Trage EDPnet verbinding, ondanks 6mbit-profiel

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Smartass
Starter
Starter

Hallo,

Kheb nu al een goeie 3 weken edpnet internet, in combinatie met een discovery telefoonlijn van belgacom.

Er zijn 2 problemen:
  1. Als ik zowel internet- als telefoonkabel in de muur steek (kabel in splitter -> splitter in muur), werkt geen van beide nog. Dus ofwel steek ik de internetkabel in, en werkt het internet; ofwel de telefoonkabel, en dan werkt enkel de telefoon. Als ik beide insteek valt het internet uit, en is er enorme storing op de telefoonlijn (of gewoon zelfs geen kiestoon).
  2. In het geval ik dus enkel de internetkabel via splitter in de muur steek, werkt het internet wel, maar ongelooflijk traag.
Misschien heeft het één met het andere te maken, daarom dat ik maar beide vragen tegelijkertijd stel.

Interessante weetjes:
  • In het begin werkte mijn telefoonlijn niet, omdat belgacom ergens vergeten was een kabel in te steken nadat ze werken hadden uitgevoerd. (is nu al opgelost)
  • Mijn maximum downloadsnelheid die ik tot nu toe heb behaald, is iets van 350 kb/s. Sindsdien heb ik niets meer aan mijn instellingen veranderd; maar bij mijn laatste 5 tests op adslbox kom ik nog aan 50kb/s maximum. Het uploaden ging tot voor kort nog aan max snelheid (65kb/s), maar sinds deze week is het verminderd naar 15kb/s.
  • Ik zit op een appartement, en heb dus maar één contactdoos in de muur waar ik mijn kabels kan insteken. Dus het is niet dat ik ergens op andere contactpunten vergeten ben extra splitters te steken.
  • Ik heb ook al 4 verschillende splitters geprobeerd, en dat maakte ook geen verschil.
  • EDPNet helpdesk geeft mij dit (dus alle waarden lijken te voldoen):

Code: Selecteer alles

DownstreamBitRate 6144 Kbps 
    UpstreamBitRate 640 Kbps

DownstreamNoiseMargin 17 dB
    UpstreamNoiseMargin 15 dB

DownstreamAttenuation 9 dB
    UpstreamAttenuation 11 dB

DiagnosticMessage TESTED_OK
    CableLength 1890 m
  • Ook mijn router zegt dat ik op 6 mbit zit.
  • Ik heb een LANCOM 821 ADSL/ISDN (Annex A) 6.22.0007 / 18.09.2006 als router.

Nu is de vraag: bij wie ligt de fout (Belgacom, EDPNet, of mezelf), en hoe los ik het op?
Laatst gewijzigd door Smartass 25 okt 2006, 19:07, in totaal 1 gewijzigd.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

LANCOM 821 ADSL/ISDN (Annex A)
is met elkaar in tegenspraak.
ISDN is Annex B.
Uit de edpnet info blijkt dat je een prima lijn hebt.
Onder (1) lijkt of je geen splitter gebruikt (maar die gebruik je wel)
Punt (2) is volledig in tegenspraak met wat edpnet ziet.
(is dit getest terwijl je edpnet aan de telefoon had?)
Of op een later tijdstip?
Of zelfs toen je modem af stond?
Vreemd geval.
Zet alles nog maar eens op een rijtje, ergens klopt er iets niet in je beschrijving.

Succes, laat ons horen wat er aan de hand was.
Smartass
Starter
Starter

Limburg schreef:
LANCOM 821 ADSL/ISDN (Annex A)
is met elkaar in tegenspraak.
ISDN is Annex B.
Afbeelding

Kweet niet hoe dat juist zit met annex A en B, maar zoals ge ziet, ik heb maar gewoon gekopieerd wat ik zie staan op het inlogscherm.
Limburg schreef:Uit de edpnet info blijkt dat je een prima lijn hebt.
Onder (1) lijkt of je geen splitter gebruikt (maar die gebruik je wel)

Idd, ik gebruik wel degelijk een splitter. Kheb het hierboven geedit. Tis dus de telefoon of internetkabel in de splitter, en de splitter in de muur. Kheb ook nog een rechtstreekse ingang in de muur om zonder splitter te kunnen werken, maar dat maakt geen verschil.
Limburg schreef:Punt (2) is volledig in tegenspraak met wat edpnet ziet.
(is dit getest terwijl je edpnet aan de telefoon had?)
Of op een later tijdstip?
Of zelfs toen je modem af stond?
Dit is getest 5 minuten nadat ik een ticket had aangevraagd met de vraag of ze dat eens wilden controleren voor mij. Dus ik had ze niet rechstreeks aan de lijn, maar het internet stond wel degelijk aan. Mss dat ik eens moet bellen en dan vragen of ze dat opnieuw willen testen?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

is ADSL Modem Annex A + ISDN Modem in één
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

kUmbro schreef:is ADSL Modem Annex A + ISDN Modem in één

Inderdaad :-)

Achterkant
Smartass
Starter
Starter

Kheb gebeld naar edpnet. Die mannen zeggen dat het aan de splitter ligt ... . Kwerd al direct vriendelijk doorverwezen naar de commerciele afdeling van edpnet.

Maar kga het dan maar eerst zelf met nog een andere splitter proberen.
En dan ook eens andere router proberen.
Smartass
Starter
Starter

Twas te peizen dat het dus niet aan de splitter ligt. Kheb geprobeerd met andere router, en nu lukt het weer deftig.
Kheb dan maar nen dlink gekocht all-in-one. Dus dat ik die lancom-troep niet meer nodig heb.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Smartass schreef:Twas te peizen dat het dus niet aan de splitter ligt. Kheb geprobeerd met andere router, en nu lukt het weer deftig.
Kheb dan maar nen dlink gekocht all-in-one. Dus dat ik die lancom-troep niet meer nodig heb.
Wat zo een simpel ding allemaal teweeg kan brengen.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”