Tiscali Internet (NL) in combinatie met een LinkSys WAG200G

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
zenboogie
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2006, 10:07
Locatie: Eindhoven

...
Ik ondervind nogal wat problemen met het werkende krijgen van mijn net aangekochte Draadloos LinkSys (WAG200G-EU ADSL) Modem Router.
Wanneer ik de instructies van de Tiscali Helpdesk opvolg kom ik toch niet tot het gewenste resultaat.

Instructies:
VCI / VPI : 0 / 34
Encaptiolation: RFC Routed
LLC

In het menu van de router moet ik dan ook IP/Subnet/Gateway/DNS-gegevens invoeren, anders kan ik de settings niet saven.
Tiscali wijst automatisch deze gegevens toe....alleen zit er in het menu van LinkSys geen 'auto-aanvraag' optie..

Iemand?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

1483 routed wordt gebruikt als je een fixed IP adres hebt. Je provider zou je deze gegevens moeten bezorgen dan. Anders neem je best 1483 bridged.

Hier moet je dan wel je gebruikersnaam en wachtwoord ingeven.
Ook hiermee kan je nog steeds een fixed ip toegewezen krijgen via radius accounting.
Gebruikersavatar
wietje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 sep 2006, 14:19

je krijgt bij Tiscali NL inderdaad automatisch een IP adres toegewezen via de RFC1483 routed IP LLC protocol.
VPI/VCI zijn respectievelijk 0/34

Er dienen GEEN username en wachtwoord te worden opgegeven, dit is alleen het geval indien je een PPPoE of PPPoA verbindingsprotocol hebt.

Mogelijkheid is dus inderdaad te kiezen voor de bridged optie. Andere mogelijkheid is te kijken wat er gebeurd wanneer je het LAN ip van de router op de WAN ingeeft. De DNS servers moet je dan wel van Tiscali de goede invoeren...
Gebruikersavatar
wietje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 sep 2006, 14:19

btw:
Dat Tiscali RFC1483 routed opgeeft is normaal, dit omdat vrijwel iedere andere router/modem het wel toestaat een DHCP client in te stellen bij dit protocol. En bridged wordt normaal alleen gebruikt wanneer de router geen WAN IP krijgt toegewezen maar de clients wel, in dat geval is er ook geen locale DHCP server (LAN) nodig. Iedere PC krijgt dan een WAN IP.

En dat laatste is gewoon toe te passen op een Tiscali verbinding. Ik weet alleen niet tot hoeveel IP leases je kunt gaan bij Tiscali totdat ze beginnen te klagen.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Op http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=2868

Mocht u zelf een ADSL modem hebben dat niet is geleverd door Tiscali dan dient u een aantal instellingen zelf in het modem te zetten.

De instellingen die u dient te maken zijn:
VPI = 0
VCI = 34
Multiplexing = LLC
HDLC framing = never
Protocol = ENET ENCAP/LLC

Voor Speedtouch modems kunt u op de volgende site terecht voor meer informatie. www.speedtouchsupport.nl.

Vanwege het grote aantal ADSL modems dat op de markt is kan Tiscali geen ondersteuning geven op het instellen van deze gegevens. Raadpleeg hiervoor uw modemleverancier of de website van de fabrikant.


Procedure met los modem en PC:
PC/TCPIP op automatisch IP/DNS laten toewijzen.
Tik willekeurig web adres in, je wordt nu altijd doorgestuurd naar de Tiscal inlogpagina.
Geef daar je login/password.
Jouw IP wordt nu automatisch gekoppeld aan het MAC adres van je PC.
Hierna heb je toegang tot het internet.
Steeds wanneer je je PC aanzet herkent Tiscali je en krijg je altijd hetzelfde IPnr.
Wanneer je er een router tussenzet moet je dezelfde procedure doorlopen om het mac adres van de router te registreren.

Voor jouw Linksys modem/router:
1 RFC 1483 Bridged
Dynamic IP Address

If your ISP says that you are
connecting through a dynamic IP
address (Figure D1), perform these
steps:

a Select RFC 1483 Bridged for
the Encapsulation.

b Select Obtain an IP Address
Automatically for the IP Setting.

c Click the Save Settings button
to save the settings.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”