na al een 10x te bellen en er nooit iemand aan de lijn te krijgen..
hoe kan ik opzeggen? en hoe lang duurt die opzeg?
mijn jaar verloopt normaal de 27ste .. kan ik na dit eerste jaar een opzeg doen van 10dagen ? of een maand ofzo? en hoe dit best aan te pakken
ja ik stap over naar edpnet..dus mss mensen die deze stap ook gemaakt hebben die me ff kunnen helpen?
hoe opzeggen?
Artikel 8 : Duur en opzegging van het Abonnement.
8.1. Het Abonnement wordt gesloten voor onbepaalde duur met een minimum periode van één (1) jaar en kan door elke partij worden opgezegd op het einde van deze periode met een opzegtermijn van minstens dertig (30) dagen.
Zolang geen van beide partijen een schriftelijke opzegging maakt dertig (30) dagen voor het einde van deze periode, zal deze overeenkomst automatisch verlengd worden voor eenzelfde periode. Op het einde van het eerste jaar kan het Abonnement op elk ogenblik opgezegd worden, mits een opzegtermijn van minstens dertig (30) dagen in acht genomen wordt.
De effectieve annulering van de dienst gebeurt steeds op het einde van de maand die volgt op de ontvangstdatum van het aangetekend schrijven waarin RealROOT over de opzegging in kennis gesteld wordt.
Bijvoorbeeld, indien een Gebruiker op 15 februari meldt dat hij zijn contract wenst op te zeggen, dan zal het Abonnement effectief opgezegd worden op 31 maart.
heb ik al gevonden..
dus als ik 28 juli opzeg.. dan zou ik 31aug er vanaf zijn?
8.1. Het Abonnement wordt gesloten voor onbepaalde duur met een minimum periode van één (1) jaar en kan door elke partij worden opgezegd op het einde van deze periode met een opzegtermijn van minstens dertig (30) dagen.
Zolang geen van beide partijen een schriftelijke opzegging maakt dertig (30) dagen voor het einde van deze periode, zal deze overeenkomst automatisch verlengd worden voor eenzelfde periode. Op het einde van het eerste jaar kan het Abonnement op elk ogenblik opgezegd worden, mits een opzegtermijn van minstens dertig (30) dagen in acht genomen wordt.
De effectieve annulering van de dienst gebeurt steeds op het einde van de maand die volgt op de ontvangstdatum van het aangetekend schrijven waarin RealROOT over de opzegging in kennis gesteld wordt.
Bijvoorbeeld, indien een Gebruiker op 15 februari meldt dat hij zijn contract wenst op te zeggen, dan zal het Abonnement effectief opgezegd worden op 31 maart.
heb ik al gevonden..
dus als ik 28 juli opzeg.. dan zou ik 31aug er vanaf zijn?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Op hun website staan hun Algemene Voorwaarden (http://www.realdsl.be/licence.php), en bij "Artikel 8 : Duur en opzegging van het Abonnement" kan je lezen:
Dus concreet in jouw geval: stuur een aangetekende brief (vandaag nog!), dat je jouw abonnement wenst op te zeggen. Jouw contract zal dan (net als dat van mij ) vervallen op 31 augustus.
Ik heb vorige week met EDPnet gebeld en de tijd voor een nieuwe aansluiting is ongeveer 15 werkdagen. Ik vraag dus voor alle zekerheid op 1 augustus mijn abo bij EDP aan...
Dus concreet in jouw geval: stuur een aangetekende brief (vandaag nog!), dat je jouw abonnement wenst op te zeggen. Jouw contract zal dan (net als dat van mij ) vervallen op 31 augustus.
Ik heb vorige week met EDPnet gebeld en de tijd voor een nieuwe aansluiting is ongeveer 15 werkdagen. Ik vraag dus voor alle zekerheid op 1 augustus mijn abo bij EDP aan...
Laatst gewijzigd door khsw 24 jul 2006, 10:58, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Tracer07 schreef:dus als ik 28 juli opzeg.. dan zou ik 31aug er vanaf zijn?
Net te laat met mijn reply . Doe alleszins jouw aangetekende zending zo snel mogelijk op de post, dan ben je nog op tijd voor het einde van de maand...
mjah probleem is dat mijn jaar verloopt op 27juli .. denk ik toch ( die datum heb ik gezet en getekend toen ik mijn contract faxte dus dat is die toch ja???? )
dus ik kan pas 28juli faxen
en hopelijk is mijn datum dan 31aug..dan bestel ik het al direct..en laat het zelfs activeren ( gaat dit ? ) dan betaal ik wel ff een maand aan realdsl zonder hun dienst te gebruiken maar dat stoort me niet hoe sneller ervan af hoe liever ^^
dus ik kan pas 28juli faxen
en hopelijk is mijn datum dan 31aug..dan bestel ik het al direct..en laat het zelfs activeren ( gaat dit ? ) dan betaal ik wel ff een maand aan realdsl zonder hun dienst te gebruiken maar dat stoort me niet hoe sneller ervan af hoe liever ^^
-
- Elite Poster
Het is niet omdat jouw jaar verloopt op 27/07 dat je niet vroeger mag opzeggen met ingang op 31/08 hé. Het is niet de datum waarop je de brief verstuurt die telt als einddatum van jouw abo... Mijn brief is al een kleine maand geleden verstuurd, kwestie van zeker op tijd te zijn
Volgens mij is de startdatum van jouw abonnement is de datum waarop je de eerste keer hebt aangelogd op het RealDSL netwerk, niet de datum waarop je de aanvraag hebt gedaan.
Je dient dus wel degelijk een aangetekende brief te versturen zoals in hun algemene voorwaarden om het abonnement op de correcte wijze op te zeggen. Een fax kan altijd als geheugensteuntje voor hen, maar zeker niet als enige communicatie!
Op het moment dat jouw EDPnet configuratie in orde zal zijn, zal je zien dat je ineens een ander lijnprofiel hebt (6Mbit ipv 3.3). Mijn pa zijn Scarlet contract liep ook nog toen zijn lijnprofiel reeds werd aangepast naar EDPnet. Vanaf dan heeft hij steeds aangelogd met zijn EDPnet gegevens en nooit meer Scarlet gebruikt...
Volgens mij is de startdatum van jouw abonnement is de datum waarop je de eerste keer hebt aangelogd op het RealDSL netwerk, niet de datum waarop je de aanvraag hebt gedaan.
Je dient dus wel degelijk een aangetekende brief te versturen zoals in hun algemene voorwaarden om het abonnement op de correcte wijze op te zeggen. Een fax kan altijd als geheugensteuntje voor hen, maar zeker niet als enige communicatie!
Op het moment dat jouw EDPnet configuratie in orde zal zijn, zal je zien dat je ineens een ander lijnprofiel hebt (6Mbit ipv 3.3). Mijn pa zijn Scarlet contract liep ook nog toen zijn lijnprofiel reeds werd aangepast naar EDPnet. Vanaf dan heeft hij steeds aangelogd met zijn EDPnet gegevens en nooit meer Scarlet gebruikt...
mjah k .. kan wel opzeggen ma wil maar weten tot wanneer ik moet blijve nbetalen.. heb al heel de dag proberen te bellen maar bij de boekhouding iser geen antwoord en bij product info blijf ik 20min lang "first caller in line" en dan geef ik het op
morgen nog is bellen.. en de aangetekende brief is opstellen se
wil maar gewoo nzeker zijn dat jaar 1 om is zodat ik niet nog een boete krijg vanwege contractbreuk ( ze zouden niet durven zeker )
morgen nog is bellen.. en de aangetekende brief is opstellen se
wil maar gewoo nzeker zijn dat jaar 1 om is zodat ik niet nog een boete krijg vanwege contractbreuk ( ze zouden niet durven zeker )
begin het beu te worden.. gmsnr neemt niemand op.. boekhouding zelfde.. nix..niemand te vinden..
ik neem dus mijn datum van faxen en de datum die op het contract staat als men startdatum.. augustus betaal ik nog en dan kunnen ze den boom in..
gok wel dak nog een aanmaning enzo ga krijgen.. ma soit..
wa ne service..sjees
mss zijn ze op vakantie ofzo ^^
ik neem dus mijn datum van faxen en de datum die op het contract staat als men startdatum.. augustus betaal ik nog en dan kunnen ze den boom in..
gok wel dak nog een aanmaning enzo ga krijgen.. ma soit..
wa ne service..sjees
mss zijn ze op vakantie ofzo ^^
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Contacteer:
@ Tracer07
Boekhouding is maandag terug. Andere diensten zouden toch moeten oppakken. Ik weet niet wanneer je belt maar ook 's avonds (tijdens de werkweek) zou er iemand moeten oppakken.
Boekhouding is maandag terug. Andere diensten zouden toch moeten oppakken. Ik weet niet wanneer je belt maar ook 's avonds (tijdens de werkweek) zou er iemand moeten oppakken.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
jwouters schreef:Boekhouding is maandag terug.
Lol... de boekhouding is met verlof... bij RealDSL is internet waarschijnlijk ook op verlof
-
- Premium Member
r2504 schreef:jwouters schreef:Boekhouding is maandag terug.
Lol... de boekhouding is met verlof... bij RealDSL is internet waarschijnlijk ook op verlof
het hele jaar door dan nog
ik moet daar toch dringend ook gaan werken dan
ff serieus: de boekhouding bestaat uit 1 persoon... die persoon mag toch ook op verlof, niet?
tuurlijk .. np da de boekhouding op verlof is ma kheb gebeld op verschillende tijdstippen tussen 9uur smorgends en 4uur savonds..
boekhouding niemand ( k verlof dus )
productinfo ( niemand )
technische problemen ( niemand )
en dit 2dagen..
uiteindelijk gisteren iemand gesproken.. vandaag gefaxt met opzeg.. vervaldatum 31aug gezet.. morgen aangetekend schrijven er nog achter..
ik betaal nog tot en met aug..en dan stopt mijn domicilie..
boekhouding niemand ( k verlof dus )
productinfo ( niemand )
technische problemen ( niemand )
en dit 2dagen..
uiteindelijk gisteren iemand gesproken.. vandaag gefaxt met opzeg.. vervaldatum 31aug gezet.. morgen aangetekend schrijven er nog achter..
ik betaal nog tot en met aug..en dan stopt mijn domicilie..
-
- Starter
mijn opzeg zal morgen ook volgen...
Ik raak langs geen kanten meer op het RealDSL netwerk...
Aanvraag bij Dommel alreeds gedaan
Ik raak langs geen kanten meer op het RealDSL netwerk...
Aanvraag bij Dommel alreeds gedaan
rsca schreef:Als je je opzeggingsbrief hebt opgestuurd , sturen ze dan een brief terug om te zeggen dat alles in orde is ?
Als ze al geen telefoons opnemen en dus in het totaal geen service verlenen.
Wat denk je dan?
- JonathanOppeel
- Member
- Contacteer:
vraagje mij kontract verloopt ergens in november ip pak 1 december een nieuwe procider verlengen ze dat weer voor 1 jaar ?
Trek het je niet aan, de wereld gaat eraan.
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
JonathanOppeel schreef:vraagje mij kontract verloopt ergens in november ip pak 1 december een nieuwe procider verlengen ze dat weer voor 1 jaar ?
Ja, maar vanaf het 2e jaar heb je een opzeg van 1 maand
zonder verbrekingsvergoeding or what so ever
Slechts het eerste jaar moet je 12 maanden doen...
- JonathanOppeel
- Member
- Contacteer:
mijne gaat morgen op de bus zodat ik 1 dember terug telenet surf.
bedank iedereen van de info.
bedank iedereen van de info.
Trek het je niet aan, de wereld gaat eraan.