Belgacom Tv

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Tjoepita
Starter
Starter

Sinds kort hebben wij digitale tv maar verschil met de kabel zie ik niet...
Ik snap er gewoon geen bal van! Op de reclame zag je dat je kon terugspoelen en pauzeren tijdens live programma's (bv prison break) nu wou ik zondag prison break bekijken want had het "net gemist" en lukt het niet!! Hoe kan ik dat doen? En moet je daar dan voor betalen of...?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Tjoepita schreef:Sinds kort hebben wij digitale tv maar verschil met de kabel zie ik niet...
Ik snap er gewoon geen bal van! Op de reclame zag je dat je kon terugspoelen en pauzeren tijdens live programma's (bv prison break) nu wou ik zondag prison break bekijken want had het "net gemist" en lukt het niet!! Hoe kan ik dat doen? En moet je daar dan voor betalen of...?
bel naar de 0800-22.221
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Ik kijk ook digitaal en nog geen enkel probleem ondervonden. Met pauzeren en doorspoelen en verwittigen voordat een programma start. maar ja, zit niet bij Belgacom :| maar bij Telenet :-D . Wel heel duidelijk verschil tussen analoog en digitaal.

tevreden telenet klant
Tjoepita
Starter
Starter

hmm, naar die nummer heb ik gebeld en ze zeggen dat dat moet gaan :|
Tjoepita
Starter
Starter

Zambo betaal je dan extra voor programm's later te bekijken?
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Tjoepita schreef:Zambo betaal je dan extra voor programm's later te bekijken?
Misschien toch maar eens op de site alles lezen?
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... belgacomtv
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Crossposting... :roll:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Prison Break zit op Kanaal wat niet onder NetGemist valt.

Enkel VRT heeft NetGemist... de VTM/Ka2 tegenhanger is iWatch, maar ik betwijfel of daar series als Prison Break inzitten. Verder is het zo dat NetGemist zowel bij TN als BGC te verkrijgen is, maar ik dacht tevens dat iWatch enkel bij TN was (net zoals trouwens pauseren en terugspoelen).

Als je dus effectief BGC TV hebt heb je pech.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

pauzeren is nog niet mogelijk bij BTV dacht ik, maar het komt er wel aan.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Tjoepita
Starter
Starter

Ok dank je wel :wink:
Anthony
Plus Member
Plus Member

Live tv pauzeren en opnemen is nog niet mogelijk bij Belgacom TV. Als je daar reclame voor zag op televisie, dan was dat ongetwijfeld voor Telenet, want Belgacom maakt er nog geen reclame voor.

Programma's terug bekijken gaat wel. Ofwel via Net Gemist van VRT (abonnement), ofwel via iWatch (VTM-KanaalTwee-Jim). iWatch is wel degelijk bij Belgacom beschikbaar.

Alleen zitten buitenlandse series als Prison Break nog niet in het aanbod.

Het is trouwens sowieso allemaal betalend.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Tjoepita schreef:Zambo betaal je dan extra voor programm's later te bekijken?
Als telenet klant betaal ik niet extra's om programma's op te nemen of later te bekijken met mijn Digicorder.

Internet 10Mbits + telefonie 24/24 gratis + flexvieuw (=gratis in het pack inbegrepen) voor 55 Euro

Als ik Belgacom zou zijn zouden deze diensten mij samen meer dan 250 euro of meer dan 10.000 Belgische franken meer kosten.

Als consument weet ik dan wel wat gekozen hoor !!!!
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

hollebollegijs schreef:pauzeren is nog niet mogelijk bij BTV dacht ik, maar het komt er wel aan.
Hoeveel gaan de klanten voor deze dienst extra moeten betalen??
StB
Plus Member
Plus Member

Zambo,

Volgens mij betaal je ook nog je kabelabonnement van 11,97 euro per maand bovenop het standard pack van 50 euro per maand ?!

Dus een totaal van 61,97 euro per maand.

Bij Belgacom met een classic telefoonlijn met Happy Time + internet adsl go + BelgacomTV Classic+ betaal je 67,05 euro per maand.

Denk dat je dus wel wat overdrijft met het verschil in kostprijs per maand.

En ja..., programma's herbekijken via Net Gemist of iWatch betaal je zowel bij Belgacom als Telenet.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Voor diegenen die een uitzending op Nederland gemist hebben,

op http://www.uitzendinggemist.nl/ kun je volledig gratis de meeste Nederlandse producties terug zien.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

StB schreef:Zambo,

Volgens mij betaal je ook nog je kabelabonnement van 11,97 euro per maand bovenop het standard pack van 50 euro per maand ?!

Bij Belgacom met een classic telefoonlijn met Happy Time + internet adsl go + BelgacomTV Classic+ betaal je 67,05 euro per maand.

En ja..., programma's herbekijken via Net Gemist of iWatch betaal je zowel bij Belgacom als Telenet.
Wat ik concreet betaal 55 Euro

internet expresnet 10 Mbits (2.5 keer sneller dan Belgacom)
Telefoon 24/24 (is een groot verschil met wat u hierboven vermeld met Happy Time)
Flexview (wordt gratis meegerekend in het pack)

Bij Belgacom zou mij dat 77.05 Euro kosten

Internet 4 Mbits (2.5 keer trager) 39.95
Telefoon 17.15 + 19.95 = 37.10

Belgacom 77.05 - Telenet 55 = 22.05 Euro per maand dat Belgacom duurder is. Wat op jaarbasis het bedrag op 264.6 Euro brengt.

Als je deze cijfers ziet denk ik dat ik niet aan het overdrijven ben.

Wat digitale televisie betreft

Telenet = 11.97 (143.73 per jaar)
Belgacom = 9.95 (119.4 per jaar)

Hier is Telenet inderdaad iets duurder (24.33 Euro) maar het TV kijken heeft geen invloed op de snelheid van het internet.
Belgacom blijft dan nog 264.6 - 24.33 = 240.27 Euro duurder op jaarbasis.

Deze cijfers bevestigen dat Belgacom heel duur is en minder biedt (internet 2.5 keer trager) voor hun prijs.
killer
Pro Member
Pro Member

Zambo schreef:

Telefoon 24/24 (is een groot verschil met wat u hierboven vermeld met Happy Time)

Belgacom 77.05 - Telenet 55 = 22.05 Euro per maand dat Belgacom duurder is. Wat op jaarbasis het bedrag op 264.6 Euro brengt.

Hier is Telenet inderdaad iets duurder (24.33 Euro) maar het TV kijken heeft geen invloed op de snelheid van het internet.

Deze cijfers bevestigen dat Belgacom heel duur is en minder biedt (internet 2.5 keer trager) voor hun prijs.
Belgacom internet is 5 euro goedkoper dan telenet internet.
Belgacom TV is goedkoper dan telenet kabel. (hetzelfde als ge nen decoder huurt)
Telefonie wetek niet ...

Dat pakket dat je hebt lijkt me een promo-pakket geldig voor korte termijn, dus op die prijzen kan je je niet basseren vind ik.

En snelheid, wat ben je met een hoge snelheid zolang je nog maar 10 gigabyte kan downloaden ...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

killer schreef:
Zambo schreef:

Belgacom internet is 5 euro goedkoper dan telenet internet.
Belgacom TV is goedkoper dan telenet kabel. (hetzelfde als ge nen decoder huurt)
Telefonie wetek niet ...

Dat pakket dat je hebt lijkt me een promo-pakket geldig voor korte termijn, dus op die prijzen kan je je niet basseren vind ik.

En snelheid, wat ben je met een hoge snelheid zolang je nog maar 10 gigabyte kan downloaden ...

Die packs zijn geen promotie maar een stap in triple p(l)ay. Waardoor het goedkoper is dan elk product afzonderlijk. Belgacom klanten kunnen er nog maar van dromen. Bewijst nogmaals de prijzenpolitiek van Belgacom om zo'n product tot op heden nog niet aan te bieden.

Blijkbaar scheelt er iets met uw rekenmachine want 41.95 - 39.95 = 2 Euro en niet 5 Euro zoals u hierbovern vermeld. Daarbij ook in acht nemen dat heet internet van Belgacom minimum (als je naast de centrale woont, want verder dan sufr je nog trager) 2.5 keer trager is (wat dus ook betekent dat de prijs tegenover snelheid ook 2.5 keer te duur is bij Belgacom).

Eerst goed informeren met objectieve gegevens.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

@Zambo
De meeste mensen zijn overdag toch niet thuis dus hebben die ook geen Freephone 24 of No Limit National Anytime nodig.
Dan is het verschil al direct minder groot.
Telenet 50€ en Belgacom 57,10€ <= 7,10€ verschil (85,2€/jaar)
Met TV: Telenet 61,97€ en Belgacom 67,05€ <= 5,08€ verschil (60,96€/jaar)

Het verschil is niet groot maar over de voor- en nadelen zwijg ik wel.

Met EDPnet, BGC Happy Time en Telenet DigTv kom ik nog 2€ goedkoper uit. Neem ik dan VoIP met BGC Discovery Line ipv Happy Time dan betaal ik 13,55€/maand (of 162,6€/jaar) goedkoper uit dan telenet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ZMD schreef:De meeste mensen zijn overdag toch niet thuis dus hebben die ook geen Freephone 24 of No Limit National Anytime nodig.
Daar zou je verbaast van zijn... er zijn genoeg mensen met (pre-)pensioen, variabele werktijden of shiften, huisvrouwen, werklozen, ...
ZMD schreef:Het verschil is niet groot maar over de voor- en nadelen zwijg ik wel.
Het enige nadeel in gans het TN aanbod is de upstream limiet op gebied van internet, daar staan echter verschillende andere nadelen bij BGC tegenover.
ZMD schreef:Met EDPnet
Is een terechte opmerking... is nog altijd het beste internet aanbod wat betreft prijs/kwaliteit.
ZMD schreef:Neem ik dan VoIP
Je weet ook dat dit geen standaard oplossing is voor Jan met de pet.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
ZMD schreef:Neem ik dan VoIP
Je weet ook dat dit geen standaard oplossing is voor Jan met de pet.
Er zijn volgens mij toch meerdere oplossingen die echt niet moeilijk zijn in gebruik. De installatie is niet altijd even makkelijk, hoewel de handleidingen wel duidelijk genoeg zijn, maar dat kan je altijd wel aan iemand vragen. Bijvoorbeeld de Siemens gigaset C450 IP gebruik ik en mijn vriendin zoals elke draadloze telefoon.
Maar ik denk dat het grootste probleem bij Jan met de pet ligt aan het feit dat die zelf te lui zijn om een handleiding te lezen, hulp vragen aan de computer nerd van de familie is veel makkelijker ;).
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”