Belgacom factuur schreef:Vanaf 1 januari 2007 zullen de prijzen van uw telefoonabonnementen, uw oproepen tegen standaardtarief en de huur van uw telefoontoestel licht stijgen (2%).
Hopelijk gaat dat stomme limiet dan ook eens weg, dat is toch niet meer van deze tijd?
Ik woon sinds kort in Belgie (Als Nederlander) en ben dit helemaal niet gewend. Bij ons is het internet gewoon limietloos (FUP) en dat mag ook wel voor dat geld imo.
Wij hebben in Nederland voor € 50,- per maand 8mbit down en 1 up. Hopelijk komt dat hier ook nog eens
Dennahz schreef:Hopelijk gaat dat stomme limiet dan ook eens weg, dat is toch niet meer van deze tijd?
Ik woon sinds kort in Belgie (Als Nederlander) en ben dit helemaal niet gewend. Bij ons is het internet gewoon limietloos (FUP) en dat mag ook wel voor dat geld imo.
Wij hebben in Nederland voor € 50,- per maand 8mbit down en 1 up. Hopelijk komt dat hier ook nog eens
Dennahz schreef:Hopelijk gaat dat stomme limiet dan ook eens weg, dat is toch niet meer van deze tijd?
Ik woon sinds kort in Belgie (Als Nederlander) en ben dit helemaal niet gewend. Bij ons is het internet gewoon limietloos (FUP) en dat mag ook wel voor dat geld imo.
Wij hebben in Nederland voor € 50,- per maand 8mbit down en 1 up. Hopelijk komt dat hier ook nog eens
Verwacht dit zelf nog niet direct, in België gooit men enkel de bandbreedte omhoog vind ikzelf, dit zijn investeringen in het netwerk, die hun geld waard blijven op de lange termijn. En dat houdt genoeg klanten tevreden.
Die "paar" die hier echt mee zitten, schakelen wel over op een andere ISP. Dat voelen ze niet in hun portemonnee.
Kheb altijd gelezen dat België een glasvezelnetwerk moet hebben tegen 2015 (glasvezel tot aan huis dan.) om nog mee te gaan kunnen op wereldvlak.
Tijd dat testaankoop eens een internationaal vergelijk doet van internetabbonementen misschien dat dan de "gewone" consument eens wakker wordt geschud ofzo.
hollebollegijs schreef:komt door de indexering hoor... is de normaalste zaak.
als bij de concurentie de prijzen zakken, vind ik die indexering toch niet zo normaal hoor... het is zelfs durven...
en wat doet dan de NMBS?
en uw loon wordt ook aangepast.
de concurrentie verlaagt hun prijzen enkel om meer te verkopen en sommige willlen zelfs verlies lijden als men maar klanten kan afsnoepen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs schreef:komt door de indexering hoor... is de normaalste zaak.
Hoe komt het dan dat mijn telefonie en internet factuur naar beneden is gegaan in enkele maanden tijd.!
van 63.85 naar 55 Euro. Dat is 8.85 Euro goedkoper voor identiek dezelfde producten.
In die 55 Euro zit onbeperkt gratis bellen (24/24) en een 10Mbits lijn. Bij Belgacom zou ik voor internet (4Mbits = 2.5 X trager) en onbeperkt bellen meer dan 20 Euro meer betalen per maand. En die prijzen gaat men nu nog indexeren dus dat wordt dus nogmaals zoveel duurder dan dat Belgacom nu al is.
Geef nu eens gewoon toe dat Belgacom duur tot megaduur is voor hun diensten.
hollebollegijs schreef:komt door de indexering hoor... is de normaalste zaak.
Hoe komt het dan dat mijn telefonie en internet factuur naar beneden is gegaan in enkele maanden tijd.!
van 63.85 naar 55 Euro. Dat is 8.85 Euro goedkoper voor identiek dezelfde producten.
In die 55 Euro zit onbeperkt gratis bellen (24/24) en een 10Mbits lijn. Bij Belgacom zou ik voor internet (4Mbits = 2.5 X trager) en onbeperkt bellen meer dan 20 Euro meer betalen per maand. En die prijzen gaat men nu nog indexeren dus dat wordt dus nogmaals zoveel duurder dan dat Belgacom nu al is.
Geef nu eens gewoon toe dat Belgacom duur tot megaduur is voor hun diensten.
ik heb nooit beweerd dat belgacom niet duur is.
ik heb enkel uitgelegd waarom de prijzen worden aangepast.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Zambo schreef:Geef nu eens gewoon toe dat Belgacom duur tot megaduur is voor hun diensten.
Nee dat geef ik niet toe, zie hieronder de details van één factuur.
d fens schreef:Vanaf 1 januari 2007 zullen de prijzen van uw telefoonabonnementen, uw oproepen tegen standaardtarief en de huur van uw telefoontoestel licht stijgen (2%).
Zie de tekst uit één factuur, en tel daar eens 2% bij dat zal nogal een verschil maken zeker
Telefoons moet ik niet huren, dat is eigedom.
Verklaring van uw tariefformules en kortingen ---------------------------------------------------- Happy Time U belt gratis naar alle vaste lijnene in België van 17u tot 8u op werdagen en 24uur op 24 tijdens weekends en op feestdagen. Van 8u tot 17u op weekdagen betaalt u per gesprek 0,30 EUR (0,2479 EUR eccl. BTW), hoelang het gesprek ook duurt. Voor oproepen naar Telenet of Versatel is dat 0,8590 EUR (0,7099 EUR excl. BTW) Geld niet voor oproepen naar internet en speciale nummers (09xx, 07x,..).
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 11 okt 2006, 11:11, in totaal 1 gewijzigd.
hollebollegijs schreef:komt door de indexering hoor... is de normaalste zaak.
ik heb nooit beweerd dat belgacom niet duur is. ik heb enkel uitgelegd waarom de prijzen worden aangepast.
Juist - dat heb ik ook niet gelezen in je posts, maar (met het risico dat ik tegen iemands schenen trap) dan is dit toch wel een slecht argument
hollebollegijs schreef:daarbij belgacom investeert volop in een glasvezelnetwerk.
Da's hetzelfde als een supermarkt die zijn prijzen zou verhogen omdat ze een bijkomende winkel bouwen... Terwijl zo'n winkel toch gewoon een investering is in een betere dienstverlening in de toekomst.
Laatst gewijzigd door CueBoy 11 okt 2006, 10:57, in totaal 1 gewijzigd.
ik heb ook niet gezegd dat de investeringen de reden zijn van de prijsstijging. dat is ook totaal niet het geval.
Dit heeft enkel invloed op de beursnoteringen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Neen, maar dan moet je dat argument ook niet in deze thread postten...
Op zijn minst wek je dan de indruk dat investeringen in glasvezel iets te maken hebben met de prijsstijging.
en wat doet dan de NMBS? en uw loon wordt ook aangepast.
De NMBS maakt al jaren miljarden verlies, maar ze geven wel maximale dienstverlening. Terwijl Belgacow jaren woekerwinsten maakt rijden ze nog steeds met een stoomtrein
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Respecteer de andere gebruikers, Provider medewerkers, Belgacom medewerkers, moderators, administrators.
het is niet omdat ik voor belgacom werk dat ik dit post hoor (ik werk enkel voor hen en zij betalen mij nen goede pree elke maand), maar elk forumlid heeft hier recht op respect, voor welke provider hij eventueel mocht werken.
Ieder heeft recht op een mening, maar dat kan altijd op een beleefde manier gezegd worden.
Zo heeft ook elke provider zijn voor- en tegenstanders. Maar dat is ook zo met automerken. De ene supporteert voor Anderlecht, de andere voor Standard Luik, de ene leest het HLN de andere het NB...
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
brooklyn schreef:De NMBS maakt al jaren miljarden verlies, maar ze geven wel maximale dienstverlening.
Verklaar dat eens, een bedrijf dat al jaren verlies maakt en toch blijft het bestaan, is echter ook een bedrijf waar de staat, een vinger in de pap heeft.
Vandaar dat (ze) de NMBS zonder problemen blijven bestaan. (iemand, een analist misschien)?
CueBoy schreef:Neen, maar dan moet je dat argument ook niet in deze thread postten... Op zijn minst wek je dan de indruk dat investeringen in glasvezel iets te maken hebben met de prijsstijging.
onrechtsstreeks heeft het er uiteindelijk WEL mee te maken natuurlijk.
uiteindelijk moeten al deze kosten liefst met winst gerecupereerd worden.
Hhmmm, in verband met de NMBS prijzen voor treintickets, daar stond toch in de media dat er opnieuw een aanpassing zou komen. (verhoging, in 2007 dacht ik)
De tegemoetkoming van de werkgever in de kosten van het openbaar ...Sedert 2004 en dit tot 2007, stort de Staat aan de NMBS een financiële bijdrage om het vervoer tussen de woonst en het werk gratis te maken. ...
Ieder die het niet eens is met de prijzenpolitiek van Belgacom kan overstappen naar Telenet. Vroeger was er geen keuze, nu wel.
En in april 2007 moet Belgacom zijn lijnen opstellen voor de concurentie.
De abonnementsprijzen zouden dan wel eens kunnen zakken.
Wie trouwens internet adsl heeft kan makkelijk overstappen naar een veel goedkopere discoveryline en via voip bellen.
Dat is twee keer winst.
nog wat ivm prijzenpolitiek ... In het buitenland is het vaak het geval dat goederen onder de kostprijs verkocht worden, in België is dit principieel verboden, men moet er zelfs een 'deftige' marge op nemen.
Oa Mobistar heeft daar veroordelingen voor opgelopen hier in België...
Verder, in Nederland, heeft men bv een heel deel Datacenters, waar de prijzen een heel stuk lager lagen als hier... echter nu beginnen er een deel goed vol te raken en gaan de prijzen voor rackspace daar omhoog... en niet met 10% ofzo, maar gemiddeld 60-70% ... en ik ken bedrijven die opeens 150% meer moeten gaan betalen...
brooklyn schreef:De NMBS maakt al jaren miljarden verlies, maar ze geven wel maximale dienstverlening.
Verklaar dat eens, een bedrijf dat al jaren verlies maakt en toch blijft het bestaan, is echter ook een bedrijf waar de staat, een vinger in de pap heeft.
Belgacom is óók een overheidsbedrijf.
51 % van de aandelen zijn in handen van de Belgische staat, 49 % is in handen van Amerikaanse telecombedrijven.
Toch wel sterk dat in een tijd waar telefonie spotgoedkoop is geworden, dat Belgacom dan zijn prijzen durft op te trekken. Je belt goedkoper naar de US dan naar uw buurman...
Indexering, wat een belachelijk excuus. Monopolie heet dat nog steeds wat mij betreft.
Op een factuur van 70€ is dat maar 1,4€. Dat blijken veel mensen te vergeten... en iedereen is schijnbaar gefixeerd op dat het omhoog gaat. Maar komaan... Belgacom zal ook wel op de triple play kar springen binnekort, en dan is het weer wat goedkoper
Het is enkel spijtig voor de mensen die ADSL hebben bij een andere provider. Maar niemand verplicht je om ook effectief te bellen met je belgacom lijn he Er zijn meer dan genoeg degelijke alternatieven verkrijgbaar
Ben vooral benieuwd waarop dit vooral toegepast wordt.
Als dit op de gesprekken wordt gedaan, worden hun eigen klanten gekloot, als ze dit bv op raw-copper en discovery lines doen, wort e concurrentie gekloot ...
ANARCHY92 schreef:Op een factuur van 70€ is dat maar 1,4€. Dat blijken veel mensen te vergeten... en iedereen is schijnbaar gefixeerd op dat het omhoog gaat. Maar komaan... Belgacom zal ook wel op de triple play kar springen binnekort, en dan is het weer wat goedkoper
Het is enkel spijtig voor de mensen die ADSL hebben bij een andere provider. Maar niemand verplicht je om ook effectief te bellen met je belgacom lijn he Er zijn meer dan genoeg degelijke alternatieven verkrijgbaar
Greetz Wouter
Ze zullen wel moeten.
TN komt nu ook met een goedkoper systeem.
Dus zal BGC wel volgen
ANARCHY92 schreef:Op een factuur van 70€ is dat maar 1,4€. Dat blijken veel mensen te vergeten... en iedereen is schijnbaar gefixeerd op dat het omhoog gaat. Maar komaan... Belgacom zal ook wel op de triple play kar springen binnekort, en dan is het weer wat goedkoper
Het is enkel spijtig voor de mensen die ADSL hebben bij een andere provider. Maar niemand verplicht je om ook effectief te bellen met je belgacom lijn he Er zijn meer dan genoeg degelijke alternatieven verkrijgbaar
Greetz Wouter
Ze zullen wel moeten. TN komt nu ook met een goedkoper systeem. Dus zal BGC wel volgen
Telenet is 19.95 Euro per maand goedkoper voor 24/24 gratis bellen (als je geen pack neemt. Als dat wel het geval is is het zelfs nog goedkoper)
En nu komt Belgacom met het nieuws dat men de prijzen gaat laten stijgen. De wereld op zijn kop. Druist in tegen elke vorm van economische wetmatigheid en gezond verstand.
hollebollegijs schreef:daarbij belgacom investeert volop in een glasvezelnetwerk.
dat is ondertussen ook voor wanneer ik met pensioen ga zeker..
als ik nu een schop zou nemen denk ik dat ik tegen 2060 belgacom nog voor kan zijn
ze zouden beter gangen in de straat graven met kabel banen en een buis naar ieder huis als ze dan iets in de toekomst willen bij leggen vernieuwen uitbouwen is het niet zoon probleem..
hollebollegijs schreef:daarbij belgacom investeert volop in een glasvezelnetwerk.
dat is ondertussen ook voor wanneer ik met pensioen ga zeker..
als ik nu een schop zou nemen denk ik dat ik tegen 2060 belgacom nog voor kan zijn
ze zouden beter gangen in de straat graven met kabel banen en een buis naar ieder huis als ze dan iets in de toekomst willen bij leggen vernieuwen uitbouwen is het niet zoon probleem..
Correctie, er word over gepraat, dat wil niks zeggen, ik zal ook eens met u praten over het leggen van fiber-to-home, wil dit dan zeggen dat ik het dan ook ga doen !?
Ofloo schreef:Correctie, er word over gepraat, dat wil niks zeggen, ik zal ook eens met u praten over het leggen van fiber-to-home, wil dit dan zeggen dat ik het dan ook ga doen !?
De NMBS maakt al jaren miljarden verlies, maar ze geven wel maximale dienstverlening. Terwijl Belgacow jaren woekerwinsten maakt rijden ze nog steeds met een stoomtrein
NMBS maximale dienstverlening ??? De klucht van de eeuw!
Enkel en alleen omdat belgacom geen FUP hanteert ( of vééééééééél ruimere limieten) wil nog niet zeggen dat ze geen goede dienstverlening leveren.
Al denken sommigen er duidelijk anders over.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?