Hallo,
gisteren toen ik nog maar eens op smallband werd gesmeten door belgacom
was ik het beu en stapte over naar dommel als volgt:
-Ik ga naar hun site, geef alles in en bestel het netconnect packet
-Ik ontvang een email en confirmeer dat ik wil betalen via creditcard en doe dat ook.
-Daarop ontvang ik een email met het contract in een bijlage, deze heb ik gelezen en ik zag op pagina 7/7 dat mijn naam er al stond, dit heb ik dan teruggestuurd naar [email protected] met de melding dat ik akkoord ging met de overeenkomst en de bijlage met het contract-nl.pdf
-Toen ontving ik een mailtje dat ze de mail(verzonden zondag) hadden ontvangen en het in verwerking was .
Mijn vraag is nu : wanneer ontvang ik mijn login gegevens en kan ik op het dommel netwerk? en is dit moelijk in te stellen ?
Mvg
Christian
mijn overstap belgacom adsl naar dommel
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 3 keer
Hoelang het gaat duren is moeilijk te zeggen, soms gaat het zeer snel ( enkele dagen) maar het kan ook zijn dat je een maand moet wachten. Hou er wel rekening mee dat je na een tijdje automatisch het volgende factuur al krijgt, ook al heb je de inlog gegevens nog niet. Komt wel raar over maar eenmaal je termijn start komt het volgende factuur maar na de maanden die je al betaald hebt.
Normaal ga je vrij snel een mail krijgen met de klanten login van hun website. Als je daar gaat grasduinen, dan kan je al de login gegevens terugvinden, maar die zijn nog niet actief. Pas na een officiële mail is het in orde, en 1 a 2 dagen later zal dommel automatisch je skynet lijn opzeggen. ( dus nog effe snel je resterende download bij skynet leegzuigen ).
Instellen is heel eenvoudig, gewoon in je router login/pass veranderen en je bent online. Al de andere gegevens voor mail, newsserver (giganews) staan op de klanten site of in die mail.
Normaal ga je vrij snel een mail krijgen met de klanten login van hun website. Als je daar gaat grasduinen, dan kan je al de login gegevens terugvinden, maar die zijn nog niet actief. Pas na een officiële mail is het in orde, en 1 a 2 dagen later zal dommel automatisch je skynet lijn opzeggen. ( dus nog effe snel je resterende download bij skynet leegzuigen ).
Instellen is heel eenvoudig, gewoon in je router login/pass veranderen en je bent online. Al de andere gegevens voor mail, newsserver (giganews) staan op de klanten site of in die mail.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 3 keer
frado schreef:Wordt belgacom vanzelf opgezegd mss als je een nieuwe provider neemt?
Ja, je moet daar niets voor doen, op die manier is er max. een overbrugging van 1 a 2 dagen. Dus je zit geen sec zonder internet en je betaald niet dubbel.
Bij mij duurde het exact van de vrijdag tot de maandag erop dus een paar dagen. Ik heb gewoon kunnen blijven door surfen.
daarna gewoon de gegevens aanpassen in je modem en je bent vertrokken.
Je moet zelf geen stappen ondernemen naar BGC ofzo ......zij regelen alles. Echt superservice. Je zal waarschijnlijk morgen al de gegevens in je mailbox vinden.
daarna gewoon de gegevens aanpassen in je modem en je bent vertrokken.
Je moet zelf geen stappen ondernemen naar BGC ofzo ......zij regelen alles. Echt superservice. Je zal waarschijnlijk morgen al de gegevens in je mailbox vinden.
Duhhhhhhh
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
frado schreef:Wordt belgacom vanzelf opgezegd mss als je een nieuwe provider neemt?
Ik zou daar toch niet teveel op rekenen, ik ben van mei overgestapt van easynet naar dommel, dommel zou het easynet abo dat automatisch een skynet abo word opzeggen. Nu krijg ik nog steeds rekeningen van skynet...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Contacteer:
bf62 schreef:frado schreef:Wordt belgacom vanzelf opgezegd mss als je een nieuwe provider neemt?
Ja, je moet daar niets voor doen, op die manier is er max. een overbrugging van 1 a 2 dagen. Dus je zit geen sec zonder internet en je betaald niet dubbel.
Klopt als een bus, vandaag zat de Belgacom factuur zonder internet abbo in de bus. Met een creditnota van 5,06 euro.
-
- Starter
en als ik overschakel van RealDSL naar Dommel.
Zal die opzeg dan ook automatisch gebeuren?
- Coolrunner
- Member
russianfighterpilot schreef:en als ik overschakel van RealDSL naar Dommel.
nope enkel van belgacom naar Dommel bij de rest moet je zelf opzeggen
It ain`t what you say but the way you say it !
-
- Starter Plus
nunca schreef: -Daarop ontvang ik een email met het contract in een bijlage, deze heb ik gelezen en ik zag op pagina 7/7 dat mijn naam er al stond, dit heb ik dan teruggestuurd naar [email protected] met de melding dat ik akkoord ging met de overeenkomst en de bijlage met het contract-nl.pdf
Heb je het contract ook getekend en opnieuw ingescand voor je het terugstuurde?
Je moet volgens mij iedere pagina parafferen en de laatste tekenen om de overeenkomst geldig te maken.
Zolang ze dat niet hebben, zelfs al heb je al één of twee facturen betaald, doen ze niets.
All People Smile In The Same Language!
1. bestel hier uw dommel.com adsl abonnement!
2. nadat u uw adsl abonnement online heeft besteld, zal u binnen het uur via e-mail onze contracten ontvangen, onderteken de 7 pagina's en stuur ze allemaal terug via fax, e-mail of post.
3. vanaf het moment dat wij uw contracten ondertekend hebben ontvangen en verwerkt, zal u van ons een e-mail ontvangen met daarin uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord.
4. vul uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord in uw internetverbinding setup of router in. let wel: zeg uw oude adsl abonnement nog niet op! ongeveer 2 weken nadat wij uw betaling van uw proforma factuur hebben verwerkt, zullen wij u een e-mail sturen met de melding om uw oude adsl abonnement op te zeggen.
u bent vanaf nu online op het dommel.com netwerk: veel plezier met uw snelle adsl connectie!
dus stap 4 is reeds achterhaald??
vanaf het moment dat je je dommelgebruikersnaam en dito wachtwoord gekregen hebt en ingevuld hebt zit je op dommel? Wat met het vet gedeelte in quote?
Dus als je je login gegevens krijgt, best eerst je op smallband trekken met skynet? Zit wat in de knoop met die 2 weken
Kwestie dat ik op tijd dommel aanvraag omdat als ik skynet na 25 november niet opzeg zit ik vast voor een jaar
- brooklyn
- Elite Poster
gisteren toen ik nog maar eens op smallband werd gesmeten door belgacom
Zo moet het zijn! met hun pre historische internet
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Die smallband permanent omzetten naar mediumband is wel het allerminste dat Belgacom mag doen voor haar klanten vind ik. Maar ja, ze verdienen teveel aan die volumepakketten van 5 euro...al die klein mannekes die filmkes downloaden en dan voor het eind van de maand bij moeder gaan zagen voor een volume pack of twee, drie, vier...
Ik ben al een tijdje het forum aan het lezen, maar wil toch nog even voor de zekerheid wat vraagjes stellen. Het leek me stom om een zoveelste onderwerp te starten over Belgacom=>Dommel dus maak ik deze maar wat langer als het niet stoort
dus:
Toen ik onlangs verhuisde bleek dat de huidige kabel in mijn nieuwe woonst te oud is voor Telenet (was niet dubbel gelaagd of whatever), aangezien die kabel in de muren en het plafond loopt en de huisbaas er niet wilt aankomen ben ik beginnen kijken naar andere providers.
Uiteindelijk heb ik besloten voor Dommel te kiezen, maar ik kon het aanbod van Belgacom moeilijk negeren. 3 maanden gratis ADSL Go, zonder verplichtingen. Mooi zo. Na die drie maanden zou ik dus graag overstappen op Dommel.
Nu lees ik hier op Userbase dat Dommel automatisch de belgacom ADSL lijn opzegt. Nogthans lees ik op Dommel.be het volgende:
en
Er word nergens vermeld dat ze dit zelf doen.
Daarom dus voor alle zekerheid, wanneer kan ik best Dommel aanvragen zodat ik zeker ben dat ik Belgacom kan opzeggen voor de drie maanden verstreken zijn en zodat ik zo kort mogelijk zonder verbinding zit?
Moet ik Belgacom een maand op voorhand aangetekend opzeggen of kan ik er echt op rekenen dat dit via Dommel automatisch in orde komt?
Bedankt alvast!
dus:
Toen ik onlangs verhuisde bleek dat de huidige kabel in mijn nieuwe woonst te oud is voor Telenet (was niet dubbel gelaagd of whatever), aangezien die kabel in de muren en het plafond loopt en de huisbaas er niet wilt aankomen ben ik beginnen kijken naar andere providers.
Uiteindelijk heb ik besloten voor Dommel te kiezen, maar ik kon het aanbod van Belgacom moeilijk negeren. 3 maanden gratis ADSL Go, zonder verplichtingen. Mooi zo. Na die drie maanden zou ik dus graag overstappen op Dommel.
Nu lees ik hier op Userbase dat Dommel automatisch de belgacom ADSL lijn opzegt. Nogthans lees ik op Dommel.be het volgende:
...zeg uw oude adsl abonnement nog niet op! ongeveer 2 weken nadat wij uw betaling van uw proforma factuur hebben verwerkt, zullen wij u een e-mail sturen met de melding om uw oude adsl abonnement op te zeggen.
en
wanneer kan ik mijn huidige adsl account opzeggen?
als het eerste jaar bij uw huidige adsl provider verlopen is, kan u op elk ogenblik uw account opzeggen, rekening houdend met de geldende opzegperiode (normaal 1 maand).
Er word nergens vermeld dat ze dit zelf doen.
Daarom dus voor alle zekerheid, wanneer kan ik best Dommel aanvragen zodat ik zeker ben dat ik Belgacom kan opzeggen voor de drie maanden verstreken zijn en zodat ik zo kort mogelijk zonder verbinding zit?
Moet ik Belgacom een maand op voorhand aangetekend opzeggen of kan ik er echt op rekenen dat dit via Dommel automatisch in orde komt?
Bedankt alvast!
brooklyn schreef:gisteren toen ik nog maar eens op smallband werd gesmeten door belgacom
Zo moet het zijn! met hun pre historische internet
Belgacom is een log bedrijf die zo arrogant is meer dan 250 Euro of 10000 Bef meer te vragen dan de concurentie.
Omdat ik zelf toch sceptisch bleef hoewel ik in dit forum las dat alles goed zou gaan, laat ik even snel mijn ervaring achter voor mogelijke twijfelaars.
* Ik heb genoten van de gratis proefperiode bij Belgacom (3maanden gratis, maar heb er maar 2 gedaan omdat ik de kleine limiet beu was)
* Vorige week aanvraag ingediend op website van Dommel, kreeg meteen email met vraag tot betaling. Heb dit meteen gedaan via KBC Online.
* 4 dagen later (kerstmis zat er tussen) kreeg ik mijn login gegevens.
* Gegevens aangepast in mijn Speedtouch software (van de Belgacom CD) et voila; ik surf op Dommel zonder problemen (tot nu toe dan toch )
* Heb voor de zekerheid naar Belgacom gebeld en daar hadden ze vraag tot opzeg al gekregen van Dommel en dat was allemaal in orde.
* Ik heb genoten van de gratis proefperiode bij Belgacom (3maanden gratis, maar heb er maar 2 gedaan omdat ik de kleine limiet beu was)
* Vorige week aanvraag ingediend op website van Dommel, kreeg meteen email met vraag tot betaling. Heb dit meteen gedaan via KBC Online.
* 4 dagen later (kerstmis zat er tussen) kreeg ik mijn login gegevens.
* Gegevens aangepast in mijn Speedtouch software (van de Belgacom CD) et voila; ik surf op Dommel zonder problemen (tot nu toe dan toch )
* Heb voor de zekerheid naar Belgacom gebeld en daar hadden ze vraag tot opzeg al gekregen van Dommel en dat was allemaal in orde.
Ik wil volgende maand ook overschakelen op Dommel.
Mijn BGC ADSL Plus abo loopt nog tot 22 januari.
Wat denken jullie, zou het mogelijk zijn over te schakelen op Dommel zo rond de 10de? Of beter wachten tot na de 22ste?
Wat denken jullie, zou het mogelijk zijn over te schakelen op Dommel zo rond de 10de? Of beter wachten tot na de 22ste?
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Om veilig te spelen zou ik zeggen, een week voordat ge zonder gaat zitten, want dat is ongeveer de gemiddelde tijd die ze nodig hebben om u aan te sluiten. Als ge van Skynet komt kan da zelfs rapper gebeuren dacht'k. Maar vergeet er dan ni bij te vermelden dat ge uw Skynet lijn wilt behouden tot de 22e.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Draco888 schreef:Ik wil volgende maand ook overschakelen op Dommel.
Waar kan je eigenlijk checken tot wanneer je BGC ADSL abo loopt?
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
grasman schreef:Draco888 schreef:Ik wil volgende maand ook overschakelen op Dommel.
Waar kan je eigenlijk checken tot wanneer je BGC ADSL abo loopt?
vroeger kon je dat zien op belgacom online forum, maar dat staat er nu niet meer, enige manier is bellen naar belgacom zelf om het te weten.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727