foutmelding 721

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Hallo,

zelf werkzaam bij Euphony heb ik een klant die plots na een maand niet meer op internet kan. Het synchronisatielampje van de USB-modem brandt wel, maar toch geeft de modem fout 721.
Ik heb al geprobeerd met mijn eigen draagbare pc met een ethernetmodem en geraakt er ook niet op. Andere splitters en telefoonkabel werkten ook niet.
Het eigenaardige is dat de klant er op sommige momenten opkan en sommige niet.
Als het niet werkt geeft de ethernetmodem ST530 aan dat er wel een signaal opzit. De drie vinkjes die allemaal met o.a. ADSL zijn alledrie groen.
Weet iemand wat dat zou kunnen zijn. Bij Euphony (server mobistar) hebben ze ondertussen al een lijntest gedaan en niks kunnen vinden.

Weet er iemand wat dat zou kunnen zijn?

Mvg,


Steven
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Steven7 schreef:Hallo,

zelf werkzaam bij Euphony heb ik een klant die plots na een maand niet meer op internet kan. Het synchronisatielampje van de USB-modem brandt wel, maar toch geeft de modem fout 721.
Ik heb al geprobeerd met mijn eigen draagbare pc met een ethernetmodem en geraakt er ook niet op. Andere splitters en telefoonkabel werkten ook niet.
Het eigenaardige is dat de klant er op sommige momenten opkan en sommige niet.
Als het niet werkt geeft de ethernetmodem ST530 aan dat er wel een signaal opzit. De drie vinkjes die allemaal met o.a. ADSL zijn alledrie groen.
Weet iemand wat dat zou kunnen zijn. Bij Euphony (server mobistar) hebben ze ondertussen al een lijntest gedaan en niks kunnen vinden.

Weet er iemand wat dat zou kunnen zijn?

Mvg,

Steven
Als u deze fout krijgt moet u in netwerkverbindingen de ATM verbinding uitschakelen en terug inschakelen, anders proberen de usb modem te laten werken via een pci slot op usb, zodat de modem niet uitgaat.

er staat ook nog iets op de site microsoft als dit kan helpen

http://support.microsoft.com/kb/810839/nl

PS: zorg ervoor dat je nieuwste drivers gebruikt van de modem
dit kan mss al veel helpen

Mvg
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Bedankt voor de hulp. Kan het altijd eens proberen. Ik heb echter wel volgende bedenking:
Die tweede pc waarop ik het geprobeerd heb werkte met die ethernet-modem wel bij mij thuis wel. Ik heb maw dezelfde configuratie als thuis gebruikt.
Ik begrijp ook niet goed hoe het dan kan komen dat het op het ene moment wel werkt en wat later niet meer.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”