Snelheidsproblemen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Tarkus
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 sep 2006, 23:31

Hallo allemaal...
IK zou hier graag eens een maandenlang probleme aankaarten, en graga vernemen of er nog mensen zijn in hetzelfde geval.
Sinds maanden wordt ik regelmatig geplaagd door drastische snelheiddalingen op het internet.
Neen hoor, ik wordt niet op smalband gezet of dergelijke, van mijn kant is alles in orde.
Maar elke keer wanneer ik de reset van mijn telemeter krijg op de 18de van de maand, is de dag erna mijn snelheid maar 10 % meer van wat ik zou moeten hebben.
De eerste keer heeft dit meer dan een week geduurd, herhaaldelijk gemaild naar Telenet en steeds kreeg ik standaardantwoorden dat ik mijn pc moest nakijken en dergelijke. Die was en is in orde !!!
Na een week ongeveer gebeurt er iets raar, mijn modem valt uit en na een 10-tal minuten van knipperlichtjes vooraan de moedem gaat ie weer online, en ja hoor ik heb mijn normale surfsnelheid weer.
Ik dacht eindelijk heeft Telenet ingezien dat er iets fout zat bij hun.
Maar 14 dagen later, weer de reset van mijn meter en weer hetzelfde probleem, en weer, nu na 2 dagen, valt de modem uit en weer heb ik de snelheid terug.
Nog geen 14 dagen later (nu dus). 3 dagen geleden zakt mijn snelheid bijna naar 0 (NUL !!) ik kan dus amper nog surfen of mailen (met de telefoon vroeger ging het sneller). Ik bel deze keer wel naar Telenet en ze zouden een technieker langs sturen op donderdag.
Die komt en vind niets, maakt een afspraak met iemand van Integan die dan op vrijdag zou komen.
Maar wat gebeurt er die nacht van donderdag op vrijdag.. juist, de modem valt weer 5 minuten uit, wat geknipper, weer online en weer alls tip top in orde.
Toch komt de vrijdag de man van Integan en ziet dat de versterker tegen de muur stuk is, en daarom heb ik ook ene slechter beeld en waarschijnlijk de snelheidsproblemen (let wel, mijn snelheid was al terug goed, zelfs met de stukke versterker). Hij vervangt het stuk (dat ik nota bene ook nog zou moeten betalen :???: ) en alles blijkt dan in orde te zijn. Althans dat hoop ik...'s Avonds mer ik dat de snelheid alweer is gedaald.. zo'n 50 % van normaal...
DEze morgen wanneer ik opsta en ga kijken naar m'n mail verloopt dat weer bijzonder traag.. wat blijkt na meting op de site hier, 10 % van wat normaal is... een half uur later 25 %, weer een half uur later terug maar 10 %...
Wat er hier aan de hand is weet ik niet, maar dat een bedrif als Telenet dit niet kan oplossen dat snap ik niet hoor...
Ondertussen ben ik alle vertrouwen dat ik ooit had in dat bedrijf wel kwijt...
IK hoop dat UserBase dit probleem eens kan aankaarten bij het bestuur van Telenet.. want ik het het gevoel dat ik telkens weer tegen een muur praat, luisteren doen ze niet, en ook heb ik niet de indruk dat de techniekers bij Telenet hun job goed kennen, ze hebben hier ondertussen al meer dan 4 uur gemeten en gepruts zonder resultaat, de man van Integan had op 5 minuten al een fout gevonden, die helaas ook niet tot de oplossing heeft geleid, alleen heb ik wel terug perfect tv beeld.
EEn hele uitleg , die hopelijk eens tot een gunstig resultaat leid
Bedankt voor het luisterend oor (lezend oog)..
Prettig weekend voor jullie... het mijne is helaas door deze problemen alweer naar de knoppen
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

je kan eventueel eens met pub.telenet.be praten. Die praten in tegenstelling met userbase wel rechtstreeks met telenet. Als er nog gedupeerde klanten zijn kan je zo sterker staan.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”