Probleem met maximale aantal binnenkomende verbindingen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
pheadra
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 okt 2006, 19:25
Locatie: Merchtem

Hallo,

Ik heb 1 server waarmee 21 clients zijn verbonden. Op de server werd geen speciaal serverpakket geïnstalleerd, gewoon Windows XP Professional en NetSupport (een programma om rechten toe te kennen en te communiceren met de clients).
Ik installeerde een programma op de server, waarvoor ik voldoende licenties heb. Vanaf het moment dat 10 clients dit programma openden, kunnen alle andere clients dit programma niet meer openen en krijg ik geen toegang meer tot de server.
Op de clients waar Windows 2000 geïnstalleerd werd, geeft hij een melding dat ik geen toegangsrechten heb om een connectie te maken met de server. Clients waarop Windows XP geïnstalleerd werd, geven een andere melding: "Er kunnen op dit moment niet meer verbindingen worden gemaakt met deze externe computer omdat het maximum aantal verbindingen voor de computer al is bereikt."
In het register selecteerde ik: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\LSA en wijzigde ik de waarde van RestrictAnonymous een keer in 0 en een keer in 2 (origineel stond de waarde op 1), maar nog steeds lukt het niet om dit programma op alle clients te openen. Een mogelijke oplossing is om de gedeelde printer te verwijderen op de computers, maar dat is ook de bedoeling niet, want printen is noodzakelijk.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt en groetjes.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Heb je genoeg CAL's om zoveel verbindingen toe te staan?
(CAL = Client Access License)
Is de server Windows 2000 server of professional?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Als ik het goed lees is server winxp (niet echt geschikt voor veel clients) en clients win2000
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

... the limit of 10 connections to network shares on a Windows workstation PC for sharing files (a MS imposed limit to force you to upgrade to a server version of the OS). This 10 connections to network shares limit was introduced with NT4 workstation (SP3), and exists in Windows 2k workstation, and Windows XP home/pro/mc. It only applies to authenticated windows services, such as file and print sharing.
Een client-OS gebruiken als server is niet altijd 'the right thing to do' ;)
pheadra
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 okt 2006, 19:25
Locatie: Merchtem

Ik weet dat XP daar een limiet op heeft, maar bestaat er helemaal geen manier om dit te omzeilen?

Anders moet ik een server plaatsen met een ander OS, maar daarin heb ik niet zoveel zin, er staan al zoveel gegevens enz opgeslagen op de XP server...
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

pheadra schreef:Ik weet dat XP daar een limiet op heeft, maar bestaat er helemaal geen manier om dit te omzeilen?

Anders moet ik een server plaatsen met een ander OS, maar daarin heb ik niet zoveel zin, er staan al zoveel gegevens enz opgeslagen op de XP server...


Niet op 1 2 en 3 nee. Heb ik vroeger ook eens lang naar lopen zoeken, en het is echt niet zo simpel als ergens een value in de registry te veranderen. Als ik terugvind hoe je dat moest doen laat ik wel iets weten ...

En alle 'client' OSsen van Windows kunnen maximaal 10 concurrent connections aan. Wil zoveel zeggen als maximaal 10 tegelijk, en de 11de krijgt de deur op zijn neus.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

het vergroten van het maximum aantal inkomende verbindingen kan makkelijk met een programma dit houdt natuurlijk wel risico's in (wormen ect.).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Heb je genoeg CAL's om zoveel verbindingen toe te staan?
(CAL = Client Access License)
Is de server Windows 2000 server of professional?


Het lijkt me dat de persoon hier helemaal niet in orde is met zijn licenties (en waarschijnlijk ook niet weet wat een CAL is).

Wat moet gebeuren is het aanschaffen van een Windows Server 2003, en het aankopen van de benodigde CAL's.

Het is niet omdat je een normale XP gebruikt door verschillende PC's dat dit plotseling een "server" is.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

beetje off-topic
als die computer een service aanbiedt is het een server :) of spreek je niet van een ftp server als je op een xp client een ftp daemon installeert?
Please help, looking for a way to get rich and fast
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Goedkoopste (gratis) oplossing is linux met Samba erop. Geen zever met licenties en je kan zoveel PC's laten connecteren als je wil.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

matx5 schreef:het vergroten van het maximum aantal inkomende verbindingen kan makkelijk met een programma dit houdt natuurlijk wel risico's in (wormen ect.).


De OP bedoelt het aantal windows client connecties, niet het aantal TCP connecties.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
pheadra
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 okt 2006, 19:25
Locatie: Merchtem

r2504 schreef:
meon schreef:Heb je genoeg CAL's om zoveel verbindingen toe te staan?
(CAL = Client Access License)
Is de server Windows 2000 server of professional?


Het lijkt me dat de persoon hier helemaal niet in orde is met zijn licenties (en waarschijnlijk ook niet weet wat een CAL is).

Wat moet gebeuren is het aanschaffen van een Windows Server 2003, en het aankopen van de benodigde CAL's.

Het is niet omdat je een normale XP gebruikt door verschillende PC's dat dit plotseling een "server" is.


Je moet niet zo snel je conclusies nemen over een persoon. Natuurlijk weet ik wat dat is. Wij zitten hier met 2 volledig aparte netwerken, als eerste hetgeen ik beschreef, als tweede een netwerk met een Windows 2000 server. Met die Windows 2000 server zijn veel meer clients verbonden en is er geen enkel probleem.
De computer waarop XP geïnstalleerd staat, fungeert als server omdat daar de printers en bestanden gedeeld worden. Ook omdat de communicatie van daar naar alle clients gebeurt. Een echte server zoals die Windows 2000 server is dit inderdaad niet, maar dat was eerst ook de bedoeling niet. Doordat we nu met een typisch netwerkprogramma werken dat enkel op de "server" geïnstalleerd staat, krijgen we een probleem met de toegankelijkheid van clients.

Er wordt hier gesproken over Linux, maar daarvan weet ik bitter weinig af...

Groetjes
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

pheadra schreef:Met die Windows 2000 server zijn veel meer clients verbonden en is er geen enkel probleem.


Dan weet je wat je moet doen... ofwel je twee netwerken aan elkaar koppelen, ofwel je XP vervangen door een Windows Server en de nodige CAL's.
pheadra
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 okt 2006, 19:25
Locatie: Merchtem

Dan weet je wat je moet doen... ofwel je twee netwerken aan elkaar koppelen, ofwel je XP vervangen door een Windows Server en de nodige CAL's.



De 2 netwerken mogen absoluut niet aan elkaar gekoppeld worden. Er zal niks anders opzitten dan een anders OS te installeren zeker... :-(
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Waarom dan die xp niet vervangen door een 2000 server? Met linux kan je best niet beginnen in een live omgeving zonder kennis. Beter thuis wat ontdekken.
Please help, looking for a way to get rich and fast
pheadra
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 okt 2006, 19:25
Locatie: Merchtem

'k Heb er een nieuwe pc bijgezet met Windows 2000 erop. Dan gebruik ik die XP gewoon als client nu.

Groetjes
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

pheadra schreef:'k Heb er een nieuwe pc bijgezet met Windows 2000 erop.


Je netwerk... had vroeger geen server... dus ook geen authenticatie/authorisatie ? Geen domain controller ?

Vergeet trouwens je CAL's niet voor je server nu :wink:
pheadra
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 okt 2006, 19:25
Locatie: Merchtem

r2504 schreef:
pheadra schreef:'k Heb er een nieuwe pc bijgezet met Windows 2000 erop.


Je netwerk... had vroeger geen server... dus ook geen authenticatie/authorisatie ? Geen domain controller ?

Vergeet trouwens je CAL's niet voor je server nu :wink:


Beneden wel een server (Windows 2000), boven niet :-).

We zullen waarschijnlijk MS Windows 2003 Server aankopen die ik er dan kan opzetten en de nodige CAL's worden dan ook aangekocht :-).

Groetjes!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”