kostprijs upgraden downgraden

Plaats reactie
Eva
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mei 2006, 13:33

allen,

dit heb ik meegemaakt (en misschien julie ook)
ik heb betaald om van Versatel Always naar Versatel Always More over te schaken (= upgraden) namelijk een bedrag van 40 €.
ik heb niet betaald om van Versatel Always More over te schakelen naar Tele 2 4Mb.
Aanvankelijk stond er van wel op de website maar na gebeld te hebben naar Tele2 wist men me te zeggen dat upgrade gratis is maar downgraden (van vlug naar traag) is betalend.
Men omschreef op de site van tele2 dat overschakelen naar 4Mb op dat moment gratis was (zogezegd).
Ik heb opnieuw gebeld, ook gemaild, zelfs een brief geschreven dat ik mijn 40 € terugwel (van Always naar Always More) en medegedeeld dat een collega van hun gezegd had dat upgraden gratis is.
Ze gingen het bekijken.
Ik kreeg zelfs telefoon terug, terugbetalen doen ze niet...
Mijn reactie : 'u hoort nog van me'.

Wie heeft dit ook meegemaakt?
En wie heeft er raad?

Ik weet dat ik zal overschakelen naar Epnet maar die 40€ wil ik terug!

groeten
Eve
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Uw verhaal is ... warrig, en ik moet te veel moeite doen om het te begrijpen - en daarmee heb ik ook de reden gevonden waarom er nog geen replies zijn ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Eva
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mei 2006, 13:33

dat mijn tekst warrig overkomt is waar, komt door mijn frustratie...

evolutie:
eerst had ik Versatel Always, dan had ik Versatel Always More, nu Tele2 4 MB.

feiten:
- ik heb een bedrag 40 EUR moeten betalen om over te schakelen naar Versatel Always More
- ik heb niets hoeven te betalen om over te schakelen naar Tele2 4MB
- Versatel / Tele2 in persoon van medewerkster van helpdesk heeft me gezegd dat upgraden kosteloos is , downgraden betalend.
- maximum snelheid behaald tot nu toe 2,3 MB
- volgens test bij Edpnet zit ik ongeveer 1200 meter verwijderd van centrale

conclusie:
waarom heb ik 40 EUR moeten betalen bij overstap naar Versatel Always More?
waarom heb ik niet moeten betalen bij overstap naar Tele2 4MB?
waarom behaal ik niet meer snelheid als ik volgens mijn persoonlijke mening niet zo ver van centrale ben?
(ik besef dat echt 4 MB halen wishfull thinking is)

betrachting:
ik wil die 40 EUR terug

vraag:
hoe krijg ik mijn 40 EUR terug? iemand raad? iemand ervaring hiermee?

opmerking:
ik heb al gebeld, gemaild en een brief geschreven naar Versatel Tele2.

hun telefonisch reactie:
we betalen niets terug (ze hebben me dit laten weten door me op mijn gsm te bellen).

groetjes
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

ik heb een antwoord op een deel van je vraag.
always more bestaat niet meer
tele2 heeft gewoon alle klanten op tele2 4mega gezet
als je die 40 euro niet betaald had dan zat je op het moment van de overscakeling nog op always adsl en dus tele2 light
je hebt geen enkele rede om je 40 euro terug te krijgen
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Ik vrees dat t-town gelijk heeft in verband met die 40 euro maar door de omschakeling naar Tele2 kan je wel kosteloos je abonnement opzeggen (heb ik ook gedaan).
Eva
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mei 2006, 13:33

t-town schreef:tele2 heeft gewoon alle klanten op tele2 4mega gezet


feit:
op een gegeven moment zag ik op site Versatel/Tele2 hun aanbod 4MB
ik ben daarop in gegaan
nog VOORDAT ze iedereen "gewoon" 4 MB hebben gezet!
als ik via hun site de stappen ondernam om over te schakelen naar 4MB
bemerkte ik dat het me 40 EUR ging kosten!
een telefoontje aan de helpdesk
"Mevrouw wacht nog even om over te schakelen, binnen 4 weken is het gratis. Trouwens upgraden is kosteloos, downgraden betalend!"

tja...
ondertussen had ik wel schoon betaald 40 EUR van Versatel Always naar Always More

groeten
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

eva, hoeveel voor de algemene overschakeling is dit gebeurt?

want je kan zo de lijn ver doortrekken hé.

Ik heb voor mijn 70cm tv destijds 800 euro betaald. jaar later stond die in promotie aan 300 euro ipv de gebruikelijke 450. Ja ik kan moeilijk die 350 euro of 500 euro gaan terug eisen want er is een periode verstreken alvorens dat die promo er kwam.

Dus om dit toe te passen bij jou, als jij in april hebt besloten over te schakelen naar Always More, kan jij die 40 euro zeker niet terug vragen.
Eva
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mei 2006, 13:33

enerzijds zeggen ze dat upgraden is gratis (onder het mom van promotie)
en
anderzijds laten ze me betalen

pff

ik wacht gewoon af tot ik wegkan...
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

als ik zie dat je naar een handleiding hebt gevraagd een maand geleeden, zal dat 'wegkunnen' nog lang duren.

In deze heeft tele2 volledig gelijk. bijna overal is overschakelen op een zwaarder abbonnement bij dezelfde provider kosteloos.. het is dus niet verwonderlijk dat tele 2 dit gaat afschaffen... versatel kan vroeger andere dingen toegepast hebben é.

Nog een voorbeeldje om de lijn door te trekken... bij scarlet betalen nieuwe klanten 5 euro minder dan de jarelang trouwe klanten... naargelang het principe 'nieuwe klanten winnen, de ander hebben we al' dit doen bijna alle providers.

Wat is trouwens u snelheid ? ( 2,3 mbit???) ong 250 kiloBYtes per seconde ?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Eva
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mei 2006, 13:33

handleiding tele2 all in was bestemd voor mijn ma

mijn huidige snelheid 1074 kbit/s

niet veel hé :-(

groeten
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Dat is idd niet zo veel. Al eens (vriendelijk!) de 2 heldeskers hier op het forum gecontacteerd?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Eva
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 mei 2006, 13:33

kun je me zeggen wie die 2 helpdeskmedewerkers zijn?
kan ik ze mailen?

groeten
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Eva schreef:kun je me zeggen wie die 2 helpdeskmedewerkers zijn?
kan ik ze mailen?

320i en The_One . PM sturen kan ja.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”