Windows Live OneCare bèta ook in België

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Microsoft heeft de testversie van zijn beveiligingsdienst Windows Live OneCare nu ook beschikbaar gesteld voor enkele landen buiten de Verenigde Staten, waaronder België en Nederland.

OneCare Live is een beveiligingsdienst waarop men zich kan abonneren. Het levert bescherming tegen virussen, hackers en andere dreigingen. De dienst is altijd ingeschakeld en updatet zichzelf automatisch. OneCare Live optimaliseert ook de instellingen van de pc en maakt back-ups van belangrijke bestanden, bijvoorbeeld op een cd, externe schijf of USB-stick.

De bètaversie (1.5) is alleen te gebruiken onder Windows XP met Service Pack 2, en Windows Vista build 5500 of nieuwer. Daarnaast is een snelle internetverbinding een vereiste.

Behalve in Nederland en België is de dienst nu te testen door computeraars in diverse andere landen, waaronder Canada, Duitsland, Frankrijk, Ierland, Italië, Spanje en Zwitserland. Belangstellenden kunnen zich aanmelden via deze pagina.

Bron: ZDNet
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Voor Vista is het enkel te gebruiken met de 32bit versie

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
killer
Pro Member
Pro Member

kan eigenlijk niet wachten tot iemand een lek vindt in OneCare :)
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Troost je, ik ook :-D

Maar toch zullen andere leveranciers het voelen vrees ik ...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hey, ik heb net een invite gekregen voor de OneCare 1.5 beta ...
zou ik er op in gaan? :)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:Hey, ik heb net een invite gekregen voor de OneCare 1.5 beta ...
zou ik er op in gaan? :)
Ik heb het gedaan, en het ligt er alweer af. De AV is ok, maar een beetje traag. Firewall heb ik direct uitgeschakeld, dus daar heb ik niets over te zeggen.
Het automatische onderhoud kon niet uitgeschakeld worden? Ik zag het iig niet..
Onecare vertraagde m'n systeem niet (of toch niet merkbaar) en van extra RAM-gebruik heb ik ook niks gemerkt ;).
Bij het verwijderen van de software begonnen de problemen pas.. Automatische updates die plots weer ingeschakeld was en de firewall van Windows ook (al stond die dus met Onecare uitgeschakeld...).
Nog erger was dat ik die opeens niet meer kon uitschakelen, want het was met groepsbeleid aangezet. Rare is dat ik XP Home draai, die dat niet eens kent ;). Dat er net vandaag een virus zou binnengekomen zijn, toen ik Onecare draaide en heb gescand zou ook vreemd zijn..
Uiteindelijk via het register toch nog in orde gekregen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”