ADSL-Go snelheidsprobleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
daviddem
Starter
Starter

Hellow

ik heb een Skynet ADSL-Go lijntje thuis. Heb daar nog nooit problemen mee gehad. Maar sinds enkele weken is mijn snelheid niet meer wat het geweest is... Ipv de normale 4600 kbps haal ik nu nog met moeite 3000 kbps. Zie screenshot...

Afbeelding

Ook valt mijn connectie veel weg... En verspringt mijn snelheid :s

Afbeelding

Om het allemaal nóg leuker te maken maakt mijn modem een echt irritant piepend geluid, kan dit een soort foutmelding zijn?

Weet er hier iemand een oplossing voor?

Alvast bedankt! David
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Heb juist hetzelfde aan de hand gehad met dezelfde modem (510 veronderstel ik). Probleem lag uiteindelijk aan de modem zelf. Je kan eens proberen te testen met een andere modem. Als je nooit eerder problemen hebt gehad is de kans groot dat je ook een defecte modem hebt.

edit : Bij mij maakte deze ook zo een irritant geluid (Begin de kwaliteit van deze modems ondertussen wel in twijfel te trekken)
daviddem
Starter
Starter

Idd, het is een Speedtouch 510.

Heb deze modem al een jaar of 3 en nog nooit geen probs mee gehad. Maar 'k ga idd eens een modem lenen van ne maat en keer testen...

Ik hou jullie op de hoogte...

Thx
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Dan is allicht de voeding gesneuveld. Mogelijk een spanningspiek gehad door onweer of zo.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Vieten schreef:Dan is allicht de voeding gesneuveld. Mogelijk een spanningspiek gehad door onweer of zo.
Yeps kan altijd gebeuren, kheb ook al 2 modems gehad die kapot zijn door de bliksem... die mag meteen in de vuilbak.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
d-fens
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

@ daviddem: Vanwaar ben je ergens? Heb hier nog zo'n SpeedTouch 510 liggen, misschien kunnen we iets regelen.
daviddem
Starter
Starter

d-fens schreef:@ daviddem: Vanwaar ben je ergens? Heb hier nog zo'n SpeedTouch 510 liggen, misschien kunnen we iets regelen.
Woon in Waregem... Maar 'k ga van eerste keer een nieuwe kopen zodat ik weer weg kan voor een paar jaar.

Thx anyway
Stylent
Starter
Starter
Contacteer:

Mijn verbinding valt tegenwoordig ook veel weg
zie mijn topic http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=12129

maar ik zit met een Belkin ADSL/Router
nochthans vroeger nooit last van gehad, nu wel...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

laten controleren op de 0800-22.312
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”