opzeg telenet-probleem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
blackbaro
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 apr 2006, 11:46

Ik probeer al sinds juni telenet op te zeggen.Daarvoor belde ik eerst naar telenet. Die persoon vertelde me dat telenet een brief ging opsturen waar ik telenet kon opzeggen(die ik dan moest terug sturen).Die brief heb ik nooit ontvangen.Omdat ik vanaf dan op een andere locatie zat en weinig tijd had heb ik dan uiteindelijk zelf een aangetekende brief gestuurd eind augustus. Een 2 tal weken later belde ik naar telenet om te weten of mijn brief goed toegekomen was en wanneer telenet precies opgezegd zou worden. Daar werd me verteld dat ze dit niet konden weten.Het duurt een maand(!) vooraleer die brief verwerkt en zichtbaar zou zijn in hun systeem.Het duurt ook een maand om telenet op te zeggen dus had ik totaal geen idee of mijn brief toegekomen was en wanneer telenet er juist zou uitgaan. Wat ik wel wist is dat het bijna simultaan zou gebeuren. Van een goeie planning gesproken.

Nog eens 2 weken later(een maand na de verzenddatum) bel ik opnieuw telenet op. Nu zeggen ze me doodleuk dat die (aangetekende!) brief niet toegekomen is. Ik vraag of ik mijn bewijs mag opsturen per email maar dit mag niet, dit moét per fax.

Nu begin ik dit spelletje van telenet toch wel moe te komen. Dit lijken meer op maffiapraktijken dan iets anders. Mss hopen ze dat ik een slordige student ben die het verzendbewijsje al lang kwijtgespeeld is. Waarom kunnen zij als IT bedrijf geen mails ontvangen? Bovendien heb ik geen fax waardoor ik ergens een supermarkt(op hun aanraden) zou moeten zoeken waar je kan faxen. Ik zou dus extra energie en tijd(ik word ook betaald als ik werk) en geld moeten besteden aan de opzeg van telenet terwijl die nu al 3 maand aansleept. Dat die brief verloren gegaan is in hun administratie is eigenlijk hun probleem. Niet?

een mis tevreden klant. *Hoopt om nooit meer in aanraking te komen met telenet
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

allemaal niks van aan trekken. Als je weet tot wanneer je abonnement zou lopen volgens je contract, zorgen dat je aan de laatste betaling voldoet. Daarna simpelweg domiciliëring stopzetten en geen gebruik meer maken van hun dienst (modem loskoppelen).
Blijven ze toch facturen sturen, dan stap je best naar de ombudsdienst telecom.
zogro
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 maa 2006, 10:16

was hier ook zo toen ik telenet opzegde.

3 brieven aangetekend verstuurd telkens kreeg ik antwoord dat ze brief niet hadden ontvangen. Telkens ook bewijzen gefaxed. Dan maar eens goed gebruld aan de telefoon en plots hadden ze de laatste fax toch gevonden.
Tarkus
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2006, 23:31

Hallo..
Ik heb de laatste tijd ook niets dan problemen met Telenet, de snelheid laat te wensen over sinds maanden.
Wat ik wou vragen, kan er iemand me het adres van de ombudsdienst telecom bezorgen. Ik wist zelfs niet dat er zo'n instantie bestond.
Alvast bedankt voor de informatie
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

je kan ook altijd pub.telenet.be contacteren als je problemen blijft hebben met telenet: zij vergaderen va ntijd tot tijd met telenet: als het een regionaal probleem is kan je zo sterker staan dan alleen via de ombudsman
Tarkus
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2006, 23:31

Hallo
Bedankt voor je antwoord hoor..
Maar ik heb in het verleden al eens contact opgenomen met Pub.
En dat is me niet al te best bevallen. Ik vind dat die gewoon naar Telenet's pijpen dansen, en verder ook geen oplossing bieden.
Toch nog eens bedankt voor je reactie.
Ik denk dat wanneer het niet snel wordt opgelost ik Telenet verlaat... ze hebben genoeg met m'n voeten gespeeld.
Jinx
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2005, 17:54
Contacteer:

Ook alleen maar problemen gehad met opzeg telenet... Zelfde oplossing als hierboven: veel lawaai maken aan de telefoon....

Pure gangsterpraktijken... Uren over te vertellen... :evil:
keyuser
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2006, 18:44

Lap , ik hoor het al , er staat mij dus ook wat te wachten .... :|
dicamillo
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 06 jul 2005, 12:36

Ik heb ook zo iets gehad. Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar Telenet, waarbij ik bij de Post ook een bewijs van aankomst gevraagd heb (normaal krijg je enkel bewijs dat je gestuurd hebt). Twee maand later kon ik nog steeds gebruik maken van Telenet. Heb toen gebeld en mijn bewijs ingescand/gemaild maar twee weken later kon ik nog altijd op Telenet. Dan heb ik nog eens gebeld en mijn bewijs nog eens doorgemaild, en 10min later was het spel gedaan. Ik had mijn domiciliëring al na de opzegmaand opgezegd, dus heb heel wat gratis gebruik gemaakt van Telenet.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

Tarkus schreef:Maar ik heb in het verleden al eens contact opgenomen met Pub.
En dat is me niet al te best bevallen. Ik vind dat die gewoon naar Telenet's pijpen dansen, en verder ook geen oplossing bieden.

Ik ga zeker niet beweren dat ze niet hun goeie vriend zijn, maar soms kunnen ze toch helpen. Maar vaak niet.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Mij hebben ze bij TN,op m'n 2 laatste facturen +/- €370 teveel aangerekend ,na veel discutie geven ze toe voor €290 fouten gemaakt te hebben en mij 290€ te crediteren.
Maar ze hebben voor 370€ fouten gemaakt.

http://pub.telenet.be/forum/viewtopic.php?p=66858#66858
Nu moet ik voor die 80€ gaan "vechten tegen de bierkaai" :roll:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
DaSe
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 okt 2006, 21:57

Ik probeer al gedurende 2,5 maanden de abonnenenten (internet, telefoon & digitale TV) op te zeggen van mijn overleden nonkel.
Tot op heden is dit nog steeds niet in orde.
Eerst hadden ze de aangetekende brief niet ontvangen. Pas na te versturen van het bewijsje van De Post dook de brief plots op.
Het abonnementen zijn nu ondertussen wel afgesloten, maar de stopzetting werd geregistreerd als gewone stopzetting met in achtneming van 1 maand opzeggingstermijn en het aanreken van een opzegvergoeding (omdat de opzegging binnen het eerste jaar gebeurd - voor de telefoon is dit al 82,04 EUR).
Gisteren nog eens de klantendienst gebeld en volgens hen is alles volgens hun algemene voorwaarden uitgevoerd.
Volgens mij is stopzetting wegens overlijden een zeer goede reden om de abonnementen te stop zonder die zever van opzeggingstermijn en -vergoeding.
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

DaSe schreef:Ik probeer al gedurende 2,5 maanden de abonnenenten (internet, telefoon & digitale TV) op te zeggen van mijn overleden nonkel.
Tot op heden is dit nog steeds niet in orde.
Eerst hadden ze de aangetekende brief niet ontvangen. Pas na te versturen van het bewijsje van De Post dook de brief plots op.
Het abonnementen zijn nu ondertussen wel afgesloten, maar de stopzetting werd geregistreerd als gewone stopzetting met in achtneming van 1 maand opzeggingstermijn en het aanreken van een opzegvergoeding (omdat de opzegging binnen het eerste jaar gebeurd - voor de telefoon is dit al 82,04 EUR).
Gisteren nog eens de klantendienst gebeld en volgens hen is alles volgens hun algemene voorwaarden uitgevoerd.
Volgens mij is stopzetting wegens overlijden een zeer goede reden om de abonnementen te stop zonder die zever van opzeggingstermijn en -vergoeding.


Dat vind ik ook , alemaal zever is dat , schoon voor doen maar op zo momenten laten ze zich weer zien van hun slechte kanten , gewoon negeren die handel
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

Stel nu dat je je facturen gewoon niet meer betaald, wat kunnen ze doen ? ik zeg gewoon dat ik paar maand geleden al gebeld heb voor stop te zetten ?
TomMe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 nov 2006, 15:19
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Moet aangetekend aangevraagd zijn, anders niet geldig.

Hier hebben ze hun woord wel gehouden en heeft het nog geen 30 dagen geduurd (13/11 -> 6/12) eer ik afgesloten was.

Heb op 5/12 wel gebeld om te vragen of ik nog mocht downloaden aangezien de factuurdatum de 5e geschiedt en ik afgesloten zou worden voor 13/12. Op 6/12 geraakte ik al niet meer binnen, had gelukkig al 8GB gedownload..

Van mij kunnen ze nog 2,5 euro krijgen voor de moeite..ben eens benieuwd wat ze gaan aanrekenen.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:10

Bij mij lukte dat ook allemaal vlot, maar ik ben er van overtuigd dat ik geluk heb gehad.

Ik ben er zeker van dat dergelijkle bedrijven die leven van abonnementen-achtige inkomsten heel wat winst halen (en verwachten!) uit het aanrekenen (en dan zeker via domiciliëring) van maandelijkse kosten zonder dat daar nog iets tegenover staat.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”