Hallo allen.
Ik ben recent op basis van de reakties op o.a. dit forum over gestapt van belgacom naar Dommel.
Alles werkt perfect op 1 ding na, de newsserver van Dommel.
Ik gebruik de client XNEWS om bestanden te downloaden van verschillende nieuwsgroepen. Het eerste wat me opviel is dat ik bij Dommel steeds weer de vraag krijg om alle headers etc ... binnen te halen en dat dit enorm lang duurt. Op zich vind ik dat geen probleem.
Maar wat ik wel enorm irritant vind is het volgende :
Ik wil bijvoorbeeld 200 bestanden afhalen van elk bv. 150 KB groot.
Wanneer hij het eerste bestand wil downloaden heeft hij meestal meer dan 30 seconden nodig om gewoon al te beginnen met zijn download. (Reading article zegt hij dan)
Eens de download begonnen is is ze ook meteen gedaan. Maar het volgende bestand downloaden duurt weer meer dan 30 seconden voor hij begint etc... Op deze manier iets met meerdere bestanden binnenhalen kost enorm veel tijd en is echt niet werkbaar.
Is dit bij jullie ook het geval en of werken jullie anders (waar zien jullie trouwens hoeveel verbindingen jullie krijgen op de nieuwsserver ??)
En belangrijker, is dit een probleem van XNEWS (ik ken geen ander goed programma) en hoe kan ik dit voorkomen ?
Dit programma werkte via SKYNET met dezelfde instellingen supersnel, het enige dat ik wijzigde zijn dus de instellingen met betrekking tot de nieuwsserver van Dommel (username en paswoord etc ...)
Newsserver Dommel : een paar vraagjes over wachttijden
gebruik es binsearch.info in samenwerking met sabnzbdwyvernshill schreef:Hallo allen.
Ik ben recent op basis van de reakties op o.a. dit forum over gestapt van belgacom naar Dommel.
Alles werkt perfect op 1 ding na, de newsserver van Dommel.
Ik gebruik de client XNEWS om bestanden te downloaden van verschillende nieuwsgroepen. Het eerste wat me opviel is dat ik bij Dommel steeds weer de vraag krijg om alle headers etc ... binnen te halen en dat dit enorm lang duurt. Op zich vind ik dat geen probleem.
Maar wat ik wel enorm irritant vind is het volgende :
Ik wil bijvoorbeeld 200 bestanden afhalen van elk bv. 150 KB groot.
Wanneer hij het eerste bestand wil downloaden heeft hij meestal meer dan 30 seconden nodig om gewoon al te beginnen met zijn download. (Reading article zegt hij dan)
Eens de download begonnen is is ze ook meteen gedaan. Maar het volgende bestand downloaden duurt weer meer dan 30 seconden voor hij begint etc... Op deze manier iets met meerdere bestanden binnenhalen kost enorm veel tijd en is echt niet werkbaar.
Is dit bij jullie ook het geval en of werken jullie anders (waar zien jullie trouwens hoeveel verbindingen jullie krijgen op de nieuwsserver ??)
En belangrijker, is dit een probleem van XNEWS (ik ken geen ander goed programma) en hoe kan ik dit voorkomen ?
Dit programma werkte via SKYNET met dezelfde instellingen supersnel, het enige dat ik wijzigde zijn dus de instellingen met betrekking tot de nieuwsserver van Dommel (username en paswoord etc ...)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Starter Plus
nope, al de programmas die jullie voorstellen hebben hetzelfde probleem.
20 a 30 seconden wachten per artikel (bestand) dat hij moet BEGINNEN te downloaden. Eens de download begonnen is is ze ook meteen gedaan aan een hoge snelheid. Het is gewoon tussen elk te downloaden bestand dat het zo lang duurt.
20 a 30 seconden wachten per artikel (bestand) dat hij moet BEGINNEN te downloaden. Eens de download begonnen is is ze ook meteen gedaan aan een hoge snelheid. Het is gewoon tussen elk te downloaden bestand dat het zo lang duurt.
-
- Starter Plus
wat zijn die threads en hoe zie ik ze ? (X-news)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik gebruik grabit en voor de rest is een thread een lijntje dat de downloadstatus aangeeft van één bestand. Je kan dus meerdere bestanden op hetzelfde moment downloaden. Dus meerdere threads.
Het is meer 1 bestand opdelen in x aantal stukken (zoveel als je threads hebt) en elk stuk door in een verschillende thread te laten ophalen.bf62 schreef:en voor de rest is een thread een lijntje dat de downloadstatus aangeeft van één bestand. Je kan dus meerdere bestanden op hetzelfde moment downloaden. Dus meerdere threads.
Dus niet 12 bestanden op hetzelfde moment downloaden, maar 12 connecties leggen om 1 bestand binnen te halen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 3 keer
Het zijn wel degelijk 12 bestanden, tenminste met grabit.eniac schreef:Het is meer 1 bestand opdelen in x aantal stukken (zoveel als je threads hebt) en elk stuk door in een verschillende thread te laten ophalen.bf62 schreef:en voor de rest is een thread een lijntje dat de downloadstatus aangeeft van één bestand. Je kan dus meerdere bestanden op hetzelfde moment downloaden. Dus meerdere threads.
Dus niet 12 bestanden op hetzelfde moment downloaden, maar 12 connecties leggen om 1 bestand binnen te halen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Dat vind ik direct het grote nadeel aan grabit. Alles gaat goed zolang je volop in je download zit, maar je laatste bestand moet hij dus met 1 enkele thread binnenhalen. En als dat toevallig iets van 50MB is, ben je wel een tijdje bezigbf62 schreef:Het zijn wel degelijk 12 bestanden, tenminste met grabit.eniac schreef:Het is meer 1 bestand opdelen in x aantal stukken (zoveel als je threads hebt) en elk stuk door in een verschillende thread te laten ophalen.bf62 schreef:en voor de rest is een thread een lijntje dat de downloadstatus aangeeft van één bestand. Je kan dus meerdere bestanden op hetzelfde moment downloaden. Dus meerdere threads.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Bij Newsleecher verdeelt hij de 12 threads over het bestand. Je behoudt dus je volle snelheid tot op het einde.