online radio

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
grey_pug
Starter
Starter

hoi iedereen,

heb een vraagje, ik zou graag een broadcast brengen op mijn websiteje.

Nu is mijn vraag, gaat dit met windowsXP? Of kan ik beter win2000pro gebruiken?

Ik zou uitzenden met windowsmedia 9 services.

Dank bij voorbaat
grey_pug
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Kan je je vraag even verduidelijken. Dus je hebt een site waarop je een broadcast wil zetten en die broadcast zal dan gebeuren vanaf je PC bij jou thuis. Je website dient dan alleen als bekleding.

Normaal moet dit lukken vanop zowel win2k als windows XP. Ik heb geen ervaring hieromtrent, maar normaal zou je dit vanop beide OSsen moeten kunnen. De anderen weten hier waarschijnlijk meer over.

Cheers
Afbeelding
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, ik zou eigenlijk ook wel graag eens weten hoe dat moet, gewoon uit curieusiteit, maar mss kan ik dat achtereen wel eens gebruiken.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Pi R² schreef:Ja, ik zou eigenlijk ook wel graag eens weten hoe dat moet, gewoon uit curiositeit...

Hallo PiR², terug van verlof?(daar we je een tijdje niet gezien hebben op 't forum)

grey_pug, In verband met die vraag, uw WindowsXP is dat Prof of de Nederlandstalige versie van XP? Heb ergens gelezen dat men deze laatste niet mag gebruiken voor commerciële doeleinden, met win2000pro zou dat alvast geen probleem mogen zijn. Beschik je echter over WindowsXP prof zou dat eigenlijk ook geen probleem mogen zijn.
Wat je ook niet mag vergeten, de voorschriften op de auteursrechten, je weet wel Sabam enz...?
Het spreekt vanzelf als je zo'n broadcast begint, dat je wel goed geïnformeerd zult zijn.
Waarbij ik denk, hoe gaat het in zijn werk om de titels welke ter beschikking zijn op zo'n broadcast, hoe worden die afgerekend ten overstaan van de Interpret, diegene welke de tekst en/of de muziek geschreven heeft? Wie moet die boekhouding bijhouden?
(ik wens daar natuurlijk geen antwoordt op, het zijn vragen die je U waarschijnlijk ook gesteld hebt) en waar ik geen antwoordt op weet.
Mm..ja , uw vraag ging eigenlijk over het technische aspect, wou de voorgaande paragraaf dan ook enkel als informatief meegeven. :wink:

Groet van
Blue-Sky 8)
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 01 aug 2003, 19:10, in totaal 1 gewijzigd.
grey_pug
Starter
Starter

Sub Zero schreef:Kan je je vraag even verduidelijken. Dus je hebt een site waarop je een broadcast wil zetten en die broadcast zal dan gebeuren vanaf je PC bij jou thuis. Je website dient dan alleen als bekleding.

Cheers

inderdaad, zo had ik het in mijn gedachten.
Ik heb al alles binnengehaald wat ik kan binnenhallen van de downloadpage maar ik kan er ni aan uit.

krijg als melding dat de server geen windows media services draait.
Wat betekent dit?
tbscope
Member
Member

Je moet de Windows Media Services installeren voordat je streaming media in windows media formaat kunt hosten.

http://msdn.microsoft.com/library/defau ... __sdpg.asp

http://msdn.microsoft.com/library/en-us ... __xkzm.asp

Maar met de huidige upload snelheden van Belgacom is het niet erg praktisch om dit te doen.
Zelfs al heb je maar 1 persoon die naar de stream aan het luisteren (of kijken) is, dan heb je nog niet genoeg bandbreedte voor echte kwaliteit.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm,

je kan dit idd met verscheidene OS'en en met verschillende software doen... je moet maar eens zoeken op google naar audio broudcast server of software. Je zal er een heel pak vinden. Bij webattack zal je maybe zelf gratis software vinden om dergelijke broadcasting op te zetten.

Maar zoals tbscope reeds gezegd heeft: véél te weinig upload. Voor een goeie streaming heb je minimum 300kbyte/s nodig. Das zowat je dowstream, maar die zou je dan nodig hebben als upstream. Daar je upstream nu slechts 16Kbyte/s is.... dat zal héél onaangenaam luisteren worden.

Wat je wel kan doen is een link plaatsen naar audio-broadcast services op internet... die streamen aan deftige snelheid. Nu soms is dat gratis, soms ook niet.. soms met voorwaarden. Je moet het alleszinds aanvragen ;-)
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Al een paar keer gedaan: je hebt 2 mogelijkheden: Windows Media Encoder 8 (die heeft een ingebouwde server), maar dan kan je enkel via http-streamen. Dat kan natuurlijk, maar voor streaming is een udp-protocol zoals mms:// te verkiezen.

Als je wilt gaan streamen met windows media 9 kan je best met deze setup werken: 2 PC's: 1 voor de capturing en een voor de broadcast.
Ik vermoed dat je enkel audio wilt streamen, je kan dan elk audio-invoer-apparaat gebruiken.
Indien je ook video wilt kan dat via WDM of IEEE1394 (firewire).
De capture-pc codeert dat dan allemaal realtime en post dat naar de server-pc die Windows 2000 server of nog liever: Windows 2003 server draait met Windows Media 9 services. Die draait normaal op poort 443.

Maar de meest eenvoudige stream-oplossing is dus Windows Media 8 encoder.

Over 128 kan je nog vrij goed 2x 56k-streams draaien ...

Om mp3 te serven is shoutcast wel populair ...
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky schreef:Hallo PiR², terug van verlof?(daar we je een tijdje niet gezien hebben op 't forum)

Jaja, terug van verlof uit het centraal-zuidoosten van europa, en ik weet eigenlijk niet goed wat ik moet posten, sinds mijn laatste bezoek waren er 1380 nieuwe berichten, hehe, en ik heb gene goesting om alles te gaan lezen, dus ik gaan mij bezighouden met de nieuwe topics. :roll:

Als ik ooit stream zou doen, zou het niet van een radio zijn ofzo, maar een voetbalmatch rechtstreeks laten horen uit het stadion... Maar zoals ik zei, das pas voor over TENMINSTE 5 jaar.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

grey_pug,

Als je dat echt professioneel wil aanpakken, kan je waarschijnlijk best contact opnemen op volgende link en info inwinnen over een mogelijke huurlijn met voldoende bandbreedte, om uw idee Broadcast te realiseren.(snelheid voor uw up-load/stream)> Klik hier (zie onder Business klantendienst)
Ofwel informeren > Belgacom verkooppunt in uw omgeving:> Klik hier

Steeds bereid goede tips te geven,

Groet van
Blue-Sky :wink:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zeg, je zegt een broadcast te willen aanbieden. Bedoel je eigenlijk een live broadcast of een streaming media-achtig iets?

In het laatste geval kan je ook bij verschillende hostingbedrijven terecht die in hun pakket ook streaming media aanbieden. Zo kan je bij www.dommel.com bvb quicktime, realmedia en windows media streamen.
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Den titel is online radio... waarschijnlijk zal hij dus online radio willen brengen. Als hij die zelf maakt moet hij volledig broadcasten, maar als hij die wil overnemen van nen andere site, zoals er bestaande radio's zijn, dan kunt ge dat met een gewoon simpel tekstbestandje aanpassen
bv. voor Q-music

Code: Selecteer alles

<ASX version = "3.0">
   <ABSTRACT>Q-Music live streaming, powered by Belgacom StreamPower</ABSTRACT>
   <TITLE>Q-Music Live Webradio</TITLE>
   <AUTHOR>Q-Music</AUTHOR>
   <COPYRIGHT>(c) 2001 Q-Music | VMMa</COPYRIGHT>
   <xbasehref= "http://www.q-music.be/" />
   <MoreInfo href = "http://www.q-music.be" />
   <Entry>
      <Title>Q-Music Live Webradio</Title>
      <AUTHOR>Q-Music</AUTHOR>
      <Copyright>(c) 2001 Q-Music | VMMa</Copyright>
      <MoreInfo href = "http://www.q-music.be"></MoreInfo>
      <Ref href = "mms://mss.streampower.be/qmusic_ahi" />
     <Banner href="http://www.q-music.be/windowsmedia/wma_banner.gif">     
          <MoreInfo href = "http://www.streampower.be/" />
          <Abstract>Q-Music live streaming, powered by Belgacom StreamPower</Abstract>
      </Banner>
   </Entry>
</ASX>

[mod="The Oddity"]
Het gebruik van deze code is op eigen risico. Q-Music, VVMA zal waarschijnlijk niet toelaten hun stream te kopieren naar je eigen site.
Indien je dit wel doet, laat dan zeker alle credits aan Q-Music (cfr logo).
[/mod]
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”