Overschakelen naar Mobistar?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
BlaCkBirD
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2006, 14:52
Locatie: Mechelen

Hallo

Eventjes kort de situatie schetsen.
Ikzelf heb al 6 jaar een abonnement bij proximus. Proxifun (met Proxifriends)
Dus naar proximus betaal ik 0,1250 piekuren en 0.0750 daluren.
Naar andere operatoren betaal ik 0.5 (piek) en 0.25(dal).

Mijn maandelijkse factuur +- 60 Euro

Vriendin heeft Pay & Go Classic
0.3 piek&dal

Mijn ouders & haar ouders hebben ook allemaal Proximus.

Nu wat ik zou willen doen als alles is zoals ik het begrepen heb

Mobistar Family Time

inbegrepen
2 simkaarten.
40 uur bellen en sms'en naar elkaar en naar de Mobistar Fix-lijn thuis.
1 sms = 1 minuut.
90 minuten bellen naar wie u wil.

2 simkaarten = ik & mijn vriendin een sim kaart (mogelijk alle 2 ons huidig nr te behouden?) en dan kunnen we tot 40 uur bellen naar elkaar.
en erbovenop 90min gratis per maand naar gelijk welk netwerk.

Na de 90 gratis min is het 0,20 €/min

en dit alles voor 30 euro maand?

Heb ik dit allemaal correct of is er een "catch" ergens? Want dit lijkt mij toch wel goedkoper uitkomen dan bij mijn huidig proximus abonnement.


Alvast bedankt.
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

2 sim kaartjen, wilt zeggen dat je er twee krijgt van dezelfde nr...

Zo kan je als je twee gsm's hebt in elke gsm je sim kaart steken...


*edit* hier precies niet, maar normaal isdat zo :p
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

sander19 schreef:2 sim kaartjen, wilt zeggen dat je er twee krijgt van dezelfde nr...

Zo kan je als je twee gsm's hebt in elke gsm je sim kaart steken...
Dat systeem hebben ze bij Mobistar niet. Elke simkaart heeft z'n eigen nummer, waar je dan wel kostenloos naar mekaar kan doen doorschakelen indien niet bereikbaar.
BlaCkBirD
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2006, 14:52
Locatie: Mechelen

meon schreef:
sander19 schreef:2 sim kaartjen, wilt zeggen dat je er twee krijgt van dezelfde nr...

Zo kan je als je twee gsm's hebt in elke gsm je sim kaart steken...
Dat systeem hebben ze bij Mobistar niet. Elke simkaart heeft z'n eigen nummer, waar je dan wel kostenloos naar mekaar kan doen doorschakelen indien niet bereikbaar.


maar dit is nu net hetgene ik wil, ene sim heeft mijn proximus nr, en andere sim kaart heeft m'n vriendin haar proximus nr.

Dit gaat toch zo?
en dan kun je zowat gratis naar elkaar bellen (40u althans)
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Meon,

het systeem dat Blackbird bedoelt heeft niets te maken met een duo-kaart of iets dergelijk. Dat is gewoon een nieuw tariefplan van mobistar.
Kan heel voordelig zijn voor Blackbird. Alleen zien dat je het lang met je vriendin uithoudt. Goede afspraken maken wie er betaalt en zien dat je bij elkaar blijft. Anders moet ieder achteraf een apart abonnement nemen totdat de contractduur verlopen is.

Steven
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Steven, dat weet ik. Ik quotte dan ook niet Blackbird maar Sander, hij beschrijft namelijk het duo-kaart-systeem.
sander19
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2003, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

jep, daarom mijn edit onder mijn post ;)
BlaCkBirD
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 sep 2006, 14:52
Locatie: Mechelen

ik ben dus nu overgeschakeld, de zaterdag naar de winkel geweest, ging tegen de woensdag in orde zijn, maandag zaten we al op het mobistar netwerk (gaat dus ongelooflijk vlug) ;)

zij hebben ook proximus op de hoogte gebracht.

Nu eens de facturen afwachten en hopen dat er daadwerkelijk een verschil is.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”