Kabelgroep indi biedt als eerste "High Definition"

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Kabelgroep indi biedt als eerste "High Definition"-tv in België aan
Vanaf februari 2007 zal de indi-groep als eerste in België een aantal digitale televisiekanalen, zoals de nieuwe cultuurzender EXQI van Euro1080, uitzenden in High Definition of kortweg HDTV. De kijker krijgt daardoor een nog scherpere beeldkwaliteit op zijn LCD-of plasma-tv.

Indi zal HDTV beschikbaar maken via een nieuwe decoder, te verkrijgen vanaf januari 2007. Indi-klanten die voor die tijd nog een traditionele digitale set-up box of decoder wensen aan te kopen, zullen die in februari 2007 via een speciaal inwisselprogramma kunnen inruilen voor de nieuwe HDTV-decoder, stelt indi.

De indi-groep is het digitale platform van de zuivere Vlaamse kabelmaatschappijen (Interelectra, Integan, PBE en WVEM) en bedient één derde van de Vlaamse kabelmarkt of ongeveer 800.000 gezinnen.

"Dankzij de uitgebreide investeringen in de performantie van ons netwerk die we in het verleden hebben gedaan is indi de enige in België die kan beschikken over een netwerk van het zogenaamde Mach 5 niveau en kunnen we binnenkort HDTV aanbieden," zegt Wim Dries, voorzitter van indi.

Met EXQI is de deal al rond, zegt indi, evenals met een paar andere digitale zenders waar de naam nog niet van bekendgemaakt wordt. Met een aantal andere kanalen lopen de besprekingen nog.

Bron: [url=http://www.hbvl.be/nieuws/Wetenschap/default.asp?art={174FF9AB-F685-48D0-BDBC-586229E4E02F}]HBVL[/url]

Yay! :-D
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

zeer interessant vind ik.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:zeer interessant vind ik.

Idd. Wat gaat het antwoord van TN & BGC hierop zijn?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Deej_1977 schreef:

geen idee - kan me ook niet schelen - moet persoonlijk niets hebben van Belgacom TV.

Wacht op HD. Kan ik eindelijk een nieuw tvtoestel kopen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

hollebollegijs schreef:Wacht op HD. Kan ik eindelijk een nieuw tvtoestel kopen.

Hoge definitie onderscheidt zich van het huidige beeld van onze televisies door het aantal lijnen waaruit het beeld bestaat. Een klassiek CRT- of TFT- televisiescherm biedt 625 beeldlijnen (waarvan 576 nuttig, analoog PAL-signaal), terwijl het hogedefinitiesignaal 720 (progressief) of 1 080 (geïnterlinieerd) lijnen belooft. De specificatie HDTV voorziet dat een HD-scherm minstens 720 lijnen moet hebben. Afhankelijk van de uitzendbron moet de televisie de HD-uitzending op haar scherm kunnen transformeren (met het risico op een verslechtering van het beeld).

Bron: Test aankoop Lees hierover meer
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Mooi eindelijk goed nieuws voor Belgie
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Was al een topic over zie hier

Daar kun een Demo bekijken EXQI
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Positief is het wel , kan alleen maar hopen dan andere snel volgen want ik kan enkel kabel van telenet krijgen . Daarom dat ik nu via TV Vlaanderen kijk om beter beeld te hebben .
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Alleen de nieuwe cultuurzender EXQI ?
Hopelijk komt er nog wat meer bij.
Maar het is een start.
Zou er een HDMI verbinding tussen de box en de TV zitten, want dat is de enige manier om optimaal HDTV te bekijken.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Sniffie schreef:Positief is het wel , kan alleen maar hopen dan andere snel volgen want ik kan enkel kabel van telenet krijgen . Daarom dat ik nu via TV Vlaanderen kijk om beter beeld te hebben .

Nog evengeduld denk ik voor de telenet klanten , voor jullie zal het tenvroegste voor 2008 zijn , als ze met hunne mach3 rond zijn . Hier zijn ze er al lang mee bezig , vanaf 2007 kunnen ze hier 600mbps to the home brengen :wink: .
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Spijtig genoeg ben ik recent verhuist.. en kan ik iNDi niet meer nemen, maar ben ik gebonden om telenet te nemen.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Dát is pas digitale televisie. Zolang BGC TV of Telenet hier niet mee start zie ik echt 't nut niet in van digitale televisie.
Als ik HDTV kan krijgen zal ik pas de overstap wagen + een nieuwe Full HD (1080p) LCD scherm kopen! Is pas tenminste de moeite ...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

dietervanb schreef:Zou er een HDMI verbinding tussen de box en de TV zitten, want dat is de enige manier om optimaal HDTV te bekijken.
Op die nieuwe wel eh, of hoe ging je ander HD-content naar je tv sturen?
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

meon schreef:Op die nieuwe wel eh, of hoe ging je ander HD-content naar je tv sturen?
Component :)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

dopke schreef:
Sniffie schreef:Positief is het wel , kan alleen maar hopen dan andere snel volgen want ik kan enkel kabel van telenet krijgen . Daarom dat ik nu via TV Vlaanderen kijk om beter beeld te hebben .

Nog evengeduld denk ik voor de telenet klanten , voor jullie zal het tenvroegste voor 2008 zijn , als ze met hunne mach3 rond zijn . Hier zijn ze er al lang mee bezig , vanaf 2007 kunnen ze hier 600mbps to the home brengen :wink: .

Ja daarom dat de kabel van telenet word afgesloten ;-)
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

NuKeM schreef:
meon schreef:Op die nieuwe wel eh, of hoe ging je ander HD-content naar je tv sturen?
Component :)

Je zou verbaasd zijn hoe er tegenwoordig met de term HD wordt gesmeten. Volgens sommigen is 480P ook al HD.
En er is zelfs nog verschil tussen HDMI aansluitingen. Je moet de HDMI 1.3 hebben wil je 1080P in zijn volle glorie doorgeven.
Tevens kan je ook HD via DVI doorgeven, maar dan moet je nog een aparte kabel hebben voor de klank.

Heb hier nog een andere vraag : wat moet ik me voorstellen van een TV MET ingebouwde digitale tuner ? Heb ik dan geen setupbox meer nodig ?
SONY heeft dergelijke toestellen op de markt.

Ontvangst en installatie: Automatische installatie

1 digitale tuner / 1 analoge tuner

100 preselecties

Menu in Nederlands

Teletext met 650p geheugen

Sleeptimer: 30/60/90/120min

HD ready

Aansluitingen: 2x HDMI

2x scart

Audio uit

S-video in

AV in

Component in

PC in

Hoofdtelefoon uit

Beeld: SXRD-projectiesysteem

Breedbeeld (16:9)

177,8cm vlak beeldscherm

Display resolutie: 1920x1080

Contrastratio: 10.000:1

3D Digital combfilter

Bravia Engine Pro

kost nu nog wel 5500 euro, maar zoals alle toestellen zal de prijs binnen enkele maanden wel zakken. Vanaf 4000 staat hij bij mij in de living :-D
PHO
Pro Member
Pro Member

Deej_1977 schreef:

Waarschijnlijk geen antwoord, want IN.DI is absoluut geen concurrent voor Telenet. ( Je kan namelijk niet kiezen tussen of IN.DI of telenet)

En voor HDTV over ADSl heb je meer bandbreedte nodig dan de huidige 4mbit om echt van de extra beeldkwaliteit te kunnen genieten.
Men kan inderdaad wel HDTV over 4mbit persen, maar dan spreekt men over een net voldoende beeldkwaliteit. En dat vind ik nu niet echt een bevredigende stelling.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Blue-Sky schreef:
hollebollegijs schreef:Wacht op HD. Kan ik eindelijk een nieuw tvtoestel kopen.

Hoge definitie onderscheidt zich van het huidige beeld van onze televisies door het aantal lijnen waaruit het beeld bestaat. Een klassiek CRT- of TFT- televisiescherm biedt 625 beeldlijnen (waarvan 576 nuttig, analoog PAL-signaal), terwijl het hogedefinitiesignaal 720 (progressief) of 1 080 (geïnterlinieerd) lijnen belooft.

HD met 1080 progressief bestaat ook hé.
ph4t
Plus Member
Plus Member

PHO schreef:Men kan inderdaad wel HDTV over 4mbit persen, maar dan spreekt men over een net voldoende beeldkwaliteit.

Zelfs met h.264 is 4mbit niet voldoende. Ik vind 6mbit echt een minimum voor 720p
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dietervanb schreef:Heb hier nog een andere vraag : wat moet ik me voorstellen van een TV MET ingebouwde digitale tuner ? Heb ik dan geen setupbox meer nodig ?

Hangt ervan af of de tuner een DVB-T (dan kan je gratis naar de VRT kijken), of DVB-C is (dan kan je bij TN enkel naar de 8 verdwenen zenders kijken).

Voor echt volwaardig gebruik is het dus niet geschikt (bij DVB-C dankzij codering vanwege de kabelmaatschappij en het niet willen vrijgen van smartcards als je die er al mee kan lezen)
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 31 keer

spacekiek schreef:Dát is pas digitale televisie. Zolang BGC TV of Telenet hier niet mee start zie ik echt 't nut niet in van digitale televisie.
Als ik HDTV kan krijgen zal ik pas de overstap wagen + een nieuwe Full HD (1080p) LCD scherm kopen! Is pas tenminste de moeite ...
zeer juist, die digitale rommel die tegenwoordig verkocht wordt is nergens voor nodig
een 786p tv is ook niet de moeite als je binnen een jaar een 1080 versie aan dezelfde prijs kan krijgen :-)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Absoluut. De huidige toestellen zijn ofwel veel te duur, of ze dringen de koper te veel compromissen op. Meestal doen ze zelfs _beiden_.

Ik bedoel maar, als je weet dat de nieuwste generatie motion-compensation chips (demo gezien op Cebit begin dit jaar) pas vanaf eind dit jaar in de allernieuwste modellen (zowel TFT als Plasma) zullen verwerkt zitten, en gezien het fenomenale verschil dat zo'n enkele chip al meebrengt, no way dat ik een flat van de huidige generatie ook maar zou overwegen.

Nog niet zolang geleden hier nog zo'n disucssie gehad over colourspace en hoe de huidige generatie zo beperkt is op dat gebied. "was niet waar, ik wist niet wat ik zag blablabla". Wat zien we nog geen 3 maanden daarna ?

De topmerken schermen (no pun intended) met nieuwe TFT's en plasma's met meer als de normale 256bit-per-colour space. En zo zullen we nog zien : nieuwe motion compensation, betere filters die niet zo verkleuren na 3 tot 4 jaar onder invloed van UV, eerst "domme" achtergrond led verlichting die zowiezo totaal superieur is aan de huidige CFT systemen, daarna "semi slim" per zone ..... het klopt wel dat als je nooit tevreden bent je ook nooit iets koopt, maar er zijn echt nog *te veel* belangrijke verbeteringen in de pipeline om nu voor huis-tuin-keuken gebruik een huidige generatie high-end TFT of Plasma te rechtvaardigen volgens mijn persoonlijke en zuiver technisch-ingegeven mening.

Deze specs zullen allemaal aanwezig zijn in de medium-end toestellen tegen de tijd dat Hi-Def beeld een algemeen bruikbare portie van het huidige medialandschap vertegenwoordigt. 9/10 dat je dan zelfs al voor een redelijke prijs SED's kan krijgen, als die tenminste ooit het daglicht zullen zien. Het zou niet de eerste keer zijn dat een op papier mooie techniek vroegtijdig ten grave wordt gedragen, zelfs *na* officiële marktintroductie.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”