Reis naar de VS met een lege laptop
door mailforlen: Woensdag 1 November 2006, 12:39
Onder de huidige Amerikaanse Antiterrorisme wetgeving kan de douane en security aan de Amerikaanse grens hetzij welke laptop bekijken of copiëren indien daar enige aanleiding voor zou bestaan. Business Travellers zijn dus gewaarschuwd.
De Vereniging van Corporate Travel Executives (ACTE) waarschuwt haar leden dat in de VS agenten tijdens een grenscontrole een laptop in beslag kunnen nemen en onderzoeken. Ze kunnen dit ook doen voor cdroms en alle andere electronische media.
Volgens een recente juridische uitspraak mag dit niet zomaar gebeuren omdat mensen heel wat persoonlijke informatie op een computer of digitale drager zetten. Maar andere rechtspraak keurt dit wel goed. Het is trouwens onduidelijk wat je dan moet doen met paswoorden en encryptie. Moet je die zelf opgeven of ontsleutelen ? Krijg je de laptop, cdrom's of eventuele copies van de informatie terug ? Wat gebeurt met deze informatie indien ze geen aanleiding heeft gegeven tot vervolging of weigering tot het verlenen van toegang tot de VS ?
Het betekent alvast dat bij belangrijke businesstrips naar de VS de laptop en andere digitale media die worden meegenomen volledig ontdaan zouden moeten zijn van hetzij welke informatie die strikt vertrouwelijk is. Niets op de echt goed gekuiste computer, niets in de zakken. Het is in feite goedkoper om een nieuwe portable in de US te kopen.
Bron : The Inquirer
DRM nu ook bij VS douane
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Robbe 03 nov 2006, 15:30, in totaal 1 gewijzigd.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Toen destijds, bij het uitdoven van de koude oorlog, de CIA zijn belangrijkste doelstellingen zag verdwijnen en daarmee ook de fondsen, was een van de nieuwe doelstellingen het verzamelen van informatie over en bij buitenlandse bedrijven welke ten dienste komt van het Amerikaanse bedrijfsleven ten einde de concurrentiepositie te verbeteren.
In hoeverre die doelstelling nog bestaat weet ik niet, maar die laptopinhoud zou daar prima voor te gebruiken zijn.
In hoeverre die doelstelling nog bestaat weet ik niet, maar die laptopinhoud zou daar prima voor te gebruiken zijn.
-
- Premium Member
dat wist ik niet eens :/ een dikke schande is het. Ook die nieuwe regeling dat ze een laptop kunnen doorzoeken... Ik heb mijn laptop etc overal bij me en daar bewaar ik erg veel (wetenschappelijke) gegevens op. Die gaan maw. niemand aan. En dat terwijl ik heel vaak in het buitenland zit. Deze week zat ik een hele week in Nederland. Over 2 weken Frankrijk... Wat als ik naar de VS moet? Feit is dat die gegevens niet voortijd hoeven uit te lekken. Diefstal van gegevens komt vaker voor. Ik heb het nog in de zomer meegemaakt dat een Amsterdammer mijn gegevens probeerde los te weken o mze dan zelf te publiceren ( deze persoon staat er bekend voor dat hij het durft, daarom dat ik die reden vermoed) Daarnaast staan er heel wat privé gegevens zoals passwoorden op.Limburg schreef:Toen destijds, bij het uitdoven van de koude oorlog, de CIA zijn belangrijkste doelstellingen zag verdwijnen en daarmee ook de fondsen, was een van de nieuwe doelstellingen het verzamelen van informatie over en bij buitenlandse bedrijven welke ten dienste komt van het Amerikaanse bedrijfsleven ten einde de concurrentiepositie te verbeteren.
nu heb ik een domme vraag: Als ze je laptop hd kopieren en daar staat bvb je email login en password in. Is het dan nog illegaal als ze die login gegevens gebruiken om bvb email te doorsnuffelen?
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Denk je dat het die barbaren (die atoombommen gooien en mensen folteren) iets kan schelen of het illegaal is om die gegevens te gebruiken...
De stille staatsgreep is al gebeurd. De Amerikaanse inlichtingendiensten hebben absoluut vrij spel gekregen, en zij moeten aan niemand nog verantwoording afleggen dankzij het terrorisme. En hun verwevenheid met politiek en bedrijfsleven doet de rest. Het zaakje stinkt verschrikkelijk. Democratie? nah... pure demagogie.
De stille staatsgreep is al gebeurd. De Amerikaanse inlichtingendiensten hebben absoluut vrij spel gekregen, en zij moeten aan niemand nog verantwoording afleggen dankzij het terrorisme. En hun verwevenheid met politiek en bedrijfsleven doet de rest. Het zaakje stinkt verschrikkelijk. Democratie? nah... pure demagogie.
Mij krijgen ze de VS niet meer in. Er zijn schone plaatskes genoeg ginder maar de gezonde mentaliteit is er niet meer en ik twijfel er sterk aan of er veel zal/kan veranderen met de volgende verkiezingen. Ze mogen mij op het werk desnoods ontslagen als ik weiger.
Please help, looking for a way to get rich and fast