Microsoft gaat Suse Linux promoten

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Bedrijfsnieuws
Microsoft gaat Suse Linux promoten
3-11-2006 - Microsoft gaat Novell een handje helpen om meer Suse Linux Enterprise Servers te verkopen.

Ballmer is gek geworden. Dat is het eerste wat te binnen schiet na het lezen van de aankondiging dat Microsoft en Novell een overeenkomst hebben gesloten voor de duur van twaalf jaar, die inhoudt dat beide bedrijven nieuwe oplossingen gaan ontwikkelen om Windows en Novell Suse Linux Enterprise Server beter te laten samenwerken.

De samenwerking concentreert zich in technische zin op de gebieden virtualisatie, beheertools voor fysieke en virtuele servers (inclusief samenwerking Active Directory en eDirectory) en op documentcompatibiliteit tussen de kantoorpakketten MS Office en OpenOffice. Daarnaast hebben beide bedrijven een patent-deal gesloten, die inhoudt dat gebruikers gevrijwaard zullen blijven van patentclaims indien zij gepatenteerde technologie van de andere partij gebruiken.

Ook gaan beide bedrijven hun gezamenlijke producten actief ter markt brengen. Microsoft zal jaarlijks 70.000 coupons van Novell kopen, die de ontvanger het recht geeft op een eenjarig abonnement op onderhoud en updates voor Suse Linux Enterprise Server. Microsoft gaat dus actief het gebruik van Suse Enterprise Linux aanmoedigen...

Microsoft: koopt Suse
Tot slot zal Microsoft - en dit is ongehoord - officieel Suse Linux Enterprise gaan aanbevelen aan klanten die behoefte hebben aan een gemengde omgeving. Ballmer verwacht overigens niet dat deze stap enige invloed zal hebben op de markten voor besturingssystemen of applicaties. "We blijven concurrenten, maar we hebben ervoor gezorgd dat klanten een versie van Linux kunnen krijgen, die onze intellectuele eigendomsrechten respecteert."

Rest nog een antwoord op de vraag te vinden waar deze deal precies over gaat. De internationale pers snapt hier alvast geen moer van. Red Hat een hak zetten? Maar waarom zou Microsoft? Een lief en half-open-source gezicht naar de wereld tonen? Misschien handig in verband met alle onderzoeken waarin het bedrijf is gewikkeld, maar niet meer dan dat. Wat de echte motieven van Microsoft zijn, dat lijkt op dit moment niemand te kunnen doorgronden...

Bron : Lanmagazine.nl
Zie ook BBC nieuwsbericht

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik ben al een half uur bezig geweest naar een logisch verband te zoeken. Blijft me een raadsel. Mja Novell is dan ook een commericieel bedrijf, projecten zoals Debian of Slackware zie ik dit niet zo snel doen.
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

crapiecorn schreef:Ik ben al een half uur bezig geweest naar een logisch verband te zoeken. Blijft me een raadsel. Mja Novell is dan ook een commericieel bedrijf, projecten zoals Debian of Slackware zie ik dit niet zo snel doen.


Linus torvalds gaat als vaste medewerker vanaf nu bij microsoft in dienst ... :p
piggybags.net
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 nov 2006, 19:05
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Hey.. it's just commerce.. ze zullen bij Microsoft wel alles eerste deftig uitrekenen hoor ;) W'rom heeft iedereen niet gewoon OsX trouwens? :)
www.piggybags.net - Bags that fit your oink! Designer notebook bags and sleeves
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

als ik zoiets lees van microsoft klikt mijn paranoideschakel altijd aan. Ms verafschuwt interoperabiliteit.

Ik zie nog niet direct hoe ms novell gaat killen maar ik denk dat het zoiets is van "keep your friends close and your enemies closer".

Over welke patenten zou ms beschikken die novell zonder licentie gebruikt en niet onbelangrijk, over welke patenten beschikt novell?
Please help, looking for a way to get rich and fast
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”