internet via telenet ganse namiddag uitgevallen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
dondertje
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2006, 13:07

Gisteren is mijn internetverbinding kort na de middag uitgevallen en pas deze morgen was de zaak weer in orde. Berichten en ontvangen via Outlook ging zonder problemen.
Nog iemand last gehad van het uitvallen van internet?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Misschien eens de helpdesk bellen ?
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Shit happens ?
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

zaterdagavond rond 23u sprong mijn telemeter op 90%, ik kreeg hun warning pagina in firefox, maar ipv de normale mogelijk om te klikken op "verder surfen", kreeg ik dit:
Door een tijdelijk probleem met de Telemeter kan u niet verder surfen. Het is mogelijk dat andere toepassingen (bv. e-mail) wel werken. Wij lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Indien dit probleem aanhoudt, contacteer de Telenet klantendienst op 015 66 66 66.

Onze excuses voor het ongemak.


Ik weet niet wat er juist was, maar pas rond 16u gisterenmiddag kon ik terug surfen, de helpdesk verschillende keren tevergeefs proberen bellen. Ik kon wel azureus gebruiken, en nog enkele applicaties, maar bvb geen msn en erger nog, door deze bullshit heb ik de livestream van de 1e game van de world series niet kunnen bekijken :evil: (betaald te bekijken via mlb.com btw )

anyway, nog iemand dit probleem al eens voorgehad? Enkel door dat klote 90% bericht kon ik dus niet meer surfen :roll:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Mate schreef:anyway, nog iemand dit probleem al eens voorgehad? Enkel door dat klote 90% bericht kon ik dus niet meer surfen :roll:


Ik zou je aanraden om die redirect paginas gewoon volledig uit te schakelen via Mijn Telenet ( je kan daar instellen dat je enkel een waarschuwing krijgt via e-mail ).
Mate
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 28 jul 2005, 16:44

ditCh schreef:
Mate schreef:anyway, nog iemand dit probleem al eens voorgehad? Enkel door dat klote 90% bericht kon ik dus niet meer surfen :roll:


Ik zou je aanraden om die redirect paginas gewoon volledig uit te schakelen via Mijn Telenet ( je kan daar instellen dat je enkel een waarschuwing krijgt via e-mail ).


aye, heb ik idd gedaan zodra ik terug kon surfen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dondertje schreef:Gisteren is mijn internetverbinding kort na de middag uitgevallen en pas deze morgen was de zaak weer in orde. Berichten en ontvangen via Outlook ging zonder problemen.
Nog iemand last gehad van het uitvallen van internet?


Als je nog berichten kan ontvangen dan is je internet er duidelijk niet uitgevallen maar had je een ander probleem !
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Nog maar eens een voorbeeld dat het TN niets kan schelen dat die kreupele Telemeter hun klanten het leven zuur maakt. Na 6 jaar nog steeds een buggy beta-produkt. Je zou nog denken dat het door Microsoft is ontwikkeld?
Ik zie op alle fora (Telenet, pub,...) klachten van mensen dat ze niet meer kunnen surfen, omdat hun redirect naar die Telemeter waarschuwing niet meer werkt...
Medvedik
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2006, 23:10
Locatie: Antwerpen

Ook aan de hand gehad. Vrijdags omdat mijn downloadlimiet de 90 procent bereikt had (en ik kon de website van Telenet zelfs niet meer bereiken), dus maar een telefoontje, en zaterdags omdat mijn upload liemiet de 90 procent bereikte met hetzelfde gevolg. Maar aan de telefoon WEL vragen of ik niet beter zou overwegen om naar expressnet plus te upgraden........ :nana:
compu7
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2006, 17:26

hier was zeker het probleem niet bij tln maar bij u als je kunt mailen moet je ook kunnen surfen maar het is makkelijk het op tln te steken natuurlijk.

Mvg,
Laatst gewijzigd door compu7 op 15 dec 2006, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

compu7 schreef:hier was zeker het probleem niet bij tln maar bij u als je kunt mailen moet je ook kunnen serfen maar het is makkelijk het op tln te steken natuurlijk.

Mvg,


Dus op een netwerk kunnen de http requests er altijd door als het smtp verkeer er door kan? Wordt de uptime zo gemeten bij Telenet?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

compu7 schreef:hier was zeker het probleem niet bij tln maar bij u als je kunt mailen moet je ook kunnen serfen maar het is makkelijk het op tln te steken natuurlijk.

Mvg,

Zou het niet kunnen dat telenet http verkeer redirect naar een eigen telenetpagina als je een bepaald volume overschreden hebt? In dit geval kan je nog mailen, maar bij het surfen kom je altijd naar de pagina van telenet. Stel dat die pagina nu niet werkt en je dus geen waarschuwing kan zien. Je kan hierdoor ook niet bevestigen op die pagina dat je de waarschuwing gezien hebt.

In meer technische termen: alles met poort 80 gaat naar telenetpagina. De rest wordt gewoon doorgelaten.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Uit de info die de TS geeft, kan je dit niet echt opmaken.
Kan zowel een probleem bij Telenet zijn, als bij de TS.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Uit de info die Medvedik geeft weet je het wel.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”