Telenet is traag en blijft traag

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tarkus
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2006, 23:31

Al maanden zit ik opgescheept met een trage internetverbinding.
Telenet heeft al een technieker gestuurd die de naam niet waardig is, hij kende niets van de zaak.
EEn technieker van de kablemaatschappij heeft de versterker vervangen , want daar zat een fout in (had ook slecht TV beeld, en dat was daarmee van de baan) meer de snelheid blijft laag.
Tientallen mails heb ik al gestuurd naar Telenet, ze reageren op momenten dat de snelheid weer eens normaal werkt.
Niets aan de hand zeggen ze dan....
Wanneer de snelheid weer beneden alle peil is, hoor je ze niet !!!
Vroeger was mijn snelheid per telefoon sneller dan nu op dit moment.
Oh ja.. Telenet.pub mailen he.. heb ik gedaan.. GEEN reactie...
Ombudsdienst Telecom... vorige week gemaild... GEEN reactie...
Wat voor voor een land is dit eigenlijk... de consument blijft gewoonweg in de kou staan..
En dan zou men verschieten dat men naar de pers stapt !!!
Ik ben dit kotsbeu.... ik heb in 2000 12.000 Belgische franken betaald voor een Internet aansluiting, die enkele maanden daarna gratis werd rondgedeeld... en heb de laatste tijd niets dan problemen..
Onkundige techniekers, mails die standaard opgesteld zijn, en waarin men de schuld op mijn pc steekt, kijk na op virussen en dergelijke.. terwijl de technieker op zijn laptop dezelfde trage snelheden had !!!!
Het is een ware schande dat Telenet zo arrogant is en dit ongestraft kan doen.. als wij één dag te laat zijn met een betaling (wat mijn trouwens nog nooit is overkomen) krijgt men een boete.. wel dat zou men bij Telenet ook moeten doen.. een dwangsom voor elke dag dat mijn (of iemand anders) verbinding niet voldoet...
Er zijn regels in een contract voor iedereen...
Miljoenen aan (reclame)gelden uitgeven om klanten te ronselen, maar eens klant, ben je voor Telenet alleen nog een betaler en verder laten ze je in de kou staan..
Terwijl men het geld beter zou besteden aan (goede) technieker en een betere GRATIS helpdesk !!!!!!

Een zeer ontevreden Telenet klant, die weldra een boekje gaat opendoen in de pers als dit niet snel wordt opgelost....
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Sinds wanneer geeft Telenet gegarandeerde snelheden voor iedere gebruiker? Dit is ook zo met ADSL.

Kan je ook wat technischer zijn en ons getallen geven aub.
Laatst gewijzigd door Ken op 08 okt 2006, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Tarkus
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2006, 23:31

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2111 kbit/s or 264 kbyte/s
- Upload speed : 227 kbit/s or 28 kbyte/s
Sun Oct 8 2006 at 11:24:07 UTC+0200

Dit is een laatste meting, soms liggen de snelheden nog lager.
IK weet dat de snelheid niet altijd constant is, dat begrijp ik best.
Maar soms haal ik amper 50 kbyte/s.. en dat is toch niet normaal he...
Het is trouwens niet alleen vandaag hoor, dit duurt al meer dan 3 maanden.
Mensen van Telenet zelf zeggen dat het niet normaal is als ze hier komen, maar iets aan doen kunnen ze blijkbaar niet.
Wat me vooral ergert is dat ze er altijd zo arrogant op reageren en dat de schuld bij mij zou liggen, hoewel ze steevast weten dat het probleem bij hun ligt.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

@ Tarkus,

Jouw snelheden zijn beter dan ik kan halen hier thuis met m'n ADSL. Telenet is onderhavig aan de hoeveelheid gebruikers per node. Als er veel mensen in jouw buurt Telenet hebben, heb je gewoon pech, niks aan te doen. Telenet hoeft het ook niet persé op te lossen, want je snelheid is goed.

Enne, 50kb/sec is nog altijd 10x sneller dan Internet via telefoon !

Grtz,
X

PS: Ben eens benieuwd wat jij tegen de pers gaat zeggen eigenlijk, je bent namelijk zeker niet de enige, en je hebt voor mijn gevoel weinig recht op spreken.
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
hyperbart
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 aug 2006, 10:52

Niemand heeft gezegd dat je bij Telenet MOET blijven eh. Zeg het dan gewoon op, en zoek een ADSL-provider op. Als jij blijkbaar zo een slechte (lees: TRAGE) verbinding hebt omdat wrschlk een aantal mensen bij jou in de straat ook telenet hebben.

Trouwens, jij bent waarschlk niet de enige die zichzelf voor zijn kop wilt slaan omdat ie niet later had ingetekend op dat abbo van Telenet met gratis installatie en de hele mikmak.

Dus, ik stel voor dat je ophoudt met klagen, het heft in eigen handen neemt, en overstapt naar een voor jou betere provider.

En als je dan toch zo graag een gegarandeerde snelheid wilt, met een boete iedere dag dat ie eronder ligt, daar bestaan speciale contracten voor. Alleen: ben je bereid ervoor te betalen ?
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb ook zo'n situatie gehad met mijn telenet abonnement waarbij een node overbelast was, resultaten gingen niet hoger dan +- 100Kb/s

Telenet (of gelijk welke ISP) mogen dan misschien geen gegarandeerde snelheden geven, maar zulke resultaten zoals Tarkus zijn echt niet te aanvaarden (zeker als je een expressnet + abo hebt!). Ik kan je één advies geven, en dat is vragen naar het SWAT team bij telenet die zulke gevallen behandelen. Zowieso ga je eerst via de helpdesk de gewoonlijke administratiemolen moeten doorlopen, maar ik heb aangetoond dat dit echt wel een structureel probleem was... paar dagen later is technieker langsgeweest en die heeft SWAT ingeschakeld, nog een paar dagen later ging alles weer vlot en snel (+-800Kb/s)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tarkus schreef:Mensen van Telenet zelf zeggen dat het niet normaal is als ze hier komen, maar iets aan doen kunnen ze blijkbaar niet.


Waarschijnlijke is dit een overbelaste node, en het enige wat men dan kan doen is deze ontdubbelen, echter dat is geen eenvoudige stap (eventueel graafwerken, investeringen in extra apparatuur, ...).

Nu uiteindelijk is dit jou zorg niet, maar TN tracht dergelijk dingen zoveel mogelijk uit te stellen, zeker indien het aantal klachten beperkt is (ken je soms nog mensen in je omgeving... laat die dan ook allemaal klagen indien mogelijk).

Neem verder eens contact op met de PUB, en leg een klacht neer bij de Ombudsman voor Telecom (is een zeer efficient drukkingsmiddel, en is gratis).
Tarkus
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2006, 23:31

Bedankt voor de enkele begripvolle reacties.
Ik denk dat ik al lang weet wat er precies aan de hand is, maar blijkbaar heeft Telenet er geen oren naar.
Elke keer dat 's nachts mijn modem enkele minuten uitvalt heb ik weer een normale snelheid.
Vannacht is dit dus weer gebeurd, met dit resultaat:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 9802 kbit/s or 1225 kbyte/s
- Upload speed : 244 kbit/s or 31 kbyte/s
Tue Oct 10 2006 at 08:32:28 UTC+0200

Dit is wat ik noem normaal, maar de vraag is hoe lang het gaat duren, de ene keer is het voor een paar uur, dan weer, zoals vorige week voor 3 dagen.
Ik weet dat het een mallemolen is om bij Telenet iets gedaan te krijgen. Inmiddels heb ik Ombudsman Telecom ingeschakeld en die gaat nu mijn klacht behandelen, want die geeft ook mij gelijk in tegenstelling tot sommigen hier.
Telenet investeert blijkbaar alleen in reclame om klanten te ronselen, die eens klant, in de kou blijven staan bij problemen.
Sommigen zeggen dat, je kan toch weg gaan en naar een andere provider overstappen. Ik vind dat niet de oplossing, Telenet heeft (in zijn grootste reclamecampagne) hoge snelheden beloofd, dan moeten ze dat maar waarmaken ook. Ik heb indertijd 12.000 frank betaald om een aansluiting, opstappen betekent ook dat het weggegooid geld is.
Ik wacht nu af wat de actie van ombudsman Telecom oplevert.
Nogmaals bedankt voor de postieve reacties, en zij die negatief reageerden, ieder zijn mening, maar ik zou jullie graag eens terug horen mochten jullie in mijn situatie verkeren.
Fijna dag verder
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Tarkus schreef:Ik wacht nu af wat de actie van ombudsman Telecom oplevert.


TN zal trachten de Ombudsman te overtuigen dat dit normaal is, echter jij blijft de laatste persoon om de klacht af te sluiten bij de Ombudsman. Zorg dat je dus beschikt over goed bewijsmateriaal (bv. FTP download testen van je eigen webspace... en dus geen Torrent testen van de andere kant van de wereld) en geef niet te snel op.

Het vraagt een kleine inspanning, maar mits je dit kalm doet tesamen met de Ombudsman raakt je probleem wel opgelost. (al zou TN beter proactief dergelijke dingen oplossen).
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

PS: Ben eens benieuwd wat jij tegen de pers gaat zeggen eigenlijk, je bent namelijk zeker niet de enige, en je hebt voor mijn gevoel weinig recht op spreken.


Als telenet dagelijks reclame maakt dat zij de snelste zijn , dan moeten zij dat ook waar maken. Als plotseling een paar procent gaat klagen dat het veel te traag gaat dan komt hun reclame ongeloofwaardig over.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

brooklyn schreef:
PS: Ben eens benieuwd wat jij tegen de pers gaat zeggen eigenlijk, je bent namelijk zeker niet de enige, en je hebt voor mijn gevoel weinig recht op spreken.


Als telenet dagelijks reclame maakt dat zij de snelste zijn , dan moeten zij dat ook waar maken. Als plotseling een paar procent gaat klagen dat het veel te traag gaat dan komt hun reclame ongeloofwaardig over.
Tis goedkoper om een grote reclame-actie te houden en een paar 1000 nieuwe klanten te bekomen, dan grote investeringen te doen om de bestaande klanten tevreden te houden.

Tis gewoon kosten-baten, middelbare school leerstof ... Op korte termijn gaat men dus meer winst kunnen maken, maar op de lange baan gaan die investeringen toch nodig zijn vermoedelijk. Maar dan zijn er natuurlijk al een hoop klanten terug overgestapt.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

killer schreef:
brooklyn schreef:
PS: Ben eens benieuwd wat jij tegen de pers gaat zeggen eigenlijk, je bent namelijk zeker niet de enige, en je hebt voor mijn gevoel weinig recht op spreken.


Als telenet dagelijks reclame maakt dat zij de snelste zijn , dan moeten zij dat ook waar maken. Als plotseling een paar procent gaat klagen dat het veel te traag gaat dan komt hun reclame ongeloofwaardig over.
Tis goedkoper om een grote reclame-actie te houden en een paar 1000 nieuwe klanten te bekomen, dan grote investeringen te doen om de bestaande klanten tevreden te houden.

Tis gewoon kosten-baten, middelbare school leerstof ... Op korte termijn gaat men dus meer winst kunnen maken, maar op de lange baan gaan die investeringen toch nodig zijn vermoedelijk. Maar dan zijn er natuurlijk al een hoop klanten terug overgestapt.
daarbij kan je reclame deels terugbetaald krijgen. Toch doet telenet nu iets van nieuwe investeringen: een aantal weken/maanden stond een dergelijk nieuwsbericht hier dat telenet zijn interne capaciteit verdrievoudigde... Ik veronderstel dat nodes ontdubbelen hier bij hoort?
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer

Ik hoor hier veel over overbelaste nodes. Dit probleem is al opgelost sinds het eurodocsistijdperk.

Telenet zit momenteel aan eurodocsis v2.0 dacht ik.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

zaf schreef:Ik hoor hier veel over overbelaste nodes. Dit probleem is al opgelost sinds het eurodocsistijdperk.


Errrm een node upgraden is niet hetzelfde als Eurodocsis modempjes uitdelen. Als er teveel volk op een stuk node zit kan je zoveel Eurodocsisen als je wil, je backbone kan het toch niet trekken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

zaf schreef:Telenet zit momenteel aan eurodocsis v2.0 dacht ik.


Daar spreekt/droomt met al 3 jaar over... maar tot op heden is het volgens mij nog altijd een mix van CDLP en EuroDocsis 1.x
tommytjen
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 nov 2006, 15:00

@Tarkus: Als er problemen zijn op een node is dat zeer moeilijk op te lossen( Telenet is er overal mee bezig, zoals er al in de pers verschenen is). Maar dat ge daarom op de techniekers begint te schijten, dat gaat mij wa te ver :x :x . T'is niet de schuld van de techniekers, dus moete u daar NIET op af reageren.

en hoe kunt gij dit weten: Telenet heeft al een technieker gestuurd die de naam niet waardig is, hij kende niets van de zaak?
Tenzij ge zelf TELENET-technieker zijt, kunt gij er NIET over oordelen of deze jong er iet van kende of niet.
CrAsHeRkE
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2006, 22:43

tommytjen schreef:@Tarkus: Als er problemen zijn op een node is dat zeer moeilijk op te lossen( Telenet is er overal mee bezig, zoals er al in de pers verschenen is). Maar dat ge daarom op de techniekers begint te schijten, dat gaat mij wa te ver :x :x . T'is niet de schuld van de techniekers, dus moete u daar NIET op af reageren.

en hoe kunt gij dit weten: Telenet heeft al een technieker gestuurd die de naam niet waardig is, hij kende niets van de zaak?
Tenzij ge zelf TELENET-technieker zijt, kunt gij er NIET over oordelen of deze jong er iet van kende of niet.


ja tommy das het klote van de wereld maat.
ge hebt mensen die hun fouten toegeven.
en ge hebt mensen gelijk tarkuz die de fout op een ander schuiven ... ;)
tot van de week makker ;)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

tommytjen schreef:Tenzij ge zelf TELENET-technieker zijt, kunt gij er NIET over oordelen of deze jong er iet van kende of niet.


Tenzij ge natuurlijk bij een klant komt die zelf in de Telecom / Netwerk sector zit...
dayvie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2006, 22:59

dan neemt die kerel meestal een doe het zelf install en moet den tech enkel zien da zen modem marcheerd ( als er geen systeemprobl zen teminste)
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

dayvie schreef:dan neemt die kerel meestal een doe het zelf install en moet den tech enkel zien da zen modem marcheerd ( als er geen systeemprobl zen teminste)


En die klant kan dan ook zoals in de 1ste post zelf de versterker vervangen?
CrAsHeRkE
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2006, 22:43

Tarkus schreef:Al maanden zit ik opgescheept met een trage internetverbinding.
Telenet heeft al een technieker gestuurd die de naam niet waardig is, hij kende niets van de zaak.
EEn technieker van de kablemaatschappij heeft de versterker vervangen , want daar zat een fout in (had ook slecht TV beeld, en dat was daarmee van de baan) meer de snelheid blijft laag.


Wie heeft die versterker vervangen deej??
dayvie
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 nov 2006, 22:59

nee uiteraard niet

als de versterker kapot is zal in 99% u internet ook ni werken
en dat kan je snel weten door naar de lampkes op de modem te zien

tv niet ok en modem niet ok = signaalprobl of kapote versterker
tv ok en modem niet ok = probl tussen modem en versterker

volgens mij kan door een kapotte versterker uw snelheid niet dalen
CrAsHeRkE
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2006, 22:43

algemene regel, der op of der onder...

wat kan gebeuren is door slechte signalen dat uw modem offline gaat gaan en terug online.
wat wel op slechte snelheden kan uitdraaien is een onstabiele modem.
maar dan is dat normaal blijvend en niet fluctuerend.

greetz
tommytjen
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 nov 2006, 15:00

neen de klant kan de versterker niet vervangen(kan wel, mag niet).
Plutow
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2006, 23:16

Ja ok het kan inderdaad aan telenet liggen dat de snelheid niet optimaal is, maar je moet er ook rekening mee houden dat jij niet de enigste klant bent, en dat er veel mensen klagen om dingen dat telenet nix kan aandoen. Of dat de klant zijn eigen fout is. Zo zijn er 1001 factoren die tot het trage internet kunnen leiden zoals een draadloze router, een of ander ander draadloos systeem, pc conflicten, een router die blokkeerd, ... allemaal mogelijkhet den dat niet liggen aan het systeem van telenet, hoe zit het trouwens met de kabel die van buiten naar binnen komt, dit is een kabel dat de klant zelf moet leggen. Als je hiervoor een goedkopere kabel hebt gekozen, dan zit je ook met verlies op je kabel. Moet telenet dit allemaal vervangen voor jou? Ik denk dat de prijzen van een installatie dan drastish zouden stijgen.

Ik kan alleen maar zeggen dat telenet hard zijn best doet om iedereen de sneleheid te geven die hij recht tot heeft. Vandaar dat op dit moment nog steeds de limieten actief zijn.


Waar het op neer komt, gooi niet terap met stenen naar iemand anders, maar probeer zelf ook eerst stappen te ondernemen of aan iemand raad en/of hulp te vragen. (De techniekers doen ook hun best, maar ielke technieker moet ooit eens beginnen en je kan dus niet de ervaring hebben van een dat er al 7jaar werk )
Plutow
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2006, 23:16

Ha ja inderdaad er zijn klanten die de niu zelf kunnen vervangen, maar door verschillende redenen is het beter dat dit niet gebeurd. Hoofdreden, telenet kan niet weten wie dit wel en niet correct kan.


en fouten verstoren het netwerk


8) 8)
PaLm
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2003, 00:45

dayvie schreef:als de versterker kapot is zal in 99% u internet ook ni werken
en dat kan je snel weten door naar de lampkes op de modem te zien

tv niet ok en modem niet ok = signaalprobl of kapote versterker
tv ok en modem niet ok = probl tussen modem en versterker
volgens mij kan door een kapotte versterker uw snelheid niet dalen


CrAsHeRkE schreef:algemene regel, der op of der onder...
wat kan gebeuren is door slechte signalen dat uw modem offline gaat gaan en terug online.
wat wel op slechte snelheden kan uitdraaien is een onstabiele modem.
maar dan is dat normaal blijvend en niet fluctuerend.
greetz


==> Dit is niet geheel correct.
Een kapotte versterker kan wel zorgen voor trage verbinding (gebeurt niet zoooooooo vaak, maar het gebeurt)
Een NIU kan ook oscilleren (niet noodzakelijk blijvend, kan ook fluctuerend).
Daardoor kan het zijn dat de DS en US errors de hoogte in gaan, packet loss kan optreden, .... traag surfen.




Het kan vanalles zijn:
- slechte signalen
- vocht in dropkabel (wat kan resulteren in downstream problemen op modemniveau)
- slechte/loszittende connectoren of slechte coaxbekabeling (geoxideerd/beschadigd/...) (wat kan resulteren in upstream problemen op modemniveau)
- coaxbekabeling installatie.
- telenet apparatuur: NIU + modem.
- gedeelte na de modem (utp bekabeling, RJ45 connectoren, NIC pc, hardware pc, software pc...)
- ...
Correcte foutdetectie bij klant thuis is noodzakelijk om vast te stellen wat het probleem is bij de klant. Anders blijft het gissen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”