Hey iedereen,
Ik heb een probleempje met leesbevestigingen in Outlook 2003.
Er zijn 2 Telenet aliassen ingesteld, waarvan 'adres x' het standaard e-mail adres is omdat die het meest gebruikt wordt (adres van de firma), en 'adres y' dat voor persoonlijke doeleinden gebruikt wordt.
Nu het probleem: Als iemand een leesbevestiging vraagt in een mail naar 'adres x' , dan wordt die leesbevestiging verstuurd onder 'adres y', want infeite niet mag (persoonlijke naam mag niet verward worden met de firmanaam)
De vraag is: hoe stel ik in dat 'adres x' een leesbevesting stuur met 'adres x' en voor 'adres y' met 'adres y'??
Misschien een moeilijke situatie om te begrijpen, maar het is een dom iets dat ik niet terugvind in Outlook...
Bedankt!
[Outlook 2003] Leesbevestiging
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Wat is dat nu weer voor een antwoord...
Luister eens: ik werk met leesbevestigingen en de meeste van mijn contactpersonen ook. Bezie het als een rapport via de gsm, dat is toch ook een makkelijk controlemiddel??
De zaak is: als er met adres x een bevestiging wordt verstuurd gaat dit onder de naam van adres y, terwijl adres x duidelijk als standaard e-mail ingesteld staat!
En een andere e-mail client zoeken is helemaal te gek... Sorry hoor.
Luister eens: ik werk met leesbevestigingen en de meeste van mijn contactpersonen ook. Bezie het als een rapport via de gsm, dat is toch ook een makkelijk controlemiddel??
De zaak is: als er met adres x een bevestiging wordt verstuurd gaat dit onder de naam van adres y, terwijl adres x duidelijk als standaard e-mail ingesteld staat!
En een andere e-mail client zoeken is helemaal te gek... Sorry hoor.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
2 gescheiden emailadressen is het antwoord.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Er zijn 2 profielen aangemaakt, nml die x en die y...
En x is de standaard, y kan worden aangeduid als een mail via daar verstuurd moet worden.
Momenteel is er 1 mailbox, met 2 aliassen, maar dat zou geen effect mogen zijn in Outlook, want ze zijn daar apart ingesteld als eigen profiel...
Het probleem is echt zo stom en moeilijk te vinden.
En x is de standaard, y kan worden aangeduid als een mail via daar verstuurd moet worden.
Momenteel is er 1 mailbox, met 2 aliassen, maar dat zou geen effect mogen zijn in Outlook, want ze zijn daar apart ingesteld als eigen profiel...
Het probleem is echt zo stom en moeilijk te vinden.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Een profiel is niet hetzelfde als 2 accounts in Outlook eh. Als je met meerdere profielen werkt moet je telkens, VOOR je outlook opstart zeggen met welk profiel je wilt opstarten.
Die profielen maak je aan bij de eigenschappen van outlook (niet de eigenschappen IN outlook, dus rechtermuis op het icoontje).
Die profielen maak je aan bij de eigenschappen van outlook (niet de eigenschappen IN outlook, dus rechtermuis op het icoontje).
- Bijlagen
-
- outlook_profiel.PNG
- (24.25 KiB) 1024 keer gedownload
-
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
Wat is eigenlijk het probleem om gewoon met 2 verschillende email-accounts te werken ?
Ik dacht dat je bij telenet met expressnet 4 verschillende mailboxen krijgt telkens voorzien van 5 mogelijk aliassen ?
Dus gebruik 2 echte mailboxen (dus met eigen login en paswoord), vergeet die aliassen en je probleem is opgelost.
Het nut van die aliassen is me trouwens kompleet een raadsel. Het enige dat ik zie is dat als je teveel spam binnenkrijgt, je je alias wist en een andere instelt...
Ik dacht dat je bij telenet met expressnet 4 verschillende mailboxen krijgt telkens voorzien van 5 mogelijk aliassen ?
Dus gebruik 2 echte mailboxen (dus met eigen login en paswoord), vergeet die aliassen en je probleem is opgelost.
Het nut van die aliassen is me trouwens kompleet een raadsel. Het enige dat ik zie is dat als je teveel spam binnenkrijgt, je je alias wist en een andere instelt...
Met vriendelijke groeten,
Polleke
Polleke