Verhuis Tele2..

Plaats reactie
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Zitten hier ook mensen van Tele2? Krijg hier merkwaardig verhaal te horen...

Verhuis tussen de 15de & de 25ste. Moet drie internetverbindingen, 4 servers, 2VoIP centrales en een reeks PC's/laptops overzetten. Eén van die internetverbindingen is Tele2. Na contact met Tele2 wordt me gemeld dat ik mijn telefoonnummer niet kan behouden (???). Me dunkt dat dit even een aanpassing in hun VoIP centrale is, maar goed. Enige irritante daaraan is dat die Tele2 nr mjn persoonlijke nummer is, en bijgevolg goed ingeburgerd bij de familie. Tot mijn grote verbazing vraagt men mij echter om de Tele2 box waarvoor ik betaald heb op te sturen... Ik krijg dan gratis een nieuwe! Dit heb ik geweigerd, heb er voor betaald... Ik zit er totaal niet mee in een nieuwe Tele2 box te kopen terzijde, maar ik zou niet weten waarom ik voor een router eerst moet betalen (een aankoop is optioneel bij een Tele2 abo), en daarna deze terug zou moeten sturen... Mijn excuses, maar ruilhandel zie ik niet echt zitten. Zonder dat terugsturen, mag die man echter geen verhuis inleiden. Want dat is nu eenmaal de procedure...

Nu als er nog iemand van Tele2 hier aanwezig is ;) Geef eens seintje privé?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Goendi, we gaan dit hier even uit klaren he. Ik doe dit niet privé want op deze manier kunnen mensen die in de korte nabijheid zouden gaan verhuizen er ook nog wat van opsteken.

* verhuis is momenteel op twee manieren mogelijk (momenteel zeg ik dus)

1/ je verhuist en wil dat deze lijn op datum van je verhuis in orde is (of toch asap), dan is de procedure de volgende:

je huidige account blijft actief tot datum van de verhuis, intussen starten wij een nieuwe aanvraag met nieuwe account en verplicht een nieuw nummer. Hier kunnen we momenteel nog niet buiten. Je stuurt jou modem naar ons toe op datum van verhuis en een technieker komt gratis bij jou de nieuwe modem plaatsen (kan de modem ook sturen na bezoek van tech).

2/ je verhuist maar wil echt jou nummer houden, dan is dit een mogelijkheid:

Je geeft ons door welk jou nieuwe adres is EN dat je je nummer wenst te behouden en op welke datum dat je gaat verhuizen. Intern wordt de procedure al opgestart, maar blijft wachten tot de datum van verhuis en dan kan het oude nummer wel aan het nieuwe adres gekoppeld worden. Hierdoor heb je wel het nadeel dat je tijdje zonder verbinding kunt zitten.

Ik zie jullie nu al denken: waarom op deze manieren? Wel antwoord is vrij eenvoudig. Er is enorm hard gewerkt aan een procedure om een verhuis mogelijk te maken zoals vroeger bij versatel of tele2 al kon gebeuren, maar het liep mis op 1 punt: de nummer van lijn switchen (is niet zomaar even in de server aanpassen, komt echt wel meer bij kijken). Belgacom struikelde hier telkens over, omdat zij een ADSL only lijn moeten activeren en dit blijkbaar niet kunnen bij een gewone verhuis. Zij willen er namelijk een VOICE line hebben als basis. Vandaar.

hoop dat ik je toch een beetje nuttige info heb kunnen bezorgen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ja dat snap ik. Die nummer is ook niet mijn grootste zorg. Wat ik als consument niet snap is dat als ik zeg dat ik mijn router niet wil terugsturen maar houden (ik heb er voor betaald), en vraag om gewoon voor een nieuwe router te betalen (zoals bij een nieuwe aansluiting), waarom dit dan niet mogelijk is? Het is niet dat ik emotioneel gehecht ben aan die router, maar ik kan altijd wel en andere functie even aan additionele hardware...

En dat volg ik dus niet... Ik ben bereid te betalen ipv die gratis te krijgen inruil, en dat wordt geweigerd? Dat is toch merkwaardig in die zin dat een commercieel bedrijf toch bij voorkeur winst maakt en producten verkoopt?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

als jij die oude wil houden mag je dat hoor :-) en geweigerd is een groot woord... de first line zal denken dat het niet mogelijk is...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hij is het nog gaan navragen ;) Voorts is mijn overschakeling mogelijk niet dringend. Stel dat ik die nr wil behouden, hoe doe ik dat dan?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Sedert gisteren geen internet meer... Even wat onderzoek gedaan op mezelf, want bij Tele2 krijg je niet veel te horen. Synchro nog wel ok, geen ppp sessie mogelijk. Dus ik bel even, 'paswoord even veranderd mijnheer, over tien minuten werkt het'. Had sterk mijn twijfels, maar goed. Tien minuten later, niks...

Nuja, teruggebeld: 'we geven het door'. Geen uitleg niks, geen idee wanneer dit opgelost zal zijn zegt hij. Dan maar even nagekeken. Geen lijnprofielen op mijn nummer. Maw: mijn signaal is weggehaald. Rara... Hoe zou dat komen?

Ik kan Tele2 verzekeren dat ze hiervoor een schadevergoeding gaan betalen! Ik heb nog niets gevraagd, en mijn lijnprofiel is gaan vliegen *ineens*... Ik zie mezelf geen lijnprofielen verwijderen, dus zal de helpdesk van Tele2 wat gefoefeld hebben zeker?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Die eerste lijn is toch om te lachen hoor. Altijd zelfde zinnetjes aframmelen. Gelukkig ga ik een compensatie kunnen krijgen, ben benieuwd... Factuur ligt al klaar. Nooit problemen gehad, en nu is er een of andere uil die bewust mijn lijn afsluit.... Benieuwd hoe lang die daar nog gaat werken als ze de factuur in hun bus krijgen :p
sensei
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:07

Eerst de verhuis: als je je nummer wenst te behouden vermeldt je dat er gewoon bij, bij eender welk product is dat mogelijk behalve met allin.

Dit is niet mogelijk met nummerbehoud.

Wat betreft van je internetverbinding, zeg eens wat je voorhebt?
Welk probleem heb je exact?
PM me


Edit by Weetgraag
Dubbelpost verwijderd
poekie68
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 feb 2006, 08:14

als je je nummer wenst te behouden vermeldt je dat er gewoon bij, bij eender welk product is dat mogelijk behalve met allin.


Enkel bij Allin heb je je nummer bij Tele2. Dus is het niet moeilijk dat je het kan behouden bij elk ander product.

Wel straf dat je je nummer niet zou kunnen behouden bij een verhuis. En dat staat weer eens nergens vermeld... ook niet in de voorwaarden...
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 maa 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Zou je bij een verhuis je onbeperkte formule kunnen behouden?
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Eerst de verhuis: als je je nummer wenst te behouden vermeldt je dat er gewoon bij, bij eender welk product is dat mogelijk behalve met allin.

Dit is niet mogelijk met nummerbehoud.

Wat betreft van je internetverbinding, zeg eens wat je voorhebt?
Welk probleem heb je exact?
PM me


Het is een all in :] Wat het des te merkwaardiger maakt dat een nummeroverdraagbaarheid niet mogelijk is... Voor zover ik weet is die mogelijkheid verplicht sedert de nieuwe telecom wetgeving. Ook gaat het om een VoIP structuur en is het aansluitnummer anders dan het telefoonnummer. Allemaal redenen waarom nummeroverdraagbaarheid nu net wél mogelijk zou moeten zijn?

Lijnprobleem is solved dankzij The_One btw.
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Graag gedaan ;)
Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

okay, goed nieuws (voor zij die nog gaan verhuizen). Vanaf vandaag wordt de verhuisprocedure (met nummerbehoud etc) gelaunched.
Aaivieke
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2006, 13:29
Locatie: Affligem

de verhuis gaat kunnen aangevraagd worden via een knop in mijn TELE2
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Subliem! Kpeis da ek nog es ooit zal klagen :p

Blijkbaar worden mijn problemen per direct opgelost lol ;) Van dienstverlening gesproken :]
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”