Geplande Downtime

netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

6u downtime twee dagen achter elkaar, we zijn het gewoon van RealDSL zeker?
flakey
Plus Member
Plus Member

6u downtime twee dagen achter elkaar, we zijn het gewoon van RealDSL zeker?

Ze communiceren het tenminste toch al hé, kan ik alleen maar toejuichen. Bovendien betekent dit aanpassingen aan het netwerk, wat ook positief is. En van 12.00u to 06.00u wie heeft daar nu last van?
Dus schrijf die nutteloze commentaar maar op't forum van uwe provider, lijkt mij daar iets gepaster :wink:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

sailormars2k schreef:6u downtime twee dagen achter elkaar, we zijn het gewoon van RealDSL zeker?

Er is een downtime gepland in de nacht van woensdag 27/09 op donderdag 28/09 van 00h00 tot 06h00

Er is een downtime gepland in de nacht van woensdag 27/09 op donderdag 28/09 van 00h00 tot 06h00

Das toch maar 1 dag ? :p

Ok het staat der wel 2 keer ... maar het blijft 1 dag
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

flakey schreef:Ze communiceren het tenminste toch al hé, kan ik alleen maar toejuichen. Bovendien betekent dit aanpassingen aan het netwerk, wat ook positief is. En van 12.00u to 06.00u wie heeft daar nu last van?
Dus schrijf die nutteloze commentaar maar op't forum van uwe provider, lijkt mij daar iets gepaster :wink:

Vind jij 6u downtime dan acceptabel? Het is niet omdat jij je internet 's nachts niet nodig hebt dat voor anderen ook zo is. Ik ben zelf zelfstandige in bijberoep en werk praktisch altijd na mijn normale werkuren, daar komt dan nog eens bij dat veel klanten in Azië zitten dus als het hier middernacht voorbij is begint daar de werkdag. En ja ik ben prima tevreden met Edpnet, af en toe eens een downtime van een halfuurtje kan ik mee leven maar 6u??
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

sailormars2k schreef:Vind jij 6u downtime dan acceptabel? Het is niet omdat jij je internet 's nachts niet nodig hebt dat voor anderen ook zo is. Ik ben zelf zelfstandige in bijberoep en werk praktisch altijd na mijn normale werkuren, daar komt dan nog eens bij dat veel klanten in Azië zitten dus als het hier middernacht voorbij is begint daar de werkdag. En ja ik ben prima tevreden met Edpnet, af en toe eens een downtime van een halfuurtje kan ik mee leven maar 6u??

Er zal een migratie plaasvinden van de core switchen.
Aangezien alles herpatched en geconfiged dient te worden is er best wat werk.
We schatten dat we minderlang bezig gaan zijn dan de 6 uur gepland.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

en krijgen we dan eindelijk eens een stabiele connectie??? :eek:
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

en wat met de communicatie rond de dagelijkse ongeplande downtimes ?
:?
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

proz schreef:en wat met de communicatie rond de dagelijkse ongeplande downtimes ?
:?

ik heb net een downtime gehad van vrijdag tot vrijdag en mij hebben ze niks laten weten zenne ! gewoon nie te doen die realsdsl , ze zouden de boeken moeten neerleggen , de paljassen !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Dit hadden ze toch ook per mail mogen versturen, .. niet dat ik het niet possitief vind dat men dit meld, niet iedereen checked de support site, als ze die checken is dat meestal te laat, ..

dit hadden ze beter voor of na of tijdens het weekend gedaan !?
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:Dit hadden ze toch ook per mail mogen versturen, .. niet dat ik het niet possitief vind dat men dit meld, niet iedereen checked de support site, als ze die checken is dat meestal te laat, ..

dit hadden ze beter voor of na of tijdens het weekend gedaan !?

Het komt allemaal op het zelfde punt neer , onbekwaamheid en onvriendelijkheid naar de klant toe !
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ofloo schreef:Dit hadden ze toch ook per mail mogen versturen, .. niet dat ik het niet possitief vind dat men dit meld, niet iedereen checked de support site, als ze die checken is dat meestal te laat, ..
Ik ken eigenlijk geen enkele provider die downtimes per mail laat weten hoor. Ook bij dommel (als hosting-provider, niet toegang-verschaffer) heb ik ook pas achteraf kunnen vaststellen op de CRM-pages dat er downtime is geweest.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
Ik ken eigenlijk geen enkele provider die downtimes per mail laat weten hoor. Ook bij dommel (als hosting-provider, niet toegang-verschaffer) heb ik ook pas achteraf kunnen vaststellen op de CRM-pages dat er downtime is geweest.

Nee das waar maar misschien wel een verbetering naar de klant toe als ze dat wel eens zouden doen . Het zou zeker al een heleboel telefoontjes schillen naar de helpdesk toe .
(wetend dat er bij sommige providers betaald moet worden voor de helpdesk , kassa kassa !)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Dat vind ik dan ook voor dommel een min punt zoals inderdaad boven vermeld staat scheelt het heel wat telefoontjes.. of krijgen deze mensen gewoon graag aandacht, ..?

't is allemaal niet negatief bedoelt, maar ik vind het toch beter dat m'n beide doet, dus een melding op de site, en een melding in de mailbox, hun rekening vergeten ze thans toch niet per mail te versturen ..
biebel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

Erm ofloo misschien je eigen signature links eens volgen lol. Voltooid deelwoord van bedoelen?

Ik heb al maanden downtime.. hopelijk brengt deze herconfiguratie in tegenstelling tot het "magische" nieuwe netwerk eindelijk eens een oplossing. Ik hou er alvast mijn adem niet voor in.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

biebel schreef:Erm ofloo misschien je eigen signature links eens volgen lol. Voltooid deelwoord van bedoelen?

Ik heb al maanden downtime.. hopelijk brengt deze herconfiguratie in tegenstelling tot het "magische" nieuwe netwerk eindelijk eens een oplossing. Ik hou er alvast mijn adem niet voor in.

Jij zit nog nog niet op het nieuwe netwerk.

De mensen die daar opzitten hebben vrijwel geen last van die downtime's.

Hooguit een packetloss op drukke momenten.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

'k heb helemaal nergens last van .. toch niet in de tijd dat ik op het nieuwe netwerk zit.. noch op het oude, tja alleen wanneer iedereen er last van had..
SpoBo
Member
Member
Bedankt: 1 keer

men inet bolt deftig ... downtimes op voorhand aangekondigd. prachtig. realdsl is goe bezig atm :) bij mij toch. en sjah mij kan die 6u downtime ni veel schelen hoor. ik ben al blij dat ik er van op de hoogte ben en dat het snachts te doen is. Ik zal het wel overleven zenne die 6u slapen zonder verbonden zijn met het inet.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

ik ben eens benieuwd of die 1mbit upstream gaat komen zoals ze dachten te kunnen realiseren..
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ofloo schreef:ik ben eens benieuwd of die 1mbit upstream gaat komen zoals ze dachten te kunnen realiseren..

Voorlopig nog niet...
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

kan er iemand eens meer uitleg geven over da nieuw en oud netwerk ?
Op wat dat slaagd dat ? Hoe kun je weten op welk netwerk je zit ?
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Sniffie schreef:kan er iemand eens meer uitleg geven over da nieuw en oud netwerk ?

Wanneer je connect met 4096/512 dan zit je op het nieuwe.

Sinds enige hardwareuitbreidingen bij Realroot, ruim een maand geleden, draait het hier prima.
Serieuze problemen met packetloss zijn daarna verdwenen.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Limburg schreef:
Sniffie schreef:kan er iemand eens meer uitleg geven over da nieuw en oud netwerk ?

Wanneer je connect met 4096/512 dan zit je op het nieuwe.

Sinds enige hardwareuitbreidingen bij Realroot, ruim een maand geleden, draait het hier prima.

Ik denk dat bijna niemand die een 4 mbit profiel heeft daar nog last van heeft...
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

biebel schreef:Erm ofloo misschien je eigen signature links eens volgen lol. Voltooid deelwoord van bedoelen?

De bedoeling van die links is dat ik ze binnen handbereik heb niet jij :p omdat ik nogal veel fouten maak :p
sdemey
Member
Member

Limburg schreef:Wanneer je connect met 4096/512 dan zit je op het nieuwe.

Euh... Willen jullie zeggen dat die packetloss problemen een "known problem" zijn bij RealRoot ?!?

Toen ik de HD belde met disconnects hebben ze mij eerst gezegd dat het een probleem van Belgacom was (vond ik al raar, want na 5 jaar bij Easynet nooit problemen gehad...) en daarna heb ik mezelf een nieuwe modem aangeschaft... Godverdeg...
rsca
Plus Member
Plus Member

Wanneer mag je zo'n 4 mbit profiel hebben want ik zit juist een jaar bij realdsl?
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

sdemey schreef:
Limburg schreef:Wanneer je connect met 4096/512 dan zit je op het nieuwe.

Euh... Willen jullie zeggen dat die packetloss problemen een "known problem" zijn bij RealRoot ?!?

Toen ik de HD belde met disconnects hebben ze mij eerst gezegd dat het een probleem van Belgacom was (vond ik al raar, want na 5 jaar bij Easynet nooit problemen gehad...) en daarna heb ik mezelf een nieuwe modem aangeschaft... Godverdeg...

Niet echt, maar we weten wel dat er problemen zijn met sommige nodes op het codenet netwerk.
sdemey
Member
Member

prodata schreef:Niet echt, maar we weten wel dat er problemen zijn met sommige nodes op het codenet netwerk.

En welke nodes zitten er dan op het Codenet netwerk? zit zone 016 daar ook tussen?
sdemey
Member
Member

Dit is de melding dat ik altijd krijg bij disconnect:

Sep/22/2006 19:38:32 PPPoE: Receive PADT TAG Disconnect PPPoE line

Sep/25/2006 15:50:18 PPPoE: Receive PADT TAG Disconnect PPPoE line

En dan (in het beste geval, maar eerder sporadisch) gaat m'n router zelf terug kunnen connecteren, anders moet ik sowieso m'n modem (Alcatel SpeedTouch Home (bouwjaar 2000) resetten...

Doordat men gezegd heeft dat het m'n modem wel eens zou kunnen zijn die te oud is, heb ik nu dus een nieuwe modem besteld...
biebel
Plus Member
Plus Member

Hoezo ik zit niet op het nieuwe netwerk? ok dan dan is mijn lijn omzeep sinds ik een 4mbit profiel heb gekregen .. 412 meter van de centrale.

Sinds ik op het nieuwe netwek zit ist omzeep. Technisch gezien zijn 3 maanden 1-10 kbit downspeed met 70% packetloss en 1 maand 6 kbit up geen downtime, maar uptime zou ik het ook niet zomaar durven noemen.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

sdemey schreef:
Limburg schreef:

wel wel kijk eens aan iemand van easynet die zen eigen ook heeft laten bezijken door realdsl . Ken je situatie want heb ze zelf ook mee gemaakt .
Ik heb zelf meer dan 20 dagen moeten wachten op een realdsl brol aansluiting en kom ik er niet meer van af tot het kontract om is .
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Allen,

Morgen gaat er waarschijnlijk een dowtime zijn van enkele minuten.
Dit omdat onze radius server een groot onderhoud krijgt.

Mogelijks ondervonden julie vandaag ook een korte dowtime (ongepland) vandaar deze geplande.

We werken er aan om dit ASAP op te lossen
Praetorian
Premium Member
Premium Member

ze gaan weer eens hun fouten herhalen: upgrades op de vrijdag... en dan het hele week end miserie terwijl er geen kat op de helpdesk etc zit. Doet me herinneren aan de vorige keren.... Goed bezig!
dooly
Starter
Starter

iemand trouwens deze maand al een factuur gezien via mail?
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Praetorian schreef:ze gaan weer eens hun fouten herhalen: upgrades op de vrijdag... en dan het hele week end miserie terwijl er geen kat op de helpdesk etc zit. Doet me herinneren aan de vorige keren.... Goed bezig!

Oh sorry hoor, als je liever hebt dat ik je NIET meer informeer mij ook goed hoor...

Ik doe het gewoon omdat SOMMIGE mensen er dan nog iets aan hebben.

Maarja de ene zeurt over dit en de andere over dat...
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

prodata schreef:Ik doe het gewoon omdat SOMMIGE mensen er dan nog iets aan hebben.

Maarja de ene zeurt over dit en de andere over dat...

Niets van aantrekken! Er zijn genoeg mensen die het waarderen. Gewoon doorgaan.
(zou best nog wat meer info willen horen)

Na alle problemen in het verleden draait RDSL hier sinds 2 maanden uitstekend.
ro0tz
Member
Member

prodata schreef:

Volgens mij heb ik ook last van die "packetloss op drukke momenten":
namelijk een ping van 200ms en een quasi-onbruikbare verbinding, ELKE AVOND VAN DE WEEK (zo rap het 18u/19u is geworden), en VAAK IN HET WEEKEND.
Amateurs.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ro0tz schreef:
prodata schreef:

Volgens mij heb ik ook last van die "packetloss op drukke momenten":
namelijk een ping van 200ms en een quasi-onbruikbare verbinding, ELKE AVOND VAN DE WEEK (zo rap het 18u/19u is geworden), en VAAK IN HET WEEKEND.
Amateurs.

Indien je de achtergrond zou weten weet je ook dat het geen amateurs zijn. Maar daar kan ik niet op ingaan.

Je moet je wel voor je geest blijven houden dat support ( helpdesk ) veeeel geld kost. Hierin word idd niet veel geinvesteerd omdat het kosten baten niet helpt.

ik nodig je natuurlijk altijd uit om het zelf eens te proberen.
En mocht het je intereseren we weken aan oplossingen voor die problemen.
ro0tz
Member
Member

Dus RealDSL stelt voor dat de klanten zelf naar daar komen, om de problemen op te lossen? :-D
Nee nee manneke, dit probleem lost zich vanzelf op.
RealDSL (en daarmee FullADSL) heeft zo'n slechte naam gekregen dat ze geen nieuwe klanten meer krijgen, en dat de huidige klanten braaf afwachten tot hun contract afgelopen is, om dan naar providers te stappen die hun ping onder de 200ms kunnen houden (dan spreek ik nog van Belgische sites, buiten de BeNeLux gaan we nog veel hoger natuurlijk).
Limburg
Elite Poster
Elite Poster

Sniffie schreef:
Limburg schreef:

wel wel kijk eens aan iemand van easynet die zen eigen ook heeft laten bezijken door realdsl . Ken je situatie want heb ze zelf ook mee gemaakt .
Ik heb zelf meer dan 20 dagen moeten wachten op een realdsl brol aansluiting en kom ik er niet meer van af tot het kontract om is .

Dit is geen quote van mij. Ik maak hier bezwaar tegen, vooral tegen het woordgebruik (van sdemey wat nu aan mij wordt toegeschreven).
Sniffie, graag correctie!
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”