Agressieve praktijken

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
quintero
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2006, 16:06

Beste allen , hierbij mijn triestige verhaaltje waarbij een liefdesrelatie stilletjes aan het veranderen is naar een haatrelatie tss mij een BGC.
Als trouwe BGC gebruiker heb ik besloten tijdens met mijn verhuis circa 5 maanden geleden mijn ADSL lijn mee te nemen.
Dit was het begin van een nachtmerrie , een keuze dat ik me nog lang zal betreuren daar BGC er niet in slaagde om mijn te verhuizen.
Integendeel ik heb drie weken zonder ADSL gezeten alvorens te verhuizen.
Alleen voor deze redenen stelde ik BGC in gebreke net vóór mijn verhuis en liet ook mijn nieuwe domicilie voor de zoveelste keer achter.
Welnu na vijf maanden stilte en rekening houdend dat dit in orde was kreeg ik niet zolang geleden een brief van de gerechtsdeurwaarder in de bus voor een som van circa 300 €.
Alle verbrekings- en aanmanigskosten werden mij berekend van zowel de ADSL -als de telefoonlijn :-(
En dit wetende dat BGC perfect wist waar zij mij konden bereiken.
Onvoorstelbaar verhaal .
In elk geval zoek ik hier geen oplossing tot mijn probleem.
Ik wil gewoon de mensen op de hoogte houden van hoe BGC zijn trouwe klanten behandeld en die naar mijn gevoel enkel uit is van zodra ze een klant hebben kunnen strikken met hun langdurige contracten ze van het moment je eruit trekt je zwaar kunnen nekken.
Daarom juist...be carefull !
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Lijkt mij toch een misverstand te zijn. Al eens geprobeerd contact op te nemen met Belgacom en/of deurwaarder?

Terzijde... hoe zit dat juist met die verhuis? Als ze verbrekingsvergoedingen aanrekenen en deurwaarders sturen lijkt me dat je nooit verhuisd bent, maar dat er ook nooit iets zal zijn ingeleid om te verhuizen... Heb je een bewijs dat je dit hebt gemeld?
quintero
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2006, 16:06

Goendi schreef:Lijkt mij toch een misverstand te zijn. Al eens geprobeerd contact op te nemen met Belgacom en/of deurwaarder?

Terzijde... hoe zit dat juist met die verhuis? Als ze verbrekingsvergoedingen aanrekenen en deurwaarders sturen lijkt me dat je nooit verhuisd bent, maar dat er ook nooit iets zal zijn ingeleid om te verhuizen... Heb je een bewijs dat je dit hebt gemeld?


Misverstand ? Ik vrees van niet...
Belgacom kon het waarschijnlijk niet verkroppen dat ik ze in gebreke heb gesteld gezien ze tijdens de verhuisregeling van mijn ADSL ernstig is misgelopen.
Alvorens mijn lijn te verhuizen heb ik drie weken zonder ADSL gezeten...dit had ik vermeld aan de helpdesk maar konden weinig aan doen gezien men met de opdracht volop bezig was.
Alvorens dit alles heb ik meer dan eenmaal een bevestiging van mijn verhuis doorgegeven per fax(bewijs 1).
Ook bij het vermelden van mijn verdwenen ADSL connectiviteit is er een dossier met nr geopend.
Ik heb hen uitdrukkelijk mijn nieuwe domicilie doorgegeven voor verder afhandeling.
Na verhuis niets meer van gehoord.Ik dacht alles is geregeld.
Tevergeefs , gerechtsdeurwaarderbrief plus het verschuldige bedrag van vroegtijdige verbreking van zowel mijn ADSL als mijn Discoverylijn + voorderingskosten van 60€.
Toffe gasten die van Belgacom !
U bent gewaarschuwd...binnen geraken is geen probleem...éénmaal binnen ben je maar een nummertje...:-(
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Misverstand ? Ik vrees van niet...
Belgacom kon het waarschijnlijk niet verkroppen dat ik ze in gebreke heb gesteld gezien ze tijdens de verhuisregeling van mijn ADSL ernstig is misgelopen.


Ja dat klopt! ISP's kunnen zoiets inderdaad niet verkroppen... Sorry hoor, maar waar zit u verstand om zoiets te zeggen?

Tevergeefs , gerechtsdeurwaarderbrief plus het verschuldige bedrag van vroegtijdige verbreking van zowel mijn ADSL als mijn Discoverylijn + voorderingskosten van 60€.
Toffe gasten die van Belgacom !


En wat zeggen ze nu? Wat zegt de deurwaarder? Is er een vonnis dan?
quintero
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2006, 16:06

Goendi schreef:
Tevergeefs , gerechtsdeurwaarderbrief plus het verschuldige bedrag van vroegtijdige verbreking van zowel mijn ADSL als mijn Discoverylijn + voorderingskosten van 60€.
Toffe gasten die van Belgacom !


En wat zeggen ze nu? Wat zegt de deurwaarder? Is er een vonnis dan?

Wat kan de gerechtsdeurwaarder zeggen , het is in eerste instantie hun job om de belangen van hun client te behartigen...in dit geval de grote BGC.
Heb ik andere keuze dat gewoon te betalen ?
Wat verwacht je van mij ? dat ik deze zaak via een rechtszaak ga aanvechten en wachten tot ze me grillen ? Get real...
Wat ga ik doen met drie stukken papier (fax) en tweetal dossiernummertjes ?
Er is maar één uitweg om van deze nachtmerrie af te geraken en dat is gewoon betalen...vooraleer ik nog de gerechtskosten op mijn nek krijg....maar die k......zakken van BGC zullen me niet meer als klant zien...
Deze zaak had gerust kunnen afgehandeld worden hadden ze me gewoon hun laatste factuur of bevindingen naar mijn nieuwe domicilie gestuurd ipv heimelijk na vijf maanden een gerechtsdeurwaarder na mij uit te sturen...het is gewoonweg om van te kotsen....
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat kan de gerechtsdeurwaarder zeggen , het is in eerste instantie hun job om de belangen van hun client te behartigen...in dit geval de grote BGC.
Heb ik andere keuze dat gewoon te betalen ?


Een gerechtsdeurwaarder is geen bedrijf. Belgacom is in dit geval geen klant. Een gerechtsdeurwaarder dient om de maatschappij te dienen in eerste instantie. Hij treedt op in naam van anderen om schulden in te vorderen. Dit impliceert dus dat er een schuld moet zijn, en als hij een bevel tot betaling overhandigd (een officieel document), dan is er ook een vonnis van een rechtbank (deurwaarders treden niet zomaar op, zij treden pas ten gronde op als er een vonnis is, in de andere gevallen zijn zij tussenpersonen die een vriendelijk verzoek afgeven).

Conclusie: het hangt er van af wat in dat document staat. Het volstaat indien er geen vonnis is om de deurwaarder die 'bewijzen' voor te leggen en het hem uit te klaren. Hij contacteert dan Belgacom en mogelijk wordt het rechtgezet. Indien dit niet lukt, kan men pas verdere stappen ondernemen eenmaal men je heeft laten veroordelen door een rechtbank. Dit impliceert dat jij bij de rechtbank kunt komen uitklaren wat jou visie is, en de rechtbank bepaald dan het bedrag dat je al dan niet verschuldigd bent (mogelijk niets).

Wat verwacht je van mij ? dat ik deze zaak via een rechtszaak ga aanvechten en wachten tot ze me grillen ? Get real...
Wat ga ik doen met drie stukken papier (fax) en tweetal dossiernummertjes ?


Zoals ik dus al zei: geef die aan die deurwaarder (kopijen), en laat het natrekken?

Er is maar één uitweg om van deze nachtmerrie af te geraken en dat is gewoon betalen...vooraleer ik nog de gerechtskosten op mijn nek krijg....maar die k......zakken van BGC zullen me niet meer als klant zien...


Gerechtskosten zijn enkel te betalen door jou als je in je ongelijk bent.

Deze zaak had gerust kunnen afgehandeld worden hadden ze me gewoon hun laatste factuur of bevindingen naar mijn nieuwe domicilie gestuurd ipv heimelijk na vijf maanden een gerechtsdeurwaarder na mij uit te sturen...het is gewoonweg om van te kotsen....


Nooit afgevraagd in die 5 maand waarom je geen facturen kreeg als je ADSL toch goed was verhuisd?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

quintero schreef:
Goendi schreef:
Tevergeefs , gerechtsdeurwaarderbrief plus het verschuldige bedrag van vroegtijdige verbreking van zowel mijn ADSL als mijn Discoverylijn + voorderingskosten van 60€.
Toffe gasten die van Belgacom !


En wat zeggen ze nu? Wat zegt de deurwaarder? Is er een vonnis dan?

Wat kan de gerechtsdeurwaarder zeggen , het is in eerste instantie hun job om de belangen van hun client te behartigen...in dit geval de grote BGC.
Heb ik andere keuze dat gewoon te betalen ?
Wat verwacht je van mij ? dat ik deze zaak via een rechtszaak ga aanvechten en wachten tot ze me grillen ? Get real...
Wat ga ik doen met drie stukken papier (fax) en tweetal dossiernummertjes ?
Er is maar één uitweg om van deze nachtmerrie af te geraken en dat is gewoon betalen...vooraleer ik nog de gerechtskosten op mijn nek krijg....maar die k......zakken van BGC zullen me niet meer als klant zien...
Deze zaak had gerust kunnen afgehandeld worden hadden ze me gewoon hun laatste factuur of bevindingen naar mijn nieuwe domicilie gestuurd ipv heimelijk na vijf maanden een gerechtsdeurwaarder na mij uit te sturen...het is gewoonweg om van te kotsen....


sorry, maar waarom heb je zelf niet eens geinformeerd achter je laatste factuur. Is toch normaal dat je dit doet om problemen te vermijden.
Als je die na een tijdje niet ontvangen hebt, kan je toch eens informeren. Dit had je veel last kunnen besparen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
quintero
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2006, 16:06

Goendi schreef:

Nooit afgevraagd in die 5 maand waarom je geen facturen kreeg als je ADSL toch goed was verhuisd?


Door BGC ik gebreke te hebben gesteld gezien ze mijn ADSL 3 weken voortijdig hadden afgesloten -nog lang vóór mijn effectief verhuis dus- had ik tegelijkertijd afstand genomen van hun diensten, wat mij eigenlijk logisch bleek.
Dit betekent dat ook dat ik afstand had genomen van de verhuis van mijn ADSL+lijn.
Na mijn ingebrekestelling kreeg ik niets meer te horen en dacht dat de zaak geklaard was.Maw , BGC in schuld gezien hun mislukte pogingen om mijn lijn te verhuizen en ik van de miserie af.
5 maanden later krijg ik een brief van de gerechtswaarder om een uitstaande schuld bij BGC onmiddelijk te betalen zonder uitleg.
Via aangetekend om uitleg gevraagd en bleek te gaan om een uitstaande schuld , namelijk het totaal van verbrekingsvergoeding van zowel mijn telefoonlijn en ADSL + voorderingskosten.
Om een antwoord te geven op uw vraag , "ja" er is een schuld , "neen" er is nog geen vonnis.
Wat de gerechtsdeurwaarder moet je u beter inlichten daar de gerechtsdeurwaarder ook kan optreden als een goedkoop incassobureau waarin hij voor zijn client BGC de schulden gaat vorderen zelfs indien deze niet zijn bewezen.
Het is aan mij om te beslissen of ik deze schuld zal aanvechten via gerechtelijke wegen waarin een vonnis zal plaatsvinden ten voordele van BGC of voor mij.
Ik vind het alleen maar zielig dat BGC de facturen niet in eerste instantie naar mijn nieuwe domicilie heeft gestuurd na mijn verhuis.
Integendeel , ze bleven hoogstwaarschijnlijk de facturen sturen naar mijn oud adres met de voorgenoemde gevolgen als resultaat.
quintero
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2006, 16:06

hollebollegijs schreef:
quintero schreef:
Goendi schreef:
Tevergeefs , gerechtsdeurwaarderbrief plus het verschuldige bedrag van vroegtijdige verbreking van zowel mijn ADSL als mijn Discoverylijn + voorderingskosten van 60€.
Toffe gasten die van Belgacom !


En wat zeggen ze nu? Wat zegt de deurwaarder? Is er een vonnis dan?

Wat kan de gerechtsdeurwaarder zeggen , het is in eerste instantie hun job om de belangen van hun client te behartigen...in dit geval de grote BGC.
Heb ik andere keuze dat gewoon te betalen ?
Wat verwacht je van mij ? dat ik deze zaak via een rechtszaak ga aanvechten en wachten tot ze me grillen ? Get real...
Wat ga ik doen met drie stukken papier (fax) en tweetal dossiernummertjes ?
Er is maar één uitweg om van deze nachtmerrie af te geraken en dat is gewoon betalen...vooraleer ik nog de gerechtskosten op mijn nek krijg....maar die k......zakken van BGC zullen me niet meer als klant zien...
Deze zaak had gerust kunnen afgehandeld worden hadden ze me gewoon hun laatste factuur of bevindingen naar mijn nieuwe domicilie gestuurd ipv heimelijk na vijf maanden een gerechtsdeurwaarder na mij uit te sturen...het is gewoonweg om van te kotsen....


sorry, maar waarom heb je zelf niet eens geinformeerd achter je laatste factuur. Is toch normaal dat je dit doet om problemen te vermijden.
Als je die na een tijdje niet ontvangen hebt, kan je toch eens informeren. Dit had je veel last kunnen besparen.

Dit overkomt mij van teveel vertrouwen getoond te hebben op een agent van BGC , dit begreep mijn situatie - gezien de mislukte pogingen om mijn ADSL te verhuizen- en had me verzekerd dat dit dossier gesloten ging worden.
Zijt maar zeker dat ik toen echt 'pissed off' was omdat mijn ADSL afgesloten werd voor drie weken , als je uw internet gebruikt voor professionele doeleinden doet dit echt veel pijn...ik was razend.

Wat het nog erger maakt is dat een stuk (periode van één maand) van de som die men van mij vandaag wil terugvorderen via de gerechtsdeurwaarder ik zelfs toen een credit nota voor ontvangen had en daarom dacht dat de zaak geklaard en afgesloten was.(bewijs 3)
Onvoorstelbaar...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Wat de gerechtsdeurwaarder moet je u beter inlichten daar de gerechtsdeurwaarder ook kan optreden als een goedkoop incassobureau waarin hij voor zijn client BGC de schulden gaat vorderen zelfs indien deze niet zijn bewezen


Dat is belachelijk... Een gerechtsdeurwaarder mag nooit optreden zonder een betekend vonnis. Hij mag wel aanmaningen en dergelijke versturen, maar effectief bvb bewarend beslag leggen kan hij niet zonder een vonnis.

Ik wens U toe dat hij dat wél doet, kan u mooie schadevergoeding opleveren en een kwijting van alle schuldvorderingen.

5 maanden later krijg ik een brief van de gerechtswaarder om een uitstaande schuld bij BGC onmiddelijk te betalen zonder uitleg.
Via aangetekend om uitleg gevraagd en bleek te gaan om een uitstaande schuld , namelijk het totaal van verbrekingsvergoeding van zowel mijn telefoonlijn en ADSL + voorderingskosten.


Contract van een jaar? Al aangetekend nogmaals gereageerd op die deurwaarder? Heb je die deurwaarder gecontacteert? Heeft hij U geen alternatieven voorgesteld?

Jezus, ipv hier de helft van u verhaal te doen, zet toch eens het volledige stuk er in!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Heb meer dan een jaar geleden ook een factuurprobleemke gehad met Belgacom. Het relaas kan je hier trouwens ook vinden. Het was er trouwens eentje wat ik zelf had uitgelokt (gewild trouwens), doch dit terzijde.

Het valt me in de commentaren hier altijd op hoe PRO Belgacom deze site blijkbaar is. De klant heeft een probleem met een mastodont, en wie steunen we ???

Wat je probleem betreft : zorg in dergelijke gevallen altijd dat je van alles schriftelijke "bewijzen" hebt. Telefoneren is zinloos, en als je het toch doet, zorg dat de "conclusies" ook nog eens schriftelijk bevestigd worden.
Belgacom heeft van die "shops" (als enige telecom-operator). Niet iedereen is daar even bekwaam, maar die mensen hebben me toch altijd redelijk goed pogen te helpen (als je er de juiste persoon te pakken krijgt). Ook daar geldt : zorg ervoor dat alles schriftelijk geregeld geraakt.

Wat die deurwaarder betreft : er is ook nog altijd een ombudsdienst voor telecommunicatie. Het is eigenlijk een beetje aan de late kant, maar die dienst is gratis, dus waarom maak je er geen gebruik van ?
Het heeft 1 groot voordeel : zolang die dienst met je dossier bezig is, kan Belgacom geen stappen meer ondernemen. Ze MOETEN eerst die ombudsdienst van antwoord dienen. En met een beetje geluk is dat antwoord ook de oplossing.
De coördinaten :

Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Barricadenplein 1
1000 Brussel
Tel. : 02 223 09 09
Fax. : 02 219 86 59
E-mail : [email protected]
http://www.ombudsmantelecom.be


Hopelijk geraak je er toch nog aan uit...
Met vriendelijke groeten,

Polleke
piggybags.net
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2006, 19:05
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ouch! Ook hier een bekende situatie .. kerel die ik kende gaat weg van z'n vriendin, verhuist en krijgt na een half jaar een BEZOEKJE van deurwaarder voor allerhande openstaande facturen bij de provider (telenet geloof'k) .. maar niet op zijn naam .. maar de t**f werd blijkbaar nog steeds aan hem gelinkt.. uiteindelijk naar veel vijven en zessen zich er uit kunnen praten, maar dus veel geloop, gebel en geze#k! En natuurlijk ook FLINK schrikken as de deurwaarder je pc en platencollectie op z'n lijstje zet :s

De ombudsman op de hoogte stellen lijkt me echt wel KEY hoor. 't zal den eerste nie zijn waar ze alles komen buitenhalen en voor paar euro openbaar verpatsen, waarna ze moeten bekkenen dat ze toch fout zaten .. Be aware!!
www.piggybags.net - Bags that fit your oink! Designer notebook bags and sleeves
quintero
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2006, 16:06

Polleke schreef:Heb meer dan een jaar geleden ook een factuurprobleemke gehad met Belgacom. Het relaas kan je hier trouwens ook vinden. Het was er trouwens eentje wat ik zelf had uitgelokt (gewild trouwens), doch dit terzijde.

Het valt me in de commentaren hier altijd op hoe PRO Belgacom deze site blijkbaar is. De klant heeft een probleem met een mastodont, en wie steunen we ???

Wat je probleem betreft : zorg in dergelijke gevallen altijd dat je van alles schriftelijke "bewijzen" hebt. Telefoneren is zinloos, en als je het toch doet, zorg dat de "conclusies" ook nog eens schriftelijk bevestigd worden.
Belgacom heeft van die "shops" (als enige telecom-operator). Niet iedereen is daar even bekwaam, maar die mensen hebben me toch altijd redelijk goed pogen te helpen (als je er de juiste persoon te pakken krijgt). Ook daar geldt : zorg ervoor dat alles schriftelijk geregeld geraakt.

Wat die deurwaarder betreft : er is ook nog altijd een ombudsdienst voor telecommunicatie. Het is eigenlijk een beetje aan de late kant, maar die dienst is gratis, dus waarom maak je er geen gebruik van ?
Het heeft 1 groot voordeel : zolang die dienst met je dossier bezig is, kan Belgacom geen stappen meer ondernemen. Ze MOETEN eerst die ombudsdienst van antwoord dienen. En met een beetje geluk is dat antwoord ook de oplossing.
De coördinaten :

Ombudsdienst voor Telecommunicatie
Barricadenplein 1
1000 Brussel
Tel. : 02 223 09 09
Fax. : 02 219 86 59
E-mail : [email protected]
http://www.ombudsmantelecom.be


Hopelijk geraak je er toch nog aan uit...


Bedankt , maar had het inmiddels ook bij de ombudsdient gemeld alhoewel ik vrees dat dit wel aan de late kant gaat zijn en tegelijkertijd heb ik ook een stevig brief naar die gerechtsdeurwaarder gestuurd....we zullen zien wat dit geeft...pray for me guys ;-)
Xi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 10 sep 2006, 02:28

platen collectie is dat nog iets waard?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Xi schreef:platen collectie is dat nog iets waard?


Voor een gelinkte t**f wel blijkbaar :roll:.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Polleke schreef:Het valt me in de commentaren hier altijd op hoe PRO Belgacom deze site blijkbaar is. De klant heeft een probleem met een mastodont, en wie steunen we ???


Het probleem is eerder dat de klant een verwarrende uitleg geeft over een ADSL lijn die te snel is afgesloten, maar verder geen enkele informatie meer geeft of hij op z'n nieuw adres nu uiteindelijk een telefoonlijn heeft (nieuw of verhuis ?) en daar ADSL op heeft van BGC.

Als er dan nog flauwe excuses aan te pas komen over post die hem niet bereikt (bij een verhuis stuurt men trouwens op eenvoudig verzoek je post door) pleit dit helemaal niet voor de geloofwaardigheid van de poster.

Hiermee wil ik niet pro BGC of klant zijn, maar gewoon aangeven dat kwaad worden en dreigen zelden een goede oplossing is. In plaats daarvan tracht je de communicatie open te houden, en dit op een correcte, duidelijke en beleefde manier. Dit had veel ellende kunnen voorkomen.
quintero
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 nov 2006, 16:06

r2504 schreef:
Polleke schreef:Het valt me in de commentaren hier altijd op hoe PRO Belgacom deze site blijkbaar is. De klant heeft een probleem met een mastodont, en wie steunen we ???


Het probleem is eerder dat de klant een verwarrende uitleg geeft over een ADSL lijn die te snel is afgesloten, maar verder geen enkele informatie meer geeft of hij op z'n nieuw adres nu uiteindelijk een telefoonlijn heeft (nieuw of verhuis ?) en daar ADSL op heeft van BGC.

Als er dan nog flauwe excuses aan te pas komen over post die hem niet bereikt (bij een verhuis stuurt men trouwens op eenvoudig verzoek je post door) pleit dit helemaal niet voor de geloofwaardigheid van de poster.

Hiermee wil ik niet pro BGC of klant zijn, maar gewoon aangeven dat kwaad worden en dreigen zelden een goede oplossing is. In plaats daarvan tracht je de communicatie open te houden, en dit op een correcte, duidelijke en beleefde manier. Dit had veel ellende kunnen voorkomen.


U heeft duidelijk de 'shit' nog nooit over u gekregen.U heeft duidelijk niet goed begrepen dat als men een doodeenvoudige verhuis vraagt aan eender welke ISP om het even welke dienst je afneemt dat u ook verwacht dat deze in goede orde uitgevoerd wordt.
Zowel bij de order- en helpdesk van BGC is afhandeling van mijn verhuis van mijn toenmalige BGC ADSL GO en Classic line ernstig misgelopen.

In mijn geval dus niet...duidelijker kan ik niet zijn hé....
Het verhaal opnieuw :....


a) Sedert begin Mei 2006 ben ik verhuisd van A naar B en als trouwe klant van BGC had ik uiteraard begin maart 2006 mijn verhuis gemeld zodat ik mijn ADSL GO en Classic Line kon verhuizen.Mijn Classic Line kon niet gezien ik naar een andere zone ging verhuizen en moest ik hiervoor een nieuwe BGC lijn ter beschikkig hebben op mijn nieuwe adres.Mijn ADSL was geen probleem mits eerst een BGC lijn te hebben op de nieuwe locatie.(hier waren kosten aan)
Gezien ik op de nieuwe locatie een telefoonlijn van de provider Scarlet ook had heb ik BGC gevraagd om deze over te nemen.
Voor de BGC agenten was dit geen probleem en hoefde ik dit per fax aan te vragen via de nodige overdrachtsdocumenten.Zogezegd zo gedaan.
Van zodra deze overdracht van mijn Scarlet telefoonlijn naar BGC voldaan was dan kon pas mijn ADSL verhuisd worden.
Maar tot mijn verbazing had ik tot tweemaal toe mijn overdracht van telefoonlijn via fax moeten melden , eentje begin maart waarvan er weinig of geen gevolg voor geweest is en eentje opnieuw 15 dagen later.
Begint al slecht .. :roll:
Als surplus had ik nog vóór mijn effectieve verhuis bijna drie weken zonder ADSL en telefoonlijn gezeten (geen internet , geen toon op mijn lijn) , noch op mijn oude domicilie in A noch op mijn nieuwe locatie.
Oeps , wat nu ? :roll: :cry:
Mijn oude Scarletlijn was nog steeds niet overgedragen en hierdoor ook nog geen BGC internet op mijn nieuwe domicilie ook niet had.
Zodus volledig geïsoleerd wat mijn internetverbinding betreft.
Ik werd zonder enige vorm van verwittiging afgesloten , zonder internet en telefoonlijn in geen van mijn beide locaties (oud en nieuw adres) gezeten gedurende drie weken. :cry:
Ik stelde hiervoor –telefonisch weliswaar – BGC in gebreke en eiste volgens de BGC voorwaarden op telefoondiensten BGC voor zowel de falende overdracht en verhuis een schadevergoeding en onmiddelijke stopzetting van de diensten gezien ik zowel op persoonlijk als professioneel vlak ik ernstige schade heb opgelopen.
Dit laatste heb ik verschillende malen moeten melden en uiteindelijk hiervoor een dossier geopend is binnen BGC onder een dossier nr .
b) Het resultaat van mijn ingebreke stelling eindigde bij een geruststellende gesprek met een BGC telefoonagent die mij bevestigde dat er “waarschijnlijk” geen verbrekingskosten aangerekend gingen worden en dossier als afgesloten ging worden beschouwd gezien mijn de falende verhuis van mijn ADSL en telefoonlijn en de drie weken voortijdig afsluiting zonder enig vorm van alternatief .
Ondertussen bijna begin Mei , ging ik niet alleen een credit nota ontvangen maar ook alle verder afhandelingen en briefwisselingen ging naar mijn nieuwe domicilie gestuurd worden.
Logisch , niet ? Ik verhuis... :roll:
c) Zo gezegd zo gedaan ,nog vóór mijn vertrek naar mijn nieuwe domicilie ontving nog een credit nota van de periode Mei voor mijn ADSL en verwachte ik nog eentje voor mijn Classic telefoonlijn van dezelfde periode maar gezien BGC mijn nieuwe adres goed kende verwachte ik deze op mijn nieuwe adres.Tot mijn grote verbazing moet ik vandaag constateren dat hetzelfde bedrag , periode April en dienst ADSL GO waarvan er toen credit nota is opgemaakt men deze vandaag nog steeds wil terug vorderen via gerechtsdeuwaarder.
d) Tot mijn verbazing moet ik ook constateren dat men naast de verbrekingsvergoedingen nog vorderingskosten van 60€ durft aanrekenen wegens achterstallige schulden die hoogstwaarschijnlijk ter aanleiding zijn van onbeantwoorde briefwisselingen/facturen .Vreemd ,terwijl sedert begin April BGC precies afwist van mijn verhuis naar B. :roll: Waarom heeft mijn de laatste afhandelingen niet naar mijn nieuwe domicilie gestuurd ? Dan waren deze kosten overbodig gezien dit al sinds Mei van dit jaar nog geregeld had kunnen zijn?

Conclusie : BGC is hier ernstig kortgeschoten wat de total dienstverlening betreft zowel voor de afhandeling van mijn verhuis als de afhandeling van mijn eindfactuur dit mede door miscommunicatie binnen haar dienste.

Inmiddels heeft de ombudsdienst mijn klacht ontvankelijk verklaard en een dossier hiervoor geopend....

U bent in ieder geval gewaarschuwd dat niet alleen de kleine alternatieve ISP's rotzooien met u als klant...en ja zelfs de grote BGC kan er wat van maken :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”