Belgacom discovery line

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
bombas
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

:???:
Ik heb op verscheidene ADSL providers gelezen dat er gebruik wordt gemaakt van een vaste lijn en dat liefst nog de Belgacom discovery line optie moet geactiveerd zijn. Is dit daadwerlijk een vereiste of kan ik mijn gewone klassieke lijn behouden?
Alvast bedankt.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Een vaste lijn is een vereiste.

Discovery is een bepaald type van abonnement (laag abo-geld, duurder om te bellen), da's dus geen vereiste en alleen interessant als je niet of weinig op je vaste lijn belt.
killer
Pro Member
Pro Member

Discovery line is een goedkopere lijn waar de tarieven van het bellen veel hoger liggen. Tis dus eigenlijk enkel nuttig als je enkel ADSL wilt en geen vaste telefoon, of als je bijna nooit gebruik maakt van je vaste telefoon ..., anders kom je door de gesprekken toch duurder uit.

mvg
bombas
Plus Member
Plus Member

En rekent Belgacom ook nog extra kosten aan indien ik geen ADSL abo neem bij hen?
killer
Pro Member
Pro Member

enkel de kost van je vaste lijn + de gesprekken.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

killer schreef:Discovery line is een goedkopere lijn waar de tarieven van het bellen veel hoger liggen. Tis dus eigenlijk enkel nuttig als je enkel ADSL wilt en geen vaste telefoon, of als je bijna nooit gebruik maakt van je vaste telefoon ..., anders kom je door de gesprekken toch duurder uit.

Ook zeer nuttig (goedkoop) wanneer je de Discovery lijn alleen gebruikt voor inkomende gesprekken en bijvoorbeeld met voip (via voipbuster) over adsl naar buiten belt.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Limburg schreef:
killer schreef:Discovery line is een goedkopere lijn waar de tarieven van het bellen veel hoger liggen. Tis dus eigenlijk enkel nuttig als je enkel ADSL wilt en geen vaste telefoon, of als je bijna nooit gebruik maakt van je vaste telefoon ..., anders kom je door de gesprekken toch duurder uit.

Ook zeer nuttig (goedkoop) wanneer je de Discovery lijn alleen gebruikt voor inkomende gesprekken en bijvoorbeeld met voip (via voipbuster) over adsl naar buiten belt.

Ik gebruik ze ook alleen voor inkomende gesprekken. Werkt perfect en 6,5€ per maand is eigenlijk niks (raw copper is zelfs duurder).
Praetorian
Premium Member
Premium Member

bombas schreef::???:
Ik heb op verscheidene ADSL providers gelezen dat er gebruik wordt gemaakt van een vaste lijn en dat liefst nog de Belgacom discovery line optie moet geactiveerd zijn. Is dit daadwerlijk een vereiste of kan ik mijn gewone klassieke lijn behouden?
Alvast bedankt.

je kan perfect je klassieke lijn behouden, als deze bij belgacom zit natuurlijk ( geen kabeltelefonie zoals telenet)

discovery line is gewoon goedkoper alternatief, maar belt veel duurder
uf
Member
Member

je kan perfect je klassieke lijn behouden, als deze bij belgacom zit natuurlijk ( geen kabeltelefonie zoals telenet)

Je vaste lijn bij Telenet kan je natuurlijk ook behouden. Kan zelfs voordelig zijn wanneer je veel belt. In dit geval ga je natuurlijk kiezen voor een Belgacom Discovery lijn die enkel gebruikt wordt voor adsl en eventueel als extra nummer voor inkomende gesprekken.
inter
Pro Member
Pro Member

Is het mogelijk om dan een discovery lijn te nemen en je gesprekken via bv euphony te laten gaan? Verandert er dan iets aan de kostprijs?

greetings
inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Tinner
Starter
Starter

inter schreef:Is het mogelijk om dan een discovery lijn te nemen en je gesprekken via bv euphony te laten gaan? Verandert er dan iets aan de kostprijs?

greetings
inter

Ja, voor oproepen via CSC (Carrier Selection Code)/CPS (Carrier Preselection Code) wordt een opleg bij het standaardtarief aangerekend van 0,15€/minuut
They mostly come at night ... mostly ...
uf
Member
Member

inter schreef:Is het mogelijk om dan een discovery lijn te nemen en je gesprekken via bv euphony te laten gaan? Verandert er dan iets aan de kostprijs?

greetings
inter

Neen. Een Discovery lijn blijft duur (om te bellen), ook met een alternatieve operator, vermits Belgacom altijd 15 cent per minuut extra aanrekent.
bombas
Plus Member
Plus Member

:wink:
Bedankt aan iedereen voor de antwoorden. Maar ik heb nog 1 vraagje. Ik had graag draadloos wil gaan surfen met mijn desktop (via ADSL usb stick). Welke WiFi PSTN routers werken goed met EDPnet of kunnen er aanbevolen worden?
Praetorian
Premium Member
Premium Member

bombas schreef::wink:
Bedankt aan iedereen voor de antwoorden. Maar ik heb nog 1 vraagje. Ik had graag draadloos wil gaan surfen met mijn desktop (via ADSL usb stick). Welke WiFi PSTN routers werken goed met EDPnet of kunnen er aanbevolen worden?

eigenlijk is dat voor alle adsl providers hetzelfde: d-link, thompson, smc,... Naar wat ik van anderen lees lijken de meesten gewonnen voor d-link.

note: ik bedoelde wel degelijk voor adsl signaal maar was dat vergeten te zetten in mijn post.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”