In een ver verleden was ik i-mode klant bij base. Hun tarief zo'n 7 EUR/maand voor 20MB dataverkeer was vrij fair.
Voordeel was dit telde enkel voor surfverkeer. Het i-mode push email systeem daar kon ik letterlijk duizenden emails per maand forwarden vanaf mijn Linux host zonder dat de traffiek de hoogte in ging.
Nu was mijn i-mode toestel aan vervanging toe en ben ik al een tijdje geen i-mode gebruiker meer. Een eenvoudige Sony-Ericsson K510i aangeschaft.
Blijkt dat proximus GPRS maar liefst 18 EUR per maand voor 10MB dataverkeer kost.
What the ????? ? Nadeel daarbij is dat je GSM welke een pop3 en imap4 client ook steeds moet pollen naar nieuwe email in tegenstelling tot i-mode met push mail werkt.
Zijn er andere providers die GPRS goedkoper aanbieden dan de schandalige tarieven van proximus ? Base is i-mode das een verkapte vorm van gprs.
Fair-priced GPRS in Belgie ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
Dacht dat dit een umts abbo was (abbo ook bruikbaar met GPRS ?) .Sandman schreef:Proximus heeft een abbo voor 65€ ofzo? voor 1 of 2 Gb...
Morgen es mobistar en proximus bellen voor meer info
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 74 keer
Jamaar ben je nu bij Proximus of bij Base op het moment?
Want bij Base kan je als supplement op je abonnenement voor 5€ per maand 'Mobile Data' nemen. Dit is GPRS en een datavolume van 10Mb, wat nog steeds te doen is voor die prijs...
Want bij Base kan je als supplement op je abonnenement voor 5€ per maand 'Mobile Data' nemen. Dit is GPRS en een datavolume van 10Mb, wat nog steeds te doen is voor die prijs...
hoorde gisteren waaien dat base deze maand nog een mobiel internet abbo zou lanceren op basis van EDGE technology... de prijs zo beduidend minder zijn als bij de proximus umts/gprs oplossing. Bij Proximus is de prijs dacht ik 55€ ex btw voor 1 Gb, bij Base zou het 25€ voor 1 Gb worden.
Proximus schakelt automatisch over naar gprs van zodra e geen 3G dekking is. Over het Base ding heb ik niets gehoord, maar vermoedelijk zal dat dat ook doen.
Roaming kosten ...via proximus/vodaphone is het mogelijk om ik dacht tegen 5€/mb te roamen... Bij Base is dit momeneel nog erg duur met 12 of 15€ per mb ong... zo duur da het me ni intereseerd hoeveel
. De verantwoordelijke mens waarmee ik sprak trok toch even ogen open toen ik roaming tarieven uit het buitenland aanhaalde waar je voor 44€ 4u roamingconnecietijd hebt. (vodaphone Duitsland) , of voor 75€ 20u conectie tijd hebt (ditto isp) of vor 75€ de beschikking hebt over 100mb die je kan roamen. (ditto, plus vodapona nederland...)
ofcourse, everything unofficial...
Proximus schakelt automatisch over naar gprs van zodra e geen 3G dekking is. Over het Base ding heb ik niets gehoord, maar vermoedelijk zal dat dat ook doen.
Roaming kosten ...via proximus/vodaphone is het mogelijk om ik dacht tegen 5€/mb te roamen... Bij Base is dit momeneel nog erg duur met 12 of 15€ per mb ong... zo duur da het me ni intereseerd hoeveel

ofcourse, everything unofficial...
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 74 keer
Base heeft nog geen 3G gelanceerd, dus er moet niet overgeschakeld wordenSandman schreef:Proximus schakelt automatisch over naar gprs van zodra e geen 3G dekking is. Over het Base ding heb ik niets gehoord, maar vermoedelijk zal dat dat ook doen.

mja, bedel overschakeling tussen edge en gprs. voor de rest read again what i posted...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Base i-mode GPRS instellingen:
Access Point Name: portalmmm.nl
Username/pass: GEEN
Proxy: uit
DNS en IP: DHCP
PPP: Aan
Athenticatie: normaal
Header compression: uit
Voor i-mode of WAP:
Proxy: aan
Proxy adres: 10.10.100.10
Proxy poort: 9201 of 5080
User/pass: GEEN
i-mode homepage: http://imenu
Access Point Name: portalmmm.nl
Username/pass: GEEN
Proxy: uit
DNS en IP: DHCP
PPP: Aan
Athenticatie: normaal
Header compression: uit
Voor i-mode of WAP:
Proxy: aan
Proxy adres: 10.10.100.10
Proxy poort: 9201 of 5080
User/pass: GEEN
i-mode homepage: http://imenu
Bij BASE kun je nu de optie "Base Data Access+". Dit kost 5 € voor 10 MB en is volwaardige GPRS.
Heb het zelf ook, ideaal voor TomTom Plus onderweg
Je moet wel een abonnement hebben (goedkoopste is 5 of 7 € per maand) en daar komt dan 5 € bij als je GPRS wil.
http://www.base.be/BASE/nl/Home/Product ... .aspx/2190
Heb het zelf ook, ideaal voor TomTom Plus onderweg

Je moet wel een abonnement hebben (goedkoopste is 5 of 7 € per maand) en daar komt dan 5 € bij als je GPRS wil.
http://www.base.be/BASE/nl/Home/Product ... .aspx/2190
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
- Bedankt: 780 keer
Is wel fijn, ik heb ter test hier een Nederlands KPN abo met GPRS ... Fair use, internationaal (wel voor blackberry bedoeld, but hey ...
.
In België gaat ie zelfs op EDGE over. En ja, je haalt makkelijk een paar MB over op korte tijd

In België gaat ie zelfs op EDGE over. En ja, je haalt makkelijk een paar MB over op korte tijd

- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 261 keer
Momenteel ben ik overgestapt op een UMTS/GPRS telefoon (geen EDGE wat wel spijtig is). Met UMTS beschik je al over een aardige snelheid (files downloaden is ineens geen probleem meer). De prijzen zijn wel nog erg hoog en ook ik kijk uit naar een goedkoop alternatief.
Wat wel is, bij die abonnementen van proximus, is dat ze na afloop van je volume/tijd (10MB of 3uur) heel 'weinig' (relatief) blijven aanrekenen voor verrichtingen daarna. Bv. € 0,10 / 10 min en € 0,0177 / 10 KB, terwijl dat bij de niet geabonneerden € 0,1815 / min en € 0,50 / 100 KB is. Een wezelijk verschil (maar nog steeds onpraktisch en duur).
Wat wel is, bij die abonnementen van proximus, is dat ze na afloop van je volume/tijd (10MB of 3uur) heel 'weinig' (relatief) blijven aanrekenen voor verrichtingen daarna. Bv. € 0,10 / 10 min en € 0,0177 / 10 KB, terwijl dat bij de niet geabonneerden € 0,1815 / min en € 0,50 / 100 KB is. Een wezelijk verschil (maar nog steeds onpraktisch en duur).
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Waar ik woon is geen EDGE dekking ofzo? Heb altijd het GPRS logo ipv EDGE... Of Proximus heeft dit uitgeschakeld (zou vreemd zijn, staat wél in hun aangepaste handleiding). Gezien de dekking van UMTS (nieuwe masten) zou EDGE (softwareupgrade ofzo.. heel simpel) toch bijna overal moeten zijn?
Ik zou het kunnen testen door er een originele firmware op te zetten (ipv de bepertere vodafone..) maar dit houdt natuurlijk wat risico's in
.
Ik zou het kunnen testen door er een originele firmware op te zetten (ipv de bepertere vodafone..) maar dit houdt natuurlijk wat risico's in