Belgacom TV op draadloos thuisnetwerk

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BRUSSEL - Belgacom TV lanceert vandaag een oplossing om televisiebeelden in huis te verspreiden via een draadloos Wifi-netwerk.

Tegen eind dit jaar zal Belgacom TV meer dan 100.000 Belgische woningen voorzien van digitale internettelevisie via de telefoonlijn (IPTV). Heel wat klanten hebben interesse om die tv-beelden in verschillende plaatsen in huis te bekijken.
Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 102006_049
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Klinkt verdacht veel als 802.11n technologie... en da's toch niets nieuws ?
rapweg
Plus Member
Plus Member

moeten ze toch serieus bufferen, draadloze netwerken zijn redelijk onderhevig aan jitter ed. dacht ik.
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

rapweg schreef:moeten ze toch serieus bufferen, draadloze netwerken zijn redelijk onderhevig aan jitter ed. dacht ik.
zo te zien iets op gevonden (zie interviewlink in eerste post)
Ruckus ontwikkelde een technologie die die beperkingen — soms letterlijk — omzeilt. Met behulp van een ,,slimme antenne’’ en intelligente routing-software kiest het Wifi-signaal op elk moment de weg van de minste weerstand. ,,Wij garanderen een data-overdracht van 15 à 20 Megabit per seconde (Mbps) in alle hoeken van een huis’’, zegt Lo. Een IPTV-toepassing vereist permanent 2 à 6 Mbps.
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Inderdaad wel een héél interressante oplossing voor wie geen zin heeft om kabels overal in huis te trekken,... like me :lol:
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

zal interessant zijn als je meerdere tv's kan aansluiten... :)
killer
Pro Member
Pro Member

Huhz, dat is echt het eerste wat ik hiervan hoor, en ik installeer BGC-TV. Ik weet wel dat men al geruime tijd bezig is met powerlines voor BGC-TV.

Tblijkt toch zo te zijn, persbericht van BGC-site:
http://www.belgacom.be/company/gallery/ ... ctv_NL.pdf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

killer schreef:Ik weet wel dat men al geruime tijd bezig is met powerlines voor BGC-TV.
Brrr... nog een bedrijf dat dergelijke rommel verkoopt (en dan nog wel 200 Mbps versies die waarschijnlijk nog heel wat meer elektrosmog genereren welke we als radioamateur best kunnen missen).

Enfin, beide zijn een optie al is de WIFI oplossing wel goedkoper (dacht 199 versus 125 euro of zoiets).
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Tja, ik ben ook niet onmiddelijk de grootste fan van powerplugs, maar in het verleden hebben ze al meermaals hun nut bewezen bij verschillende van onze klanten.

Waar ik dan niet bijkan is dat BGC kiest voor de DS2/Opera-series : een nieuwe, compatibel-met-niks DS2 chipset die in de tests die ik tot nu toe onder mijn ogen gekregen heb veel slechter presteert als de HomePlug AV (eveneens 200 meg). De HomePlug AV heeft dan nog als voordeel dat hij backwards compatible blijft met HomePlug 1.0 en met HomePlug "Plus" (officiele benaming van de 85 mb standaard volgens chipbouwer Intellon).

In praktijk zou de DS2 meestal niet boven de 95mbps raken, terwijl de Intellon onder dezelfde omstandigheden een veel hogere snelheid kan aanhouden.

Rare beslissing, en waarschijnlijk eerder commercieel als technisch ingegeven.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

'k Ben eens benieuwd of dit systeem geen storingen zal ondervinden van dimmers welke gebruikt worden in de verlichting?
Zo, 'n triac (dimmer) geeft heel wat parasieten (storingspieken) in het voedingsnet.

Kan men natuurlijk uitschakelen, in geval deze storen.

:wink:
killer
Pro Member
Pro Member

Naar wat ik allmaal hoor, was er eigenlijk maar 1 powerplug die echt goed genoeg was voor streaming voor TV, en dat zal deze zijn dan.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”