speedtouch 716 en voip instelling

Plaats reactie
usertje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006, 17:39

hoi,

ik wil mijn speedtouch 716 phone2 gaan gebruiken voor te bellen via voip met voipcheap.

Username: Your VoipCheap username
Password: Your VoipCheap password
SIP/Proxy registrar: sip.voipcheap.com
(Domain/Realm (optional): voipcheap.com)
(STUN server: stun.voipcheap.com )

maar ik krijg een rood kruisje bij registered!

iemand enig idee wat fout loopt?

ps: phone1 met de gegevens van tele2/allin werkt prima.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Vreemd dat het niet werkt.
Je gebruikt de juiste parameters beschreven op http://www.voipcheap.com/en/sip.html
Zelf heb ik geen ervaring met voipcheap maar gebruik wel al ruim een jaar van dezelfde groep voipstunt en voipbuster naar zeer grote tevredenheid.
usertje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006, 17:39

Ja alle instellingen ingevuld volgens de gegevens op de site.
Heb een mailtje naar hun gestuurd maar ik krijg geen reactie.
Bezit jij een speedtouch thomson 716V5WL?
Laatst gewijzigd door usertje 21 okt 2006, 10:43, in totaal 1 gewijzigd.
usertje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006, 17:39

ik maakte alvast een paar screendumps, lijkt mij veel duidelijker!
Bijlagen
modem0.jpg
(8.89 KiB) 1529 keer gedownload
modem1.jpg
(69.58 KiB) 96 keer gedownload
usertje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006, 17:39

nog een dump
Bijlagen
modem2.jpg
(59.5 KiB) 115 keer gedownload
modem3.jpg
(72.37 KiB) 111 keer gedownload
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

usertje schreef:Bezit jij een speedtouch thomson 716V5WL?


Nee.
Ik gebruik een Linksys PAP2 en een Sipura SPA2002.
Zie in je voorbeelden niet dat je ergens een sipport voor je voipcheap aangegeven hebt, 5061 of zo.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Interessant probleem waar je tegenaan loopt. Heb het zelf ook proberen uit te zoeken. Volgens mij kan je op deze modem 2 VoIP-nummers aansluiten, maar ze moeten dan wel bij dezelfde SIP-provider zitten.
Kijk maar eens bij het tabblad 'Expert configure'

In mijn geval - ik gebruik Sipdiscount - staat daar :

Registrar : connectionserver.sipdiscount.com
Registrar port : 5060
Proxy : sip1.sipdiscount.com
Proxy port : 5060
Expire time : 3600

Ik zie daar nergens een mogelijkheid om voor de tweede lijn andere gegevens in te geven, van bvb. Voipcheap, Voipstunt, ...

Mijn conclusie is dus dat je bij dezelfde SIP-provider moet blijven voor je tweede lijn. Of dat dan nog nut heeft, dat is een andere zaak.


@ usertje : ben je klant bij EDPnet of bij Tele2 ? Dit topic staat onder EDPnet, en in je post lees ik dat phone 1 met gegevens van Tele2/allin prima werkt. (Ben zelf EDPnet-klant, reeds mijn derde jaar).
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

@ usertje, vergeet mijn vraag naar welke provider je hebt (heb slecht gekeken, sorry :oops: )

In je post van vandaag, Za Okt 21, 2006 9:42, zie ik in je modem2.jpg duidelijk dat je daar de gegevens van Versatel hebt ingevuld. Als je die vervangt door de correcte gegevens van Voipcheap, dan zou je dus via Voipcheap moeten kunnen bellen (maar dan helaas niet meer met je Versatel account).
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
usertje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006, 17:39

klopt moest gepost zijn bij versatel/tele2 (sorry guy's...)

klopt ik teste het even uit, oftewel versatel oftewel andere voip provider, in expert configure kun je slecht één registrar en proxy invullen.
ik probeerde met een spatie, met een ; ze alletwee in te vullen maar zonder resultaat.

andere probeersels steeds welkom!
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Verplaatst naar Versatel / Tele2 forum.
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Je kan op de Speedtouch maar 1 provider configureren.
Indien je een tweede wil gebruiken, zal je een andere oplossing moeten zoeken.

Ik heb op m'n 716 de telefonie uitgeschakeld en via een LAN poort een Linksys SPA3000 geconnecteerd. Daarop heb ik tele2 geconfigureerd woor inkomende gesprekken en voipbuster voor uitgaande gesprekken. Werkt perfect.
De linksys SPA3000 wordt niet meer verkocht maar is opgevolgd door de SPA3012.
usertje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006, 17:39

als ik nu dan toch de keuze heb, zou je opteren voor een sip adaptor zoals je omschrijft, of zou je de keuze maken voor een sip telefoon(geen usb maar lan aansluiting)
ligt rond dezelfde prijs niet?
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

sip adaptor of sip telefoon


Het voordeel van een SIP adaptor (of ATA: Analogue Telephone Adpator, of VOIP Gateway) is dat je je bestaande gewone telefoon(s) kan gebruiken. Heb je meer dan 1 vaste telefoon of heb je een draadloze telefoon (DECT), dan gebruik je best een ATA.

Indien je maar 1 telefoon nodig hebt, kan je die ene vervangen door een SIP telefoon.

In beide gevallen moet je goed nagaan of je wel meer dan 1 SIP account kan instellen. Vaak kan je op een SIP telefoon maar 1 SIP account gebruiken.

Goede info over verschillende producten vind je op TC Shop
usertje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006, 17:39

beste poekie68,

als ik je goed begrijp heb jij ook tele2 allin en een andere voip provider om te bellen uitgaand.
is deze geen goedkopere en beter oplossing:
1) je neemt enkel adsl 4M bij tele2 = 30euro
2) je neemt bij belgacom een discovery line voor je tel nr = 6,5 euro
Is 36,5 euro ipv van 40 euro.

een tweede pluspunt is je hebt ALTIJD een echte LIFELINE hebt!! dus bij stroomuitval, defekte modem/router/voipgateway of server down... kun je nog altijd bellen(aan een wat duurder tarief uiteraard) en altijd gebeld worden.

denk zelf voor deze oplossing te gaan kiezen.
echter stel ik mij de vraag als ik dan niet genoeg heb met mijn thomson 716? ik stel de nieuwe voip provider in om te bellen, maar stel mij de vraag als ik gebeld wordt als deze modem deze doorschakeld dan?
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

Inderdaad, dat is een mogelijkheid.

Je sluit je discovery line aan op de PSTN poort van de 716. Wanneer iemand je opbelt, zal de 716 de PSTN lijn doorlussen naar de Phone poort. Je hebt dus genoeg aan je 716.

Zorg wel dat je dialplan juist in elkaar zit zodat je uitgaande telefoongesprekken via VoIP gaan en niet via de PSTN lijn.

Met het dialplan van de 716 heb ik geen ervaring. Wel met die van de SPA3000. Met een dialplan kan je perfect bepalen welke telefoontjes via VoIP en welke via PSTN moeten afgehandeld worden. Dan kan je bijvoorbeeld zeggen dat de noodnummers via PSTN moeten en al de rest via VoIP.

Kijk wel goed uit welke VoIP provider je neemt. Voipbuster biedt "gratis" (10 euro/120 dagen) bellen aan naar heel wat landen, maar naar mobiele nummer betaal je 20 cent per minuut!

Verder moet je nog rekening houden met mogelijke problemen bij het doorgeven van je telefoonnummer van Tele2 naar Belgacom. Ik ken er het fijne niet van, maar heel wat forum-leden hier hebben al problemen ondervonden: tijdelijk geen telefoon en geen ADSL meer.
usertje
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006, 17:39

dialplan is niet aanwezig in 716, maar als ik telefoon aansluit op phone1/2 dan gebruikt hij de voipgateway (indien beschikbaar) en als ik gebeld word lust die door volgens jou, dus zou alles prima moeten werken als gepland! :-D

ja ik bel met voipcheap, landline free tijdens je freedays anders 1cent, mobile aan 11.60 cent btw incl. de minuut.
(ook kun je via hun site eens aangelogd een call ring back funktie gebruiken! extra kost van 5 cent per connectie)

ja heb ik idd. ook bang van om een paar dagen zonder te zitten!
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”