Onaangekondigd naar nieuw netwerk??

Plaats reactie
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Ik had ergens bij vrienden een modempje aangesloten op een Versatel lijntje. Nu vallen die mensen plots een week geleden zonder sync. Omdat ik geen probleem kon vinden, vraag ik hen om eens met Versatel te bellen voor een lijntest.
Wat blijkt: Versatel/Tele2 heeft hen zonder enige waarschuwing op een nieuw netwerk geplaatst en heeft idiootweg een andere vpi/vci geactiveerd (dus niet langer 8 en 35, maar wel 0 en 35). Staaltje van uitstekende communicatie en impact van upgrades beperken.

Het is maar dat je het weet als de sync wegvalt...
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

wel 0 en 35


Dat zou 0 en 32 moeten zijn voor het nieuwe netwerk.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Thanks, ik had die parameters nodig om de configuratie van de modem aan te passen (eigenaar had mij blijkbaar de verkeerde gegeven). Erg leuk dat die ook niet te vinden zijn op de Tele2 website...
Was Versatel maar nooit op dat aanbod ingegaan van die amateurs.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Wil dit dan ook zeggen dat je dit abonnement in combinatie met andere kan nemen.. aangezien de 8/35 waardes vrij blijven..
sensei
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:07

Als je op het BROBA-netwerk zit zijn de waarden van vpi=8 en vci=35

Als je op het BRUO-netwerk zit zijn de waarden van vpi=0 en vci=32

Nog misschien iets wat kan helpen..

De encapsulation voor broba is PPPoA VC Mux

De encapsulation voor bruo is PPPoE LLCSNAP

En neen, je kan maar 1 abonnement op een telefoonlijn nemen.
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Nieuwe netwerk blijkt verschrikkelijk onbetrouwbaar. Geen enkele onvoorziene disconnect op 1,5 jaar bij Versatel, en op het nieuwe ligt de connectie er blijkbaar al weer uit (ze zijn al bij al 15 minuten online geweest).
Ach Tele2, was je maar bij carrier preselect gebleven.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Siglo schreef:Ik had ergens bij vrienden een modempje aangesloten op een Versatel lijntje. Nu vallen die mensen plots een week geleden zonder sync. Omdat ik geen probleem kon vinden, vraag ik hen om eens met Versatel te bellen voor een lijntest.
Wat blijkt: Versatel/Tele2 heeft hen zonder enige waarschuwing op een nieuw netwerk geplaatst en heeft idiootweg een andere vpi/vci geactiveerd (dus niet langer 8 en 35, maar wel 0 en 35). Staaltje van uitstekende communicatie en impact van upgrades beperken.

Het is maar dat je het weet als de sync wegvalt...


Heb ik ook gemerkt bij een klant van mij.
Heb ook eerst naar Versatel moeten bellen.
Wist ik veel ...
michvanov
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 okt 2006, 19:11
Locatie: Antwerpen

Blijkbaar zijn er dan toch klanten op dat nieuw netwerk geraakt. Mij is dat zelfs nooit gelukt, ik had er trouwens ook nooit naar gevraagd, en het is Tele2 na weken ook nooit mer gelukt mijn TELE2 ADSL te activeren. Gekende problemen met helpdesk, onnodig verder op in te gaan. Opzeggen was de enige optie maar ook dat verloopt niet vlekkeloos OF WAT DACHT JE. Wat een bende ?!?!?!?!?! Ik denk dat er binnenkort een hulpfonds moet opgericht worden voor mensen die nog bij TELE2 zitten. (ook artikel in Gazet Van Antwerpen vandaag met weer van die schandalige uitleg van TELE2) - LEGALITEIT ???????????
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Blijkbaar zijn er dan toch klanten op dat nieuw netwerk geraakt.


Ik wel, en zonder problemen. Tele2 heeft de modem van nieuwe firmware voorzien met de instellingen voor het nieuwe netwerk.
Mijn lijn is nog nooit zo snel en stabiel geweest!
Ik ben er best over te spreken. En als je dit forum een beetje afschuimt dan vind je nog positieve voorbeelden.
michvanov
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 okt 2006, 19:11
Locatie: Antwerpen

ik vermoed dag gij OF als één van de weinigen werkzaam bent bij Tele2, want ik kan niet anders vermoeden dan onderbemanning bij helpdesk, OF ge zijt nen ongelooflijken gelukzak. Voor positieve berichten over Tele2 moet ge heel goe en lang zoeken de laatste tijd. Bij Versatel destijds heb ik ook zelden of nooit problemen gekend, MAAR Tele2 moesten ze hun vergunning of zoiets afnemen, mocht dat kunnen. En naar ik verneem gaan we de komende tijd nog wat meer storm over Tele2 mogen verwachten ... EINDELIJK
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

gelukzak


In dat geval ben ik een gelukzak. En ik ben niet de enige.
Computerleek
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:21
Locatie: Hoeselt

Gelukzak nr.2
internetter
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 nov 2006, 10:00
Locatie: Antwerpen

michvanov schreef:ik vermoed dag gij OF als één van de weinigen werkzaam bent bij Tele2, want ik kan niet anders vermoeden dan onderbemanning bij helpdesk, OF ge zijt nen ongelooflijken gelukzak. Voor positieve berichten over Tele2 moet ge heel goe en lang zoeken de laatste tijd. Bij Versatel destijds heb ik ook zelden of nooit problemen gekend, MAAR Tele2 moesten ze hun vergunning of zoiets afnemen, mocht dat kunnen. En naar ik verneem gaan we de komende tijd nog wat meer storm over Tele2 mogen verwachten ... EINDELIJK


Bij mij werkte het ook al niet meer sinds begin oktober. Heb dan na enkele weken maar opgezegd. Dit leek, en lijkt mij nu, des te meer en meer de beste oplossing te zijn geweest. Bij mijn nieuwe provider werkt het , voorlopig, vlekkeloos.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”