Windows 98 en Dvd Writer

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Djorre
Plus Member
Plus Member

Hey,

weet er iemand of het mogelijk is om in een pc Pentium 4 met windows 98 als OS een dvd writer te installeren?
Ik heb hier een poging ondernomen maar elke keer dat ik iets probeer te schrijven faalt dat ding.

groeten,

Jo
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

geef eens wat meer uitleg over wat er precies faalt...
Please help, looking for a way to get rich and fast
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Is er een specifieke reden waarom je nog 98 draait op een Pentium 4 ?

Misschien interessanter om XP te installeren, is natuurlijk maar suggestie he :P
Djorre
Plus Member
Plus Member

AgentVortex schreef:Is er een specifieke reden waarom je nog 98 draait op een Pentium 4 ?

Misschien interessanter om XP te installeren, is natuurlijk maar suggestie he :P
Blijkbaar maakt de gebruiker nog gebruik van de lotus suite en oude tools die niet op XP werken
Djorre
Plus Member
Plus Member

BungaMan schreef:geef eens wat meer uitleg over wat er precies faalt...
Als ik me niet vergis is het iets van cannot identify target device.

Wat ik ook opgemerkt heb is dat het tooltje om DMA settings aan te passen (zat bij installatie van Nero) geen devices kan vinden.

BTW ik kan wel cd's en dvd's lezen
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

De meeste DVD-writers zullen dit aangeven: "Compatibility:
MS-Windows 98 / NT4.0 / ME / 2000 / XP".
Voor het specifieke merk en type wat je daar hebt, zou ik dat toch eens checken op de website van de fabrikant voor alle zekerheid ...

Als je een PC hebt die WinXP kan draaien, zou ik dat sowieso doen, het zal het leven veel aangenamer en gemakkelijker maken (veel stabieler na langere tijd gebruik van dezelfde install). Maak dan trouwens ook NTFS van je schijf (kan nuttig zijn bij grote bestanden zoals een DVD image).
Als de gebruiker in kwestie persé nog Win98SE (ik zou dan wel SE nemen) wil draaien om er ouden brol op te runnen, dan kan dat misschien in dual boot mode (op een aparte partitie)?
Wel altijd eerst Win98 en dan XP installeren (zie ook http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=26432).
Voor Win98SE bestaan er ook programma's die NTFS support leveren.

Of probeer eens MS Virtual PC? Zie: http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Ik zou sowieso geen win98 meer bollen op een P4, dat is zoals rondrijden met een Lamborgini waarvan de banden volledig plat staan : wel willen vooruitgaan maar niet kunnen.
Toen ik mijn ondertussen oude P4 pas had toen had ik er oook nog win98 op geïnstalleerd, maar je merkt dan goed dat het niet fatsoenlijk bolt, omdat win98 er niet goed mee overweg kan.

En er is altijd de "compatibiliteitsmodus" die ervoor kan zorgen dat oudere programma's op win98 kunnen bollen. Gewoon met rechtermuisknop op het exe bestandje (of de snelkoppeling) --> compatibiliteit --> compatibiliteitsmodus --> vinkje aanzetten en "windows 98 / ME" aanduiden
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”