drie maanden.

Verkoopstechniek, tegen dan is men de datum vergeten om op te zeggen en is het gebruikte mail adres in gebruik en doorgegeven aan familie en vrienden.

Ze hebben daar een hoop bollebozen binnengehaald met een diploma marketing - verkoop.

Slim van Belgacom, maar blijkbaar waren die bollebozen wel gezakt voor wiskunde of als het ging over gezinsbudget. Zijn nog altijd peperduur.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

waarom zou men de prijzen veranderen zolang er genoeg mensen zijn die het willen betalen. denk daar eens over na. nee, dit zeg ik niet als belgacom medewerker. dit is mijn persoonlijke mening. en dit is in elk bedrij zo. zolang de klanten betalen,...
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

met al die promoties kom je bijna op de zelfde prijs als bij een andere (los van meer gigabytes etc/maand natuurlijk)

ongeveer 33euro / maand
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Was net van plan hetzelfde te zeggen.
Norton kost u 3,5€/maand (als je de aankoopprijs over 1 jaar spreid), terwijl het wel 10€ duurder dan EDPnet is.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Gladz0r schreef:Weet er iemand wat nu de beste manier is om Belgacom toch maar zover te krijgen mij een deftige centrale aantebieden zodat ik dan EDPNet kan aanschaffen?


Ik heb eerst naar edpnet gebeld. En een distance check laten doen voor zowel mijn adres als dat van de buurman.

Er waren 2 mogelijkheden :

2,4 Km en 4,X

ik heb dan een turboline aangevraagd en duidelijk aangegeven dat ik oplevering wil op een bepaalde LDC en een bepaalde centrale

Deze LDC en centrale code die kan EDPNET je bezorgen. Ik heb dus dit duilijk vermeld, daarna belden ze me terug m'n adres hadden ze niet juist begrepen en nogmaals gevraagd of het in de request stond, dat was het geval.

Ik wacht ondertussen nog op de oplevering van m'n discovery line, 1 december vliegt telenet de deur uit.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hollebollegijs schreef:waarom zou men de prijzen veranderen zolang er genoeg mensen zijn die het willen betalen. denk daar eens over na. nee, dit zeg ik niet als belgacom medewerker. dit is mijn persoonlijke mening. en dit is in elk bedrij zo. zolang de klanten betalen,...


Het is Belgacom zijn goed recht om de prijzen zo hoog te houden. Maar in een vrije markt is het toch opzienbarend dat deze voor de aangeboden diensten bijna of meer dan dubbel zo duur zijn dan hun grootste concurent.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

ub4b schreef:
Ik heb eerst naar edpnet gebeld. En een distance check laten doen voor zowel mijn adres als dat van de buurman.

Er waren 2 mogelijkheden :

2,4 Km en 4,X

ik heb dan een turboline aangevraagd en duidelijk aangegeven dat ik oplevering wil op een bepaalde LDC en een bepaalde centrale

Ik wacht ondertussen nog op de oplevering van m'n discovery line, 1 december vliegt telenet de deur uit.

Op de turboline kan je niet zitten als je Edpnet wil, die hun netwerk werkt via broba.
Het belgacom netwerk werkt op de turboline.....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

patje schreef:
ub4b schreef:
Ik heb eerst naar edpnet gebeld. En een distance check laten doen voor zowel mijn adres als dat van de buurman.

Er waren 2 mogelijkheden :

2,4 Km en 4,X

ik heb dan een turboline aangevraagd en duidelijk aangegeven dat ik oplevering wil op een bepaalde LDC en een bepaalde centrale

Ik wacht ondertussen nog op de oplevering van m'n discovery line, 1 december vliegt telenet de deur uit.

Op de turboline kan je niet zitten als je Edpnet wil, die hun netwerk werkt via broba.
Het belgacom netwerk werkt op de turboline.....


Ik bedoelde een discovery line. Turboline en skynet komt er toch niet binnen. Geen ISP's meer voor jan met de pet zoals TN en BGC.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

Ik ken dit probleem, woon in een dorp Wolvertem, ik ben al geruime tijd een zeer tevreden EDPnet klant. Echter op 4,400 m is mijn tel (& ADSL) aansluiting op de wijkcentrale aangesloten, gevolg een te lage downloadsnelheid. Vooral gegevens via VPN bij mijn werkgever-server binnenhalen is erg traag. Maar er is een LDC op 975m !!! Ik heb bij Belgacom aanvraag ingediend voor aansluiting naar een dichtere wijkcentrale op 975m.
Ondertussen zonder gevolg.
Maar er is een oplossing, er komen twee draadjes bij mijn woning binnen.
Eén telefoon en één coax.
Belgacom mag zelf kiezen of ik van draadje verander.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

dejean schreef:Ik heb bij Belgacom aanvraag ingediend voor aansluiting naar een dichtere wijkcentrale op 975m.
Ondertussen zonder gevolg.
Belgacom mag zelf kiezen of ik van draadje verander.

Als je geen klant bij belgacom bent zullen ze jou niet verplaatsen naar die dichtere ldc, en van dat draadje.... ze zullen er niet van wakker liggen zenne
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

patje schreef:
dejean schreef:Ik heb bij Belgacom aanvraag ingediend voor aansluiting naar een dichtere wijkcentrale op 975m.
Ondertussen zonder gevolg.
Belgacom mag zelf kiezen of ik van draadje verander.

Als je geen klant bij belgacom bent zullen ze jou niet verplaatsen naar die dichtere ldc, en van dat draadje.... ze zullen er niet van wakker liggen zenne
En je belast dan nog eens minder het netwerk omdat je een lagere downloadsnelheid hebt :roll: Ze zullen er zeker niet van wakker liggen*

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

patje schreef:
dejean schreef:Ik heb bij Belgacom aanvraag ingediend voor aansluiting naar een dichtere wijkcentrale op 975m.
Ondertussen zonder gevolg.
Belgacom mag zelf kiezen of ik van draadje verander.

Als je geen klant bij belgacom bent zullen ze jou niet verplaatsen naar die dichtere ldc, en van dat draadje.... ze zullen er niet van wakker liggen zenne


Tja, typisch de redenering van een ex-overheidsbedrijf die toch nog gedeeltelijk van die overheid in handen is met een groot aantal beschermde personeelsleden die beschermd zijn voor ontslag dus safe zitten tot hun pensioen.

Belgacom heeft duidelijk een probleem. Gebrek aan inovatie, peperdure tarieven voor telefonie en internet, ...

Waar blijft ADSL2+ uitrol? Of gaat men geld proberen te scheppen op de rug van de consument voor hun VDSL?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

dejean schreef:Ik ken dit probleem, woon in een dorp Wolvertem, ik ben al geruime tijd een zeer tevreden EDPnet klant. Echter op 4,400 m is mijn tel (& ADSL) aansluiting op de wijkcentrale aangesloten, gevolg een te lage downloadsnelheid. Vooral gegevens via VPN bij mijn werkgever-server binnenhalen is erg traag. Maar er is een LDC op 975m !!! Ik heb bij Belgacom aanvraag ingediend voor aansluiting naar een dichtere wijkcentrale op 975m.
Ondertussen zonder gevolg.
Maar er is een oplossing, er komen twee draadjes bij mijn woning binnen.
Eén telefoon en één coax.
Belgacom mag zelf kiezen of ik van draadje verander.


Als ik ooit nog eens verhuis zal het op zodanige afstand is dat ik fiber tot aan het datacenter kan krijgen waar wij ons eigen netwerk hebben. Gewoon een layer 2 link rechtstreeks naar een router interface en dan je eigen routing protocol erover draaien :-D

Gewoon rechtstreeks op een transit uplink zonder nasty beperkingen zoals bij veel ISP's (dus geen shaping, geen port blocking, niks nada :)

Ondertussen is adsl via edpnet goed genoeg :)

Ga morgen nog eens bellen naar Belgacom hoe het nu met m'n aanvraag is gesteld. Vraag me af hoe lang het duurt tussen een aanvraag van een lijn en het moment waarop ze een concrete afspraak maken voor oplevering ?

Ik heb gelukkig nog een maand voor de telenet opzeg eindigt
[MJ]
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 nov 2006, 10:07

Toen ik wou overstappen en een lijncheck bij EDPnet aangevraagd had, wouden ze mij niet aansluiten wegens +6km van de centrale. Ze konden bijgevolg geen 1Mbit profiel garanderen.
Nochtans heb ik nu via BGC een 3.3mbit profiel wat lekker loopt... Wat is hier eigenlijk aan de hand? Dat gaat toch over dezelfde lijn?
Waarom kan de ene provider mij wel een snelle lijn bezorgen en de andere niet?
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

[MJ] schreef:Toen ik wou overstappen en een lijncheck bij EDPnet aangevraagd had, wouden ze mij niet aansluiten wegens +6km van de centrale. Ze konden bijgevolg geen 1Mbit profiel garanderen.
Nochtans heb ik nu via BGC een 3.3mbit profiel wat lekker loopt... Wat is hier eigenlijk aan de hand? Dat gaat toch over dezelfde lijn?
Waarom kan de ene provider mij wel een snelle lijn bezorgen en de andere niet?


Omdat EDPnet via Scarlet loopt, en Scarlet zijn apparatuur niet in elke BGC lex heeft, en BGC wel. Bijgevolg kan het zijn dat de dichtsbijzijnde LEX waar Scarlet/Edpnet jou aan kan koppelen, verder is dan de dischtbijzijnde LEX waar Belgacom jou aan kan koppelen.

Zeer eenvoudig dus :)

It's all about the money.

Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”