echo op de voip
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
Wat gebruik je om te VoIP'en ... meestal is dit te wijten aan het gebruikte protocol en/of een slechte/trage DSL verbinding.
Grtz,
X
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
De telefoondraad bestaat uit 2 draadjes waar zowel het heen als terugverkeer over gaat.
Met een zogenaamde vorkschakeling kan dit 2 richtingverkeer van elkaar gescheiden worden.
Vorkschakelingen zitten in iedere telefooncentrale, voipadapter, telefoon enz.
Wanneer de impedantie van die apparaten niet goed op elkaar is aangepast wordt het ontvangen signaal voor een klein deel weer opnieuw uitgezonden.
Verkeerde instelling voipadapter (impedantie=600 ohm) of slechte telefoon kan een oorzaak zijn.
Op een end-to-end Belgacom verbinding kan ook echo zitten, dit hoor je niet omdat verzonden signaal en echo vrijwel samenvallen.
Bij voip krijg je door compressie en verwerking van het signaal een paar tiental miliseconden vertraging waardoor je dit verschijnsel hier wel hoort.
Sommige opoerators gebruiken in hun voip centrales zgn echosuppressors.
Hier wordt dmv DSP de echo weggefilterd.
Voipstunt/voipbuster en alle andere Betamax op's doen dit perfect.
Bij een andere op die ik gebruik heb ik, bij sommige nummers die ik bel, een duidelijke echo.
Vaak kan verlagen van transmit level en receive level in de voip adapter het verschijnsel verminderen.
Ook de keuze van de Codec kan het verminderen.
Met een zogenaamde vorkschakeling kan dit 2 richtingverkeer van elkaar gescheiden worden.
Vorkschakelingen zitten in iedere telefooncentrale, voipadapter, telefoon enz.
Wanneer de impedantie van die apparaten niet goed op elkaar is aangepast wordt het ontvangen signaal voor een klein deel weer opnieuw uitgezonden.
Verkeerde instelling voipadapter (impedantie=600 ohm) of slechte telefoon kan een oorzaak zijn.
Op een end-to-end Belgacom verbinding kan ook echo zitten, dit hoor je niet omdat verzonden signaal en echo vrijwel samenvallen.
Bij voip krijg je door compressie en verwerking van het signaal een paar tiental miliseconden vertraging waardoor je dit verschijnsel hier wel hoort.
Sommige opoerators gebruiken in hun voip centrales zgn echosuppressors.
Hier wordt dmv DSP de echo weggefilterd.
Voipstunt/voipbuster en alle andere Betamax op's doen dit perfect.
Bij een andere op die ik gebruik heb ik, bij sommige nummers die ik bel, een duidelijke echo.
Vaak kan verlagen van transmit level en receive level in de voip adapter het verschijnsel verminderen.
Ook de keuze van de Codec kan het verminderen.