1° keer.

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Zojuist mijn papieren thuisgekregen van EDPNET, -was vroeger bij telenet-
Nu heb ik een vraagje, er staan 2 gebruikersnamen en paswoorden op, my EDPNET en connectie informatie, welke van de 2 moet ik gebruiken om in te loggen ,ik vermoed het laatste. Dan staat er datum van eigenlijke activatie: 27-10-2006, dus denk ik dat ik vanaf die datum op het net kan.
Nu heb ik gisteren vol verwachting mijn adsl-modem aangesloten, geprobeerd van verbinding te maken, en zoals ik al verwacht had, geen verbinding.
Zijn er ,als je van telenet komt, instellingen die je moet wijzigen in configuratiescherm, zoals bv. lan verbinding.
Nu heb ik gelukkig nog telenet voor 10 dagen, hoop maar dat ik het voor elkaar krijg in die tijd... lois.
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

lois schreef:Zojuist mijn papieren thuisgekregen van EDPNET, -was vroeger bij telenet-
Nu heb ik een vraagje, er staan 2 gebruikersnamen en paswoorden op, my EDPNET en connectie informatie, welke van de 2 moet ik gebruiken om in te loggen ,ik vermoed het laatste. Dan staat er datum van eigenlijke activatie: 27-10-2006, dus denk ik dat ik vanaf die datum op het net kan.
Nu heb ik gisteren vol verwachting mijn adsl-modem aangesloten, geprobeerd van verbinding te maken, en zoals ik al verwacht had, geen verbinding.
Zijn er ,als je van telenet komt, instellingen die je moet wijzigen in configuratiescherm, zoals bv. lan verbinding.
Nu heb ik gelukkig nog telenet voor 10 dagen, hoop maar dat ik het voor elkaar krijg in die tijd... lois.


My edpnet is voor op de site in te loggen om je verbruik na te kijken en email te configureren en dergelijke.
Je moet dus de connectie informatie gebruiken.
(dit ben ik niet helemaal zeker maar lijkt mij het logische)

Tenzij je met een een USB modem werkt nu moet je normaal niets veranderen!
Gebruik je een router dan vul je daar de correcte gegevens in.
Laatst gewijzigd door flt op 03 nov 2006, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

Om te connecteren gebruik je de langste gebruikersnaam :

Iets als : uwnaam1.postnummer.2cijfers@EDPNET

Da's tenminste bij mij het geval.

P.S. Veel succes bij EDPnet :wink:
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Bedankt iedereen, na nog wat proberen is het gelukt, ik kan surfen op EDPNET.
De eerste indruk is dat het toch merkbaar trager is dan telenet, waar ik vooral last van heb is van een time out op bepaalde sites, ook bv. afbeeldingen zoeken op altavista heb ik problemen mee, vele afbeeldingen worden niet geladen.
Misschien is het omdat het zaterdag is, veel volk op het internet, en daarom trager verkeer.... lois
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Hoi,

Je kan misschien wel gelijk hebben dat Telenet sneller is - ik heb zelf nooit Telenet gehad en kan dus zelf niet vergelijken. Maar voor de prijs, en wat je dan kan verbruiken van inbegrepen volume (20 GB) is het toch niet slecht, niet ? En meerverbruik aan 0.25 € per GB is ook nog te doen.
En als je vragen hebt kan je zowel hier op het forum terecht, ofwel een ticket aanmaken in je 'My EDPnet' op hun website.

Welke modem gebruik je trouwens en waarom ben je overgeschakeld ?
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

lois schreef:Bedankt iedereen, na nog wat proberen is het gelukt, ik kan surfen op EDPNET.
De eerste indruk is dat het toch merkbaar trager is dan telenet, waar ik vooral last van heb is van een time out op bepaalde sites, ook bv. afbeeldingen zoeken op altavista heb ik problemen mee, vele afbeeldingen worden niet geladen.
Misschien is het omdat het zaterdag is, veel volk op het internet, en daarom trager verkeer.... lois

het is inderdaad merkbaar... eerste dag ofzo
kan zijn dat er tijdelijk problemen zijn
kan je sites waarmee je probs hebt posten?
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Neem nu deze side www.userbase.be/forum, een 10 tal maal geprobeert, steeds een time out, na 5 minuten nog eens geprobeert en binnengeraakt, de tekst stond er dadelijk op, om volledig te laden duurde het 116 sec.
Hier nog een paar met problemen: pub.telenet.be/forum , www.zatte vrienden.be , www.camperforum.nl , steeds hetzelfde: tekst is er dadelijk, maar pagina blijft doorladen, afbeeldingen, smilie's enz. onmogelijk om op een link te klikken , en na een tijdje verschijnt er een time out.
Ik woon in het centrum van Ekeren (bij Antwerpen) dus niet op de boerenbuiten. Mijn modem is een us robotics 5473 ADSL2+, browser Firefox.
Lois.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Best een ticketje aanmaken dan, want dat UB.be zo lang duurt om te laden kan niet normaal zijn.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

juis getest alles laadt hier zonder problemen
heb je mss uw instellingen verandert van firefox?
PS: idd helpdesk contacteren
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Ik heb een oplossing gevonden, nl "afbeeldingen laden" in firefox afgezet, nu vliegen de pagina's binnen, weliswaar alleen tekst, de afbeeldingen moet ik dan maar missen, misschien heeft er iemand nog een suggestie...
Zo'n ticket invullen heeft dat wel zin, geven ze bij EDPNET niet vanaf het begin de best mogelijke instellingen aan hun klanten, of is het wat zoeken en aanpassen... lois.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

lois schreef:Ik heb een oplossing gevonden, nl "afbeeldingen laden" in firefox afgezet, nu vliegen de pagina's binnen, weliswaar alleen tekst, de afbeeldingen moet ik dan maar missen, misschien heeft er iemand nog een suggestie...
Zo'n ticket invullen heeft dat wel zin, geven ze bij EDPNET niet vanaf het begin de best mogelijke instellingen aan hun klanten, of is het wat zoeken en aanpassen... lois.

mja ok, maar uiteindelijk is dat geen oplossing he
dat is u rond het probleem heen werken
kan mss een tijdelijke oplossing zijn, maar uiteindelijk moet dat MET afbeeldingen tegoei werken he

en zo'n ticket heeft zeker zin
er kan altijd een probleem ergens zijn ofzo en dan kunne ze alleszins iet of wat constateren waar dat probleem zit
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

en voor een snel antwoord kan je altijd eens bellen
mijn ervaringen met hun helpdesk zijn super

+32 3 265 67 50*
de koe zegt boe
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Oef, mijn problemen schijnen opgelost te zijn, de pagina's vliegen hier binnen, met afbeeldingen en al, zo snel als bij Telenet, hier zit dus een tevreden nieuwe klant.
Wat er nu fout was , dat weet ik zelf nog niet, denk een van de instellingen in firefox, of een fout in de installatie hiervan, ik gebruik sinds gisteren terug internet explorer, tegen mijn zin eigenlijk, en die laad de pagina's wel vlot...
Iemand een idee waar het probleem kan liggen in FF ?. Lois.
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

stond je proxy soms nog aan naar telenet?
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Geen proxi, staat ingesteld als "directe verbinding met het internet"
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hoy69 schreef:stond je proxy soms nog aan naar telenet?

idd daar dacht ik ook direct aan (toen ik las dat het in IE wel goed gaat)

wsl staat gewoon die proxy nog aan :)

edit: dju te vroeg gejuicht :p
en iets te laat geantwoord ook
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

lois schreef:Oef, mijn problemen schijnen opgelost te zijn, de pagina's vliegen hier binnen, met afbeeldingen en al, zo snel als bij Telenet, hier zit dus een tevreden nieuwe klant.
Wat er nu fout was , dat weet ik zelf nog niet, denk een van de instellingen in firefox, of een fout in de installatie hiervan, ik gebruik sinds gisteren terug internet explorer, tegen mijn zin eigenlijk, en die laad de pagina's wel vlot...
Iemand een idee waar het probleem kan liggen in FF ?. Lois.

heb je iets verandert aan ff config? zoiets als http.pipelining? of mss met prog aantal requests per page verandert? kan ook aan plugins liggen..
lois
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:49

Het antwoord van loser heeft me doen nadenken, ik had inderdaad nogal wat aanpassingen gedaan en een aantal extensies gedownload.
Nu heb ik firefox volledig verwijderd, en de nieuwe versie 2.0 geinstalleerd, en mijn probleem is opgelost. Bljkbaar zat er toch ergens een conflict tusssen 2 programma's.
Nu, wat ik na een week gebruik vaststel is dat EDPNET zeker niet moet onderdoen voor Telenet. pagina's worden snel geladen, downloads gaan goed
(misschien een tikje trager dan bij tn), nu nog eens afwachten tot in het weekend, wanneer heel de straat tegelijk achter zijn pc zit.
Bedankt voor de hulp...lois
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

bij gewoon surfen ga je zo snel nie het verschil zien tussen 4 of 9mbit hoor. op werk hebk genoeg met vdsl ziite klooie omerachter te komen
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

lois schreef:Neem nu deze side www.userbase.be/forum, een 10 tal maal geprobeert, steeds een time out, na 5 minuten nog eens geprobeert en binnengeraakt, de tekst stond er dadelijk op, om volledig te laden duurde het 116 sec.
Hier nog een paar met problemen: pub.telenet.be/forum , www.zatte vrienden.be , www.camperforum.nl , steeds hetzelfde: tekst is er dadelijk, maar pagina blijft doorladen, afbeeldingen, smilie's enz. onmogelijk om op een link te klikken , en na een tijdje verschijnt er een time out.
Ik woon in het centrum van Ekeren (bij Antwerpen) dus niet op de boerenbuiten. Mijn modem is een us robotics 5473 ADSL2+, browser Firefox.
Lois.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”