Ik heb dit al in een ander topic gevraagd maar niemand antwoord, maar goed..
Waar en hoe testen jullie eigenlijk die signal-noise verhoudingen?? Want mijn vriendin wenst over een maand edpnet te nemen (ik heb dat haar aangeraden) maar als ik dat hier allemaal lees zijn er veel beperkingen in de installatie.
Oh ja belgacom komt op 19 oktober een discovery line bij haar plaatsen. Hoe lang duurt het ongeveer dat edpnet kan aangesloten worden.
En kan ze met haar Philips PSTN (g) modem-router van Belgacom edpnet hebben?
Ik heb alvast de afstandcheck gedaan op de edpnet site maar dan zonder telefoonnummer want die heeft ze niet.
Resultaat: Afstand tot de lokale wijkcentrale:
1553 meter. Goed nietwaar?
Ok mogen we eigenlijk al edpnet abo bestellen als de lijn pas op 19 oktober is aangesloten?
De installatie zelf: kan men deze gemakkelijk zelf doen? Ik snap niet waarom het 199 euro kost. Het is toch gewoon de splitter op de telefooncontact doen, modem op aansluiten en op de pc en pc configureren?
Installatievraagjes
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Hoe je die waarden uitleest is afhankelijk van je modem, maar meestal vind je die ergens in een webinterface of via een stuurprogramma (bij USB).
Hoe je de waarden interpreteert kan je hier eens lezen:
http://www.userbase.be/forum/portal.php ... b=lijntest
Hoe je de waarden interpreteert kan je hier eens lezen:
http://www.userbase.be/forum/portal.php ... b=lijntest
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Neem dan wel het telefoonnr van iemand die aan dezelfde kant van de straat woont en niet aan de overkant.hoy69 schreef:Berserk : watk meestal doe is gewoon een telefoonnumer van iemand ind e straat opzoeken en dan die afstand meten.
Doordat de kabel soms een lus maakt kan dit aanmerkelijk afwijken.
Heeft er weinig mee te maken, ongeveer elke kabel die bij je binnenkomt (elke 2 paar waarvan 2paar aangesloten) kan over die lus gaan. 1 paar komt rechtstreeks en het andere paar komt via de lus ...Limburg schreef:Neem dan wel het telefoonnr van iemand die aan dezelfde kant van de straat woont en niet aan de overkant.hoy69 schreef:Berserk : watk meestal doe is gewoon een telefoonnumer van iemand ind e straat opzoeken en dan die afstand meten.
Doordat de kabel soms een lus maakt kan dit aanmerkelijk afwijken.