Snelheid ADSL 4Mb

Plaats reactie
racegek
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:14

Volgens speedtest.nl is mijn download snelheid maar rond de 1400 kbps terwijl tele2 mij een 4 mbps lijn heeft verkocht.
Is dit een intern probleem of liogt het aan de tele2 ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

opgelet, hebben zij u een garantie gegeven qua snelheid?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

ben je zeker dat je profiel wel 4 mbps is? Het kan even goed zijn dat je op zo'n lange afstand van de centrale woont dat het niet mogelijk is een hoger dan 1/2 mbit profiel te halen, alhoewel je toch dezelfde prijs betaalt, wat bij elke ISP zo is.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Hello,

4 Mbits is de snelheid die je zou kunnen halen indien alles ideaal is, echter er is geen enkel document dat je dit garandeerd, ook Belgacom garandeerd deze snelheid niet, noch Telenet.

Mvg,
Afbeelding
racegek
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:14

Hier de resultaten van de speedtest van userbase: http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=speed

Speed test results:
- Download speed : 1551 kbit/s or 194 kbyte/s
- Upload speed : 316 kbit/s or 40 kbyte/s
- Tue Oct 10 2006 at 20:18:20 UTC+0200 :-( :-( :-(

Niet echt snel voor Tele2 4MB, misschien toch beter een andern provider kiezen
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Dit zijn mijn resultaten:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2995 kbit/s or 374 kbyte/s
- Upload speed : 316 kbit/s or 40 kbyte/s
Tue Oct 10 2006 at 20:21:31 UTC+0200

Toch wel een stuk hoger. Mijn afstand tot centrale ca 6km
Gebruikersavatar
Torpens
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 jan 2006, 08:39

racegek schreef:Hier de resultaten van de speedtest van userbase: http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=speed

Speed test results:
- Download speed : 1551 kbit/s or 194 kbyte/s
- Upload speed : 316 kbit/s or 40 kbyte/s
- Tue Oct 10 2006 at 20:18:20 UTC+0200 :-( :-( :-(

Niet echt snel voor Tele2 4MB, misschien toch beter een andern provider kiezen

Hoe ver zit je van de centrale? Want veranderen van provider lost enkel iets op indien je niet ver van de centrale ligt ....
racegek
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 okt 2006, 22:14

Aan de hand van EDP-net heb ik kunnen traceren hoever ik van de centrale verwijderd ben. Volgens EDP-net ben ik 4322 mtr van de centrale verwijderd.

Geeft deze afstand al problemen op met de snelheid ? :???:

EPD-net: http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=maxorder
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

racegek schreef:Aan de hand van EDP-net heb ik kunnen traceren hoever ik van de centrale verwijderd ben. Volgens EDP-net ben ik 4322 mtr van de centrale verwijderd.

Geeft deze afstand al problemen op met de snelheid ? :???:

EPD-net: http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=maxorder


hoe verder van de centrale, hoe minder snel...
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... en zelfs dan. Als je met een rotte kabel tussen jouw en je locale centrale zit, kan zelfs bij een hele kleine afstand je snelheid op helemaal niets trekken. En "rotte kabel" mag je echt wel letterlijk nemen : beschadiging van een mantel, waterinsijpeling .... je gewone analoge telefoon kan daar nog redelijk mee overweg, maar iets als ADSL ....

Feit is, ik zit op rond de 3 tot 3,4 km van de centrale, en mijn snelheid is meer als dubbel zo hoog, en dat op het "oude" Broba.

Da's wat ik feitelijk Telel2 wel wat kwadelijk neem : met de nieuwe firmware is het blijbkaar niet meer zomaar mogelijk om je linespecs zelf na te gaan; misschien geen groot gemis als alles mooi loopt, maar o-zo-handig als snelle meting om zelf te kunnen evalueren of je koperpaartje eigenlijk wel deugt. Ik ga ervan uit dat de technici bij Tele2 daar wel nog aankunnen (zou erg zijn indien niet !) maar voor de klant is het ook een hele geruststelling indien hij weet dat de uitleg voor de problemen die hij ziet ook technisch verklaarbaar zijn door de cijfers. Ik bedoel maar : Tele 2 heeft me indertijd proberen te overtuigen om naar 1.1mbps te gaan wegens mijn problemen tussen januari en mei, en schermde met "uw lijn is slecht". Maar de linespecs gaven duidelijk aan dat mijn linespecs perfect overweg konden met 4mbps .... zoals later ook bleek.

Ah propos Netwerk :

quote : "aprés un appel au helpdesk de t2 , la personne m'as laché qu'avant le 31 décembre 2006 tout les abonné seront en BRUO "

I320 ? "1" ? Iets van aan ?
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

waterinsijpeling .... je gewone analoge telefoon kan daar nog redelijk mee overweg, maar iets als ADSL ....


Ik heb net het omgekeerde gehad bij werken aan de straat: door waterinsijpeling kon ik mijn (toen nog) analoge PSTN lijn niet meer gebruiken, maar ADSL over hetzelfde koperpaar ging wel, en zelfs goed.
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

racegek schreef:Volgens speedtest.nl is mijn download snelheid maar rond de 1400 kbps terwijl tele2 mij een 4 mbps lijn heeft verkocht.
Is dit een intern probleem of liogt het aan de tele2 ?


Hoe is je computer vebonden met de modem?
Igv wireless kan dit een serieus snelheidsverlies teweegbrengen afhankelijk van verschillende factoren. Sluit je computer dan eens met een kabel aan op de modem en doe de speedtest opnieuw.
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

dit zijn mijn resultaten:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 3370 kbit/s or 421 kbyte/s
- Upload speed : 294 kbit/s or 37 kbyte/s
Sat Oct 14 2006 at 16:51:52 UTC+0200
aftand 243 meter.

ik heb echter een vraag de 4.4 Mbps is dat de som van de 2 of moet dat enkel de download zijn?
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Enkel de download, maar niet vergeten het is TOT 4.4 Mbits hé, das geen gegarandeerde snelheid hé
Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

De ADSL providers zouden verplicht moeten worden om erbij te vermelden dat het uitzonderlijk is dat men die 4Mbits kan aanbieden.

Gebrek aan duidelijke en eerlijke communicatie naar de toekomstige klant toe.

edpnet doet al een stap in de goed richting door een rekenmodule op hun website aan te bieden.

Jammer genoeg gebeurt dit niet bij de andere providers van ADSL.

Als eigenaar van het kopernetwerk zou je toch wel zoiets mogen verwachten van Belgacom.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Niet van dit of dat, maar Tele 2 zegt wel degelijk "...ongelooflijke verbindingssnelheid van maximum 4 Mb..."

Andere providers gebruiken over het algemeen gelijkaardige formuleringen. Over minima wordt meestal pas gesproken wanneer er problemen zijn. Feit is, bij dit soort abo's heb je nooit een gegarandeerde snelheid; abo's met een gegarandeerde minimum snelheid kosten een veelvoud van wat de gewone consumer iedere maand wil of kan betalen.

Ook die rekenmodules zoals bij Edp zijn *niet* bindend : ze dienen tot het vaststellen van de maximale mogelijke snelheid. Dat wordt ook onder die bewoordingen aangegeven op hun site, en het is de eerlijkste en enige manier om het te formuleren. Identiek aan Tele2 dus, met een verfijning (schatting op basis van afstand), ook niet bindend dus.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Thanks Kaween voor deze bijtreding :-D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”