Verkoop via Internet?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Uit het Nieuws van 31/07/2003 - 08:02
Als men deze statistiek mag geloven, niet schitterend. :?
Alhoewel, persoonlijk heb ik 5 of 6 bestellingen gedaan bij 2 verschillende firma's deze werden altijd binnen de 8 dagen na de bestelling geleverd.(firma's : 1 Amazon en 2 Conrad Electronic)
Nieuwsbericht schreef:Een op drie aankopen via internet komt nooit aan :cry:
Eenderde van alle goederen die in Europa worden aangekocht via internet geraakt nooit bij de klant. Dat blijkt uit een studie van het Europees Centrum voor Consumenten (ECC). Het bericht staat donderdag in de kranten Het Laatste Nieuws en De Nieuwe Gazet.Onderzoekers plaatsten 114 bestellingen bij verschillende internetwinkels. Ze zorgden ervoor dat de bestelling steeds naar een ander Europees land moest worden gestuurd. Slechts 75 producten kwamen aan op hun eindbestemming. De andere 49 bleken spoorloos, hoewel soms al een deel van of de volledige factuur betaald was. Het ECC pleit voor een strengere controle op elektronische verkoop. (DWM)
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

ik heb toch ook al enkele online aankopen gedaan en ze zijn allemaal aangekomen, al moet je natuurlijk je gezond verstand laten spreken, en eens zoeken bij google

ik heb aankopen gedaan op amazon en proxis (ook al online veilingen)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

SeNsEi Ze0n schreef:Ik heb aankopen gedaan op amazon en proxis (ook al online veilingen)

Ik heb ooit eens een cd besteld op Proxis... die hebben we hier thuis nooit gezien :(
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb al paar bestllingen gedaan bij de vroegere huispeter.be en dat is steeds mooi op tijd geleverd. Goeie ervaringen mee...nog geen problemen gehad.

Verder al hosting en isp services aangekocht enzo
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Bwa, ik heb nog geen echte slechte ervaringen daarmee..
Vroeger ooit een video gekocht via Frontstage.com, kwam binnen 2 weken aan.
Bestelling bij mp3man.nl viel enorm mee, ik had m'n mp3-spelertje 2 dagen later al (ik had dat gevraagd, ik wilde dat ding hebben voor ik op vakantie trok). De snelle service heeft me niets extra gekost, dat was hun normale gang van zaken. Het enige wat ze vroegen was voor 16 uur te bestellen zodat het nog met PTT Post mee kon voor diezelfde dag.
Maar het kan ook anders: zo heb ik een nieuwe printer besteld dat geleverd zou moeten worden bij ScholtenAwater & partners ( www.scholtenawater.nl ) en die printer is al 2x bij levering verdwenen... Vermoedelijk gepikt door de chauffeur ...
En nee, dat is niet via het net besteld (dus heb ik nog niet betaald - en maar goed ook :))

Voor de rest enkel domeinen en hosting via het internet, en dat wordt quasi onmiddelijk geleverd ...
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Eigenlijk is mijn hele pc op het net besteld, ik ben de onderdelen toen ze binnen waren dan gaan afhalen en heb dan betaald... ook een soort van 'aankoop via internet' eigenlijk :)
NuKeM
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Ik koop geregeld onderdelen voor mijn mountainbike bij www.bike2build.nl, betalen met visa en leveren binnen de drie dagen meestal. Ik bestel wel daar omdat ik dan in het nederlands mij kan behelpen bij problemen en Nederland is niet zo ver om er eens naar toe te trekken, als dat nodig moest zijn.
Sandman
Pro Member
Pro Member

Op mijn laatste 250 bestellingen zijn welgeteld 2 artikelen 'zoek' geraakt bij de post.
Natuurlijk heb ik de nummers etc nog, maar het duurt gewoon erg lang eer je producten recupereerd.
Hierbij was & artikel onder vooruitbetaling, welks bedrag op dit moment wordt teruggestort (ik heb de rekeninguitreksels nog niet gekregen en kan zijn rekeningnummer niet zien in mn netbanking. En de andere was onder rembours verzonden.)

Dus ik kan zeggen dat het goed loopt, maar nog niet helemaal perfect. 1 bestelling op 3 vind ik echt wel erg overdreven, toch zeker voor zich respecterende zaken.

Persoonlijk werk ik vooral op bestelling. Binnen 2 dagen leveren met verzending is dan wat lastig, maar onderdelen zijn dan wel al vaak bij mij binnen.

Aan onderdelen heb ik verder niet veel werk meer, dus die zijn ook snel weg, pc's die geassembleerd moeten worden is wat langer, echter meestal niet langer als bij uw vriendelijke pcboer om de hoek.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik reeds 2 PC's gebouwd helemaal met onderdelen gekocht in Duitsland en Engeland en de USA, mijn camera Minolta Dimage 7 heb ik gekocht in Duitsland via E-Bay. Nooit geen enkel probleem gehad.

Indien je COD koopt kan er helemaal niets meer misgaan, geen goederen ....geen centen :-D
Laatst gewijzigd door Mahimahi 31 jul 2003, 19:12, in totaal 1 gewijzigd.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik heb al aankopen gedaan bij Proxis (nooit problemen mee gehad, vooraf betaald) en verschillende aankopen in Duitsland voor GSM's (wel COD, dus daar kan je normaal niet echt problemen mee hebben ;) -> in't schoon Vlaams: "betalen aan de facteur" Cash On Delivery)) En met die GSMs was er ook nooit een probleem.

Dan nog domeinnamen en webspace aangekocht online, ook nooit problemen mee gehad (met visa betaald)

greetz,

Nob
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

ik koop wel eens boeken via http://www.hcw.be ik heb echter nog nooit problemen gehad.Alleen een keer dat mijn bestelling later aankwam dan voorzien maar daarvoor had ik gebeld en er werd mij duidelijk uitgelegd waarom de bestelling later was.Betalen doe ik met rembours (aan de chauffeur van de transportfirma) gewoonlijk is dit abx
Registered Linux user #286313
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”